Aflevering 3 Stilte voor de storm.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Aflevering 3 Stilte voor de storm.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Aflevering 3 Stilte voor de storm..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Saluuuuuuuuuutttt!!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op de site heb gezet.. Toch nog drukke weken gehad dus! ;) En nu is het alweer bijna echt het einde! OENK!
Morgen gaat onze laatste week van start. Dan komen er ongeveer 260 mensen aan.. 253 studenten en leraren van de speco gaan ons werk bezorgen en nog eens 24 mensen die als crew voor Breakloose en de Pura Vida gaan werken.. Drukke laatste week dus, kokkerellen voor 277 personen. Maar gelukkig heb ik al een vaste assistent alias kok, genaamd Ragna! Zij was de hoofd reisleidster in Labenne afgelopen zomer en vond het leuk om me te helpen. Nais dus! Maar daarnaast komen er ook nog heel veel mensen ons vergezellen.. met 14 man reisleiding gaan we de week volstaan! En heel veel bekenden komen weer terug! Joehoe! De twee Lennemens (Lenneke > net 2 weekjes thuis geweest, haha! en Len), Feiko, Jessie en verder nog Kim en Merijn. En guess what.. 2 vriendinnen komen ook helpen! Joehoe! Werd er helemaal vrolijk van toen ik dat hoorde! :) Ellen uit Nijmegen, ken ik van mn studie in Nijmegen en heb ik vele mooie tijden mee beleefd. En Eveline, waar ik van de winter mee samen gewerkt heb (werkte voor Bizz travel) en misschien komende winter ook wel echt mee ga werken. Leuk dus!

Maar goed.. even terug naar de afgelopen weken.. De week van de 9 gasten was nog erg rielekst. Het camp was weer helemaal schoon en ik ben nog lekker met Evy, Gianni en Tey gaan uiteten bij La Table du Ferme. Erg lekker, voor een tafel die gesloten is.. haha!
Verder hebben we nog slecht weer gehad, waardoor we nog meer gechillt hebben in de chilltent. Filmpjes kijken, boekjes lezen en lekker niks doen dus. haha! Maar op zaterdag kregen we het weer wat drukker. 60 Belgen kwamen ons vergezellen dat was wel weer even leuk. Mensen om ons heen.
De poesjes vonden dat ook en mama verplaatste ze van de caravan van Evy naar de materiaaltent. Alleen werd het hier overdag wel heel warm, waardoor we ze overdag in een doos buiten hebben gezet. Aandacht vonden ze wel leuk van alle mensen! :) Alleen vond mama dat weer niet, dus heeft mama ze na een week weer verplaatst.. Dit keer naar de keuken. haha! Naast de vloer van pallets met platen erop, lagen ze lekker te genieten en af en toe konden we ze weer eens niet vinden en waren ze tikkertje aan het doen in het doolhof van die pallets.. haha!
Nu liggen ze in onze nieuwe chilltent. We hebben afgelopen week namelijk van de kleine materiaaltent een knusse huiskamer gemaakt en de grote chilltent die we eerst hadden omgetoverd tot eetkamer.. waar 100 man kunnen zitten!

Weer even terug naar de week van de 60 belgen.. Deze week is stiekem nog best veel gebeurd.. Maathias, een jongen die een week DJ is geweest bij de Pura, stond opeens weer voor onze neus. Echt super leuk, kwam even op vakantie voor een dikke week. Alleen werd ik op dinsdag even iets minder leuk wakker. Ik hoorde een paar jongens bij de crewarea roepen of er reisleiding aanwezig was.. Ik moest toch bijna opstaan, dus ik dacht, ga maar even koekeloeren. Stond de ambulance voor de deur en daar zou iemand die bij ons werkte in liggen.. Ik schrok me een hoedje, ging even kijken wie het dan wel niet was en kwam tot de ontdekking dat het Mattie was.. Toch wel eng om iemand in de ambulance te zien liggen, maar gelukkig was het niet zo erg.. Hij was gevallen bij de bankjes naast het wc blok op de camping en had wat schrammen op zijn neus. Zelf wist hij er niks meer vanaf, terwijl hij amper iets gedronken had. Vreemd dus! Maar gelukkig was het na de roes uitslapen weer helemaal okidokie en hoefden we ons geen zorgen meer te maken.. pfieuw!
Verder heb ik deze week het skimboarden weer helemaal te pakken gekregen. Samen met Jeffrey, de jongen van het stelletje dat er 2 weken was. Hij vond het helemaa geweldig en elke dag stonden we ons helemaal uit te leven! Nais dus! :)
Ook was Evy jarig en hebben we haar verjaardag ingewijd op het strand met de sunset rose night. Erg gezellig, lekker gekletst en roseetjes gedronken. Ook hebben we nog een diner gehad met alle crewleden van O'Neill en Breakloose samen. Erg leuk, lekker en gezellig en raad eens wat het toetje was.. Een mega grote ARRETJESCAKE! Met ijs erbij! Mmmm... heerlijk! Iedereen werd helemaal vrolijk en ze wilden meteen allemaal het recept hebben! Haha! Geslaagd dus!
Ook ben ik nog met Lenneke mee naar San Sebastian geweest. De laatste keer dat Lenneke ging (na 15 keer te zijn geweest) en de 3e en laatste keer voor mij dit seizoen. Uiteraard hebben we weer geshopt en ik heb echt een mega vet shirt gevonden! Helemaal geweldig en jullie zullen het vast echt iets voor mij vinden.. hihi! Vinden ze hier nml ook al.. Een shirt met beardman erop! Whahaha! Een hoofd met echt al zijn baard en hoofdharen in pluche haren! Hihihi! Nais! Mam.. das leuk om te wassen en strijken he! ;) :P Hehehe! In ieder geval hartstikke leuk om te zien! :D
En ik ben ook eindelijk eens de berg in San Sebas opgeklommen. Wat een uitzicht zeg! Geweldig! De hele stad konden we overzien, na een klim van een dik half uur! Nais!

Nou.. de week erna is alweer aangebroken. Een hele drukke week met een nog drukker weekend! 45 Engelsen kwamen voor een promoweekend, wat tot dinsdag duurde.. Verder ook nog eens 90 weekgasten.. Weer bijna alleen maar Belgen, maar erg leuk! Onder deze gasten was ook een groep uit Terneuzen. Dit waren allemaal 15 / 16 jarige scholieren die me gingen helpen met koken. Ook was ik de 'verantwoordelijke' van deze groep. Het contactpersoon en blablabla.. Was wel leuk om te doen en de groep was ook erg leuk.
In ieder geval was dit een drukke week wat beachsandwiches maken betrof.. Elke dag een stuk of 30! Poeheej! Veel, maar wel weer fijn om lekker geld mee te verdienen! Joehoe!
Verder ook erg ingewikkeld om voor te koken.. Al deze mensen.. De weekendgasten hadden nml eten van zaterdag t/m dinsdagochtend. De school had van zaterdag t/m zaterdag en de gewone weekgasten van zondag t/m vrijdag. Dat was dus even puzzelen van tevoren hoe en wat, maar het is allemaal nog goed gekomen!
Buiten dat zijn er deze week niet veel spannende dingen gebeurd. Wel ben ik op vrijdag naar Moliets gereden met het busje, waar ik overigens ook mee naar huis ga rijden, maar daarover later meer. In Moliets aangekomen heb ik Bas (hoofd reisleiding daar) geholpen met koken en wie kwamen er eten.. Gasten die vorig jaar in Labenne zaten toen ik daar werkte! Echt super tpevallig en leuk!
Na het eten begon het opeens heeeeeeeel hard te regenen en heb ik met Seryna, het meisje van het materiaal, een paar afleveringen van friends gekeken en erna zijn we nog even naar de L'Open geweest. Supper leuk barretje waar altijd veel bands optreden, maar helaas was het seizoen al voorbij en was er bijna niks meer te doen. Dus toen zijn we maar gaan slapen om 's nachts gewekt te worden, doordat mijn kussen zeiknat was geworden! OEPSIE! Door de tent en binnentent heen.. Jakkes! Dat betekend dus dat het heeeeeeeeeeeeel hard aan het regenen was!
De volgende dag ben ik een paar keer op en neer gereden om bij het depot wacht te houden en 's avonds mocht ik weer terug naar Mimizan, met een busje volgeladen met keukenspullen! Nog net op tijd om de laatste 2 bussen uit te zwaaien! :)
En tsja.. toen brak er weer een rustige week aan.. qua gasten dan in ieder geval.. We hadden er nml maar 1! Hahaha! Die ook nog eens de hele week eten had besteld!
Gelukkig hoefde ik dat niet elke avond te doen en kookten we om de beurt gewoon iets wat we lekker vonden en kon hij daarvan mee eten. pfieuw.. Viel mee dus. Wel een rielekste gast was het, hielp ons ook een beetje mee met alles enzo.. we hebben de afgelpen week namelijk het hele kamp klaargemaakt voor de storm die morgen binnenkomt.. de 277 gasten. Tenten uitvegen en schoonmaken >> Georgia vond een drol onder een binnentent! JAK! :S Keuken verbouwen, gastenkeuken en crewkeuken afbreken, terrein schoonmaken, afval opruimen en blablabla..
Ook had ik eindelijk weer eens tijd om te surfen! Joehoe! En het ging goed!!! Wel lang in het water gelegen voor een paar golfjes maar, maar mijn bochten gaan helemaal vanzelf en lukken nu echt! :D Helemaal blij! En ik heb het wetsuit van Cooky overgekocht, die woensdag weer vertrok op een lange reis voor 2 jaar. WOW! Amazing! Maar echt tof dat ze dat gaat doen! In ieder geval.. ik heb een fijn ripcurl wetsuit met lange pijpen en mouwen en erg rielekst voor de koude zee tegenwoordig! :)
Ook zijn we donderdag nog naar Seignosse geweest voor de Quicksilver pro France. DE surfwedstrijd waar alle pro's aan meedoen. Gaaf om te zien en tsja.. van dat surfen volg ik toch niet zoveel, dus ik had mijn jongleerballetjes meegenomen om eens goed te oefenen. Meteen stonden allemaal filmcamera's en fotograven om me heen.. ik kon er nog geen drol van, maar ze vonden het blijkbaar wel heel interessant. Toen vroeg ik aan een vetn of hij de foto's op een site plaatste.. Nee, zei die, ze komen in een Italiaans Magazine.. Whahahaha! En vooral die van jou met je balletjes! Hahhaa! Dus.. als iemand nog naar Italie gaat.. Tsjek ef alle (surf)tijdschriften! ;)
Verder zijn we toen nog lekker gaan eten in Hossegor en uiteraard even alle winkeltjes afgegaan.. Maar er hing niks leuks voor mij bij..
Vrijdag hebben we toen nog op het camp gewerkt en zou er een mega levering aan moeten komen, maar die bleef maar weg.. OEPSIE! Nu dus na vanallerlei geregel en gepaniek nog met mijn lieftallige meneer Yannick van de supermarkt kunnen regelen dat ik daar de bestelling voor het ontbijt iig kon doen en ja hoor.. GELUKT! :D Joehoe! Maandag komt Simon (man waar ik alles bij bestel) speciaal hier naartoe om ons de rest van de bestelling bezorgen, dus alles is weer geregeld!
Gisteren ben ik ook nog met Ragna naar Labenne geweest. Erg leuk, want we zijn ook bij de grootste skate, snowboard en surfshop geweest! :) >> www.sb3.fr Hier hebben we flink onze slag geslagen en heb ik 2 mega rielekste vesten van volcom en een tasje gekocht! :) Daarna zijn we naar Hossegor gegaan en hebben we bij de Rockfood (HET surfbarretje slesj restaurant) iets gegeten, op een groot scherm de nieuwe film van Kell Slater (8 x wereldkampioen surfen) en hem in het echt gezien. En erna was er ng een concertje van Ben Howard en I am Giant. Erg leuk en weer een geslaagd dagje erbij!

Dan ben ik alweer aangekomen bij vandaag en vandaag is dus de stilte voor de storm.. Nog even de laatste dingetjes afronden, genieten van de zon!!! Die er de laatste dagen weer volop is! JOEHOE! En de komende week ook als het goed is, dus komt goed! Bijbruinen moet nog lukken!

Owja.. Met de poesjes gaat het verder ook goed. Ze zijn flink aan het groeien en ze spelen, rennen en doen als een gek! Hihi! Ze beginnen ook al bijna echt eten te eten, dus we kunnen ze volgende week best mee naar Nederland nemen! :) Hihi! Pier.. Als het goed is en je er echt een wil.. Neem ik er een voor je mee! :) En dan neemt Evy er waarschijnlijk ook nog een mee en dan blijft er nog eentje over... stiekem wil ik die meenemen voor Rian, maja, daar weet ze al van en heeft ze waarschijnlijk geen tijd voor.. Dus: WIE WIL EEN POESJE??? Heel schattig, 6 weken oud en heel gezond.. Let mie neuw! :D
Evy en ik nemen ze wel mee!!! Hihi!
Als het goed is vertrekken we volgende week maandag aan onze weg naar Nederland. het plan is om 's ochtends aan te rijden en dan of 's avonds thuis te komen, of om er 2 dagen over te rijden en dan dinsdag thuis te komen.. Maar dat weten we nog niet zeker!

Nou.. dan weten jullie dat in ieder geval weer allemaal.. het is weer veel te veel informatie en een veel te lang verhaal. Dus ik ga er mee stoppen en snel de was uit de machine halen om nog net een laatste glimp op te vangen van de winkeltjes die hier allemaal gaan sluiten en nog te genieten van de laatste rustige avond..

Tot snel lieve mensen! :D:D:D

Dikke kus van San

  • 27 September 2009 - 15:11

    Pier:

    IG WIL 'N KATJE!!..echt serieus !!whaaa!!..hubs se foto's??

    wat 'n verhoale de hele tied..elke keer weer effe good veur zitte heerlik..

    kom SNELLL thoes..jong wat hub ig dig al lang nie meer gezeen..

    kusje !!

  • 27 September 2009 - 16:45

    Rian:

    Ig wul aug een katje... SHIT man, is zielig es der weekenden (en weken es ig op vakantie bin) allein mot zeen.. Tjuu!

    Leuk gigantisch verhaol mit megarelaxte gebeurtenissen die ig helaas hub motte missen.. Klinkt goed Sanneman! Hubse een foto mit Kelly Slater? Waaahh wie ruig. En whahaha dien jongleerkusnten in Italie :D wird dus ff googlen! Getverderrie unne keutel onger de tent?? wie verzint emes het!

    San tot heel snel, maak der get van uiteraard die litste weak! (neet diene camera verleezen tiedens unne zate aovendj he ;) hihi)

    DIkke kus

  • 27 September 2009 - 20:29

    Chrissss:

    Geniet nog ff van je laatste tijd daar & helaas; mij maak je dus echt niet blij met een katje ;)
    X

  • 28 September 2009 - 18:16

    Sjoerd Van Jan:

    Daag Sannepan,

    doe mos toch waal kramp in de vingers hebbe of neet van al det getyp. Waal sjoen om te leaze, mer ig mot der effe een daag veur vrie pakke! Vuul plezeer en de groete!!

  • 29 September 2009 - 07:59

    Els En Clara:

    Hoi Sanne,
    En wij maar denken dat je aan het afbouwen bent dit lijkt meer op afwerken, wat een druk progamma voor de laatste week, wel leuk!
    Zo te zien is alles kits met Kittyket en haar jonkies,wat zijn ze schattig,helaas kunnen wij het Viooltje niet aan doen er een jonkie bij te nemen.
    Wij verheugen ons op je thuiskomst,lekker bijkletsen en uit gaan eten.
    Liefs en een dikke knuffel,Els Clara.


  • 30 September 2009 - 18:41

    LoesL En Mark:

    Nog efkes en den bis se d´r weer.. :) Woei!

    -x-

  • 03 Oktober 2009 - 17:26

    Janneman:

    Haaai!

    Eindelijk hub ig dien verhaol gans kinne laeze, ig mos der ff tie veur maken haha! Ig laes det Sjoerd det aug al haet gedaon :-). Gelukkig hubse unne sjieke tied gehadj!
    Alse truuk bis kumse mer gauw unne kier kieke in mien nuuje stulpje! Kinne we den goot biejkletse!

    Goeje reis truuk!

    xx

  • 04 Oktober 2009 - 10:55

    Jolina:

    Haa San!!

    Je zit nu vast midden in de storm of eigenlijk is die volgens mij net voor bij.
    In ieder geval kan ik niet wachten tot je weer hier bent!!!

    Tot snel!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 88240

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: