Aflevering 2 van Sens laif in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Aflevering 2 van Sens laif in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Aflevering 2 van Sens laif in Mimizan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik ben er weer.. en dit keer eens snel na mijn vorige bericht! :)
Verklaring: San heeft meer tijd, want we hebben maar 9 gasten in Mimizan en niet eens op het camp! Hahahaha! Toen we dit hoorden, moesten we allemaal wel lachen. Verheugden we ons op een rielekste week met veel surf en gechill en alles. Maar toch moet er gewerkt worden. We kunnen heel veel doen hier, camp / terrein helemaal opruimen, tenten maken, chilltent op orde maken, keukens poetsen, bar opruimen en blablabla.. En eigenlijk wil ik gewoon dat alles zo snel mogelijk gedaan is en sowieso voordat Evy weer terug komt. Ik ben nu namelijk even de verantwoordelijke hier op het camp. Evy is nml voor een paar daagjes naar huis wegens familieomstandigheden en komt woensdagavond weer terug.
Maar dat betekend dus ook dat ik deze week niet hoef te koken! Joehoe! Eens niet elke dag perse vroeg op en op tijd terug naar het camp vanaf het strand om te kokkerellen. Alleen als ik voor ons zelf brood moet halen of diner ga maken natuurlijk, maar het scheelt al heel veel. Zal volgende week, met weer meer gasten, wel weer wennen worden! ;) Ik zal jullie eens een dag laten zien van een normale week wat ik allemaal moet doen.

Zondag
- 8h30 brood halen bij supermarkt camping met Rupert of Brum (de bolderkarren)
- ontbijt klaarzetten op buffettafels
- 9 - 10h ontbijt, blijven bijvullen als er iets op of leeg is
- eventueel nog administratie doen als dat gisteravond niet gelukt is..
- 10h ontbijt afruimen en keuken en buffettafels schoonmaken
- 11h groenten en evt. fruit ophalen bij supermarkt camping, weer met Rupert of Brum, en brood, groenten en fruit bestellen voor maandag, dinsdag en woensdag
- 11h beachsandwiches maken, namen op envirowrap schrijven en afwas doen
- keuken opruimen en schoonmaken
- 12h30h zorg dat de beachshift de broodjes meeneemt naar het strand. Stop ze in de koeltas met een fles bevroren water erbij en klaar is kees!
- 17h diner maken: cordon bleu’s met aardappeltjes en een omelet voor vegetariërs
- handen wassen!
- water koken in theemachine
- water in grote pan doen en zakken aardappeltjes erin leggen
- ondertussen groenten wassen en snijden en in grote bak doen
- als alles in bak zit, deze bak in de koelkast leggen
- cordon bleu’s op de bbq
- aardappeltjes bakken in paellapan
- peper, zout, provinciaalse kruiden, paprikapoeder toevoegen aan aardappeltjes
- shaving dishes klaarzetten, met 2 vlampotjes onder elke, water in de grote bak en kleinere bak erin met deksel erop
- als cordons en aardappeltjes warm zijn, deze in de shaving dishes doen
- voor de vegetariërs een omelet maken. Bak de dubbelgevouwen omelet en stop er kaas, tomaat, eventueel een uitje en wat kruiden in.
- slasaus, mayonaise en ketchup in pitchers of kommetjes doen en het buffet klaarzetten
- 19h na de infomeeting het eten opdienen tot 19h30
- na 19h30 of als iedereen geweest is, zelf eten
- crewkeuken schoonmaken, doekje door koelkast
- keuken schoonmaken en ontbijt klaarleggen voor maandag
- afwas in bolderkar, ook van crewkeuken
- kip en julienne uitleggen voor diner maandagavond als er kip kerrie is, anders kip, julienne en champignons uitleggen voor kip roomsaus. Hoeveelheden kun je checken aan de hand van het aantal personen en de receptuur in de manual (staat er ook per 50, 75 en 100 personen in!).
- bestelling klaarmaken voor maandagochtend, dan belt Simon (de man waar ik het eten bij bestel)

dat is nog een behoorlijke lijst he! Maar normaal gezien ben ik om 13h klaar en moet ik om 17h weer beginnen en dan tot 21/ 22h meestal. Goed te doen woh! En heel misschien heb ik volgende zomer wel weer zo’n rooster.. de baas van de campingsnackbar heeft me een baan aangeboden! Hij wil graag dat ik volgende zomer daar bij hem kom werken en dan verdien ik gewoon 4 keer zoveel als hier! Hmmm.. iets om over na te denken dus! Ze hebben me namelijk ook al gevraagd of meer gezegd dat ik volgend jaar wel hoofd reisleidster in Mimizan ging worden he.. :) vond ik wel leuk om te horen, want dat is natuurlijk alleen maar positief! En voor de winter.. tsja.. dan willen ze me ook al hebben, maar dat is nog even afwachten. Eerst hier nog maar eens een dikke maand zitten en dan zien we dan wel verder. Hoewel ik na het zien van de dvd van de vakantie in Le Corbier afgelopen winter, er wel weer erg veel zin in heb gekregen! Echt super tof dat jullie die opgestuurd hebben! :) Heel vet en ik denk dat ik hem binnenkort weer eens ga kijken! Wel heel typisch trouwens.. ik kreeg de dvd namelijk aan de praat (deed het niet op mn eigen laptop), nadat ik vorige week woensdag samen met Tey en Gianni naar de outlets in Hossegor was geweest.. en wat had ik daar gekocht.. een flappenmuts met een mega grote poesjel erop en een sjaal met zakjes! Kwam meteen van pas, want het was ijskoud toen ik de film ging kijken! Haha!
Verder is de sjaal ook wel handig, want hij heeft 2 soort van zakjes aan beide uiteinden van de sjaal, waar je je handen in kan steken. Het vrouwtje zei dat het dan meteen handschoenen waren! Super handig dus! En niet alleen voor mn handen, maar ook om de poesjes in de vervoeren! Hihi! Ze passen er nog precies in! Hihi! Ze groeien trouwens wel echt mega snel en het eerste katje (Chillie) heeft gisteren zn oogjes geopend! Heel lief! Ik ben net even gaan kijken en van Timo en Polar is ook al een oogje bijna open aan het gaan. Echt heel schattig!
Ze hebben nu dus ook vaste namen:
Polar: hij is helemaal wit en de eerste die geboren werd, dus op mijn dekbed en Polar is ook een merk van iets van dekbedden of hoezen ofzo..
Timo: vond Evy een leuke naam en zo heeft ze haar helemaal zwarte katje genoemd
Chillie & Billie: de zwart-witte heet Billie en de helemaal beige Chillie. Ze liggen alleen maar te slapen, hebben al een behoorlijk dik buikje en soms vechten ze met elkaar om die ene tepel die zo lekker is.. haha! Mama heeft er nml 6, maar ze willen altijd allemaal dezelfde!
Ze liggen nu trouwens niet meer bij mij.. de eerste dag dat ze geboren werden, wilden we ze eigenlijk in een helemaal lege tent leggen, zodat ze de ruimte hadden en al. Wij die tent helemaal belegd met slaapzakken en alles, zodat het overal zacht was.. durfde mama niet eens naar binnen. Maar ja, de katjes lagen er wel al in hun geboortekratje in.. nou uiteindelijk had ze dat door en heeft ze ze bij hun nekvel gepakt en weer fijn naar mijn tent terug verhuisd. Hier legde ze ze even lekker op mijn bed neer, waar ze ging slapen. Dus ik had ook een nachtje bedgenootjes! Haha! Die dag erna was het zo heet in mn tent, dat we de ventilator er maar bij hebben gepakt. Dit vond ze waarschijnlijk nog niet fijn alias nog steeds te heet, dat ze ze naar de caravan van Evy verplaatst heeft. Daar is het koeler en hebben ze meer ruimte. Hier liggen ze nu nog steeds, maar dinsdag of woensdag waren we toch even allemaal in paniek! Timo en Chillie waren weg! Nergens te vinden en tsja.. wij bang dat ze het niet gingen overleven.. alle lege tenten afgezocht of mama ze daar niet in had gelegd, maar nee.. niks te vinden. Evy haar caravan helemaal opgeruimd, ,maar nog nergens te vinden.. tot ze uiteindelijk gepiep hoorden komen uit een raar hoekje. Achter het bed zat nml een richel waar ze doorheen waren gevallen. Maar onder het bed waren ze niet te vinden en ook niet in de la die eronder zat. Lagen zedus net naast die la en de muur in! Ohhhhh.. germ! Maar ze waren wel terecht en na het bed uit elkaar geschroefd te hebben, konden ze weer lekker gaan drinken bij hun mama. Happy end dus! ;) Hehe!

Mer good.. ik ga er weer eens een eind aan breien. Ik ga zo maar eens brood halen en wat doen, want het is inmiddels al weer 10h! Haha! Lekker laat voor ene normale dag dus! En de gasten zullen zo ook wel al komen om hun boards op te halen. Het zijn trouwens wel echt heel leuke gasten. Een stelletje, 3 Belgische meiden en 4 jongens uit Zeeland. Zondagavond zijn we dan ook met zn allen naar Mimizan Bourg gegaan, waar locale feesten zouden zijn, maar helaas.. het locale was er nog wel, maar de feesten niet meer! Alleen zaten de mensen nog allemaal in hun witte kleren met rode sjaaltjes (mini fete de bayonne dus), waren er nog 2 grote drank en eetstandjes en werd er de wedstrijd marseille – bordeaux gekeken.. niet erg interessant voor ons dus.. maar toen zijn we met de hele bubs gaan uiteten bij een restaurantje daar en we hebben echt een super avond gehad!

Alaa denne, weten jullie dat ook weer allemaal!

A bientot mes amis!!!

Gros bisous de Mimizan et un embrasse de Sanne

PS Tot de volgende aflevering van Sens laif in Mimizan
PPS Piotr Popieluch is nu ook hier. Echt leuk! Heb ik van de winter mee gewerkt en hij is nu 2 weken aan het afbouwen bij het O’neill camp.
PPPS In principe kom ik 3 oktober terug naar huis geloof ik, maar heel misschien (als het nog goed weer is) ga ik nog helpen afbouwen hier op het camp..
PPPPS Ik heb eindelijk ook 2 nieuwe zeeproof bikini’s gevonden! Joehoe! Uitverkoop hè! ;) :P Ik zeg: ideaal!
PPPPPS Vandaag regent het al de hele dag! Jakkie!

  • 01 September 2009 - 17:11

    Emmy:

    Ha Sanne,

    Wat weer een belevenissen, wanneer komen die foto's. Ik wil jullie katjes wel eens zien, lijkt me wel schattig.

    Enne het regent hier al de hele dag? het is pas 10.00 uur zeg je, hier bij ons gaat het de rest van de week ook weer regenen, dus dat is dan wel weer een kleine troost he!

    Veel plezier nog en tot ergens in oktober.

    Groetjes Emmy

  • 01 September 2009 - 19:22

    Rian:

    Ik vind de kitties nog steeds schattig, nice dat ze al langzaam aan gaan kijken!

    San klinkt goed daar tussen de drukte door relaxen en niet veel hoeven koken enzo.. ik zeg ideaal :D

    Amuseer dig woh! En tot snellos.

    Liefs xx Rian

  • 05 September 2009 - 10:05

    Janneke:

    Haaai!

    Lekker relaxt zo'n weekje dan!
    Ik ben alweer een week naar school aant gaan..
    Ik heb nieuws: ik ga 3 oktober vehuizen naar Sterrenbosch!!! joehoee!! Daar heb ik heel veel zin in, vooral het inrichten en daarna relaxt wonen!
    Dus als je terug bent, kom je maar snel een keer kijken!

    Veel plezier nog!
    xx

  • 05 September 2009 - 21:28

    Mamatey:

    Ha die Sanne.
    Wij vonden het erg leuk om je weer te zien. Wat vooral erg leuk is, is dat wij de 4 kittens echt gezien hebben, zelfs vast hebben gehouden en als ik je verhaal lees over je kookkunsten zie ik je staan in de "keuken".
    We hopen dat je de resterende weken nog evenveel fun en sun hebt.
    Heel veel groetjes aan de rest van de crew van pa en ma van Tey.

  • 07 September 2009 - 19:23

    Els Slabbers:

    Lieve Sanne,
    Wat gaat de tijd vlug en wat een leuk verslag van al je belevenisen in Mimizan en omstreken.
    Nog een klein maandje voordat je weer thuiskomt
    we verheugen ons om je weer te zien en te horen! Hier gaat alles zijn gang we genieten van het mooie nazomer weer, met morgen nog een lekkere warme dag,de voorspelling voor Limburg is 28 graadjes.
    Afgelopen zondag was mijn laatste dag als vrijwilliger in de Weerderhof dit jaar,de scholen zijn vanddag begonnen en we hebben
    beloten om alleen bij mooi weer in het weekend
    geopend te zijn.
    Det woar ut weer,groetjes ook van Clara met een dikke knuffel , Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 88241

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: