NIEUWS from Sens hoom pellus in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu NIEUWS from Sens hoom pellus in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

NIEUWS from Sens hoom pellus in Mimizan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Coucou mes amis!

Daar ben ik dan eindelijk weer en ik kan jullie vertellen: veel dingen gebeurd, gedaan en gezien sinds de vorige aflevering van Sens laif in Mimizan! :)

Ik lig nu met mn laptopje, waar ik helaas nog geen internet op heb gekregen, in mn hoom pellus. Mn huisje is bijna compleet. Ik heb een kast, een tafel, luchtverfrisser, opberghangzakken, clowns en beertjes in de woonkamer en in mn slaapkamer heb ik een nachtkastje, een lampje, tweepersoonsbed, vlag, skimboard en heeeeeeeeeeeeel veel leuke kaartjes, briefjes en fotootjes die ik van sommigen van jullie heb gekregen! Echt super leuk, word ik altijd heel vrolijk van! En waar ik nog meer vrolijk van word is dat ik nu ook 5 huisgenootjes erbij heb! Joehoe! Guess what.. Kiddieket is vannacht bevallen van een vierling: timo, pumba, mini malibu en fish (exacte namen zijn nog niet bekend, dit zijn allemaal hersenspinsels)! Hihihi! En ik was toeschouwer, dus ik voel me een beetje mama nu! Ik kwam namelijk thuis van een avondje stappen. Op donderdag hebben we hier namelijk altijd de surfparty in de Darkclub. Erg leuk en de eerste keer dat ik hem dit seizoen eindelijk eens echt meemaakte.. Het begint namelijk pas om 2h ’s nachts.. Omdat Lenneke zich niet zo lekker voelde, had ik haar deurshift van 1-2h daar even overgenomen en toen was ik er meteen. Ideaal dus!
Alleen had ik het om 4h wel weer even gezien en ging ik op de velo terug naar mn hoom pellus!daar aangekomen hoorde ik mn luchtbed kraken. Ik dacht nog, huh, er zal toch niemand in mn tent liggen.. nee hoor, het was onze zwangere kiddieket alleen maar.. lekker dat ze daar lag, kroop ik er naast en zijn we samen in slaap gevallen. Na een uur schrok ik echter wakker van een vreemd piepgeluidje.. mijn slaperige ogen openend, kwam ik erachter dat de eerste petite chaton ter wereld was gekomen! WOW! Op mijn dekbed en naast mij! Ik schrok me dan ook eigenlijk best wel. Ze was wel uitgerekend op zaterdag (katten zijn 9 weken zwanger en fetket heeft haar 20 juni gedekt, zoals ik in een eerder verhaal vermeld heb!), maar toch! Ik snel naar Evy toe: was er nog niet.. Georgia: was er ook niet.. Tey: brabbelde iets onverstaanbaars toen ik het hem vertelde.. slaapdronken zullen we dat maar noemen.. dus toch maar die telefoon gepakt en Evy gebeld.. ik kreeg het advies om haar in een doos met een slaapzak te leggen, zodat ze daar rustig haar kittens kon hebben.. maja, om ze niet tveelt e verplaatsen, ging ze van slaap- naar woonkamer! Georgia gebeld, die zo gek werd dat ze er meteen aankwam en ja hoor de aanschouwing van geboorte nr 1 (wit katje) was een feit! Na een uur kwam de tweede.. zo zwart als bolke en dan zonder witte stip.. De derde liet toen 10 minuten op zich wachten (een zwart witte) en de vierde daarna nog een half uur (beige)! WOW hoe bijzonder is het om de geboortens van 4 kittens mee te maken! GEWELDIG gewoon! Echt super! We hebben anderhalfur zitten kijken, aanmoedigen en genieten van de hele belevenis. Uiteraard is het allemaal vastgelegd op foto en film en zal ik jullie dat, zodra ik internet heb, showen! Nais!
Nu liggen ze alle vijf lekker naast me te piepen, slapen, mamamelk te drinken en stuiptrekkingen te hebben. Dit wordt onze tv show voor de komende tijd denk ik! Haha! :)

Verder zijn er natuurlijk nog meer dingen die in mijn hoom town gebeuren. Zo ben ik nog op uitstapje naar Hossegor geweest. Een kroegentocht met de gasten van de camps in Labenne en Moliets er ook nog bij. Erg leuk en tof en eindelijk heb ik Tom Peters gezien. Hij werkte op het camp in Labenne en kende ik uit mijn tijd in Nijmegen. Erg leuk om weer ef bij te kletsen!
Op deze dag gingen Len en Ronald van de Pura ook weer naar huis. Erg jammer, want die twee gekken kon je altijd lol mee hebben!

Ook zijn de SoulSurfers 3 keer langs geweest. Erg leuke en gezellige mensen en ze staan voor een goede organisatie en doel. Tsjek voor meer info: www.soulsurfers.org ze hebben ook 3 keer een loterij gehouden, waarvoor ik natuurlijk ook lootjes heb gekocht. En you neuw.. Bij alledrie de keren had ik prijs.. zo heb ik een o’neill shirtje gewonnen, 3 crocs armbanden, die handig zijn om mn camera aan vast te maken, globe sokken en stikkers. De eerste trekking dreigde eerst een beetje in de soep te lopen. Het was namelijk zaterdag 1 augustus en het regende nogal erg. ’s Avonds om 11h stond ik dan ook in bikini in de regen om een zeil omhoog te houden, zodat gasten hun spullen droog naar de bus kregen.. creabea he! Haha!
Wat ik ook nog gedaan heb is arretjescake gemaakt! Jammie! Erg lekker en iedereen werd er blij van! En ze wilden meteen meer.. dus de week erop heb ik maar meteen een dubbele portie gemaakt :) hehe!
Voor de geïnteresseerden het recept:

200 gram suiker
200 gram gesmolten boter
5 lepels cacao
2 eieren

200 gram droge koekjes breken

De 4 bovenste ingrediënten kunnen door elkaar worden gemengd met een mixer of klopper tot een ‘glad’ mengsel. Als laatste kunnen de koekjes erbij, roer ze goed er doorheen. Dit hele mengsel in een bakje met bakpapier doen en in de koelkast zetten. Op laten stijven en je hebt een super lekker smikkelbare cake! Jammie!

Dit recept heb ik ook maar meteen in mn Sens kitsjun pellus beibol gezet.. dit is een soort van draaiboek voor de keuken wat ik gemaakt heb. Hierin heb ik alles gezet wat ik doe en welke handelingen er verricht moeten worden. Zo kunnen anderen het gemakkelijk van me overnemen als ik er eens een keertje niet ben of ziek ben ofzo.. Very handy dus!

De zus van onze Australishce Georgia is trouwens ook nog hier geweest. Erg tof, leuk en gezellig! Georgia was ook jarig op 10 augustus (net als Huub >> proficiat trouwens nog.. En P, Len en Mark ook nog gefeliciteed!!! :)), dus dat was meerdere redenen voor een feestje. Met d emeiden zijn w edie dag lekker gaan uit eten en hebben we genoten van cocktails, leuke muziek en ec. Ons toverwoord voor lekkere kerels alias eyecandy! Hehe!

Ook ben ik nog eens met Jessie naar San Sebas geweest. Hier hebben we lekker geshopt, rondgeslenterd, van de tapas genoten en gefeest. Toen ik van deze dag thuis kwam, waren Jolle, Hubert en Pieke gearriveerd. Erg leuk en gezellig! Jolle is ook een vriend van me uit Nijmegen! Altijd leuk om weer bekenden te zien! Samen hebben we ook eens gesurfd, wat erg leuk was. Het surfen gaat me trouwens wel goed af, de bochten gaan nu steeds beter en eigenlijk onderhand al vanzelf. Joehoe! Alleen heb ik al 2 keer een aanvaring gehad met leraren van een Franse surfschool, die denken altijd voorrang te hebben, omdat ze Frans zijn. Jakkes zeg, krijg er gewoon de kriebels van. De eerste keer heb ik de langharige tekkel ef op zn plaats gezet, omdat hij (zoals hij zelf ooit gezegd heeft) in de Breakloose surfzone aan het surfen was met zijn klasje. Wat andersom voor ons dus absoluut verboden zou zijn. Beetje vreemd dus, maja, het is zijn zee en blablabla.. zo gedraagd hij zich tenminste, dus oke dan.. even later stond Sven naast me.. was de tekkel zo boos geweest dat ik hem netjes gezegd had dat het de breakloose surfzone was, dat hij Sven erover opgebeld had! En hij was woest geweest! Hahahaha! Geweldig!
De andere keer zou ik bijna iemand vermoord hebben, doordat ik een zo grote golf in wilde peddelen dat ik niet meer durfde en snel van n plank afging.. die natuurlijk richting strand schoot en zogezegd tegen de plank van een surfleraar aankwam, en die helemaal kapot had gemaakt.. uhu, eg logisch als je ziet hoe hij zich gedraagd.. niet echt iets omme zorgen over te maken dus, maar wel frustrerend!

Ow wat we trouwens ook nog gehad hebben hier is de Mexicaanse griep. We zijn er bijna over op het nieuws geweest, omdat er mensen met deze griep samen met mensen zonder de griep op de bus hadden gezeten. Terwijl de getroffenen alle maatregelen hadden genomen en zelfs met mondkapjes op in de bus zaten.. maar medereizigers werden er zo boos en bang van, dat het bijna een drama moest worden. Geruststellen zat er niet echt in bij deze mensen dus.. ook frustrerend! Haha!
Met mij is verder niks aan de hand hoor.. ik ben wel even een beetje ziekjes geweest, maar geen griep of niks gehad. En nu ben ik alleen een beetje verkouden.. maar dat gaat ook vanzelf wel weer een keertje over..

Alaa denne, volgens mij heb ik jullie over de afgelopen weken wel weer genoeg verteld! Ik heb het nog steeds erg leuk hier ne het bevalt nog erg goed. Ow ook doordat ik om de week eens wat anders mag koken dan de afgelopen 2 maanden! Joehoe! Erg nais >> ipv pasta bolognaise maak ik dan pasta met roomsaus en spekjes. En ipv kip kerrie maak ik kip in roomsaus. Erg lekker en goed voor de afwisseling! En en en.. ik heb een nieuwe hobby erbij geloof ik.. longboarden >> skateboarden zeg maar.. erg leuk en vooral samen me Georgia ga ik nog wel eens op pad voor een eveningskate! Leuk!

Nou, de aflevering is weer afgelopen helaas.. ik zeg: adios, de ballen, ciao en au revoir en uiteraard a plus tard (tot later)!

--- WORDT VERVOLGD ---

Joew baaaaaaaaaaaaaaaiii, liefs Sanpanpoepsjinees!!! xxx

PS Sorry voor de lengte van dit bericht!
PPS Wat ik nog vergeten ben te vermelden.. Klaas: Erg leuk dat je ook nog langs bent gekomen! Cool! Met Klaas heb ik van de winter dan weer samengewerkt! :) Gezellig!
PPPS Even over het koken nog.. Deze week is erg raar.. we zijn namelijk van 170 naar 90 naar 45 gasten in totaal gegaan.. bij de eerste twee moest ik nog voor 80 mensen koken, maar deze week maar voor 35.. Heel vreemd!!! Ik denk steeds dat ik te weinig eten heb.. haha! ;)

  • 21 Augustus 2009 - 14:48

    Eefjee:

    Poppiee!!
    Wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt!!
    Ik ben alweer thuis, maar hoop je snel te zien/spreken. Ik had helaas niemand zn nummer in Turkey dus daarom was ik een beetje afwezig.. SORRIEE!! Maar heb wel aan jullie allemaal gedacht hoor.. Vergeet dat niet!!
    Poppiee, nog heel veel plezier de komende maandjes en ik hoop je te komen opzoeken met Anne en Evert! Liefs xxx

  • 21 Augustus 2009 - 15:55

    Ulla:

    haai san!!
    het was idd weer een lang verhaal, maar wel leuk!! :D Super dat je het nog zo naar je zin hebt, maar kom je ook weer snel terug? ;)

    dikke kus, Ulla

  • 21 Augustus 2009 - 15:55

    Els En Clara:

    Hallo lieve Sanneman,
    je hebt weer een leuk verslag gemaakt het is steeds genieten van je schrijfsels.
    Voordat je aan de kittens namen geeft moet eerst kijken of het poezen of katers zijn.
    Geniet nog van de tijd die daar bent,tot het volgende verslag!
    Lieve groetjes en xxx van Clara en je petemoei.

  • 21 Augustus 2009 - 17:58

    Rian:

    Nog meer kittiecats :d coool, was ik de eerste die het hoorde buiten France? Sjiek, ik had er wel bij willen zijn eigenlijk! En als die tekkel weer begint stuur je de kitties er gewoon op af, whahahaha!

    Echt super dat het surfen zo vanzelf gaat! Wil ik ook, tjuu nea! Wilde morgen met Norchen gaan surfen bij Babes on Waves, maar het zit propvol, dus geen surfdag voor ons hasses..
    Longboarden klinkt ook relaxed, lekker door Mimizan touren op je skateboard NICE :D! Heb je je skimboard inmiddels al gebruikt?

    Alaa tot snel bels weer!
    Liefs dikke kus Rian (en Bolke, niet vergeten he met al die kitties! haha)

  • 22 Augustus 2009 - 12:38

    Janneman:

    Haaaaii!!

    Heerlijk zon heeeeeeele lange (werk)vakantie! Die van mij zit er weer bijna op.. baaaahh!!
    Veel plezier nog en laat je niet gek maken door die gekke fransen hihi!

    xxx

  • 23 Augustus 2009 - 09:44

    Anne:

    whoooehoe Sannie!!!

    Ik kijg energie van het lezen van je verhalen! Wat enorm tof dat je gewoon mama kat met baby's in je tent hebt!Echt ongelofelijk! Heb je al baasjes voor ze gevonden? Geniet!

    x Anne

  • 26 Augustus 2009 - 11:07

    Els Slabbers:

    Lieve Sanne,
    Wat een belevenis eerste hulp bij een katten bevalling,hoe gaat het met de kittens en moeder!
    je wil vast een jonkie mee naar huis nemen.
    Wel fijn dat het momenteel niet zo druk is, kun je kraamhulp spelen.Hou ons op de hoogte en geniet van alles.
    Groetjes en een dikke knuffel, Els en Clara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 88234

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: