Haai in de baai van een gekke flaai! ~^~ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Haai in de baai van een gekke flaai! ~^~ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Haai in de baai van een gekke flaai! ~^~

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Haaaaaaaaaaaaaaaaiiii luitjes!!! :)

Het werd wel weer eens tijd voor een verhaaltje dacht ik zo.. Ik zit alweer bijna 3 weken in Mimizan en heb echt amper tijd gehad om achter internet te kruipen.. De tijd vliegt hier sowieso ook echt voorbij en als je me vraagt welke dag het is, moet ik echt efkes nadenken! Maar goed, vandaag is het woensdag chilldag! ;) Hehe!

Ik heb sinds ik hier aan ben gekomen al best veel gedaan, meegemaakt en blablabla.. Dus ik ga jullie eens efkes op de hoogte brengen van alles! :)

Vrijdag 5 juni, na een beetje een hectisch vertrek thuis (mama en ik waren naar een India sieradenparty geweest en waren nog daar toen ik eigenlijk al in de auto moest zitten! OEPSIE! Hihi!) vertrok mijn bus om 23h vanuit Eindhoven. Daar kwam ik al meteen een super leuke buschauffeur tegen, Bert look-a-like vlugge japie van Bassie en Adriaan, die helaas in Eindhoven de bus ging verlaten.. haha! Maar Jan en Frank, twee surfleraren, zaten ook op de bus samen met Loes, die in Moliets gaat werken het hele seizoen. Wel gezellig dus!
Om 13h kwamen we zaterdag eindelijk in Mimizan aan en hoefde ik nog niet veel te doen. Was een rustig dagje, met een kleine groep van ongeveer 50 mensen. Ik ben toen ok maar meteen mijn tent in gaan richten met al mijn attributen en campingkast en alles! Haha! Iedereen vind het echt een huisje en ik voel me er ook wel thuis moet ik zeggen! Prima dus voor 4 maanden!
's avonds mocht ik ook al meteen aan de kook voor de crew. Waren ze zelf namelijk al een beetje beu! Haha! Prima dus en broodje hamburger hebben we er voor het gemak maar van gemaakt. Daarna zijn we met de hele groep het dorp in gegaan voor een kroegentocht. Erg leuk en gezellig en Tatay was ook mee. Nais! Was super hem na een maand weer te kunnen zien en dat voor de hele week nog.. MEr good.. omdat ik nu ook een beetje Frans spreek >> wat trouwens echt steeds betere gaat, mocht ik meteen bij de kroegen wat kortingen gaan proberen te regelen enzo.. Hihi! Ideaal, want ze kenden me meteen en nu kan ik op sommige plekken ook gratis drinken! Joehoe! :D

De dagen erna heb ik het ontbijt gedaan voor 10 personen en het avondeten voor ongeveer 25 man. Viel nog wel mee dus, niet zo druk en iedereen vond het allemaal echt super lekker! :S JOEHOE! Altijd leuk om te horen, dus dat gaat zeker goed komen. De menu's die ik elke week ga maken zijn:
-cordon bleu (in de receptuur staat gordon bleu! Whahaha! Geweldig) met parijse aardappeltjes
-kip curry met ananas en rijst
-pasta bolognese
-paella &
-BBQ!

Valt allemaal wel mee, is leuk om te doen (vooral in mn blitse kookschort >> foto's volgen) en ik heb er echt plezier aan! We hebben hier ook echt zo'n mega grote paella pan waar ik veel gebruik van maak, echt super handig! Vooral als je zoveel moet maken enzo.. De tweede week hadden we namelijk 64 alo-ers uit Nijmegen en 8 gasten, waar ik samen met groepjes van de alo voor moest gaan koken. Inclusief de crew, waren dat 87 personen! Vond het wel spannendj, maar het ging allemaal echt goed!

Naast het kokkerellen heb ik het verder ook nog heel druk gehad. Op het camp moest noeg heel veel gebeuren om het helemaal af te krijgen en met de keuken schoonhouden, inrichten en bestellingen doen, ben ik ook wel efkes bezig. Elke week op dinsdag en vrijdag krijg ik namelijk een nieuwe levering en op zondag en woensdag moet ik dan doorgeven wat ik nog nodig heb. Wel handig dat het 2 keer per week komt (is er tenminste plek in de koelkast) en is het ook niet zoveel tegenlijk. Nu sinds afgelopen maandag heb ik er ook een nieuwe koelkast bij in de keuken en een nieuwe vloer! Echt super, want eerst waren het gewoon pallets waar alles op stond. Vervelend als je dan steeds tussen die latten blijft hangen enzo en alles kan er ook in vallen.. Afgelopen zaterdag hebben sterke mannen Daan en Richard (reps) alles eruit gehaald en platen over die pallets gelegd. Echt super rielekst, platte vloer, goed schoon te houden en het lijkt ook nog eens groter ook! Zondag ben ik dan ook bezig geweest met de hele keuken herinrichten en poetsen enzo.. Dus hij is weer helemaal mooi! Hihi!

Nou, verder heb ik in de eerste week nog wat vrienden uit SFL gezien! Uiteraard Tatey dan, maar ook nog wat andere mensen uit SFL! Echt super leuk ze te zien! :) En uiteraard zitten de Franse 2 kussen er ook weer in hoor! Hihi! Elke ochtend als ik het brood ga halen bij Yannick, de man van de supermarkt op de camping, dan is het weer zo ver! Af en toe vind ik het wel een beetje een zwoele! Hahahahahaha! Dan belt hij me op om te zeggen dat de groenten en het fruit weer geleverd is en dan moet je zn stem eens horen.. hahaha! Kan het niet typen hoe het klinkt, best jammer eigenlijk! Haha! MEr good..

Ow en wat jullie verder natuurlijk ook willen weten.. SURFEN!!! Hahaha! Ik heb het eerlijk gezegd nog niet heel vaak gedaan.. Ben pas 4 keer in het water geweest geloof ik (vandaag en gisteren was de zee ook echt zo plat als een pannenkoek! Poeheej!) en het ging wel meteen weer goed! Bochtjes zaten er nog een beetje in, dus daar ga ik weer goed op oefenen! Ik heb zelfs al een of andere 'trick' gedaan.. ;) :P onbewust pakte ik in de bocht mn bordje vast met 2 handen aan de voorkant! Was wel vet eigenlijk! JOEHOE! En ik heb al een keer bij sunset gesurft! Ook heel gaaf.. Erna lekker roseetjes drinken met de hele bubs op het strand en juh! Heel rielekst dus.. :)

Mer good.. binnenkort ga ik weer eens wat meer surfen en actief doen enzo.. Als het camp helemaal af is en er echt structuur overal in zit én ik niet teveel treuzelbuien heb.. gaat dat helemaal goed komen! :D
Ik ben trouwens ook al naar Mimizan bourg gefietst en je kan hier echt leuk fietsen ook! >> Papa en mama, misschien kunnen jullie nog wel een paar daagjes hier naartoe komen! :) ;) Haha! Maar je hebt hier echt hele mooie bospaadjes enzo.. echt leuk!

Alaa denne, ik ga er zo maar weer eens een eind aan breien, want het verhaal wordt weer eens een beetje lang!

Als laatste dan alleen nog een paar wist je datjes:

Wisten jullie dat:

- ik 's nachts een keer wakker werd en dacht.. huh? wat is dat nou naast me op de grond! Pakte ik het op, zat ik recht met mn vinger in het gat van een slakkenhuis inclusief slak! IEUW!
- ik er een tik bij heb.. heel vaak als ik de koelkast / vriezer open trek of ik in mn tent kom.. ik als een gek naar de wc moet! :S JE kunt maar een kwaaltje hebben!
- ik volgens Georgia de tik heb om alle potjes en bakjes die we krijgen te bewaren om nog iets in te doen.. haha!
- we hier nu met een erg leuk team zitten.. Evy als hoofdreisleidster, JAn als surfleraar, Georgia (Australische meid) als bar hoofd, Lenneke voor de activiteiten, Tey voor het materiaal en Daan, Richard en Jens als gewone reisleiding (reps)
- ik vorige week nog veel bekenden van vorig jaar heb gezien.. Ron, Ernst en Marc de surfleraren en trouwens ook de crew van het O'neill camp en Wavetours..
- het heeft ook al een paar dagen flink geregent! Poeheej! Maar was wel lekker om te kunnen slapen, met het getik op de tent! ;) Haha!
- we weer een breakpoes hebben dit jaar! LEUK!!! Ik heb kitty kat noem en Georgia hem Grebo noemt! Hihi!
- ik 's ochtends eens een keertje uit mn tent kwam en een andere kat (fat cat) kitty cat aan het dekken was.. whahahaha!
- we binnenkort dus misschien wel baby katjes hebben! :)
- kitty cat laatst bij me in de tent heeft geslapen
- ze op mijn binnentent lag.. hahaha! en 's ochtends toen ik wakker werd lekker op mijn dekbedje.. Lief!
- er heel veel insecten hier rondlopen (mieren, vliegmieren, grote mieren, torren en allemaal kriebelbeesten) en ook echt mega grote torren! NIET NORMAAL! Zoeven je echt om je oren!
- we afgelopen weekend fete de la musik hebben gehad in viva la france!
- er overal optredens en bandjes enzo waren
- dit echt super leuk was!
- ik met de mensen van de campingsnackbar heb zitten kletsen en ze vinden dat ik goed Frans spreek! JOEHOE! (vind ik leuk om te horen)
- ze daar nog iemand zoeken om te werken.. Het liefst een meid die een beetje Frans, Nederlands en Engels spreekt.. > let mie neuw als je interesse hebt!
- we al 1 proud to be fout feest bij de pura vida achter de rug hebben en ik als doos ging! ;) >> foto's volgen weer! Haha! Samen met een jongen die een zak was... Whahahaha!
- ik het echt ontzettend naar mijn zin heb!
- ik morgen een training voor de keuken heb
- komend weekend een promo is van breakloose en we het dan heel druk gaan krijgen
- er dan ook weer reps bijkomen >> Gianni, Len, Jonas en Jonathan.
- het dus nog een gezelligere boel gaat worden!
- ik vast nog vanalles ben vergeten te vertellen, maar ik nu echt ga stoppen
- nog 1 ding: mijn Franse werktelefoonnummer.. +33637505966
- veel plezier en succes in Nl of waar dan ook en tot heeeeeeeeeeeeeeeeel snel weer eens!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii, gros bisous xxx

  • 24 Juni 2009 - 14:38

    Chrissss:

    Heerlijk verhaal Sanneman :D

    Superrrrr!

    Geniet er maar flink van, hopelijk komen er snel wat foto's!

    Carpe diem, X uit Nijmegen

  • 24 Juni 2009 - 15:02

    LoesL:

    Hai lieve San,

    Ich vonj 't al veul te stil weure...Gein inkel verhoal/bericht/smsje/telefoontje van San :( Klopt det waal? Det vroog ich mich aaf..

    Mer ich zeen al aan dien verhoal des se t super noa diene zin hubs! Good meadje! Geniet d'r lekker van! Enne dink draan he...waag t dich neet om noa 4 moand neet truuk te komme..det kin ich (en mit mich de rest van de meadjes) echt neet aan!! :(

    Dieke kus Loes
    (en natuurlijk auch unne dieke knoevel van Mark)

  • 24 Juni 2009 - 15:09

    Anne:

    Hey lieve San!

    Wat goed om te lezen dat het zo goed met je gaat!Wat een heerlijk idee dat je in Mimizan zit.Wel bizar en jammer dat we allebei in La France zitten maar nog het nog steeds uren rijden is..
    Waar is Tatay nu precies, heeft hij een baantje kunnen vinden in de buurt?Enorm knap dat je frans zo goed gaat, want het blijft een bizar moeilijke taal..Je mag echt trots op jezelf zijn!

    Ik ben dus inmiddels in de Ardeche en het is hier erg leuk!Zondag gaat mn bureau du Sport open, spanneeeend!
    En het is hier warm, heel erg warm..Tessel ligt grotendeels van de dag uitgeput op de grond.En het is hier net klein SFL!De feestjes gaan gewoon door..
    Kan je wel eens op Skype, lijkt me leuk om weer een keer met je te kletsen! Zet hem op daar en geniet!
    En doe de groetjes!

    Liefs

  • 24 Juni 2009 - 15:33

    Jupke:

    Haaaaai Sanneman!

    Waat ein heerlik hysterisch verhaol hubse weer getyp! :D Klink super vetjes allemaol, geneet d'r vanne! (Y)

    Joewjoew xxx Jupke

  • 24 Juni 2009 - 18:42

    Rian:

    Sanneman!! Ig hub echt biekletsmomentjes neudig!! haha ig wul en goan dig zeker opzeuken, weit allein nog neet precies wanneer.. kump helemaol good! Whahah waat sjattig van die poes, des echt gezellig! Heerlijk verhoal, krieg der helemaol weer zin in! Heurde van Sven det mien (toffe) zus het good duit in de keuken en det het erg gezellig waas. Leuk he! :d

    Sannie we zeen os snel, geniet dervan he!

    liefs xx Rian

  • 24 Juni 2009 - 18:53

    Pier:

    whaa.,was se sjriefs.. want eerst waren het gewoon pallets waar alles op stond. Vervelend als je dan steeds tussen die latten blijft hangen enzo en alles kan er ook in vallen.. HAHA...sukkelll..
    en die mieren..duuj ze es allemoal in 'n bakje, ig wil 't versjil waal es zeen..taege dae tied es se truk bus zulle 't waal fosiele zeen haha..
    heej koel dien bericht..gelukkig :D mos 'n book sjrieve man !! echt zjwoar rieleks wie's doe sjriefs whaa !

    wij contactennnnnn snell!!!
    laterrrrrrrr

    kusje!!

  • 25 Juni 2009 - 12:13

    Nelleke:

    Haha, wat een verhaal. Kijk maar uit met kitty cat, je weet het nooit met die katten. Geniet ervan. Coole foto met dat surfboard. Australie de volgende bestemming? x N

  • 25 Juni 2009 - 12:45

    Aimée:

    Hey, sjiek te horen dat je het naar je zin hebt. ofja te lezen...:P

    Vooral je wist je datjes vind ik komisch.

    Groetjes en nog veel plezier!

    Aimée

  • 25 Juni 2009 - 15:47

    Janneman:

    Haaaaii!!

    Goed om te lezen dat alles zo goed gaat!! Ook het koken en je nieuwe keuken! :-)
    Ik heb vanaf vandaag ook vakantie! joehoe! Zometeen lekker bbqen om het te vieren!
    Veel plezier nog!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 924
Totaal aantal bezoekers 88077

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: