En na sonnensjein kwam weer regen.. haha! - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu En na sonnensjein kwam weer regen.. haha! - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

En na sonnensjein kwam weer regen.. haha!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Augustus 2011 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Tsja.. vandaag is weer een regenachtig dagje! Na mijn vorige verslag hebben we gelukkig ook weer ontzettend mooi en heet weer gehad.. Zo heet zelfs dat we niet wisten was we met onszelf aanmoesten en constant de zee in sprongen om lekker af te koelen.. Zelfs Tatay, die het water normaal gezien veeeeeeeeeeeel te koud vind! Haha! Vele stranddagjes hebben we dus weer beleeft en uiteraard is ons kleurtje er ook weer beter op geworden! :) Joehoe! Nu maar hopen dat dat ook zo blijft..
Sinds gisteren is het weer helaas weer wat minder voor een paar daagjes.. We hebben een nacht met mega veel onweer, gedonder en flitsen gehad (beetje jammer dat ik er om 7h uit moest om te werken! ;)), gisteren nog een beetje zon en na 1 duik in de zee genomen te hebben, waren we weer van de plak benauwdheid af en hadden we het koud dat we snel een warme douche zijn gaan nemen..

Verder is het op het werk weer rustig nu. Tot 20 augustus stond de camping boemvol! Wat voor drukke zaterdagen zorgde en minder werk, omdat we mensen die zo aan kwamen huppelen weer naar een andere camping konden sturen. Nu dat we sinds afgeloepn zaterdag weer plek hebben, hebben we het weer wat drukker. Mensen opnieuw registreren, alles in de computer invoeren (bij reserveringen is dat allemaal al gedaan) en zo schiet de dag wel weer op.. Hoewel we nu ook met minder mensen bij de receptie zijn. Zo zijn er al twee controleurs klaar en komend weekend stoppen 3 andere collega's er weer mee.. Jammer, zo merk je dat het weer langzamerhand op zn einde gaat lopen.. En dan te bedenken dat ik nog tot 25 september blijf! WOW! Nog een maand lekker genieten.

Vermaken doen we ons nog steeds wel.. Ik zal eens op chronologische volgorde vertellen wat we allemaal meegemaakt / beleefd / gedaan hebben sinds mijn vorige verhaal:
- apero met vrienden uit SFL bij ons in de tent, inclusief BBQ, wat een latertje werd en we ook nog voor geluidsoverlast hebben gezorgd.. vonden de oudjes naast ons dan, want mijn collegaatje achter me had niks gehoord.. pfieuw! ;)
- apero met Nik en Evy bij hun campertje, lekker sportief op het skateboard er naartoe gegaan en erna een concertje in de jamaica en daarna de band Iets Beters bewonderd in de Pura Vida = LEUK!
- tohpkitop bewonderd, 4 mannen die op alles trommelden wat ze hadden en er een ontzettend gave show mee weg gaven..
- een concertje van 100% Stones meegemaakt en iedereen ging uit zijn dak.. Van jong tot oud, geweldig om te zien en super gave show ook!
- naar de mega grote traditionele markt geweest en weer aan het vriendschapsarmbandjes knopen geslagen! Super leuk om te doen, ga zo weer iets proberen slesj aan de slag!
- bij restaurant Le Wiz gaan eten en lekker gesmult..
- tussendoor / vele avondjes spelletjes spelen zoals rummicub, phase 10 en een nieuw spel Wataii, wat we op de spellenmarkt hier hebben gekocht. Super leuk kaart spel! Op die 'markt / plein' stonden mega grote stands waar je allemaal spellen zoals uno, jungle speed en nog veeeeeeeeel meer kon testen. We hebben zelfs aan een competitie meegedaan en guess what.. Tatay en ik stonden tegenover elkaar in de finale.. wie er uiteindelijk gewonnen heeft, weet ik niet meer, maar wel dat we onze verdiende punten aan een jongetje wilden geven die ook in onze ronde mee had gedaan, maar waarschijnlijk niks van vreemden aan mocht nemen van zijn ouders, waardoor we de verdiende punten maar aan moederlief hebben gegeven.. haha! Die weer tegen kindjelief zei dat hij die punten dan wel weer aan mocht nemen en wij gewoon heel aardig waren! Haha! (punten had je nodig bij een veiling en degene met de meeste punten kon weer iets winnen, maar wij met maar 800 punten maakten geen schijn van kans, want de winnaar had uiteindelijk rond de 2000 punten >> aan veel spellen meegedaan dus! Vandaar ons gulle gift! ;)).
- naar de fete de Parentis geweest.. Elk dorp hier heeft zijn eigen dorpsfeesten en die duren zo'n 4 dagen. Soort van carnaval eigenlijk, met maar 1 kostuum = rood en wit! Iedereen drinkt overal op straat, overal staan kraampjes, bandjes e.d. Was leuk, maar we kenden niet veel mensen en we waren met Berni en Olivier uit Biscarosse die om de meter weer een bekende tegen kwamen en met hun zatte hoofden alleen maar onzin uit kraamden.. haha. Niet lang volgehouden dus, het regende ook.. Vanavond en morgenavond herkansing, want we gaan de feesten van Mimizan meemaken! :) Joehoe! Mn rode broek en witte shirt liggen al startklaar! ;)
- nor een paar keer gesurft met wat gasten van Breakloose, was nais, maar helaas slaagde ik er niet heel goed in een kortere surfplank te trotseren.. Ik was groter gewend, waardoor ik wilde gaan staan op de kleinere plank en mn voet gewoon achter de plank in het water zette, ipv erop! Whahahahahaa! = lach en val partij dus! Pffff..
- weer bandje Iets Beters bewonderd in de Pura Vida en gezellig met Elles gekletst.
- naar een festival in Luxey geweest >> musicalarue. Was super vet! Overal in het dorp waren podia met bands, kraampjes met eten en jong en oud liep er rond. Voor 3 euro zijn we er vanuit Mimizan met een bus heen ÉN terug naartoe gegaan (daar hoef je dus niet voor te rijden en de biertjes / vin blanc peche voor te laten staan!). Twin twin was de topper van de avond voor mij en Chinese man was ook te gek! Daarnaast weer andere vrienden uit SFL gezien, alias Lolo de collega / baas van Tatay. NAIS!
- 15 augustus = een of andere feestdag, waar ze vuurwerk voor afsteken. Was mooi!
- sportief gedaan.. Tatay op het skateboard en ik op de fiets door het bos (= heuvelachtig en mooi) richting het lac (meer) gegaan en daar het hoogte/touwenparcours getrotseerd! Super vet weer en zeker de moeite waard! 2 dagen erna wel flink spierpijn gehad, maar det duit niks.. Daarna zijn we gaan picknicken bij het meer en hebben we de promenade fluerie bewonderd. Super mooie bloemen. Foto's volgen..
- ben weer eens bij de veel te dure Franse kapper geweest, resultaat is wel prachtig allemachtig, maar 38 euries voor een beetje knippen is wel erg veel! :S
- een pannetje aardappels met lekkers gegeten bij Lopez City, waar ze al vroegen of ik er volgend jaar niet wil komen werken.. Ehhhh nee! Mij niet gezien! ;)
- Toro piscine gaan bekoekeloeren. Stierenshow of eigenlijk vooral spellen met mensen uit het publiek die in de ring gaan en spellen tussen teams alias de stieren gaan doen met een zwembadje in het midden.. Goed gelachen!
- gaan kanoen van Potenx naar het meer in Mimizan Bourg, met een picknick tussendoor! Was mooi en na 2,5h actief te zijn geweest ook wel weer spierpijnverwekkend!
- na een apero bij Le kfe met Tatay en tapas met het team alias mijn leukste collega's gaan uit eten bij Ile de MAlte. Goed gelachen en erna nog lekker wat gaan drinken bij de Pura vida.

En dat waren mijn belevenissen wel weer.. Genoeg zo voor een maand denk ik! Haha!

Alaa, zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte! Mijn volgende verhaal volgt eind september waarschijnlijk als ik klaar ben of daar ergens. Dan zal ik jullie vertellen of de feesten van Mimizan beter waren dan die van Parentis! ;) Haha!

Joejoew, tot snel weer!

Veel liefs van San xx

PS Meer foto's kunnen jullie bewonderen op https://picasaweb.google.com/100870455184283453336/Mimizan2011?authkey=Gv1sRgCLHWjKHz756aCg#

• 26 Augustus 2011 - 09:17

Sanne Slabbers:

Ow en wat ik nog vergeten was te zeggen.. is dat we ook slakken in ons huis hebben. Ze plakken zichzelf vast aan de wanden van onze tent.. Bewegen niet veel, maar af en toe wel.. Nu hebben we er een soort van wedstrijd van gemaakt welke slak zou gaan winnen en hebben we post its geplakt als ze bewogen hadden.. Slak nr 2 was het snelst en heeft in 17 minuten tijd ongeveer 30 cm afgelegd.. Slak nr 1 heeft over 8 cm 3 dagen en 7h gedaan.. die had er niet echt veel zin in dus! ;) Haha!

• 26 Augustus 2011 - 11:41

Marjo:

Hey San!!
    Leuke verhalen weer allemaal :-)
    Nog lekker een maandje chillen/werken, en dan weer terug naar Nederland.
    Kun je niet beter daar gaan wonen ;) Niet doen hoor :D
    Als je in Nederland moeten we echt een afspreken, vorige keer ist niet meer gelukt. En we zouden het leuk vinden om te komen boarden van de winter, dus wie weet :) De bus is in orde, dus die zou geen roet in het ete n mogen gooien, haha! Ik kijk er al naar uit!!
    Geniet er nog van daar he!!!!
    Groetjes uit Axel, van Kevin en Marjo

• 26 Augustus 2011 - 20:31

Rian:

Sanniieee NICE! Maar het meeste wist ik natuurlijk al. Have a nice party en zorg maar dat je shirt ook wit blijft.. Was bij fete de bayonne wel anders (mijn geval dan ;) haha) Toet snel chica!!! Bisous pour Tatay, xx en houdoe

• 26 Augustus 2011 - 22:39

Janneman:

Haaaii!! Klinkt weer allemaal gezellig!! Leuke foto's ook, mooie rivier!! Veel plezier nog en in sept/okt moeten we zeker weer meeten! Bij mij ook veel veranderd: tegenwoordig woonachtig in Kessel (huurhuis van mensen die op wereldreis zijn), 4,5 dag werken in Tegelen, helemaal weg uit Nijmegen dus... Veel veranderd in korte tijd dus!!! :-) xx

• 14 September 2011 - 12:33

Patricia:

Hoi Sanne, bedankt voor je leuke kaartje.. Dat ene slakje was wel erg traag.. als ik met anoush ga wandelen dan komen we altijd van die naakte tegen. glibber glibber onder je schoenen als je niet uitkijkt waar je loopt.
    leuke fotos!!
    Groetjes Patries