Zon, zee, strand, golven en.. werken! :) - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, golven en.. werken! :) - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, golven en.. werken! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Juni 2011 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Haai luitjes!

Inmiddels zit ik alweer dik drie weken in Mimizan en nog steeds heb ik jullie niet op de hoogte gehouden. Vandaar (hopenlijk) een klein verslagje, nu ik net efkes pauze heb en het veel te heet is om iets te doen! Blegh!

Week 1:
Vrijdag 3 juni ben ik samen met surflerares Natasha in een busje van Flowtrack / Breakloose richting Mimizan gaan rijden. 'S avonds laat kwamen we pas aan, doordat we wat oponthoud hadden gehad met de linkerachterband. Daar was nl een heel stuk profiel vanaf gegaan onderweg, hoe en wat?!? Wij als 2 meiden hadden geen idee, alleen voelden we dat de auto mega veel trilde. Een paar aardige Fransmannen vertelden ons dat we het misschien net nog wel konden halen tot Mimizan en dat hebben we gehaald! Joehoe! Geluk gehad dus, want zag er toch best gevaarlijk uit achteraf.
Mer good, zaterdag 4 juni kwamen de eerste gasten aan.
Een super leuke groep van het Horizon College. Een sportopleiding uit Alkmaar die elk jaar komen en waar ik de leraren ook nog een beetje van kende. Iedereen heeft de hele week genoten, we zijn naar San Sebastian geweest, waar ik een rondleiding heb gegeven; uiteraard hebben we gesurfd, ge-jeu de bouled, gevolleyed (>> wat ik steeds leuker begin te vinden en waar ik warempel ook al ietsjes beter in ben geworden.. haha!) en nog veel meer..
Het leventje als reisleidster beviel dus weer goed de eerste week en het team is geweldig leuk! :) En om niet te vergeten was het ook weer heel fijn om mijn mannetje te kunnen zien en in mn armen te kunnen sluiten!


Week 2:
Na een zware laatste stapavond voor het Horizon College stond er om heel vroeg alweer een bus op ons te wachten met warempel 7 nieuwe gasten. Gezellig groepje, klein maar fijn en goed gelachen. Daarnaast zijn er een paar vrienden van Carola en Roeland uit Risoul langs gekomen, dus hadden we toch nog iets meer mensen op het camp rondlopen. Samen met hen, die surf fanatiek waren, heb ik in het water gelegen en met het geluk dat een van die gasten een spiegelreflex camera bij zich had, hebben ze mij ook nog vast kunnen leggen ook! Joehoe! Dat was dan ook de enige echt goede en mega lange golf die ik had, super fijn en trots gevoel! Foto volgt nog, waar ik trots met mijn handen in de lucht op sta! :) Hihi!
Ook zijn we deze week met de gasten naar de outlets in Hossegor geweest en heb ik weer wat leuke dingetjes geshopt! :)
Op donderdag ben ik met Roeland naar Moliets gegaan om samen met 2 anderen een mega grote vrachtwagen met spullen vanuit Belgie uit te laden. Gelukkig maar voor de helft, maar een gesjouw was het wel! Poeheej! 's avonds laat kwamen we pas weer terug in Mimizan aan, om met de nieuwe spuleln het camp in de komende dagen startklaar voor het seizoen te maken en uiteraard ook voor de groep die op maandag weer aan zou komen.
Vrijdag bestond dus vooral uit kleinde voorraad tentjes leeghalen, afbreken en de mega grote nieuwe tenten opzetten. Met 4 man sterk en zelfs wat hulp van de gasten eindigden we helemaal zwart, moe en onnozel onze dag.. Want wat een onzin en melig gedoe hielden we eraan over zeg! Hahahaha!

Week 3:
Er kwam weer een klein nieuw groepje aan met 2 nieuwe reisleidsters die ons de eerste 2 dagen mega goed geholpen hebben met de rest van het camp ombouwen, de nieuwe grote materiaaltent uitzoeken en inrichten. Weer 2 melige dagen achter de rug dus inclusief het fete de la musique, waarna op maandag het Deltion College uit Zwolle aan kwam. Leuke groep, ook weer een sportopleiding, waarvan ik de leraar nog kende van andere jaren. Ze bleven maar 4 dagen, dus donderdag stond in het teken van hun vertrek. Doordat Roeland ook verantwoordelijk was voor de opbouw van het camp in Moliets en veel weg was, had ik vooral de verantwoordelijkheid op me genomen tov de groep. Alles was goed gegaan en ze waren tevreden! Blij om te horen! :)
Daarnaast heb ik deze week ook weer een keer arretjescake gemaakt >> 1 voor de crew van het O'neill camp (had ik ze beloofd en 1 persoon in special heeft sinds maart al aan mn hoofd gezeurd dat als ik weer naar Mimizan kwam, ik het wel MOEST maken! Haha! Graag gedaan David! :)) en 1 voor ons zelf uiteraard! Iedereen vond het mega lekker en omdat vrijdag mijn laatste avond was bij Breakloose, heb ik voor het groepje dat overbleef pilaf gekookt met arretjescake met ijs als desert! Mmm.. Ze vonden het zelfs lekkerder dan het restaurant waar we die avond ervoor met zn allen waren gaan eten! :) NAIS!

Week 4:
Zaterdag heb ik nog een beetje bij Breakloose geholpen, maar omdat er nog maar 2 gasten over bleven en we geen busaankomst hadden, voelde iedereen zich een soort van vrij. Raar gevoel op een zaterdag! Haha! Deze dag en de woensdag ervoor ben ik ook bij de receptie geweest om in te werken. Beviel goed, is leuk en ik heb er leuke collega's. Vandaag ben ik er echt begonnen als receptionniste. Het is nog even wennen, vooral om de telefoon op te nemen (blijft toch wel eng in een andere taal en al helemaal als je nieuw bent op het werk en nog niet alles weet), maar dat komt allemaal goed! Ik begin het systeem al een beetje onder de knie te krijgen en al doende leer je he! Komt helemaal goed dus!
Vanaf deze week ga ik dan ook vanaf mijn Breakloose tentje verhuizen naar een 'bungalow' op dezelfde camping. Ik krijg er een voor mij alleen als het goed is, dus dat is wel rielekst. Alleen blijkt het geen gewone bungalow te zijn, maar een grote tent met electriciteit, koelkast en alles erin (geen water, dus douchen en toilet vies maken mag nog steeds in de campinggebouwtjes). En vooral, nu het hier mega heet en al 2 dagen rond de 35 graden is met weinig wind (en dan is het nog maar juni!!!) word dat wat.. :) Gisteren op het strand zijn we maar snel een parasol gaan halen, want het was niet uit te houden. Zelfs Tatay is 4 keer het water in gegaan (normaal is het altijd veel te koud) en om terug naar de handdoek te gaan, moest je over het strand rennen, omdat het anders veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te heet was! Poeheej! Maar we moeten niet zeuren, want het is iig goed weer! :)


Alaa, dat was mijn eerste update!

Hieronder nog even mijn adres en nummers:

Camping De la Plage
Sanne Slabbers
Boulevard de l'Atlantique
40200 Mimizan-Plage
France

Franse Tel. nr.: +33 6 43349452
Nederlandse nr.: +31 6 55867838

Joejoew, bonne journée en tot snel! Liefs San xx

  • 27 Juni 2011 - 17:27

    Emmy:

    Ha Sanne,

    Wat leuk weer om te lezen, enne heb je een nieuw woord ontdekt? Warempel! hahaha, wel grappig.
    Hier is het nu ook niet uit te houden, erg benauwd, zaterdag was het nog erg fris en liep ik met een fleece vest en nu is het ook 30+. Ik heb nog geen panorama foto's gezien, liggen wel al in Lin, ik ben ook erg benieuwd. Rianne heeft ze wel al gezien als het goed is.
    Krijg je nog een andere "bungalow" op de camping (met stromend water)?

    Groetjes aan Poppy!

  • 27 Juni 2011 - 20:17

    Rian:

    Bon soir!! Leuke update van een fijn leventje, ik zeg nice :d Zo te horen veel gedaan, meegemaakt en lol gehad, dus dat is altijd mooi om te horen. Fijn ook dat het weer daar weer net zo aantrekt als hier. Alleen een bietje jammer dat jij er wel van mag/kan genieten en het werk/leven er hier toch iets anders uit ziet, tjuu! Maar verschil moet er zijn he haha! Mooi verblijf heb je, kun je er ook weer een Sannepaleis van maken. Alleen hopen dat het geen storm geeft.. (of katten, haha nice). Have fun chica en tot snel updates! Toedeloeeee xx

  • 28 Juni 2011 - 07:26

    Janneman:

    Haai!!
    Ben benieuwd naar die surf-foto! Lijkt me erg vet! Veel plezier met alles en succes op de receptie (denk dat je straks Echt vloeiend Frans praat!!)!!
    Deze week is mijn laatste week als student --> AAHH!!! Vrijdag krijg ik mn diploma, die dinsdag erna begin ik met werken en na 2 weken werken 3 weken naar Afrika! Dus dat is even mijn update!! :-) We contactee!! xx

  • 28 Juni 2011 - 17:29

    Eef:

    Klinkt allemaal goed popje!
    Geniet er lekker van x x

  • 29 Juni 2011 - 09:54

    Chrisss:

    Jeujjj, fijn om te horen dat je het weer naar je zin hebt :) lekker genieten en over een tijdje weer lekker eten bij Riva! We mailennnnn, have fun! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1013
Totaal aantal bezoekers 88010

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: