Overleving eerste werkweek @ l'accueill - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Overleving eerste werkweek @ l'accueill - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Overleving eerste werkweek @ l'accueill

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Juli 2011 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Haai luitjes!

Bij deze even een snelle update van mijn eerste werkweek bij de receptie en de rest van mijn belevenissen! :)

Hier in Mimizan gaat het super. Het zonnetje schijnt goed, het werken is ook leuk en gezellig en het gaat steeds beter! Het opnemen van de telefoon is niet meer zo eng, omdat ik nu natuurlijk ook meer weet (soms krijg je een NL'er aan de telefoon, kun je al zien aan het nummer en dan toch opnemen met: Camping de la plage - Sanne - bonjour! :) Hihi!). Maar vorige week moest ik nog ontzettend veel navragen, hoe zit dit en dat en blablabla.. Dat gaat al beter, net als het verwelkomen, registreren en uitchecken van gasten. Het systeem ben ik goed onder de knie aan het krijgen en mijn collega's zijn leuk en gezellig. Gelukkig zijn ze ook tevreden over mij, dus dat is fijn om te horen! :)
Vorige week donderdag zijn we dan ook met zn allen iets gaan drinken. Eerst lekker rustig op een terras, daarna naar de Pura Vida (waar allemaal gekke en verklede Duitsers en Engelsen rondliepen) en erna door naar de saisonniersparty in de B.A. Een discotheek die een feest georganiseerd had voor alle mensen die deze zomer in Mimizan werken. Elk jaar is dit weer een goed en geslaagd feestje en met de nodige alcohol in ons lijf vielen we om 4h heel snel in slaap! :) Haha!

Daarnaast kan ik ook nog duchtig genieten van de zee, de golven en alles wat Mimizan te bieden heeft! ;) Ik heb de afgelopen week en de komende week namelijk altijd de middag- / avond shift en dan hoef ik pas rond 15h te beginnen tot 21h. De hele ochtend en voormiddag ben ik dus vrij en kan ik nog lekker naar het strand. Volgende week heb ik de ochtendshift en dan werk ik van 8h-14h. Elke dinsdag ben ik daarnaast vrij, dus dat is ideaal! Mij hoor je niet klagen! :)

Zo ben ik gisteren gaan rennen, naar een parcours sportief, waar allemaal 'militaire oefeningen' in een bos staan en je los kunt gaan. Haha! Spierpijn in mn benen heb ik wel, maar dat komt misschien ook omdat ik aan het longboarden geslagen ben (dat lange roze skateboard wat ik van Wieke heb overgekocht vorig jaar, thanks Wiekie!). Is super leuk en het gaat steeds beter. En Mimizan heeft tegenwoordig betere en vernieuwde wegen, die ideaal zijn om te skateboarden / skeeleren bijvoorbeeld. Dus dat is ook perfect!
Verder heb ik nog gesurft, wat ook wel weer goed ging en begint het water ook al iets warmer te worden, waardoor het niet meer altijd nodig is om een wetsuit aan te doen. Ideaal!
Ook hebben Tatay en ik een leuk nieuw spelletje ontdekt (haha, nee geen vieze dingen), wat we 's avonds nog wel eens doen als we lekker thuis blijven in mn nieuwe bungalow! Regenwormen heet het en is super grappig om te doen. Aanrader en bij mijn moetie in de Intertoys te koop! ;)

Mijn bungalowtent bevalt ook goed trouwens. Vorige week woensdag zijn we verhuisd en hebben we even alles omgegooid in de tent. De hele zomer komt er niemand van personeel bij me wonen en dus mocht Tatay bij me intrekken. Het is een tent van 16m2 met eigenlijk 2 slaapgedeeltes. Dit hebben we omgetoverd tot één slaapkamer met een huge 2 persoonsbed (echte bedden ook, wel mega harde matrassen, maar oke) en een inloopkast en dan hebben we nog een keuken-/ woonkamer ervoor. Super rielekst en ben helemaal blij. Daarnaast hebben we een water tapje in onze voortuin, wat ook wel handig is en we niet altijd naar het wc gebouw moeten om water te halen. Ik ben dus weer helemaal gesettled en blij en samen met de Tatay en Sanne accessoires hebben we er een personalized huisje van gemaakt. Kom gerust eens kijken! ;) Haha! >> foto's volgen ook nog!

Ow en trouwens ook nog goed nieuws wat Tatay betreft! Hij heeft afgelopen week ook werk gevonden! :) Vanaf afgelopen zaterdag is hij begonnen als postbezorger. Elke dag (buiten zondag) gaat hij dan naar Mimizan Bourg om er om 7h45 te beginnen met het sorteren van de post en erna brengt hij dat rond op een scootertje! Hihi! Hij voelt zich net pizzabezorger, maar dan voor de post! Het bevalt hem wel goed, dus dat is mooi meegenomen!

Alaa denne, dat waren alle nieuwtjes zo ongeveer! In ieder geval de belangrijkste dingen! ;) De rest volgt later nog wel! Haha!

Bonne journée et à très bientôt! :)

Veel liefs van Sanne

  • 05 Juli 2011 - 11:23

    Marieke:

    Woehoooew Sanne! Zo leuk allemaal! En zalig je uren daar! Kan je nog lekker veel surfen :) You lucky bastaaaard!!! Ik mag een hele maand augustus terug naar spanje als kampverantwoordelijke! Ik zit juist nog wat met problemen met de scouting. Dus ik hoop dat ik wat later kan vertrekken naar spanje. Ik hoop allesinds nog steeds eens langs te komen in mimizan. Ben zelf met het gedacht aan het spelen om gewoon mrogen ofzo te vertrekken, haha! Maar dat zal er wel niet van komen, denk niet dat ik zomaar de auto zal mee krijgen ;)
    Have fun daar!

    (oja, die leuke broek van roxy... Ik heb ze hier nog niet gevonden, altijd te grote maten :( ... MAAR ik heb de korte versie in spanje gevonden aan de helft van de prijs en ze is de MAKS!)

  • 05 Juli 2011 - 19:20

    Rian:

    Nice! Leuk paleis, fijn van je werk, lekker aant sporten, etc. zeker fijn! en natuurlijk dat Tatay fijn werk heeft gevonden. Kan hij je nog wegwijs maken daar voor de leukste plekjes! We bellen morgen ffkes, smakelijk! xx

  • 06 Juli 2011 - 06:38

    Marlou:

    Ha San!

    Fijn om te heure desse ut good noa dien zin hubs in Mimizan en ut wirk dich bevilt en steeds beater geit!
    Leuk det ge un eigen tent hubt gekrege en helemoal gesetteld zeent, geneet der mer van!
    Mien nuuje wirk bevilt nog steeds heel good, hub ut der super noa miene zin!

    Veul succes mit alles, have fun en amuseer uch! Gr's van os auch aan Tatay. En weam wit komme veur uch deze zomer spontaan opzeuke ;-) zou zomaar kinne...haha!

    X



  • 07 Juli 2011 - 06:20

    Chris:

    Wow Sanne, wat heb je het lekker voor elkaar! Genieten dus! Ik ben wel gezond jaloers op je werktijden hoor haha, doen weinig mensen je na ;) blijf lekker genieten en binnenkort mailen we wel weer ekkes. X uit Nijmegen

  • 07 Juli 2011 - 06:23

    Chris:

    Wow Sanne, wat heb je het lekker voor elkaar! Genieten dus! Ik ben wel gezond jaloers op je werktijden hoor haha, doen weinig mensen je na ;) blijf lekker genieten en binnenkort mailen we wel weer ekkes. X uit Nijmegen

  • 07 Juli 2011 - 17:58

    Maartje:

    hhhhaaaaa sanne,

    tot maandag dan ga ik ook naar frankrijk.
    en dan gaan we feest bieren met jullie tweetjes!
    en hoe gaat het liefde

    groetjes van maartje tot dan

  • 07 Juli 2011 - 17:58

    Maartje:

    hhhhaaaaa sanne,

    tot maandag dan ga ik ook naar frankrijk.
    en dan gaan we feest bieren met jullie tweetjes!
    en hoe gaat het liefde

    groetjes van maartje tot dan

  • 09 Juli 2011 - 07:21

    Maartje:

    hhhhhhhhhaaaaaaaaaa sanne,
    mag je dat poesje/katje,
    houden.
    of moet hij weer terug waar hij/zij van aan komt?
    en je hebt hele mooie foto`s,
    van je vakantie!
    en als je hem mag houden hoe gaat hij dan heten?
    en was dat poesje/katje in de buurt gered.
    of had tatay dat poesje/katje gezien en had hij er jou bijgehaald.
    en dat was het!
    tot dinsdag!

    groetjes van maartje

  • 20 Juli 2011 - 09:32

    Iris:

    Hé Sanne, leuk om te lezen hoe je daar leeft! En je tijd nuttig besteedt, haha! Veel plezier!!!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 88018

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: