Time flies when you're having fun.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

dus ik denk dat ik me maar heel hard moet gaan vervelen! Haha! Poeheej, wat is het alweer een tijd geleden dat jullie wat van me gehoord hebben! OENK! En nu is het seizoen ook alweer bijna voorbij! Snik snik.. Daar wil ik liever nog even niet aan denken, dus ik zal eens even vertellen wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is.. en dat is best veel geloof ik! Haha!

Wisten jullie dat:
- ik met Elianne naar Grenoble ben geweest, daar lekker heb rondgeslenterd, geshopt (beetje maar) en erna naar Vizille ben gegaan om de andere hoofd reisleiders te ontmoeten. Was een gezellige avond, we zijn gaan bowlen en daarna hebben we lekker gegeten in het Chateau en uiteraard erna een aantal borreltjes gedronken!
- we de dag erna alleen wat gesprekken hadden, ze nog steeds mega tevreden over me zijn! Joehoe! :) en we tussendoor naar de boardshop zijn geweest.
- ik daar een mega vette nieuwe snowboardbroek heb gekocht! :) Lekker baggy en van spijkerstof.. Kreeg gelukkiug korting! ;)
- Piotr in SFL is geweest. Vorig jaar heeft hij hier ook een aantal weken gewerkt, dus dat was wel tof! Alleen jammer dat er toen net niet zoveel te doen was in de yeti vanwege een cantus geloof ik..
- cantus doen studentenverenigingen vooral. Dan gaan ze allemaal liedjes zingen uit een boekje en moet er tussendoor bier gead worden.. haha! Het is amar wat je leuk vind! ;)
- Tatay en Lolo een datbord hebben gekocht! Hahahaha! Geweldig! Is echt weer leuk om eens te doen. Ik kan er niks van, maar soms lukt het toch wel aardig! En het doet me denken aan de tijd dat we bij LoesL in de keuken op hun bord stonden te mikken! :) Leuk!
- Matthieu, onze Franse jongen weer een keer mega dronken was en allemaal stomme, vervelende dingen had gedaan, gezegd, met zn stomme kop naar partners had gebeld om dingen te zeggen die helemaal niet waar waren.. Pfff.. Vermoeiend.. Ik ben anar hem toe gegaan om eens even goed met hem te praten, maar veel drong niet door geloof ik!
- ik hem de volgende dag ontslagen heb (via mn areamanager hoor!)! Ik gunde hem het plezier niet eens meer om nog een weekje extra te blijven, niks te doen, zich weer dornken en stoned te laten worden en ook nog de piste op te kunnen gaan.. Op dat moment had ik zoiets van: rot maar lekker op! Doei Matthieu! Klinkt misschien hard, maar als hij al de hele tijd zo is, heb je er gewoon niks aan, hij deed ongeveer niks en nog.. tsja.. ik zal er maar over ophouden! Hij is nu weg, het gaat goed met zn drietjes en we krijgen zijn loon ook nog eens erbij, verdeeld over ons drieëen.. Rielekst dus! En we hoeven de commissie ook nog maar door 3-en te verdelen, dus dat is helemaal mooi! :) (opgeruimd staat entjes dachten Carola en ik.. haha! OEPSIE!).
- ik Anne, heeft hier 3 jaar gewerkt, vorig jaar ook, ben op gaan zoeken in Valloire. Daar werkt ze nu. En op een avond hadden we een impulsieve actie, doordat ze ons belde zijn we snel die kant op gegaan met Elianne, Tommy en Tatay! Was nais!
- ik met Sander (van de Yetibar) naar
naar de Mega LOTO ben geweest en je raad het nooit! We hebben GEWONNEN! Joehoe! Hoe kon het ook anders he.. haha! Snowboardschoenen van Head, maat 41, bruin met wit, nieuw, €60,-.. Wie wil ze kopen?? >> Staan nu te koop bij de SkiSet! Haha! Kunnen Sander en ik lekker van uiteten, want we hebben ze samen gewonnen! :)
- we iegenlijk niet meer goed wisten hoe het werkte.. We de nummers met pen doorstreepte maar dat natuurlijk helemaal niet de bedoeling was. We toen van een vrouwtje van daar macaroni kregen om op de nummers te leggen, want de kaarten moesten we tich keer overnieuw gebruiken! Oepsie! Hihi!
- we de kaarten ook eigenlijk daar hadden moeten laten liggen, maar ik ze stiekem mee genomen heb als souvenir.. Wist ook eigenlijk niet dat ze moesten blijven liggen, maja, he! Voor vanavond heb ik dus weer nieuwe kaarten als we gaan! ;) Hehe!
- ons winnende nummer omgeroepen werd.. we de kaart vol hadden, maar dat met vertraging ging.. De nummers werden namelijk in het Frans omgeroepen en we moesten even denken.. Ik keek Sander aan en hij mij.. Bingo.. hebben we nu echt bingo?? BINGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Volgende nummer werd alweer bijna omgeroepen! Hahaha!
- Na de mega loto zijn we naar de mackenzie geweest.. Karma een band speelde er en die was echt heel goed! Super avond gehad! :)
- we na deze week 3 Franse groepen hadden en 1 Nederlandse.. De Franse groepen best vervelend kunnen zijn en vaak de Nederlanders een beetje uit gaan lokken, waardoor er weer eens een gevecht ontstaat..
- De Nederlandse groep hiervan de dupe werd, want ze werden wegens geluidsoverlast uit hun appartementen gezet.. 2 appartementen moesten binnen een uur leeg gemaakt worden, veel gebel en geregel en gedoe.. MAar uiteindelijk moeten wij als organisatie meegaan in de beslissing van de residentie en moesten de mensen iets anders gaan zoeken.. Oeps! Uiteindelijk hebben ze de rest van de week in een hotel geslapen en zijn ze heel braaf geweest..
- ik met Tatay weer naar zn zus ben geweest. Eerst even naar het restaurant van haar en haar man en daarna kleine Marius opgezocht. Was nais! :)
- we met het hele team de piste op zijn geweest en het echt heel tof was! :) Wel ijs- en ijskoud! Maar was leuk om eens met zn allen te zijn.. Sportura, Bizz en Yeti! We zijn toen in Valmorel gaan eten en net voor het restaurant ben ik recht op mn gezicht slesj goggle gevallen.. AUW pijnlijk! Tranen stonden in mn ogen, maar ik moest wel keihard lachen! Haha! Ach ja.. ik leef nog! ;)
- We toen 's avonds ook nog eens zijn gaan racletten bij La Galta. Erg lekker weer, mmm.. J'adore fromage! Mmmm..
- er een Hi / KPN promotieteam is geweest! Heel erg leuk. Er stond een 5m grote opblaasiglo waarin ze gratis tosti's weggaven en heeeeeeeeeeeeeel veel gadgets! Mutsen, anti-kater pakketten, sneeuwballenmaker, oorwarmers.. noem het maar op!
- ik weer een aantal keren heb geskied! :) ging in het begin moeizaampjes, maar het gaat steeds beter en nu sjees ik die berg alweer af! Alleen springen lukt nog niet echt.. haha!
- we sinds begin maart op maandag ook appartementen moeten gaan schoonmaken! De residentie wil het opeens niet meer doen op maandag, dus dat kregen we er opeens bij in ons takenpakket.. Gelukkig krijgen we daar ook weer extra voor betaald! :P Hehe! Dus dat geeft niet!
- we weer moesten verhuizen van appartement omdat er weer eens een proprietaire kwam.. Poeheej@ Om gek van te worden.. Weer naar het appartement waar we in zijn begonnen met al onze spullen en na een week weer terug naar ons appartementje met pistezicht! Joehoe! Was wel weer een goede reden om schoon te maken en opnieuw alles in te richten! Dus ik heb weer een nieuwe, leuke kamer! :)
- ook kwamen we erachter dat we een supermarkt konden gaan beginnen. Tsjek de foto's op mn site: http://picasaweb.google.com/118183569833362200500/FotoSSan?authkey=Gv1sRgCOKvsbelrJevXw Als het goed is staan ze hier allemaal op! Veel kijkplezier!
- ik voor mn verjaardag een mega grote arretjescake heb gemaakt! Mmm... Dat was smullen geblazen en iedereen heeft het er nog over! Haha! Dus ik ga hem nog maar een keer maken denk ik.. Tsjek ook de foto's voor de groote! :)
- k voor mn verjaardag een duchtig feestje heb gehad in de Mackenzie.. pff.. dat was me het avondje wel zeg! Haha! Alleen de dag erna, aankomstdag was wat minder. Viel op zich wel mee hoe moe ik was, maar 's avonds sloeg het er opeens in.. We waren met een hele troep naar de slalom gegaan om Mossels met friet te eten.. En ja hoor! Ik heb ze ook gehad! Was niet echt vies, best lekker zelfs, maar gewoon.. ze zien er niet uit! Jak! Haha! Dus met ogen dicht zijn ze wel te eten! ;)
- Carolus Magnus, een studentenvereniging uit Nijmegen en ROC Zeeland uit Middelburg hier zijn geweest.. Wel grappig!
- ik met Elianne ben gaan eten in het beste restaurant van SFL.. La Perelle.. Was echt mega lekker! Mmm.. En over het toetje hebben we een uur gedaan geloof ik.. hebben aan een stuk door zitten lachen om niets geloof ik! Hahaha! Geweldig!
- ik ook bij Eli heb gewii-d! Nais! Super Mario is tof! Nu de guitar hero nog eens uitproberen die ze heeft gehad! :)
- ik weer opnieuw blaasontsteking heb gehad en zo eigenwijs was om niet naar de dokter te gaan.. Ik dacht.. MEer drinken, meer drinken, meer drinken! Maar na een week was het nog niet over, dus toch maar ef een kuurtje gehaald weer! :S
- ik met Tatay en een bubs naar een concert slesj mini festival in St Jean de Maurienne ben geweest! :) Was heel tof, flink gefeest, lekker warm en erna tot 6h heb moeten wachten omdat we niet naar boven konden rijden omdat de politie overal rond reed.. oepsie! Hihi! Dus in de tussentijd heb ik lekker in de camion van Sev geslapen.. haha!
- We weer een vervelende Franse groep hebben gehad vorige week.. Mairie de drancy, misschien kennen sommigen van jullie het wel. Maar het was iets van Banlieux '93', een wijk naast Parijs met allemaal een beetje van die nare figuren zeg maar.. Nou daar hadden we er hier 50 van zitten! :S Tweede avond werd ik om 12h30 uit bed gebeld omdat ze allemaal spullen uit een appartement van Nederlanders gestolen hadden.. Tot 3h30 zijn we daarmee bezig geweest.. Alles is ongeveer weer terug gekomen, behalve de simkaart uit een telefoon, een memory card uit een camera en een bankpasje niet! :S Hierna voelde ik me toch even niet zo veilig toen ik in het donker de straat op moest om bij mn bedje te komen! Maar gelukkig lag mn poppie me al op te wachten om weer lekker warm naast te kruipen! ;)
- we hier vorige week zoveel zon hebben gehad dat ik gewoon hartstikke verbrand was.. hahaha! OEPS! Het sj=hirtje staat nog steeds in mn armen! Joehoe! Eindelijk verkleurd hier!
- Tatay, Carola, Bernie, Lulu en ik vorige week naar Les Deux Alps zijn geweest om mijn lieftallige zussen en vriendinnen op te zoeken! Was heel tof ze weer te zien! Bedankt iedereen nog voor de mooie tekeningen, knutsels en kaartjes voor de verjaardag! Echt super!
- we in L2A met een metro onder de sneeuw naar een gletsjer konden gaan om daarop te boarden! WOW! Uncroyable! Haha! Was geweldig om eens ergens anders te boarden en gelukkig kregen we uiteindelijk toch nog korting op de skipas met onze seizoenspassen.. Eerst moesten we nml 38 euro voor een dagpas betalen en erna opeens 26,-.. Heel verschil he! :)
- toen we terug kwamen van de L2A, gingen we meteen weer door, want een aantal mensen van Sportura en de Yeti kwam hier om te feesten! Wow! Wat een avond en helaas heb ik het niet meer gered tot in de Mackenzie.. Veel verhalen die ik de volgende dag te horen kreeg! Hahhahahaha! Nais!
- Het weer heeft gesneeuwd en vandaag en gisteren ook weer de hele tijd! Echt ongelooflijk! Vorige week dachten we dat we een zwembad kregen door al die zon. En na een dikke 3 weken is er eindelijk weer een paar dagen sneeuw gevallen.. Vrijdag, zaterdag, dinsdag en vandaag weer! WOW! Maandag was het zelfs zo warm dat we in korte broeken rondliepen en we 's avonds tot 22h buiten hebben gezeten.. Niet sjlecht!
- ik morgen hopenlijk weer kan genieten van verse sneeuw en een bieuwe boardjas! HOOP IK! Ik heb er een via internet besteld van Volcom, heel tof, maar hij is nog niet binnen! Hasses! Verwachte hem gisteren eigenlijk al.. Dju!
- dju een frans woord is en god betekend.. Hier zeggen ze blijkbaar ook non de dju! Hahaa! Grappig!
- ik denk ik rond 25 april weer thuis ben! :) Ik denk dat ik de bus de 24e vanuit Saint Sorlin ga nemen.. Ik kan ook al de 17e hier weg, maar dat wil ik niet, want dat is juist DE dag van het seizoen! Iedereen gaat helemaal los, er is weer een einde seizoens derby en nog veel meer! Hele gave dag die ik niet wil missen!
- ik van de zomer waarschijnlijk weer in France zit.. Weet nog niet precies wat ik ga doen, maar ik heb weer vanallerlei aanbiedingen gekregen en blijkbaar ben ik gewild.. Dus word nog moeilijk wat ik moet gaan kiezen! :) Sjpannendj!
- ik dit verhaal nu wel weer even ga finisjen, want ik heb weer genoeg gebrabbeld geloof ik! En ik ga oreo ijstaart maken! Het ijs is nu denk ik wel genoeg gesmolten om mee aan de slag te kunnen! ;)

Alaa denne, tot snel weer lieve mensen!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, gros calan et plein de gros bisous de Sanne

PS Mn Frans is alweer verbeterd! :)

  • 31 Maart 2010 - 13:21

    Janneman:

    Haaaaaii!

    Wow wat een verhaol weer! Veul gefiest zao te laeze en lekker druk aan 't werk! Den geit de tied waal snel!
    Waal fijn det ze zao tevreje zeen, des natuurlijk altied leuk om te huere! Ig bin benuujd wasse in de zomer den geis doon!!

    Veul plezeer nog!! En toet in april/mei den!!

    Hiej is alles prima/goot/zien gangetje/druk enzao!

    Gein nuujs te vermelden dus haha!

    Toet snel!

    xx

  • 31 Maart 2010 - 18:35

    Rian:

    GEWELDIG!!! I want that toooooo :D Great life, fantastische verhalen en gewoon nog steeds genieten van de sneeuw. Het was zeer nice jullie in Les2Alpes te meeten. See you zoen xx

  • 05 April 2010 - 09:36

    Lisette Janssen:

    Hallo Sanne,

    Mijn naam is Lisette Janssen en ik ben een studente Grafisch Ontwerp aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Omdat ik afgelopen jaar in Parijs gewoond en gewerkt heb wilde ik deze ervaring combineren met één van mijn afstudeeropdrachten: mapping a city.

    Dat is een benadering waarbij een plaats op een nieuwe, alternatieve manier visueel in kaart wordt gebracht. Uitgangspunt is dus niet het stratenpatroon of de geografie, maar de persoonlijke beleving van de mensen.

    Daarom wil ik voor deze opdracht graag weten hoe jij Parijs ervaart.

    *Deelname blijft anoniem

    1. In welke stad ben jij geboren?

    2. In welk arrondissement woon je?

    3. Wat is je favoriete plek in Parijs? Omschrijf de plek zo specifiek en gedetailleerd mogelijk. Waarom spreekt deze plek je aan?

    4. Waaraan zie je of iemand uit Parijs komt of er slechts op bezoek is? Noem 3 zichtbare kenmerken.

    5. Omschrijf hoe een normale doordeweekse dag in Parijs er voor je uitziet. Beschrijf je activiteiten en plaatsen waar jij je bevindt op de hieronder genoemde tijdstippen.

    08h00:

    10h00:

    12h00:

    14h00:

    16h00:

    18h00:

    20h00:

    22h00:

    00h00:

    02h00:

    04h00:

    06h00:

    Jullie informatie zal ik gebruiken om de verschillende manieren waarop je Parijs kan bekijken vast te leggen. Om dat te doen ga ik naar Parijs om, aan de hand van jullie antwoorden, foto’s te maken.

    * Aangezien de spontaniteit een grote rol speelt in dit project zou ik je willen verzoeken om dit formulier voor 8 april terug te sturen. Indien jij je (mail)adres erbij plaatst, ontvang je te zijner tijd een link naar de plek op internet waar je het eindresultaat kunt bewonderen. Antwoorden kun je naar janssenlisette@hotmail.com sturen!

    Alvast bedankt!

  • 11 April 2010 - 13:56

    Marjolein:

    Hey San!

    Alweer bijna aan het eind van je 'werkvakantie'!!
    Je hebt er weer een super tijd gehad lees ik wel :-D
    Heb je een leuke verjaardag gehad? (hopelijk dit jaar wel onze kaart gekregen?!)

    Als je terug bent moet je zéker eens naar ons huissie komen kijken hoor!! Dat zouden we gezellig vinden :-D

    Goeie reis weer, en geniet er nog van de laatste weekjes!!

    Groetjes uit Axel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 88109

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: