Een zonnig berichtje uit SFL - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Een zonnig berichtje uit SFL - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Een zonnig berichtje uit SFL

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Maart 2009 | Frankrijk, Parijs

Haaaaaaaaaaaiii lieve luitjes!!! :)

Als eerste heeeeeeeeeel erg bedankt voor de leuike felicitatie smsjes, belletjes, kaartjes, mailtjes en blablabla! Super leuk! :D Word ik helemaal vrolijk van! Hihi!

Mijn anniversaire (en niet annee he Emmy, das nieuwjaar! hihi!) was tres bien en uiteraard was het een mooi feestje.

Ik was de vorige keer gebleven bij de huskies / rendieren (voor Rian)! Nou, die zijn vastgelegd hoor! Hihi! Ik ben er terug naartoe gegaan en ze staan op de foto! Joehoe!
Verder ben ik samen met Eli, Eef en Anne naar de big airshow in SFL 1650 gaan koekeloeren. Erg leuk en gezellig en uiteraard gepaard met een drankje in de bouquetin! :)
Ook kwamen er deze avond ongeveer 60 locals, skileraren en meer met fakkels de piste af. Erg gaaf om te zien in het donker. Zo''n rits lichtjes op die berg! :D Leuk!

Donderdag ben ik met Eli de piste op geweest. Ze moest van mij, want ze gaat niet zoveel en ze had een blits nieuw pak gekocht, dus ja, redenen genoeg woh! Uiteindelijk zijn we gestrand op een terrasje in Valmorel met ligstoelen en hebben we heerlijk van het zunke genoten! Eenmaal terug in SFL hoorden we allemaal gejuicht dat aanschouwd moest worden! ;) Wij kijken.. Hadden de Duitsers (de afgelopen 2 weken waren er ongeveer 300 Duitsers hier) een vet evenementje.. Onderaan de babypiste hadden ze een soort van 'zwembad' gemaakt met zeil. Als het degene die de babypiste af kwam >> vaak in bikini, zwembroek of iets zomers iig, lukte om over het 'zwembad' heen te komen met ski's of snowboard, dan kreeg die een jagermeister en uiteraard veel gejuich en alles. Heel gaaf om te zien en er hing een heel rielekst sfeertje! Super dus! Het is ook vastgelegd, dus krijgen jullie ook nog te zien! :)

's avonds was er een bescheiden feestje in de Yeti, omdat ik na twaalf uur jarig was uiteraard! Joehoe! Overal hingen fotookes en dat ik jarig was! Echt leuk en grappig om te zien! Na twaalf uur ben ik met een aantal naar de mackanzie gegaan om het daar voort te zetten! Erg leuk en lam natuurlijk.. Ik wist dat ik het zou worden, mer pfff.. Ik ga echt minder alcohol drinken, dan doe ik tenminste wat ik wil doen! ;) :P Hehe!

Mer good.. vrijdag een rielekst en rustig dagje in de zon op het terras van de yeti! Joehoe! Volle zon en een temperatuur waar je U tegen zegt!! En dat op mijn / onze verjaardag! Jeah! Én ik heb van het team een super leuk VW spaarpotten busje gekregen!!! Jeah! Weer eentje voor mn collectie erbij!
Ik heb ook nog een beetje gewerkt en geholpen in de yeti, want met die albertusgroep was dat echt wel nodig! Poeheej! Glazen waren niet bij te slepen zeg!

De aankomsten op zaterdag en maandag zijn ook weer goed gegaan. Daar hebben we inmiddels wel handigheid in gekregen. Alleen gaat het met die stomme linnenpakketten altijd weer mis.. Meestal te weinig, waardoor we bij moeten gaan regelen en blablabla.. Boze mensen enzo, niet leuk! Mer altijd blijven lachen, doet het ook altijd goed! :D Dus daar hou ik me dan ook maar mee bezig! ;) Hehe!

Afgelopen dinsdag ben ik dan eindelijk naar Risoul geweest! Mer poeheej, wat een toch zeg! Die begon om 8h20 met de bus naar beneden. Vandaar had ik de trein naar Chambery. 1h en 45 min wachten.. Op zich niet erg, want nu kon ik het centrum in >> shoppen! Beetje jammer dat ik het centrum wat laat gevonden had, mer ach ja.. Het was goed weer, de zon scheen en ik heb alweer korte broeken en teenslippers gespot! Mmm.. de zomer komt er weer aan! :)
Daarna volgde mijn tocht naar Grenoble, waar ik dezelfde tijd moest wachten. Hier had ik het centrum eerder gevonden en heb ik nog een leuk shirtje bij de zara geshopt! :) En heerlijk zeg.. allemaal studenten die overal zitten.. Lekker genietend van het zonnetje! Was wel rielekst dus. Hierna ben ik met de trein naar GAP gegaan, waar Tey me kwam halen.. om mn reistijd iets te verkorten. Mer good.. 7,5h reizen is dan ook wel heel wat!
Toen zijn we samen naar Risoul gegaan, spulletjes in het appartement gedumpt en heeft hij me de Yeti en de rental laten zien. Leuk!
Woensdag zijn we samen de piste op gegaan. En raad eens.. ik heb nog eens geskied! Hihi! Erg leuk om nog eens te doen. Wel weer wennen, mer het ging nog best goed. Alleen een keer flink over de kop gegaan en die stomme ski's op de steile helling niet meteen aankrijgen, mer good.. Donderdag toch mer weer geboard.. Haha! Verder hebben we ook nog rielekst op een terras gelegen >> weer die ligstoelen he! :) De winkeltjes bekeken en lekker in een restaurantje iets gegeten! Erg leuk en gezellig allemaal!
Donderdagmiddag zijn we toen richting SFL gereden weer.. Er reden 'helaas' geen treinen en Tey was zo lief me te naar hier te brengen, dus gelukkig niet weer een hele dag in de trein! Pfieuw!
Hier in SFL aangekomen heb ik meteen nog even geholpen met de BBQ en was er 's avonds een mooi feestje in de Yeti. De groep Deepfreeze (heel rielekste lui) had een eigen DJ bij en om de 45 min mocht iemand anders van hun groep zich DJ noemen. Meisje met saxofoon en nog iemand met gitaar erbij en het feest was compleet!

Vrijdagochtend is Tey weer naar huis gegaan en ben ik skipassen op gaan halen. Verder een rustig dagje. Ik heb nog geholpen met Big food en ben vroeg naar bed gegaan. De aankomst van gisteren ging ook weer goed en met de linnen ging het alweer beter >> handigheid en oplossingen beginnen te komen! Joehoe!
Ook hebben ze eindelijk eens al het ijs en bulten sneeuw van de daken gehakt. Heel spectaculair om te zien en genoeg toeschouwers.. En uiteraard heb ik ook dit vastgelegd! ;)

Vandaag heb ik voor mezelf een relaxdagje ingelast.. Wasjes doen, opruimen en eindelijk weer eens tijd om alle mailtjes en berichtjes via internet te beantwoorden. :D

Nou dat was het weer voor deze keer.. niet heel kort gehouden, mer ik ben mn ei weer kwijt en hebben jullie weer efkes iets te doen woh! :P

Alaa denne, heeeeeeeeeeeel veel groetjes daar aan iedereen en gros mimis et bisous de Saint Francois Longchamp!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaiii, liefs San xx

  • 23 Maart 2009 - 06:42

    David:

    Goed bezig, kom je 16 april ook nog een dagje langs?
    Veel plezier, see you ;)

  • 23 Maart 2009 - 12:17

    Rian:

    Haai Zuster :D!!

    Klinkt goed allemaal en supergezellig. Die kodakmomenten zijn volgens mij wel spektakulair (dit woord ziet er niet uit btw.. whahaha) dus ik ben superbenieuwd!
    Nu krijg ik opnieuw steeds meer zin om te gaan.. woehoew nog maar 3 weken ofzo! Wanneer kom je nu thuis of weet je nog niet helemaal hoe en wat ;)?

    Ooievaarrr et kussies Rian

  • 24 Maart 2009 - 10:07

    LoesL:

    Hai Lief friendinnetje!

    Gbin blie des se diene verjoardig doa good hubs gevierd! :)
    Mer ich mot zigge det ich dich waal gemis hub aafgelaupe zoaterdig op t feestje van Rian en Tom (wat trouwens SUPER gezellie woor)..Mer good..det hoale we allemoal diek en dubbel in es se weer truuk bis.

    Net wie dien sjwester bin ich eigelijk auch waal heel benuujd wanneer se noe psies truuk kums..es se det al weats..?!

    Alaah denne..amuseer dich nog woh! :D

    Dieke kus LoesL

  • 03 April 2009 - 20:07

    Els En Clara:

    Dag lieve Sanne,
    bedankt voor je kaartje en tot gauw weer wat gaat de tijd vlug!
    lieve groetjes en een dikke knuffel van ons beide geniet er maar van zo lang je nog in frankrijk bent, Els en Clara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 88106

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: