Alweer een dikke weer in het mooie SFL! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Alweer een dikke weer in het mooie SFL! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Alweer een dikke weer in het mooie SFL!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Maart 2009 | Frankrijk, Parijs

Helleu luitjes!!!

Hier dan alweer een eerste berichtje uit SFL! :) Zoals jullie merken ben ik goed aangekomen! :) Hihi! De busreis verliep goed en ik zat met 3 Belgjes als enige beneden, twee stoelen voor mij alleen en helemaal voorin, super rielekst! Want dan kun je je benen iig kwijt (en goed tv kijken! ;))! Hihi!
Toen ik aankwam in SFL >> 8h30 's ochtends, was Annelies er ook! Met haar heb ik afgelopen zomer ook 2 weken in Moliets gewerkt en is een super toffe meid! Ik heb iig echt een super dagje gehad. Volop zon, iedereen weer gezien (collega's en locals enzo) en lekker op het terras gezeten! Mmm.. Heerlijk!
's avonds dan ook maar meteen big party in de yeti en erna de beruchte discotheek de Mackanzie!!! Joehoe! Was leuk en gezellig druk! Flesje wodka erbij en juh! ;) Haha!

Zondag een rustig dagje gehad.. Weer lekker uitgeslapen in mn vertrouwde bedje bij Elianne in t appartement en 's middags ook ef op de piste gestaan natuurlijk! Door het goede weer was de sneeuw alleen een bietje pratsj geworden, mer t was goed te doen!
's avonds.. weer een mooi avondje in de mackanzie gehad..

Maandag was weer een aankomstdag en die verliep goed en rustig. We hadden op zich niet zo'n druk weekje, omdat er ook heeeeel veel Fransen waren via Goto Travel met een eigen reisleider.. Alleen zorgden die wel voor veel overlast en alles.. Mer ja, we hebben t weer overleefd woh!
Deze week had er ook een groep >> studententennisvereniging Slow uit Nijmegen, bigfood vanaf vandaag. Hier mocht ik elke dag bij helpen en was leuk om te doen!
's avonds twijfel om naar de mackanzie te gaan, mer alaa.. na me zo gemakkelijk over te laten gaan, toch mer weer geweest! Wahahah! Alleen niet te laat gemaakt, want ik was een bietje moetjes! Dus jeh.. hubse aug waal ins las van woh!

Dinsdag overdag rustig aan gedaan.. 's avonds eerst in de yeti geweest en erna met Damien, mn Franse aanbidder gaan guitar hero-en! Echt super leuk, geweldig, rielekst en blablabla! Whahaha! Wat een spel zeg, wil ik ook wel hebben! Dus wie weet ga ik wel vaker daar oefenen, zodat ik thuis straks heel goed ben, woh David! Hihi! Kan ik je verslaan! Alleen heeft hij het op de xbox, mer ja.. veel verschil met de wii zal er niet zijn woh! Ik had iig 1 keer van hem gewonnen! JOEHOE! Ik op niveau facile (gemakkelijk) en hij op gevorderd! Haha! Ach ja, ik had iig gewonnen! :P Erna nog gezellig gekletst en uiteraard wodka met hem gedronken (dat is volgens mij ongeveer het enige wat hij drinkt! ;)) en toen weer naar de mackanzie geweest! Whahaha! Wat een avond zeg.. ik was zo lam als een konijn en t was dus laat en zaat.. Poeheej! Dat heb ik de volgende dag ook wel gemerkt zeg! Eerst duchtig uitgeslapen en erne weer hoppa, aan de big food! Poeheej! Deze avond maar eens rustig aan gedaan en eens niet naar de mackanzie geweest! 4 dagen op rij was wel weer ef genoeg! Haha!

Donderdag ben ik weer de piste op geweest, samen met MACkanzieeeeee!!! Hahaha! Mac werkte eerst bij ons in de bar, mer nu als beveiliging in de mackanzie, vandaar dat we hem nu zo noemen! Toepasselijk woh! :P En erna nog efkes met Rob, reisleider van Bizz travel, erbij. Was leuk en om 14h moest ik weer terug zijn voor een brandbeveiligingstraining.. of hoe je t ook noemt! Uitleg over de brandblussers enzo in de yeti..
Erna weer hop, op naar big food! BBQ-en dit keer! Veel werk, 130 man, mer goed te doen! Alleen begon het deze dag weer wat te sneeuwen, dus we hadden letterlijk ee snowBBQ! JOEHOE! :D

Vrijdag heb ik weer eens echte rep dingetjes gedaan en ben ik de welkomst- en skipasenveloppen weer gaan vullen! Veel werk, mer ach, ook wel leuk om te doen en gezellig wat in de yeti met iedereen zitten kletsen! Teammeeting gehad en de yeti geschrobd en hop, weer op naar big food! ;) Hehe!

Zaterdag was weer een aankomst en best een zware.. Alleen al 160 studenten van Albertus, een studentenvereniging uit Groningen, en dan de rest nog. 1 bus was al om 5h aangekomen, maja, det kin natuurlijk neet! Dus die hebben nog lekker ef in de bus kunnen slapen. Bussen mogen eigenlijk niet voor 8h aankomen namelijk.. Rond 7h kan nog wel, mer we kunnen ze dan nog niet kwijt, dus wordt lastig dan!
's middags was iig wel rustig, mer 's avonds begon de ellende weer met het uitdelen van de linnen- en handdoeken pakketten! Poeheej! Wat een gedoe toch weer.. Allemaal verschillende pakketten, veel uitzoekwerk en dat allemaal in een ijskoud bagagedepot! :S Ach ja, alles kumtj good.. En zoa neet, den toch woh! :)
Verder verliep de avond wel weer goed.. Alleen was het voorlopig de laatste avond van Rob.. Jammer, mer op naar localbarretje Bouquetin, waar een super rielekst ska-achtig bandje optrad. La gapette, geloof ik dat ze heetten; 1 zanger met akoestische gitaar, 1 klein mollig ventje met accordeon en 1 contrabasser zetten het cafeetje helemaal op zn kop! Geweldig! :D En alle leuke en knappe locals waren present! :D Altijd fijn! Hihi!
Erna uiteraard nog ef naar de mackanzie en juh! Weer een superavond erbij!

De rest van de dagen was het nog erg druk in de yeti.. zweterij met al die studenten en geen vrij / luchtig plekje te vinden! Poeheej! Wat een drukte en het glazenhalen en spoelen was amper bij te slepen! Vandaar dat ik deze week ook, waar kan, bij moet springen. Leuk, mer druk, warm en plakkerig in de yeti dus!

Zondag was het trouwens ook weer super warm en lekker weer! Heb 1 rode arm met streep van mn shirtje erop, dus op naar de zon weer om die andere arm net zo te krijgen! ;) Hehe! Als het goed is komt die morgen / overmorgen! Ben benieuwd!
Zondag heb ik het bagagedepot ook nog ef flink opgeruimd, want dat was wel een zootje en maandag hadden we weer een aankomst. Weliswaar weer een rustige, mer good! Altijd fijn! 's middags weer kamers schoongemaakt met Kirs (zijn ook foto's van! Jaja, poetsende ladies! >> komen nog op de site te staan, mer ik kan geen internet op mn laptop krijgen, dus dat duurt misschien nog ef..). Ook hadden de weekendgasten weer big food waar ik weer aan mee heb geholpen. En als vertrekmaaltijd kregen ze een BBQ. Hoe warm het zondag was, zo koud was het maandag >> weer volop sneeuw dus! :D En nu nog steeds! Sinds gisteren is het weer flink aan de gang en is het zunke weer verdwenen! Mer uiteraard ideaal voor de pistes!
En op maandag is altijd vin chaud speech bij appartementencomplex Le Hameu. De gasten die daar zitten krijgen dan een lekker gluhweintje met hapjes en al en daar hebben Eli en ik ook weer ef mooi van genoten en geslappelacht! Hihi!

Vandaag heb ik er dan ook mer weer efkes van geproefd! Was rielekst, wel in de sneeuw, mer t was goed te doen! Zicht niet altijd even fijn, maar ik heb weer allemaal leuke paadjes en mooie plekjes ontdekt! Ben zelfs de hele horde huskies tegen gekomen! Jammer dat ik mn camera niet bij had, mer ik ga ze binnenkort wel weer eens opzoeken!

Ow ja.. deze week is er ook vanalles te doen in SFL! :) LEUK! vant weekend was er vanalles met paragliding, dus on de 5 minuten zagen we weer iemand in de lucht hangen! Vet! Wil ik ook nog eens gaan doen!!!
Gisteren was een een reggea/ska/rock concert van les garagnas. Super vet om naartoe te gaan, mer toen we er om 22h55 aankwamen hebben we nog een half liedje meegemaakt en toen waren ze alweer klaar! :( HASSES! Haha! Dus mer weer naar op naar bouquetin, ook leuk!
Morgen is er big air contest, waar ik ook wel ef wil gaan kijken en 's avonds een avond met gypsy sounds. En vrijdag, als afsluiter op mon anniversaire (JOEHOE! Alweer bijna 23!), drum 'n bass party!
Genoeg leuks te doen dus, naast de drukte hier! :D

Ik ga dan ook maar een eind breien aan mn verhaal om es ef te koekeloeren in de yeti.. Waarschijnlijk staan er alweer genoeg glazen op me te wachten om opgehaald te worden!
En het is weer dinsdag.. dus mackanzie avond!!! >> op woensdag zijn veel locals vrij, dus het wordt weer druk, feest en leuk daar!

Alaa denne, tot snel horens en contactes! Ik vind het echt super leuk dat jullie allemaal reageren op mn site! :)

Joew baaaaaaaaaaaaaaiii, bon soirée et au revoir!!! Liefs San xx

  • 10 Maart 2009 - 18:28

    Sanne Slabbers:

    Sorry weer voor mn langer verhaal.. OEPSIEDOEPSIE!!! Hihi!

  • 10 Maart 2009 - 18:30

    Rian:

    Bonjourr madamme Slabbers!!

    Haha zo zeg je hebt me weer een feestweek achter de rug.. :D heel nice! Je maakt het wel mee allemaal daar, nice! Dus neem voortaan altijd je camera mee, hihi, alles moet op foto ;)! Rendieren (dat bedoel je toch met huskies oder nicht?) guitar hero, leuke bandjes, etc. etc. COOL

    Alaa maak er een duchtig gezellige avond van in de Yeti alias Mackanzie. En niet teveel alcohol he, denk aan dat buikje :d whahahhaahaaaa!!! (GRAPJE)

    Au revoir xx Rian

  • 10 Maart 2009 - 18:30

    LoesL:

    Hai friendinnetje San,

    Waarsjienlijk leus se dit berichtje pas es se alle glazen alweer gespeuld hubs ;) en es se weer lekker op stap bis geweas in de Mackanzie...dus..vertel mer ns..wie woor ´t?!

    Es ich dien verhoal zo leas hub se 't stappen duchtig te pakke doa! :) Gelukkig kin ich mien friendinnetje SUPER good en weit ich auch des dich KEI hel werks! Anges zou ich bienoa dinke des se doa ellein mer luiers en op stap geis ;)

    Meadje..Amuseer dich mer good doa! Es se truuk kums in Nederland begint t serieuze leave immers weer. Mer geluif mich..auch det kin leuk zeen heur! Enne..den bis se tenminste n bietje dunner bie os en den kin ich dich auch weer ns get dukker spreake en kinne we nog ns goan lunchen enzo :D

    Toet snel lieve San

    Dieke kus
    LoesL

    en de groetjes van Mark natuurlijk

  • 10 Maart 2009 - 18:31

    Ulla:

    hey san!
    klinkt allemaal erruugg gezellig daar!! Feest ze nog!

    kus, ulla

  • 10 Maart 2009 - 19:02

    David:

    Hee Sannie,
    Echt als ik jou verhalen lees, ben ik in staat om mijn baan op te zeggen en naar je toe te komen hahaha,JALOERS haha.
    Alvast een hele fijne verjaardag en als je terug bent mag je mij wii wel lenen staat hier met gitaar stof te happen haha. Nou Heeeel veeel plezier en tot snellos. P.s heb serieus 2 x Gitar hero gespeeld, kon er niks van en vindt er niks aan :(

  • 10 Maart 2009 - 19:42

    Suus:

    San!
    Wat leuk allemaal, heerlijk juist, zulke lange verhalen! :D
    Veel plezier!!
    Liefsxx Suus

  • 10 Maart 2009 - 20:23

    Wieke:

    wat een gefeest daaro,gezellig hoor...hier zijn ook veel studenten.Lees:YETI OP Z'N KOP!!!
    Leuk om je lange verhaal te lezen,geen excuses nodig haha!!!

    XXX De andere REP

  • 12 Maart 2009 - 18:19

    Mapa Tey:

    Hoi Sanne,
    Voor morgen wensen papa en mama Tey je een te gekke en fijne verjaardag.Nog een leuke tijd in het France .
    Zijn we de eerste? Eindelijk.
    Groetjes Andrè en Martha

  • 12 Maart 2009 - 19:35

    Tim En Laura:

    Hoi Sanne,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag (over een paar uurtjes)en je zult je er vast wel eentje op drinken als we het verhaal zo lezen hahaha.We wensen je nog een mooie tijd toe in france en doe rustig aan he!!
    Groetjes van Tim en Laura, Sjra en Claudi doeeeeeeiiiiii

  • 14 Maart 2009 - 12:35

    Janneman:

    Haaaaii!!

    Heb je een leuke verjaardag gehad gisteren?? Heb je mn kaartje ook op tijd gekregen?? Zoniet, bij deze nog gefeliciteerd!! En dan heb ik bij deze ook verklapt dat er nog een kaartje aankomt haha!
    Veel plezier nog! En niet te wild he haha!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 88106

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: