Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Weer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Weer een weekje voorbij!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Januari 2009 | Frankrijk, Parijs

Jeps, het is weer tijd voor een nieuw berichtje vanuit het te zonnige France! (anders worden ze weer zo lang en das niet de bedoeling he! ;)) Hehe!

Vorige week toen ik het verhaaltje aan het typen was, zat ik in Saint Sorlin D'Arves (SSA).. De mensjes van vakantie en evt anderen kennen het wel!
Een leuk dorpje met een super grote Yeti! Echt leuk en heel anders als hier. Daar is de Yeti meer een discotheek en hier is het meer een heel gezellige kroeg! :D Haha! Beiden leuk, dus genoeg om over te schrijven! ;)

Tey had me er 'even' afgezet, samen met DJ Davy. Ik ging er namelijk samen met de andere mensen van de reisleiding in SFL kijken hoe ze daar activiteiten deden, omdat dat hier nog niet zo wil lukken. Alleen was dat allemaal al gebeurd toen ik er aankwam! Hihi! Wat een rit zeg, 2 keer verkeerd gereden, omdat het zo slecht aangegeven stond en uiteindelijk na 2 uur, geloof ik, daar aangekomen.
Toen begon ook meteen de rodel-/ reetrace activiteit, dus ik kon gelijk mee! Hier was ik helemaal niet op berekend, oepsie, dus in m'n dunne spijkerbroekje, gladde, niet warm genoege schoenen en rest van de kleren, ging ik vol goede moed de overvolle bus in! Sow, hoe doen ze dat toch! 80 mensen mee op sleetjesrace en bij ons schrijft niemand zich in.. :S OENK!
Met de bus reden we naar St Jean D'Arves. Erg leuk, want die week ervoor had ik daar nog geboard en 2 jaar terug heb ik er zelf aan de reetrace meegedaan!
De activiteit was erg leuk (maar ik had het dus IJSkoud en was bijna een ijspegeltje! Poeh!) en uiteraard gepaard met de nodige gluhwein om iedereen warm te houden, en erna een drankje in de Paddy's! Leuk!
Toen ik in de warme Paddy's en bus terug zat, was ik echt blij en eenmaal in de Yeti in SSA aangekomen, was ik ook wel weer ontdooid! Haha!
Daar nog efkes lekker en leuk gefeest en gebarhangd (EN frikandellen gesmikkeld! Mmmm.. dat was nog es lekker!!!) en nog bekenden tegengekomen! Echt leuk, 2 meiden die van de zomer op t kamp in Moliets waren met Breakloose! :D

De volgende dag bracht chauffeur Lode, reisleiding van SSA, ons weer terug naar SFL en heeft ons daar nog geholpen met de snowBBQ en met een leuk feestje vergezeld.. Gezellige avond!

Vrijdag was het alweer tijd om alles voor zaterdag voor te bereiden. Welkomstenveloppen maken, lijsten wegbrengen, skipassen ophalen en blablabla. Druk dagje dus, maar wel nog steeds leuk om te doen!
Alleen 's avonds minder nieuws gekregen.. Hoewel ik het zelf al dacht en er te lang mee ben blijven lopen, ben ik namelijk toch maar naar de dokter gegaan.. Net op tijd, want hij ging al bijna naar huus, mer good.. Blaasontsteking was de conclusie en ik kan jullie vertellen.. DAT IS ECHT NIET PRETTIG!!! Poeheej, wat een hel en gelukkig was meneer dokter nog present. Dus ik kreeg antibiotica en paracetamols van 1g mee! Gelukkig! Dat was ook waar ik op hoopte! Na 2 dagen zou ik het dan over moeten zijn en JOEHOE! Dat was ook zo! Alleen drink ik nu voor de zekerheid nog maar geen alcohol.. hehe!

Mer good.. Vrijdagavond nog met de meiden gaan uiteten, want het was Thamars laatste avond. Erg gezellig en lekker!

Zaterdag liep de wekker alweer vroeg af voor de busaankomst. Bij het bagagedepot was het een drukte van jewelste, maar het liep dit keer eens beter en alles ging van een leien dakje.. Buiten de nog steeds klagende mensen, die er niet voor willen betalen, mer good.. De rest van de dag en incheck en alles is iig ook goed gegaan, dus dat was wel nais! Ook wat rustigere en minder klagende mensen als de week ervoor! Poeheej! Die waren soms toch erg! Jakkes! (ze hebben vrijdagavond zelfs de wc pot van de mannen uit de Yeti gesloopt en op de bar gelegd! NEET NORMAAL!!!).

De maandagaankomst was ook weer rielekst. Niet zo heel veel mensen (16 maar), maar wel leuke en meewerkende! Haha! Dus het is eigenlijk wel een lekker rustig weekje, ondanks het ROC uit Amsterdam dat er is.. Maar die moeten zich natuurlijk aan allemaal regels en een programma houden, dus zuperveel last, hebben we er niet van.

Verder is het team ook echt leuk en de sfeer wordt steeds beter! Je leert mensen beter kennen en er zijn 2 kerels bijgekomen zaterdag.. Wat in een vrouwenteam ook wel goed is! ;) :P Haha!

Vandaag ben ik ook weer efkes de piste opgeweest. Was alweer een week geleden, want ik had veel te veel gechilld en gewerkt en gedaan ;), dus dat werd wel weer efkes tijd. De zon schijnt nog steeds erg veel, wat erg leuk is, maar niet heel goed voor de sneeuwkwaliteiten. Het viel op zich nog wel mee, maar er moet binnenkort toch echt wel weer wat gaan vallen.. en dan meer als een paar cm! Haha!
In ieder geval, om het jullie efkes lekker te maken.. :D Heb ik vanmiddag boven op de berg op een terras met ligstoelen gelegen en geprobeerd bruine wangen te creeeren! Choco chaud avec chantilly erbij en juh! :D Erg rielekst dus! JOEHOE! Hihi!

En nu zometeen ga ik me efkes omkleden en op naar de beach- en messageparty in de Yeti! Leuk!

Alaa denne, to snellos dan maar weer! >> Nu is het nog maar 1,5 week voor ik terug in Nl ben! GEIT VEUL TE SJNEL ZIK!!! En dan..
Voor een aantal mensen goed nieuws: ik blijf voor ongeveer een maandje >> met carnaval ben ik er dus bij!!! :D En dan ga ik eind februari weer terug naar France! Ook voor de sneeuw, dus kumtj good! Hihi!

Nou, weten jullie dat ook weer woh!

Veel plezier en succes nog met alles en heel erg bedankt voor jullie reacties! Vind ik echt superleuk om te lezen! :D >> Word ik nog vrolijker van! En ik ben vandaag al zo vrolijk.. zo vrolijk, zo vrolijk.. Zo vrolijk was ik nooooooit! :) Hehe!

Nou, hoi pipeloi! Ver zeen slesj spreake os!

Bonne soiree et ooievaar!

Liefs San

PS Morgen ga ik trouwens weer met Klaas op pad.. Boodschapjes doen in het dal! Wie weet zorgt dat wel weer voor enge auto taferelen! ;)

  • 14 Januari 2009 - 08:50

    Rian:

    Haai!!

    Fijn dat het weer helemaal goed met je gaat :D nice! Wel leuk zeg, dat rodelen.. Heeft iemand onze Jip geevenaard en ook de 49Km/h gehaald? haha

    Haa grappig dat je meiden van Moliets bent tegengekomen, nu wordt ik wel nieuwsgierig trouwens.. En een sterker gezellig team met mannen. Ook niet verkeerd natuurlijk als je met een bijna meidenteam werkt.

    JOEHOE je bent er met carnaval!!!! Heel nice, kunnen Kung Fu Po Panda en draak samen om pad, haha!

    Joew tot volgende week ergens, kus Rian

  • 14 Januari 2009 - 08:51

    Rian:

    Oow en wanneer komen er weer eens wat sfeerfoto's? Je kon je kaartje toch in een laptop steken of niet?

  • 14 Januari 2009 - 09:33

    Pier:

    WHAAA..sanniej, doe mos 'n book goan sjrieve !..'de wilde avondturen van San' of ehm..'San in de witte jungle ' haha :D

    sjiek om te laeze wie se alles zo belaefs doa, ig dach noe goan ig toch mer ens reagere. zoog inins det det koosj WHAA..knuppel.

    nou tot ubersjnel weer he hiej in det kille nate pratsjlandj..

    KOESJ !!!

  • 14 Januari 2009 - 15:23

    Sanne Slabbers:

    Fotookes zet ik thuis wel ergens erop Rianneman, want schiet hier nog niet echt op.. En dan maak ik gewoon zo'n picasasite aan ofzo! Ef koekeloeren en kumtj gans good!

    Verder leef ik nog! Joehoe! De tocht met Klaas heb ik dus overleefd en er zijn geen rare dingen gebeurd! ;)

    Dus jullie hoeven je geen zorgen te maken! Haha!

    Joew baaaaaaaaaaaiii, xx San

  • 14 Januari 2009 - 20:55

    Papke:

    Haai Sanne(man)meid.

    Hub ich dich net ein meelke gesjtuurd, zeen ich det der auch weer ein verhuelke van dich inne meelbox aanwezig is. En omdets doe het leuk zows vinje det ich hie oach get zo krabbele, bie deze. Es ich 't good hub gelaeze is mit diene druppelplas weer alles OK. Gelukkig.
    Euver det anger sjtuk waat ich gemeeltj hej leuts os mer via de geweune meel get weite.
    Doe hubs mich waal weer ein beheurlijk verhoal inein gestjoamdj. Es ich det zoa aan 't laeze bun (weer een weekle voorbij) kom ich toet de ontdekking det euver angerhalf waek veurluipich weer alles veurbie is en det ich dich weer moog komme ophoale. Hopelijk is det in Eindhoven of misschiens waal bie 't Ei van Sint Joas. Ver zeen het waal.
    Amuseer dich doa achter nog meer ein bietje. Noe mot goan sjtoppe angers maak ich der zelf auch nog ein heel verhoal van.

    De bulkes en hoat ze werm.

    Joew baaii zwaaii zwaaii,

    Dien gevaderte.

  • 15 Januari 2009 - 12:54

    Gerrit En Ron:

    hey...

    je vertelde zelfs niets over de tofffe belgen die je leerde kennen in SFL :-(

    from jnp with love

  • 15 Januari 2009 - 15:00

    Sanne Slabbers:

    Ow oepsie!!! Das idd waar, zal ik t nu dan nog maar es zeggen..

    >> Ik heb echt heel toffe Belgen ontmoet! :) <<
    Ze kwamen alleen niet opdagen op onze boarddate, maar dat maakt niet uit! Heb er iig superveel lol mee gehad en ik wil de filmpjes zien, vooral die van die trap!!! :D Zal eens op zoek gaan op facebook naar jullie! :D

  • 15 Januari 2009 - 16:15

    Iris:

    Hey Sanne,

    jij maakt ook veel mee zeg! Leuk dat je er steeds van die lange verhalen van maakt (ik heb geloof ik ook al gezien van wie je dat hebt, haha).
    Veel plezier nog!!!

    Groetjes, Iris

  • 18 Januari 2009 - 14:14

    Els En Clara:

    Hoi Sanne, wat gaat de tijd vlug,zoals begrepen hebben kom je de 21/01/09 alweer huiswaarts.
    We hadden door de mails je bericht over het hoofd gezien maar we hebben het met plezier gelezen.Alles in orde verder, geen klachten meer, dan is het goed.
    We wensen je nog een paar fijne toe met zon en sneeuw en een goede reis terug! Tot kijk,horens of mails, de tantes en 'n dikke kusxx

  • 21 Januari 2009 - 17:32

    Ruud:

    daag sanneman
    ruig verhaol
    hubs du gesjreeve,en leuk om te laeze,maar ich zeen
    zeen net dets
    du vandaag weer
    nao hoes kumps,
    jammer he of
    neet??
    gr.Hulsbosjes

  • 22 Januari 2009 - 06:15

    Ron:

    hey...
    en je verwacht sneeuw zeker de komende dagen???
    27feb ga ik met skikot :-s naar totally snow voor een weekje...
    dwz een weekje aprés-ski...
    grtz ron

  • 22 Januari 2009 - 15:11

    Kristeldepistel:

    Ha Sanne!
    Waat zuut het d'r geweldig oet doa! Ich hub tusse de sop en de erpele effe dien leste verhoal gelaeze! Is de blaos weer baeter! En neet miear met de (bienoa) bloeate vot goon sleije he!Enne "reetracen"?!?! Ich weit neet of ich mich doa geliek veur op zol gaeve....of misschien juus weer waal...Enne, volges mich kens se in de toekomst eventueel auch nog demonstraties bie de Praxis goan gaeve as het om betegele geit geluif ich he!
    Doe kriegs de groetjes van eederein hie inne hut! Baai baai koeievlaai Kristeldepistel

  • 22 Januari 2009 - 15:13

    Weer Kristeldepistel:

    Haaaa, doe bes weer in viva hollandia...
    Hubs se net de sniea gemisch....
    XX

  • 23 Januari 2009 - 08:04

    Rian:

    Neaeaea San is nog in Frankrijk!! Het mist de verse snea dus neet, mer wea waal! AJ.. haha

    San vertrekt kommende zondig (25 januari) pas richting Hollandia en zal den moandig urges Limbolandj weer binnenvallen, haha! Nog ff wachten dus, veurdet ver foto's en verhoale kinne zeen en heure..

    Joehoew kus Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 88224

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: