Almost leaving.. - Reisverslag uit Linne, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Almost leaving.. - Reisverslag uit Linne, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Almost leaving..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 December 2008 | Nederland, Linne

Efkes voor degenen die dit bericht nog niet gelezen hadden.. Ik wilde eerst blogs op hyves plaatsen, maar omdat dan niet iedereen dan mee kan genieten, toch maar even een waarbenjij.nu! :D Wel zo leuk woh!
Onderstaand bericht heb ik een week voor vertrek (5 dec '08) geschreven..


Jaja, de tijd is bijna aangebroken en mn tripje naar France gaat om precies te zijn volgende week vrijdag beginnen!

Uiteraard ga ik eerst nog even genieten hier in Nederland met een paar drukke, maar leuke daagjes in het vooruitzicht! Workshoppen en daten met de meiden in Nijmegen; werken, lekker eten en sinterdobbelen met de meadjes van thuis en mn family.. Dan, nog net op de valreep een sollicitatie bij CIRO Proteion in Horn en een proefdagje bij Ladyline in Helmond.. Nog efkes shoppen voor France en afscheidsavondje in Villa Stoffels, mn geliefde huisje in Nijmegen gecombineerd met weer een sinterdobbelavond en uiteraard de nodige biertjes.. :D

Allemaal erg leuk! Maar daarna vertrek ik 5 december dus voor 7 weekjes naar Frankrijk om te reisleiden!

De plannen: Eerst zal ik naar Les Menuires gaan, waar ik 1 / meer nachten zal verblijven. Hierna ga ik naar St. Sorlin D'Arves om ongeveer een weekje te helpen, waarna ik 20 december in het gebied zal zitten, waar ik de rest van de weken ook zal verblijven >> St. Francois Longchamps! Lijkt me een erg leuk en gezellig dorpje en ik vrees dat het daar wel helemaal goed gaat komen!

Als jullie langs willen komen, dan mag / kan dat uiteraard! LEUK & GEZELLIG juist! Dus heb je nog geen wintersportvakantie geboekt.. Kom gezellig (met http://www.sportura.nl) naar Saint Francois!

Hieronder wat meer info over het gebied en alles ook.. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden als ik daar zit, komt helemaal goed! En zo niet, dan toch! ;)


Le Grand Domaine
St. François Longchamp, dat aan de voet van de Col de la Madeleine ligt, heeft niet voor niets razendsnel aan bekendheid gewonnen. Met steun van de Franse staat is hier een vernieuwd en sfeervol station opgetrokken met een ijzersterke prijs/kwaliteit verhouding. Centraal in het dorp bevindt zich een ruim opgezet sneeuwplein waar een aantal, overwegend groene, pistes op uitkomen. De charme van St. François Longchamp zit 'm in de gemoedelijkheid, gastvrijheid en ... een bruisende après-ski door de aanwezigheid van een roemruchte La Grotte du Yeti!

Skigebied Le Grand Domaine
De vele skiliften (54) in Le Grand Domaine, waarin zich behalve ook St François Longchamp ook Valmorel bevindt, ontsluiten een 160 km groot skigebied met goede voorzieningen. Een modern liftennet zorgt voor een vakantie zonder lange wachttijden en ook skiën buiten de piste is zeer goed mogelijk! Tussen 1400 en 2550m vind je bosrijke hellingen, glooiende afdalingen en maagdelijke pistes op de toppen. Snowboarders vinden er een halfpipe en 195 sneeuwkanonnen zorgen altijd voor voldoende sneeuw.

Gevorderden
'La Lauzière' is een afdaling voor de meest ervaren wintersporters, bestaande uit anderhalve kilometer zwarte pistes. Op de hellingen van de Col de Gollet en Mottet vind je daarnaast een uitdagende zwarte buckelpiste. Snowboarders kunnen zich laten gaan in het snowpark en voor freestylers zijn de natuurlijke obstakels in dit gebied een grote uitdaging.

Ideaal voor beginnende wintersporters
Natuurlijk heeft dit skigebied meer te bieden dan alleen de uitdagende zwarte pistes. Voor beginners en gevorderden zijn er tientallen blauwe en rode pistes te vinden. Ze zijn over het algemeen vrij breed, dus ideaal om te leren skiën. Bovendien zijn er een aantal uitstekende skischolen aanwezig om beginnelingen 'het vak' te leren.

Joew baaaaaaaaaaaaaaaiii en een dikke kus van San

PS 24 januari kom ik weer terug naar NL.. Daarna ga ik misschien weer terug naar France tot het einde van het seizoen (april), maar dat ligt er allemaal nog even aan! Horen jullie nog wel dus! :D

  • 17 December 2008 - 19:37

    Rian En Bolke:

    HAH.. ik ben de eerste :D hihi! Je moet wel iets nieuws op de site plaatsen he, niet alleen maar verhalen die we al weten :P

    Hoe is het daar? Wat doe je nu bijvoorbeeld? Alleen maar Desperados drinken in het cafe of ook weer aant klussen? haha..

    Have fun daarachter en tot heeeeeeeel snel. Time flies, also when you're not having fun ;) haha.. Tenminste, iets anders dan scriptie is ook wel leuk!

    Toedeloe,
    Kus Rian

  • 17 December 2008 - 19:58

    Suus:

    Sanne!!!
    ooeeeh ik ga al je verhalen volgen! :D hoe gaat het nu met je en is het gaaf daar?? ik ben echt benieuwd!!
    Liefsx!

  • 18 December 2008 - 10:41

    San:

    Haaaaaaaaiii!!!

    Leuk jullie reacties en ik ga heel snel als ik tijd heb een nieuw verhaal plaatsen.. Heb niet vaak een laptop tot mn beschikking, maar komt er heel snel aan!!! Het gaat iig goed met me, ben alleen beetje snot en flink verkouden, maar komt goei! :D
    Ga nu weer snel aant werk, ben al reisleider dingen en lijsten aant maken nl! :)

    joew baaaaaaaaaaaaiii en tot snel! xx San

  • 22 December 2008 - 15:11

    Iris:

    Hey Sanne,

    via je Hyves vond ik deze site en ik ben erg benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daar in de sneeuw.

    Veel plezier en succes en groetjes uit Friesland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 88233

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: