Au secours! Bonne année et nog steeds leuk! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Au secours! Bonne année et nog steeds leuk! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Au secours! Bonne année et nog steeds leuk! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Januari 2010 | Frankrijk, Parijs

Ten eerste.. Janneman: van harte gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeerrrrrdddd!!! Vriendinnetje is vandaag jarig, vandaar! <:)

En uiteraard ook iedereen een MEGA, GEWELDIG EN GELUKKIG NIEUWJAAR!!! :D :) :D Goje roetsj gehad?

Verder om jullie op de hoogte te houden, weer even een berichtje vanbuit SFL. Het gaat nog steeds goed met me :), ik ben helemaal gesettled en bijna alle dingen zijn nu geregeld.. Vandaag heb ik weer ef een alles afmaakdagje, terwijl er mega lekker sneeuw ligt, maar ik wil het gewoon ef allemaal af hebben en dan hoeven we de rtest van het seizoen 'niks' meer te doen! ;) :P Das niet waar natuurlijk, maar toch!

Gisteren hebben we iig alweer de 3e aankomstdag gehad en het gaat iedere keer mega goed, tot we die stomme sleutels uit moeten gaan geven.. Dat is nieuw dit jaar. Voor 1 residentie geven wij zelf de sleutels aan onze gasten, innen we zelf de borg en de taxe de sejour en dat soort dingen allemaal.. Op zich gaat het allemaal prima, tot we sleutels niet meer kunnen vinden, er andere nummers op de sleutels staan dan het appartementen nummer en er ook nog eens geen label aan hangt.. heel fijn, maar goed, is alweer opgelopst, dus gaat de volgende keer helemaal goed komen!
Het fijne van dit allemaal is wel dat we zelf de appartementenindeling kunnen maken. Deze week zitten we namelijk niet helemaal vol en gaan we zelf misschien wel verhuizen!?! We zitten nu zeker prima, maar we hebben al te horen gekregen dat we in februari er een keer voor een week uit moeten, omdat dan iemand komt die elk jaar in dat appartement zit en dat nu dus ook weer wil! :S Mer good.. we gaan als het goed is in een leuk ander appartement MET internet! Heel nais, want nu zit ik helemaal alleen in een dichte yeti.. haha! Ook niet zo gezellig! En dan kan ik tenminste van 'thuis uit werken'. hahaha!

Nou, de afgelopen weken zijn we dus vooral bezig geweest met alle informatie kloppend te maken, brieven goed schrijven voor in de welkomstenvelop en op de infoborden.. Alles dezelfde lay out enzo (ben gewoon echt te precies, maar gelukkig heb ik een collegaatje die net zo is! ;)) en het moet gewoon in orde zijn!
Verder hebben we de afgelopen week al wat rustiger gehad door de weeks.. Elke dag hebben we een info uurtje van 17-18h waar 1 frans sprekende en 1 nlds sprekende bij aanwezig is.. We zijn namelijk met zn 4-en dit jaar.. Amandine (Belgisch, Frans sprekend), Matthieu (Frans), Carola (Nederlands) en ik.. En ik moet zeggen.. Mijn Frans gaat er echt op vooruit! Joehoe! Mer good.. Die Fransen bellen dan ook wel echt om elke scheet (vorige week al ergens of ze een tv konden reserveren terwijl ze 3 dagen later aan gingen komen!?).. En Amandine is niet altijd bij mij in de buurt.. dus dan moet ik het wel zelf proberen (soms best wel heel moeilijk hoor!), maar das wel goed voor me! ;)
Uiteraard gaan we ook weer veel met de locals om en hebben we al veel leuke dingen gedaan! Zijn al met een bubs uiteten geweest (MMM), Eveline is een paar daagjes hier geweest (heeft hier vorig jaar voor Bizz Travel gewerkt) en Anne, Geranne en Micha ook.. Die werken dit jaar in Valloire! Supoer tof, want hun ken ik ook van vorig jaar! :) Verder hebben we met zn allen kerstavond gevierd bij de receptie van Hameau (appartermentencomplex). Locals en NL united! Super gezellig, lekker geraclette (moeten we thuis ook eens doen hoor!!! en dan met die echte kaas! JAMMIE!) en Rianne en de rest van de vriendenbubs zijn alweer een weekje hier geweest! Supoer tof om ze te zien! :D Ik was eerst nog bang dat ik ze niet te zien zou krijgen, want die week ervoor waren er problemen met de verbindingslift tussen Valmorel en SFL, maar gelukkig was die op tijd gefikst en konden ze ook hier komen! Veel locals en collega's dachten dat ze mij was, hahaha, hoe zou dat nu komen? Dus dat was wel grappig!
Ik wilde ook heel graag eens naar hun in Valmorel toe, maar helaas is dat feest niet doorgegaan.. Werken, regen (jakkes), daarna weer sneeuw, maar toen was het alweer nieuwjaar en zijn ze met zn zevenen hier gekomen! LEUK!!! Echt mega tof en super leuk dat ze er waren! En het feestje was ook echt super!!! Alleen een beetje een mindere afloop.. vechtpartijen natuurlijk! Carola en ik gingen mensen van elkaar af halen, sloeg allemaal nergens op.. Ik ben gelukkig niet geraakt, maar genoeg anderen wel.. Naja, goed, toen waren we weer helemaal nuchter en klaarwakker en zijn Carola en ik nog ef naar localsbarretje Le Bouquetin geweest.. Moest mn menneke natuurlijk wel ef gelukkig nieuwjaar wensen ook! ;) :P Komen we daar aan.. waren ze daar ook al overal aan het vechten! :S Dju zeg, gelukkig nieuwjaar! Haha! Dus toen zijn we na 1 biertje ook maar weer afgehaakt en lekker ons bedje op gaan zoeken.

Lekker uitgebrakt vrijdag, weer een beetje gewerkt, gisteren aankomstgehad en afscheid genomen van my dear sister en vandaa is het alweer rieleks en afmaakdag.. haha!

Nou, ik denk dat ik alweer genoeg verteld heb.. SORRY, DESOLE en je m'excuse voor dit lange bericht.. MAja, ik hou jullie iig op de hoogte! ;)

Geniet van het nieuwe jaar.. kunnen jullie ook weer echt roetsjen in de sneeuw daar?? >> Succes ermee! Hihihi!

Morgen ga ik iig ZEKER de piste op! JEAH!

Alaa denne, tot snel contactes en heeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk en bedankt alvast voor de kaartjes die jullie gestuurd hebben! :D SUPER! Komenw eer boven mn bed te hangen hoor!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii, gros bisousssss!!!

  • 03 Januari 2010 - 12:31

    Chrissss:

    Happy new year vanuit Nijmegen... Carpe diem! Geniettttt, X

  • 03 Januari 2010 - 12:37

    Janneman:

    Haaaii!!

    Bedankt voor je felicitaties via deze weg, zeer origineel haha! en ook je smsje heb ik ontvangen! thanx!

    je berichtje klinkt weer erg hyper de pieper, dus volgens mij vermaak je je daar prima! Hier ligt (ter ere van mijn verjaardag :-p) ook een dik pak sneeuw! Straks ff foto's maken en dan kan je ze bewonderen op hyves!
    Oh en je menneke is nog steeds je menneke??

    Ik hoor wel weer van je!

    have fun!!

    xx

  • 03 Januari 2010 - 12:38

    Eef:

    Tot snel weer poppieee!!! bisous

  • 03 Januari 2010 - 12:38

    Janneman:

    Oh en natuurlijk ook Bonne Année!!!

  • 03 Januari 2010 - 12:42

    Marjolein:

    Hey San!!

    leuk om te horen dat het goed gaat in Frankrijk!!
    Jij ook een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen!
    Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor het huisje, over 2 maanden wonen we er gewoon al... Nu gaat het hard hoor!

    Groetjes, en tot mails!

  • 03 Januari 2010 - 16:01

    Rian:

    Nice hoor!! We are back in town en langzaam begint het echte leventje alweer! Mijn reis is van 20 t/m 27 maart, woehoeeee hopenlijk met wat meer zon en lekkere sneeuw! Eens koekeloeren wie er mee kunnen!

    Have fun daar en geniet van de lekkere sneeuw morgen! btw we hebben de boardercross niet meer kunnen vinden in SFL, de Valmocross was wel echt heeeel erg relaxed :D!

    Oojevaar et bisous!

  • 03 Januari 2010 - 18:49

    Nelleke:

    Hi Sanne, wat klink je weer heerlijk enthousiast. Ook voor jou een super jaar gewenst! Ik heb zelf ook weer een leuke nieuwe uitdaging: ik begin 1 feb met een jon in London ;-) Blijft toch kriebelen he...Have fun en spreek je snel. x N

  • 13 Januari 2010 - 14:18

    Els -clara:

    hallo Sanne,
    we krijgen je via de doorgegeven telefoonnummers niet te pakken wordt steeds gezegd niet in gebruik, kun je ons nogmaals de nummers doorgeven of neem je zelf even contact met ons op groetjes Els en Clara
    en nog de beste wensen voor 2010.

  • 10 Februari 2010 - 20:48

    Almost Kungfu Panda:

    Hey San!

    Wanneer kunnen we weer een nieuw verhaal checken? Als je nog lang wacht, wordt het een MEEEEGAAAAA verhaal, haha altijd leuk! Almost carnaval hier, krijgt Saint Francois ook een andere naam dan? hihi
    Klaar voor de busiest week ever? Spannend en veel succes ermee!

    Oow btw.. we hebben helaas geen 2500, 5000 of 10.000 eurie gewonnen met de richard krajicek foundation (had ik wel verwacht), maar was wel een toffe dag. Heb nog wat bekende tennissers gezien, alleen bij mij natuurlijk niet echt bekend, haha!

    Joew tot zeeer snel contactes! Dikke xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 88113

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: