Nog maar 3 weekjes.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weekjes.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weekjes..

Door: San

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 April 2011 | Frankrijk, Parijs

en dan zit het er alweer op hier in SFL.. De tijd vliegt echt voorbij, gelukkig heb ik genoeg horloges om dat bij te houden! ;) Haha!
Mer good, om jullie nog even op de hoogte te brengen van de afgelopen tijd, hier toch nog maar een verhaal! Want dat is alweer veeeeeeeeeeeel te lang geleden! (ik zal proberen het kort te houden)

TATAY alias Poppienou
Met zijn armpje gaat goed. Toen zijn gips eraf gehaald was, had hij een heel klein beetje last, maar al met al viel het reuze mee!
Verder alles prima tussen ons en alweer bijna 2 jaar samen! :) Laatst in een dronken bui hebben we besloten om 'later' een boerderij te kopen met schapen en geiten en een Franse bulldog, omdat die door kan voor hond én varkentje (ze knorren namelijk! ;) haha!).

WERK
In februari en maart weer mega druk gehad. Weken van tussen de 40 en 60 uur gedraaid! Dagen van minstens 9h.. Poeheej! Maar nog steeds leuk en gezellig en geen collega wisselingen meer gehad! Nu is er niet veel te doen deze week.. Waardoor ik al 3 dagen vrij heb gehad. In april zal dat dus ook wel zo worden, wat op zich niet verkeerd is. Dan maar een beetje minder werken en meer genieten van het lekkere weer! (hopen we dan).. 23 april gaat het seizoen hier uiteindelijk sluiten, dus dan is het helemaal gedaan! Weer op naar huis..
Voor de zomer weet ik nog niet precies wat het gaat worden. Dus ik hou het nog even spannendj, maar ik wil wel weer naar de kust! :) Dus wie weet! Daarnaast heb ik mijn CV vandaag hier in SFL bij de ESF afgegeven, dus misschien al werk voor volgende winter bij de Franse Skischool als secretaresse / receptioniste. En anders kan ik altijd weer bij de Croc Tout terecht! ;)

WEER
Door het hete lenteweer is de sneeuw hard aan het verdwijnen.. Helaas, want de week van 9 april komen er nog 800 Belgen aan. Families, dus ben benieuwd wat dat gaat worden. Sneeuwsoepskieen!?! Haha!
Maar in februari en begin maart hebben we nog wel wat sneeuw gehad, dus ik ben nog wel een aantal keren de piste op geweest in mijn vrije uurtjes! Gisteren en vanochtend ook nog en nadat Rianne en Wieke hier zijn geweest, had ik de snowboardvibe weer helemaal te pakken!
Daarnaast hebben we deze week ook weer wat regen gehad helaas.. Maar na regen komt zonneschijn, dus dat was vandaag aan de beurt!

ACTIVITIES
Weer vanalles gedaan.. Buiten eten, werken, slapen en af en toe eens een biertje drinken en gek doen ook nog tijd voor andere dingen gehad.
Zo ben ik weer bezig geweest met zoveel mogelijk pistes gedaan te hebben en nog steeds is het niet gelukt om ze allemaal te doen in het gebied.. Omdat sommige pistes alweer dicht waren, door de slechte sneeuw.. ajajaj.. Missie voor volgend jaar dan maar weer.. ;)
Ook zijn we weer met een aantal mensen naar de Loto geweest! Haha! Helaas eens een keer niks gewonnen (weet ik ook weer eens hoe dat voelt! ;)), maar Bjorn, de nieuwe hoofd reisleiding voor Travelhorizon (omdat Yannick naar huis ging), won meteen de hoofdprijs! Een paar skies en nog wat andere dingen erbij.. Lucky bastard!
Daarnaast vorige week ook een dagje naar ValThorens gaan skieen met het daguitstapje van Bizz Travel. Was mega tof, goede sneeuw nog (ligt veel hoger dan hier), lekker kunnen boarden en bij La Folie Douce ook nog efkes een mooi apres ski feestje meegepikt met DJ, saxofonist en gitarist! Joehoe!
En deze week Carola, Roeland, Joey, Cooky, Nico en Servane in Risoul op gaan zoeken! Was heel tof. Met Tatay 2 daagjes die kant op geweest, mega lang erover gereden, maar wel heel leuk! Lekker kunnen skieeen nog, ook nog off piste geweest, een beetje geapres skied, lekker in een restaurantje gegeten en hop weer richting SFL..

FRIENDS & FAMILY
Af en toe voelt het hier wel alsof de locals een soort van familie zijn geworden. Zo veel zien we elkaar en gaan we met elkaar om. Wel leuk! Daarnaast zijn Rianne en Wieke me op komen zoeken toen we jarig waren, heel leuk en gezellig en we hebben het ook goed gevierd! Haha! Ik zal maar zeggen dat we de bodem van het glaasje goed geinspecteerd hebben! ;) Daarnaast kado van Emmy gehad dat we met zn drietjes een paar dagen naar Marokko gaan! Heeeeeeeeeeeel gaaf en in mei gaat het als het goed is gebeuren! Nais! Verder wil ik jullie ook nog bedanken voor de leuke en lieve kaartjes die ik gehad heb.. En uiteraard alle berichten op internet en alles! Nais! Thanks!
Wim (barmanager vorig jaar) en Wart (heeft hier ook gewerkt) zijn ons nog op komen zoeken en op het moment is Wart er ook! Vandaag en gisteren een leuk dagje mee gehad.
Verder nog leuke en minder leuke avondjes gehad hier.. Haha! Laatst nog een avond in de Slalom (restaurant) waar we met 50 man zaten te eten en konden genieten van een concertje erbij! Ook heb ik een afscheidsetentje gemaakt voor Yannick, Pilaf en Oreo ijstaart! Mmm.. En bij het afscheid van Celine in La Perelle (ander goed restaurant) ben ik door een stoel gekrakt onder het genot van 15 tafelgenoten! Hahahaha! Geweldig! Goed gelachen!

Ik vermaak me hier dus nog steeds wel hoewel het dit jaar toch echt wel anders is dan andere jaren. Veel personeelswisselingen binnen Yeti en Travelhorizon en ook op andere plaatsen in SFL zorgen voor een andere sfeer. Bakker die overgenomen is door nieuwe mensen na vorige winter weet ook nog niet precies hoe het werkt. Die gaat soms gewoon dicht overdag of heeft om 11h al geen brood meer (in februari he, de DRUKSTE maand van het jaar!). Daarnaast is de Bouquetin er niet meer, de geweldige locals bar waar we vaak te vertoeven waren.. Daarentegen wel weer een bowling erbij, waar we ons ook wel vermaken! Ook al kan ik er geen snars van! Haha! Mer good.. Al met al weer een geweldige winter en ik ga snel verder met genieten voor het over is! Nog maar 3 weekjes en dan kom ik alweer jullie kant op! Tot snel dus maar weer!

Ik hou jullie op de hoogte!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii, liefs San xx

PS Vandaag nog ontdekt dat er onder de lift Marquis een midget golf terreintje ligt! Hahahahaha! NOOOOOOOOOOIIIIT geweten, maar door de matigheid aan sneeuw komt vanalles naar boven. Zelfs de koeien uitwerpselen lucht van voor de sneeuw! ;) Haha!


  • 01 April 2011 - 16:52

    Janneman:

    Haaaaii!!

    De tijd vliegt idd!! Zo te lezen heb je je goed vermaakt en smaakt het weer naar meer! ;-) Maar dat is wel te snappen als je alweer bijna 2 jaar met je menneke bent! Dan blijf je toch plakken he haha!

    Geniet nog van de laatste weken!

    Voor mij zijn het nog maar 6 weken.. Ook hier vliegt de tijd!! Het is echt geweldig hier!

    We contacte! En we moeten meeten als ik weer terug ben! (de week van 23 mei heb ik een weekje vrij, dan ben ik net terug)

    xxx

  • 01 April 2011 - 19:06

    Emmy:

    Ha zus,

    geniet er nog effe van daar in de Alpen. Hier wordt het nu ook erg goed weer, morgen 23 graden (oenk).
    En zeker gaan we in mei naar Marrakech, kamele rieje, hamame en nog veul meer.

    Groetjes van os oet Zjwame!! en toet sjnel

  • 01 April 2011 - 20:04

    Eef:

    Tot gauw popje!! Zoals je hebt gemerkt heb ik geen tijd meer naar jou te komen< maar wacht hier met open armpjes hoor! lfs x

  • 01 April 2011 - 22:14

    Sara:

    Leuk verhaal weer San! Haha herkenbaar allemaal! :)
    Tot snel! xxx

  • 02 April 2011 - 06:11

    Chrisssss:

    Haaaa Sanne, wat zorg je toch weer voor leuk leesplezier :) Fijn om te horen dat je, ondanks het harde werken, genoeg tijd hebt voor leuke dingen! Geniet nog lekker van alles daar en tot op het terras! X

  • 02 April 2011 - 20:21

    Aimée:

    Tja die stoelen daar zijn ook niet te vertrouwen! :P
    een beetje houtlijm zou niet slecht zijn

  • 02 April 2011 - 20:41

    Rian:

    Hahaha Aimee geweldig.. sjaa schijnt dan toch iets met ons Limburgers te maken hebben..
    San heb je nou al geparapent? Moet je WEL doen he! Hopelijk kun je nog wat sneeuwmomentjes meepikken voordat je al niet meer weet hoe dat voelt of eruit ziet ;) Vandaag heeerlijk weer hier, zelfs verbrand zag ik al in de gauwigheid! Doe je de groetjes aan Tatay? Toet snel he, in Marokko :d JOEHOE!! xx

  • 10 April 2011 - 07:37

    Els:

    Hoi Sanne,nu nog maar 2 weekjes voor dat je naar huis komt, de zonneschijn heb je al vooruit gestuurd
    merken wij, het is hier beregoed weer. Fijn dat het met de arm van je
    chéri goed gaat, doe hem de groeten
    van ons.
    Een dikke knuffel en tot gauw,
    de tantetjes, Els en Clara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 88127

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: