Bonne Année en alweer 3 weken in France - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Bonne Année en alweer 3 weken in France - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Bonne Année en alweer 3 weken in France

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Januari 2011 | Frankrijk, Parijs

GELUKKIG NIEUWJAAR / BONNE ANNÉE AND A HAPPY NEWJEAR!!!! :) Voor iedereen die ik dat nog niet (persoonlijk, via de luchtpost, electronische middelen of telecommunicatie ;)) gewenst heb!

Mon dieu, wat vliegt de tijd toch weer snel zeg.. Het is alweer 2011 en ik zit alweer 3 weken in Frankrijk te vertoeven.. Dat betekend alweer 2 weken aan het werk en ook alweer 2 weken geen update.. Tijd voor een nieuwe versie dus! :)

Ik zal maar weer beginnen, waar ik de vorige keer geindigd ben..

Werk:
Vrijdag 17 december ben ik dan eindelijk begonnen met werken. Veel stelde het niet voor.. We hebben alleen de 'mini' Croc Tout gepoetst, alles op de goede plek gezet en Sylvie (bazin) heeft uitgelegd hoe we alles gaan doen.
Verder zijn we tussendoor nog naar de opening van nieuwe chalets in SFL MET Nederlandse beheerders geweest én weer een heerlijk buffet van eten meegemaakt met 2 mega grote Nederlandse Gouda kazen erbij.. haha! Eerst vroeg ik me af wat wij er eigenlijk deden, want er waren maar heel weinig mensen en diegenen die er waren, waren eigenaren van winkels. Maar goed, beetje reclame maken, lekker eten, praatjes aanhoren en juh! Weer hop aan het werk! Haha! 's middags heeft ze ons (Paule en mij) laten zien hoe de pizzabodums gemaakt worden, want dat doen we ook helemaal zelf. Deeg mengen, daarna bolletjes ervan maken en dan in de machine om ze plat te maken.. En ja hoor.. meteen alweer een brandplek erbij! Haha!

Verder bevalt het tot nu toe allemaal goed. De eerste week was nog niet heel erg druk, er waren vooral families en nog niet heel veel gasten. De tweede week, vanaf 2e kerstdag, was het al veel drukker. Overal stonden auto's en alle appartementen zouden volgeboekt zijn! Wow! Dubbel zoveel mensen als de week ervoor! Joehoe! Hoefden we niet zoveel yeti's uit de grot te halen! ;) Haha! Mijn synoniem voor neuzpeuteren alias in dit geval niks doen..
Mer good.. tot nu toe zie ik het werk ook meer als tijdverdrijf en gewoon leuk om te doen! :) Vooral de verbaasde gezichten van gasten zijn leuk om te zien.. hihi! Heel moeilijk doen om in het begin Frans proberen te bestellen en dat ik dan Nederlands terug praat! Hihi! Kan ik van genieten! :D
Daarnaast heb ik al veel hamburgers, panini's, pain americains (Jaja Aimée.. Die pain americain party kan als ik terug ben officieel doorgaan, nu weet ik al helemaal hoe het moet! Hihi!), croc monsieurs, frietjes, kroketten en bitterballen in mn handen gehad! :) Pizza's nog niet heel veel. 's avonds als het druk is en ik meestal met Sylvie werk, dan maakt zij ze, omdat dat sneller gaat! Maar ik heb er wel al gemaakt en ze zijn gelukt! :) Joehoe! Mer good.. voor die hete over staan, is toch niet zo mijn ding, want dan ben ik aan het einde van de avond niet meer van mn paarse haar te onderscheiden, zo heet heb ik het dan! ;) Hahahhaa! Maar ik neem 's avonds dan de bestellingen op, omdat er ook veel Nederlanders komen.. Die wel eens speciale eisen hebben en ook weer naar Frikandellen vragen, omdat we die nog niet hebben, maar binnenkort waarschijnlijk ook gaan verkopen! :) Dus kom maar op!

Werktijden:
Daarnaast zijn de werktijden ook prima, om 11h gaan we open en meestal hoef ik er dan ook pas te zijn! Heel rielekst!!! Vandaag hoef ik zelfs pas om 11h30 te beginnen en dat voor een aankomstdag! :) Ik zeg: RIELEKST! Niet gewend dus..
Verder werk ik dan meestal tot 14h, heb ik een pauze tot 17h - 18h en daarna kill'em attack ik 'm weer tot 21h. Prima tijden en ik maak zelfs meer uren dan 35 per weer.. heb je zo helemaal niet in de gaten. Ik heb zelfs een dag vrij en soms heb ik alleen de avond of van 12-14h hoeven werken. Prima job zeg ik zo!

Collega's:
Sylvie is de bazin en is heel rieleks, leuk en aardig. Met haar kan ik goed lachen en overweg en ik heb haar al wat Nederlands geleerd! Hihi!
Daarnaast ben ik samen met Paule, een vrouw van in de 50 jaar, begonnen daar. Ook een aardige vrouw, maar heel rustig en een beetje verlegen zelfs. Helaas is ze na de proeftijd van 14 dagen alweer weg en hebben we nu een jongen van mijn leeftijd erbij, die al eerder bij verschillende pizzeria's heeft gewerkt en stiekem ook wat sneller is.. Toch wel fijn als het heel druk is! Renaud heet hij. We zullen zien, hij is er net 2 dagen.. haha!

Vrienden:
Marlou en Martin zijn langs geweest voor een paar daagjes en net vanochtend alweer weg gereden.. Het was echt super leuk en gezellig en heel tof dat ze er waren! :) Thanks voor everything en paps en mams, jullie ook he! Voor al het lekkers enzo dat jullie ze nog mee hebben gegeven..
Met de Franse vrienden gaat alles goed. We darten regelmatig, wat leuke avondjes zijn! Apero, darten, kletsen en gezellige avond hebben = nais!

Kerst:
Met kerst hebben we niet veel bijzonders gedaan. Iedereen moest natuurlijk ook gewoon werken en alles gaat gewoon door hier, waardoor je het niet echt in de gaten hebt allemaal..
Wel hebben we met kerstavond met een bubs hier gegeten. Lekker geraclette, dus het hele huis stonk! ;) Maar was heerlijk.. We hadden er zelfs foie gras de canard (soort van eendenpaté, maar ik mag er van de Fransen geen paté tegen zeggen, want dan worden ze boos! Haha! Ik vind dat je het er wel een beetje mee kunt vergelijken.. haha) als voorgerecht en eend bij de raclette erbij.. Als toetje hadden we oreo ijstaart een een mega gesuikerde cake die Bernie had gemaakt! Haha! Lekker vette avond dus!
Tussendoor hebben we de nodige potjes gedart, haha! Zullen jullie wel op de foto's zien! Ben ze nu aan het uploaden op de site, hoewel ik er nog niet mega veel heb gemaakt, maar dan krijgen jullie toch weer een beetje een indruk van hier!
Tsjek: http://picasaweb.google.com/sanneslabbers

Yeti:
Ik ben er nog niet mega veel geweest eigenlijk.. Heel misschien ga ik ze af en toe wel uithelpen en krijg ik een mini contractje voor iets van 15h per week om er 's avonds van 21-24h eens een paar keer te helpen.. Pas de probleme zou ik zeggen! Leuk juist en weer een Nederlands iemand in de bar! Elianne is helaas pindakaas toch maar weer naar NL vertrokken.. jammer dat mn SFL vriendinnetje er dit seizoen niet meer is, maar gelukkig komt ze ook nog wel een keer terug! :) Mis haar namelijk toch wel! SFL is anders zonder Elianne.. haha! En de Yeti al helemaal.. Geen Nederlanders meer in de bar, alleen een Belgisch meisje en 2 Franse mannekes, waardoor er ook niet zieveel gekke Nederlandse feest alias carnavalsmuziek meer word gedraaid en dus de sfeer ook heel anders is.. We zullen zien! :)

Boarden / Skieën:
Uiteraard ben ik ook alweer de piste op geweest! :) Het heeft even geduurd, want ik kon mijn skipas pas halen als ik mijn werkcontract had, maar het is gelukt! Op dinsdag heb ik de pas gehaald en op donderdag ben ik uiteindelijk voor het eerst de piste op geweest (23e dan he). Heerlijk om even te gaan en er was in de weekenden ook sneeuw gevallen! Joehoe! Hopenlijk en ik zag vanochtend dat het de komende nacht ook weer gaat sneeuwen, want dat gaat hard hier.. Ik denk / weer wel zeker dat er in NEderland zelfs mee rheeft gelegen dan hier!
Mer good.. Deze week ben ik bijna elke dag geweest. Zelf voor het werk nog even lekker een uurtje! Heerlijk! Woensdag was Tatay vrij en ben ik ook even met hem voordat ik begon met werken de piste op geweest.. Hij wilde wel eens met me gaan boarden en hij kan het best aardig moet ik zeggen.. alleen waren we net de berg af aan het gaan, wilde hij stoppen, viel achterover, prikte zich op op zn pols en ja hoor.. PIJN!!! Voorzichtig naar beneden gegaan, hij naar de dokter en kwam terug met gips! Ajajaj..
Ze wisten niet zeker of het gebroken was, dus moest hij donderdagochtend naar het ziekenhuis in St Jean de Maurienne! :S Ik met hem naar beneden gereden, want dat kon hij zelf natuurlijk niet.. Werd hij daar onder narcose gebracht en hebben ze alles weer op zn plek gekraakt ofzo.. Nu zit hij nog steeds in het gips en dat nog wel voor 3 weken denk ik.. sjais en duchtige HASSES! Maar goed, gelukkig kan hij nog een beetje werken.. pfieuw!
Alleen jammer dat hij niet met Martin, Marlou en mij de piste op heeft kunnen gaan.. Maar goed.. daar moeten we het met hem op het moment sowieso maar niet teveel over hebben.. want zelf wil hij natuurlijk oo MEGA graag de piste op! Oepsie! >> Gelukkig is hij nog niet chagrijnig.. ;) haha!
Verder heb ik met Marlou en Martin ook weer geskied en het gaat echt SUPER goed! Heerlijk om weer te doen en op het moment vind ik het stiekem misschien wel weer leuker om te doen dan boarden! Maar dat komt ook omdat de sneeuw nu heel hard is en het gemakkelijker is om erop de skieen dan te boarden denk ik..


Alaa denne, ik denk dat ik alles nu wel weer zo'n beetje kwijt ben! :)


Iedereen een heel gelukkig en goed nieuwjaar met alle goeds die ik jullie maar kan wensen! Geniet ervan!


Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, veel liefs van San xx


PS Iedereen bedankt die me een kaartje heeft gestuurd, SUPER leuk! :)


  • 02 Januari 2011 - 10:18

    Ulla:

    Jij ook nog een heel gelukkig nieuwjaar!! Geniet ze daar nog :) xxx

  • 02 Januari 2011 - 15:11

    Marjo En Kevin:

    Hey San en Tatay!!

    Ook jullie een gelukkig nieuwjaar!!!
    Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat (op wat gips na dan), lekker aan het boarden en werken :-)
    Hier ook alles rustig, feestdagen weer achter de rug, het is weer snel gegaan!

    Tot in februari, we hebben er al super veel zin in hoor!!!
    Liefs uit Zeeland!!!

  • 03 Januari 2011 - 20:50

    Rian:

    Nice, klinkt heel goed die werktijden, bezigheden en extra Yetimomentjes! Rustig aan doen is er niet bij in huize Slabbers woh ;) haha! Relaxt hoor en echt keileuk dat Marlou en Martin langs waren. Ik ben ook een moment aan het uitzoeken om SFL aan te doen, want mijn pistemomentjes zijn alweer voorbij helaas.. Dus tijd om nieuwe te plannen :D haha! Wens Tatay nogmaals beterschap en zeg maar dat je van mentale training zelfs beter wordt in je sport ;) haha heb ik op het zwemmen geleerd! Tsjuusss xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 88126

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: