Back home in het zonnige zuiden! - Reisverslag uit Linne, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Back home in het zonnige zuiden! - Reisverslag uit Linne, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Back home in het zonnige zuiden!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 September 2010 | Nederland, Linne

Ik ben weer thuis!

Zoals jullie al eerder hebben gelezen, ben ik afgelopen zondag weer thuis gekomen.
Emmy heeft me de hele dag heel lief op zitten wachten, maar helaas.. Ik kwam pas om 23h30 aan.. Beetje laat, maar op zich is de reis best vlot verlopen. Samen met Roeland, die in Voeren (BE) woont, ben ik terug gereden en we zijn rond 10h30 pas in Mimizan vertrokken (moesten de hele auto nog inladen, met ONWIJS veel spullen!). Wagen volgeladen dus! Haha!
Mer good, we hebben er dus ongeveer 13h over gedaan, met uiteraard file bij Parijs en 2 eetstops.. Valt nog wel mee dus..

Mer good, ik zal nog eens even de dingen uitlichten die ik de afgelopen tijd heb meegemaakt.. :)


- 8 aug: spellenmarkt in Mimizan. Ik heb de uitbreiding van Jungle Speed gekocht! Joehoe! Was er helemaal trots op!!! Haha! Dus als iemand zich een keer verveelt, call me en we gaan jungle speed doen! :)
- 9 aug: band van mn fiets geplakt.. Komt ook niet zo vaak voor en ik vond het ook nog leuk om te doen ook! Haha! Was helemaal blij dat ik de 2 gaatjes geplakt heb en het nog gehouden heeft ook.. Zou zo in een fietszaak kunnen beginnen! ;) Alleen is de fiets 2 weken later gestolen.. Piske leeft dus niet meer! :( (was de naam van de fiets). Mer inmiddels heb ik er een mintgroene beachcruiser voor terug.. Dus dat is wel tof!
- 12 aug: controle van het camp gehad. We moesten natuurlijk het een en ander veranderen aan het camp ivm de veiligheid. Vandaag kwam mr dictator weer controleren en wonderbaarlijk had hij een grote smile op zijn hoofd! Was helemaal prima en de keuken was hij zo ontzettend blij mee.. Wow! Opluchting dus! We konden gewoon lekker blijven.. Pfieuw!
-13 aug: nadat ik het verhaal van Jolijn in Thailand had gelezen dat ze daar naar de kapper was geweest, moest ik dat natuurlijk ook eens meegemaakt hebben in Frankrijk. Gelukkig hadden we een goede uitgekozen (speciaal bij het hippe meisje van de receptie gevraagd waar zij ging, Naar Joep Meloen! Haha!) en is het allemaal helemaal goed gekomen. Zowel bij Evy als bij mij! :) Alleen echt een heel stuk korter was het.. Wel even wennen, maar leuk! >> Inmiddels is er al weer een stuk aangegroeid hoor! ;)
-15 aug: verjaardag Len en met het hele team zijn we toen uit eten geweest bij Ile de Malt. Niet zo'n bijzonder restaurant (vind ik), maar het toetje was geweldig! WOW! Ik had natuurlijk het grootste uitgekozen en dat was een bord met een mix van 5 lekkere toetjes.. Jammie! Hihi!
-16 aug: ben ik naar Seignosse en Vieux Boucau geweest om camps op te zoeken. Leuk om weer oude bekenden te zien ook en uiteraard ook om andere camps te zien. Op verschillende camps was helaas niemand te bekennen, maar kon ik wel snel wat fotookes schieten. De camps waren trouwens niet heel bijzonder.. :)
-18 aug: ben ik met Evy naar Zarautz geweest. Hier hebben we ook weer wat oude bekenden gezien! Leuk dat iedereen toch een beetje in dit wereldje blijft! :)
-20 aug: een vriend van Tatay kwam langs en ik had pilav gemaakt.. Valt altijd goed in de smaak! ;) Daarna jungle speed MET uitbreiding gespeeld en we hebben ons echt kapot gelachen! Leuk!
-21 aug: ik was zo in de ban van de avond ervoor, dag ik jungle speed mee naar het camp had genomen. Dit samen met 3 grote sterke kerels spelen is geen goed idee.. haha! De totem kwam KEI hard tegen mn neus! Hahaha! Meteen sprongen de tranen me in de ogen en moest ik super hard lachen.. Resultaat: dikke, beetje blauwe neus met een mini sneetje erop.. haha!
Verder heb ik ook nog gesurft op deze dag en het ging goed! Leuk! :)
-22 aug: samen met Tatay ben ik naar Mont de MArsan geweest voor de FISEperience. Allemaal shows en wedstrijden in BMX en MTB fietsen, roller skaten en skateboarden. Heel gaaf om te zien! Super kleine, maar ook grote (vooral) kerels die de geweldigsgte stunts uithalen.. Dat die dat durven, dat heb ik heel vaak gedachtt!
Daarna zijn we met een aantal vrienden van Tatay en uit de winter gaan uit eten. Alleen blijkt er in Mont de Marsan op zondag geen een restaurant open te zijn.. Uiteindelijk hebben we nog een Chinees gevonden. Was gezellig.
-24 aug: met Roeland ben ik naar Moliets gegaan om daar nog vanalles te regelen en te kletsen met de camps. Samen met Seryna van Experts in Snow zijn we toen nog gaan surfen. Was gaaf, maar koud! Op een gegeven moment voelde ik mn hand niet meer goed. Toen ben ik er toch maar uitgegaan.. Maar goed ook, anders was ik misschien wel onderkoeld geraakt. Mijn hand was namelijk helemaal paars van de kou! OEPS! Hihi!
Daarnaast was dit ook Tatays laatste werkdag bij de snackbar.. Kon hij weer lekker vakantie vieren, nais!
-25 aug: samen met Tatay en Breakloose en O'neill ben ik naar San Sebastian geweest. De eerste keer dit seizoen! Dus er moest geshopt worden, van de zon, mega ijsjes en tapas genoten worden. Heerlijk dagje alleen met een mindere afloop.. Bij de MacDonalds hadden ze mn bankpasje niet terug gegeven.. Ik kwam erachter toen we naar de bus liepen om naar huis te gaan, en daar moet je echt op tijd vor zijn, anders vertrekt hij gewoon.. We hadden nog maar 5 minuten.. Na een moment van twijfel ben ik toen als een gek naar de MacDonalds gerent om mn net opgegeten cheeseburger er weer af te rennen.. Wow, mn conditie moest toch echt aan gewerkt worden.. Poeheej! Helemaal bezweet kwam ik terug bij de bus (in 5 minuten! SNEL!) zonder pinpas.. Ze waren opeens zo stom om geen Engels te verstaan.. En hetzelfde vrouwtje die me net daarvoor mn pas in had gehouden, wist van niks.. :S Balen dus, maar ook zonder, kun je wel even leven! :)
- 26 aug: met Tatay naar Le Pin Sec, L'Amelie Plage en Le Porge geweest om weer wat camps te bezoeken.. Hele lange dag, maar wel de moeite waard. Dit waren de laatste camps die ik moest bezoeken, ik heb weer een aantal leuke mensen ontmoet, maar ben er ook achter gekomen dat ons Breakloose camp er best leuk uit zag! Helemaal niet slecht in vergelijking met de andere camps! Altijd fijn om te kunnen concluderen.. haha!
Alleen kwamen we toen we weer terug in de lodge waren, tot de ontdekking dat mn fiets / Pieske weg was.. Dju.. Was gegijzeld en nooit terug gevonden.. Jammer!
- 27 aug: zijn we meegeweest met de Discovery surftrip, georganiseerd door de Pura Vida. Erg leuk, met een klein groepje gingen we om 7h weg om een aantal andere spots te gaan surfen. Erg gezellig en leuk gesurft! We hebben gepicknickt, zijn nog even een uurtje bij de outlets in Hossegor geweest en als afsluiter naar de shaper. Die vertelde hoe surfboards gemaakt worden. Erg interessant!
- week van 28 aug: we hadden een erg rustige week. Maar 4 gasten in totaal, waar we geen omkijken naar hadden. Heel rielekst dus! Maar we hebben niet stil gezeten hoor.. Opruimen, regelen en surfcursussen begonnen.. Helaas ging de lifeguard cursus die ik wilde doen, niet door.. Jammer!
- week van 6 september: weer een rustige week.. helaas.. We wilden gasten om ons heen, was zo stil en niet veel te doen op het camp en in het dorp. Ook het weer viel een beetje tegen, geen echt stradweer en de zee was de hele week ongeveer plat.. Mer ik heb wel weer wat dingen ondernomen hoor! :) Uiteraard.. Met Tatay ben ik naar Hossegor en Labenne geweest na een betaling gedaan te hebben. Uiteraard bleven in die outlets weer een aantal dingetjes aan mn vingers plakken. Ze moeten het daar niet zo verleidelijk en goedkoop maken denk ik.. Dan pas is het Sanne proof! ;)
- 8 sept: samen met mn mannetje ben ik gaan restaurant hoppen.. Hihi! Het voorgerecht in het ene restaurant, diner in een ander restaurant en het desert weer in een ander restaurant! :) Erg leuk en de locale mensen vonden het een erg leuk idee! Hihi! Wij hebben ons in ieder geval erg vermaakt. En een wandelingetje tussen elk restaurant is ook niet verkeerd! :)
-9 sept: zijn we naar een parc aventure in Biscarosse geweest. Heel gaaf! Er waren ontzettend veel touwenparcoursen hoog en laag en voor iedereen beschikbaar. Je had verschillende routes en kleuren voor de moeilijkheid. Ik denk dat we bijna alles hebben gedaan (buiten de kinder route, daar mochten we niet op! :S). De zwarte was het zwaarst en dat heb ik geweten ook.. Poeheej! Op een gegeven moment kon ik niet meer en heb ik me laten vallen.. Mn armen trilden helemaal! Hahaha! Was echt heel zwaar! Ik moest namelijk van het ene touw naar het andere wat een stukje erachter hing. Onderin zat alleen een los mini plankje waar je met twee voeten tegelijk op moest gaan staan, anders gleej je er vanaf.. Resultaat: ik had drie touwen tussen mijn benen en wist niet meer wat ik moest.. Het lukte me niet om van het ene touw naar het andere te gaan en toen moest ik me wel laten vallen, want ik hing die hele tijd aan mn armen.. Zwaar natuurlijk!
Het leuke aan de route was dat we wel Tarzan en Jane hebben kunnen spelen en aiaiaiaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh! Hebben geroepen! ;) Hihi!
Daarna zijn we nog een mini bunjee jump gaan doen! WOW! Dat was gaaf! En om met je tenen over die rand te gaan staan.. dan komen de kriebels! Maar daana spring je en is het gewoon geweldig en erg lachwekkend! :)
Ik had het idee dat we echt van heel hoog gesprongen hadden, maar nee hoor, het was maar 18m hoor volgens Tatay (die trouwens wel erg veel schijt had! Hihi).
- 10 sept: verjaardag Evy. Met heel team Breakloose en O'neill hebben we een gezellige echte BBQ gehad. Eens wat anders dan de Breakloose BBQ van elke week.. Rielekst dus!
- Week van 11 sept: de laatste aankomst, heel gek! Het is allemaal zo snel gegaan! Een school van 33 jongeren uit Terneuzen en omstreken (De Rede) kwam aan en daarnaast nog 30 individuelen. Opeens weer een leuke grote groep, na 2 weken bijna niks! Erg welkom dus!
De week is goed verlopen en het was een toffe groep. Alleen is die natuurlijk veel te snel gegaan en uiteindelijk heb ik niet meer gesurft.. Beetje jammer, mer goed, volgend jaar maar weer dan he! ;)
Helaas is Tatay deze week wel ook nog ziek geweest.. Koorts denk ik in combinatie met een virus. Na 3 dagen was hij bijna weer de oude en was de week alweer ongeveer voorbij. Moesten we onze leuke kamer in de lodge al leeg gaan halen, spullen pakken, opruimen, poetsen.. Het einde was in zicht!

En nu? Zullen veel mensen wel vragen? Haha!
Deze week heb ik alles afgerond wat met Breakloose te maken had. Helaas ook mijn super autootje en telefoon in moeten leveren. Vanaf nu ben ik dus minder mobiel ;) >> letterlijk en figuurlijk, en kunnen jullie me weer op mijn Nederlandse mobiel bereiken..
Nu heb ik dus vakantie en kan ik met jullie allemaal afspreken, mocht dat uit komen! ;)
Voor de winter weet ik nog niet precies wat er gaat gebeuren. Ik kan misschien wel weer bij Travelhorizon terecht en dus naar de alpen. Dit zou ik graag willen, zodat ik natuurlijk weer dicht bij mn mannetje ben. Maar niks staat nog vast. Ik wil in ieder geval wel weer naar SFL, of dat via Travelhorizon is of iets anders, dat horen jullie later nog allemaal! :)

Alaa denne, dit was voorlopig weer het laatste mega verhaal!

Tot snel, a bientot en auf wiedersjnietsel!

Veel liefs van San

  • 25 September 2010 - 09:41

    Rian:

    En ook ik ben weer in het land te vinden. ALleen iets minder spannende verhalen, tjuu das balen, haha! Maar de Ardennen waren weer behoorlijk nice :D Op naar volgende week, bereikloos in de Ardennen! See you soon San! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 88248

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: