Alweer bijna 2 maanden aan het genieten! :D - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 maanden aan het genieten! :D - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 maanden aan het genieten! :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Juli 2010 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Coucou!!! :D

Er is weer veel gebeurt de afgelopen tijd.. Steeds is het weer teveel om op te noemen, maar 1 ding is belangrijk: ik vermaak me hier ontzettend goed! :) Het werk bevalt ook nog steeds goed. Soms wel veel computerwerk, maar dat wissel ik dan weer eens af door lekker erop uit te trekken.
Zo ben ik vanochtend gaan rennen (wil mn conditie weer op peil brengen, sow, was niet al te best! haha!). Tatay ging gezellig met me mee! Hahaha! Geweldig, morgen zullen we wel spierpijn hebben.. Na ons rondje rood hoofd kweken hebben we een duik in het zwembad genomen, want die staat er nu ook! Joehoe! En zijn we weer naar het camp in Mimizan gegaan om een surfplank op te halen voor Tatay en meteen weer door naar de zee te gaan.. Mn eerste echte hele dag op het strand! :D Wat rielekst was dat zeg. De zon scheen volop, de golven waren vanochtend ook goed en we zijn goed bijgekleurd (welke kleur mogen jullie zelf invullen! ;) Ik noem het roodbruin! Haha!).
Verder is de crew echt top! Oude bekenden die weer voor ons werken, nieuwe mensen die het ook echt super doen en super veel bekenden die langskomen om weer eens vakantie te vieren! Mensen die er vorig jaar waren, het jaar ervoor al waren of die ik ken van thuis. Echt top! Zo zijn de Sangriaboys er nu ook. Top groepje, verzorgen Sangria, muziek (2 grote boxen, mengpaneel en discolampen) en mega veel sfeer! Geweldig gewoon!

Mer good.. Wat ik nog allemaal meegemaakt heb:
- Verjaardag van Bernito. Werkt ook in SFL, is nu een mega huis aan het bouwen in Biscarosse en was nais! Mini SFL reunie ook.. Lulu, Berni, Renaud, Leny, Oliver, Sander, Tatay en ik waren present..
We zijn in Sanguinet naar de kermis geweest, waar alle mannen zich als kindjes gedroegen tussen de echte kinderen in de botsauto's.. hahaha! Volgens mij is hij stiekem 13 geworden ipv 31! ;) Daarna nog een lokaal feestje meegepikt en lekker gaan slapen in de camion van Tatay.
- De kangaroo was ziek en moest met de ambulance naar het ziekenhuis! Hiermee bedoel ik dus mijn kangoo.. Ik was gaan surfen en wilde erna wegrijden, deed hij het niet. Startte niet, ook niet met de startkabels en bus van O'neill erbij.. Sjit, wat nu?? Ik bellen, moest de depanneur komen. Auto opgeladen en juh.. 's middags ben ik toen maar naar de garage gefietst om een huurauto te halen. Kreeg ik een spiksplinternieuwe renault clio! WOW! Had maar 2000 km gereden en echt.. Super auto! Reed echt ontzettend rielekst, gps erin, airco, electrische ramen, waardoor ik niet steeds de raampjes open moest draaien om de code in te tikken om de camping op te komen.. Heerlijk!
- Damien, de resortsmanager is op bezoek geweest. Hij is Frans, kwam kijken hoe het ging en hebben veel met hem gekletst. Ook in restaurants.. In 2 dagen tijd, ben ik dus ook 3 keer uiteten geweest.. Want 's middags eten ze ook uitgebreid (vandaar dat ze altijd 2 uur pauze hebben! :S). Hij vroeg me ook of ik met een salade echt wel genoeg had! Haha! Ja hoor! :)
- I.v.m. een staking van de treinen, ALWEER! HOUDEN ZE HIER NU NOOIT OP MET STAKEN! In de winter waren ze ook al bezig! Pfff.., moest ik Damien naar Bordeaux brengen. Was ik daar ook weer eens geweest en wel handig, want zal er nog wel vaker komen.. Mooie stad en ze hebben een Subway! ;)
- De stagebegeleider van Iryn, onze stagiaire in Mimizan is al op bezoek geweest. Niet heel bijzonder, maar moest ik dus ook even mee kletsen.
- We hebben weer 3 Engelse groepen op bezoek gehad. Erg leuke en gezellige mensen!
- Met de huurauto heb ik wat kilometers gemaakt en helaas ook andere dingen.. Ik ging Len en Esther ophalen op het station in Labouheyre.. Rijden we terug, zijn we in Potenx de Forges (of zoiets) komt er opeens, uit het niets uit een vaag zijstraatje een zwarte hond de weg over rennen! :S OENK! Ik had de schrik van mn leven! Hij zat onder de auto en niet een beetje ook.. ONDER DE WIELEN! Aaahhhh.. Dat wil je echt niet meemaken! JAk zeg! Gelukkig heb ik het stuur recht gehouden en ben ik niet de een of andere tuin ingereden.. Dan was het erger afgelopen! Ik durfde alleen niet te kijken uit schrik geloof ik.. Ging als een flits aan me voorbij.. Maar Esther en Len hebben gezien dat de hond nog opgestaan is en weer weggelopen was.. Blegh. Wij de auto stil gezet, terug gelopen en de hond was foetsie. Mensen die kwamen kijken, omdat ze de klap hadden gehoord! OEJ! En de spiksplinternieuwe huurauto die opeens niet meer zo nieuw klonk.. OEPS! Gelukkig nog goed afgelopen met de verzekering en alles.. Pfieuw!
- Evy en ik moesten in Mimizan even anar de lifeguards om iets recht te trekken. Wij ook maar meteen onze telefoonnummers afgeven en ons voorstellen aan alle baywatch figuren die er waren.. Zag ik dat de hoofd lifeguard een beetje verbrand was.. Ik heb hem dus ook maar even verteld dat hij ook niet moet vergeten zonnebrand creme op te smeren! Haha!
- Ook hebben we de nodige feestjes weer meegemaakt. Waaronder een saissoniersparty in de B.A. in Mimzian. Dat heb ik geweten ook.. De dag erna was ik zo brak als ik weet niet wat en door de hitte wist ik niet wat ik met mezelf aan moest! Poeheej!
- Sinds 1 juli slaap ik echt in de lodge! Joehoe! Eindelijk geregeld.. Tenminste.. een 2-persoons hoogslaper waar ik helemaal onderdoor kan lopen! Echt super! Alleen niet heel gemakkelijk met in en uit het bed klimmen, maar als je ligt is het prima! Top! Thanks Ellis en Sven!
Verder heb ik sinds vorige week nu ook een kastje, tafel met stoelen en een koelkastje gekregen. Helaas niet die mooie kamer met open haard wat ik eerst zou krijgen, maar deze is ook prima. Lekker balkonnetje, dus dat is nais!
- Ook ben ik al in Hossegor wezen shoppen. Samen met Evy, Len en Tatay zijn we eerst naar de outlets geweest en erna nog door naar Hossegor zelf. Winst: 1 mintgroene broek (YEAH) en een nieuw Roxy badpak, om hier ook weer even sportief te kunnen doen en baantjes te kunnen trekken!
- We hebben nog een andere reunie gehad van SFL in Mimizan. Berni, Lulu, Renaud, Lolo, Riri en Djedje zijn ons op komen zoeken! Super leuk, gekkenhuis en heel veel rum zijn er doorheen gegaan! Gelukkig hou ik niet van rum, dus bij mij viel het mee! :)
- Het Pura Vida restaurant is open! Het ziet er top uit en met de testavond hebben we even lekker alles kunnen proeven! Zeker niet verkeerd! Ik kan inmiddels al een restaurant top 10 gaan opschrijven geloof ik.. Zoveel ben ik uit eten geweest.. En diegenen die het nog niet weten: overal waar ik kom, wil ik een salade chevre chaud! Mmm.. haha! HEERLIJK!
- Ik een heerlijke cocktail heb gedronken op de verjaardag van mn moetie, oom Jos, vriendinnetje Suus en gisteren vriendinnetje Ullie! Mmm.. Was lekker hoor! Nogmaals gefeliciteerd!
- IKEA meubels in elkaar zetten vind ik trouwens ook best leuk. Toen we vorige week de tafel en kast kregen, was ik zo enthousiast, dat ik het meteen op wilde zetten! Kreeg ik eindelijk een fatsoenlijke werkplek en konden we al onze spulletjes opbergen! wat fijn zeg! Alleen de kast (commode) was frustrerend.. Maar Tatay en ik hebben het samen gedaan en overleefd! Goede relatietest he! ;)
- Met poppie ben ik naar de Roxy jam in Biarritz geweest. Dit is een surfwedstrijd voor de beste longboardende chicks ter wereld. Heel gaaf om te zien en op zaterdagavond mooi concertje meegemaakt van Micky Green en Plasticines. Heel gaaf! Ook hebben we hie rgemeet met Stef, die afgelopen 2 winters ook in SFL heeft gewerkt! Erk leuk! De ochtend erna om 7h werd ik al gewekt, omdat ik pipi moest machen en ja hoor! De ladies lagen al in het water om te 'oefenen' voor de wedstrijd. Ik Tatay wakker gemaakt en zijn we gaan kijken. Om 7h30 zaten we beneden en om 8h begon de wedstrijd. Een paar dagen later heb ik ook weer eens een longboard gepakt om op te surfen en was echt super! Ga ik zeker vaker doen!
- 's avonds zijn Tatay en ik toen (na een rit waarin de camion van hem onderweg opeens ermee ophield! OEPS! Had waarshcijnlijk diesel gelekt, waardoor we niet meer verder konden! Gelukkig waren we in de buurt van een tankstation, pfieuw!) naar Bordeaux gegaan om daar de wedstrijd NL - Spanje te kijken met Emmy en Jeroen! :D Kei leuk, gezellig en lekker gegeten en de spannende wedstrijd tussen allemaal Fransen, die voor Spanje waren, gekeken! Oejoejoej! Was een gekkenhuis toen ze dus ook nog gewonnen hadden.. En Jeroen had efkes een dipje! ;)
- Vorige week maandag ben ik met Tatay en Demi (van Experts in Snow) naar Moliets vertrokken om te werken, surfen en te feesten! De wekelijkse toffe band speelde namelijk in de toffe bar L'Open. Eerst hebben we nog een concertje van Datune op het plein meegepikt en erna in de hitte van de bar gaan springen bij Blue Funkt! Geweldig!
- Dinsdag zijn we met Emmy en Jeroen naar de Dune de Pyla geweest. Niet heel bijzonder om te zien, maar het was wel leuk. Het is de hoogste duin van Europa geloof ik. Zijn we omhoog gelopen, met de trap! Haha! En erna weer omlaag door het zand. Daar toen bij de zee lekker gaan zwemmen en foto's in het water gemaakt. Goed gelachen in ieder geval! :D
- 's avonds zijn Tatay en ik toen nog Lulu op gaan zoeken in Biscarosse, hebben we iets met haar gedronken en zijn we weer lekker in een restaurantje gaan eten! Mmm.. Salade chevre chaud! Haha!
- Woensdag zijn we met Emmy en Jeroen nog naar Biarritz geweest. Was 14 juli, nationale feestdag hier. Wel leuk, lekker rondgeslenterd, marktje bezocht, winkeltjes bezocht en weer lekker gegeten.. Ik zal niet verklappen wat! ;) Haha! maar 's avonds zijn we in een leuk, klein Thais tentje geweest. En hebben we met stokjes gegeten! Haha! Geweldig! Hele ervaring iig! ;)
- Donderdag t/m zaterdag lekker rustig aangedaan, beetje gewerkt, beetje op strand geweest en gerielekst.

En toen was het alweer vandaag, het verhaal heel lang en zijn jullie weer op de hoogte van al mn avonturen!

Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben! Haha! Op naar het volgende verhaal, nog meer belevenissen en toffe dingen!

Tot snel!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, liefs San en een bonjour du Tatay!

PS Jeroen en Tatay hebben een deal: Jeroen praat over een jaar Frans en Tatay Nederlands! Ben benieuwd! Hihi!
PPS Rian is vandaag vertrokken samen met Wieke en komen me deze week ook alweer opzoeken! LEUK!

  • 19 Juli 2010 - 20:14

    Emmy:

    Bonjour Sanne en Tatay,

    Het was erg gezellig en we zijn nu weer in het benauwde weer in NL.
    Heel veel plezier nog en de groetjes aan Tatay.

    Groetjes Emmy en Jeroen

    PS. de nagellak is onderweg met Rianne en Wieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 88249

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: