Wij willen sneeuw! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Wij willen sneeuw! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Wij willen sneeuw!

Door: San

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2011 | Frankrijk, Parijs

Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuwe update. De laatste keer is alweer een dikke maand geleden en ik heb weer genoeg nieuws te vertellen..

WEEK 1
Ik was gebleven bij zondag 2 januari. Marlou en Martin zijn deze dag terug naar Nederland vertrokken en mijn gewone leventje zonder Nederlands gezelschap ging weer van start. 's avonds moest ik werken met de zoon van Sylvie, de bazin. Hij helpt ons altijd op zondag en maandagavond en dan kan Sylvie eerder naar huis. Anders maakt ze wel erg lange dagen (van 11h - 21h ELKE dag!). Alleen voelde Vince zich op een gegeven moment niet lekker. Blijkbaar had hij iets verkeerds gegeten en zijn vrienden ook,. want ze waren allemaal opeens ziekjes. Ik mocht beslissen of ik de croc tout open zou laten of niet. Het was namelijk nog geen 19h en normaal zijn we tot 20h30 open. Ik wilde me niet laten kennen en ben ik open gebleven. Pizza's maken kon ik nog niet zo goed en rap, maar goed.. De mensen hadden er wel begrip voor.. Uiteindelijk was ik om 22h klaar met schoonmaken en alles en had ik er een brandblaar bij.. Fijn, een oven van 300 graden! Joehoe! ;) >> Inmiddels is het al een litteken hoor! Haha!
- Verder kreeg ik deze week van een paar Nederlanders te horen dat ik al een Frans accent aan het krijgen was als ik Nederlands praat.. Naar mijn weten heet dat Limburgs, maar goed! Haha! Inmiddels hebben al meer mensen dat tegen me gezegd, dus misschien moet ik het maar gaan geloven.. :)
- Daarnaast ben ik inderdaad begonnen met uithelpen bij de Yeti. Ik heb een mini contractje gekregen voor 1 week, masar het was wel tof! Even 3 avonden uitgeholpen en wat meer Nederlandse jodel muziek erin gegooid (zoek de jodeljump maar eens op op google >> http://www.youtube.com/watch?v=CTKUG47iTTE). Toen ik een avond aan het werk was bij de Yeti, stond Jip opeens voor mijn neus! Wel grappig! Een vriend van Len en hij heeft mijn kamer een tijdje in onderhuur gehad.. Toevallig!
- Ook is het eindelijk gelukt om een Franse bankrekening aan te maken! Joehoe! Maar wat je daar allemaal voor nodig hebt is echt een beetje %^&*#@$.. Ik moest een adres hebben en gelukkig waren de ouders van Tatay zo lief een briefje te schrijven dat ik gratis bij hun in woon, daarnaast moest ik een bewijs hebben dat er op dat adres gas, water en licht betaald word en daarnaast de gewone gegevens.. Valt niet mee allemaal, maar t is gelukt!
- De rest van de week bestond vooral uit werken..

WEEK 2
- Zondag 9 en dinsdag 11 januari heeft het weer gesneeuwd! Joehoe! Uiteindelijk is dinsdag 11 januari ook de laatste keer geweest tot nu toe dat er iets biuj is gevallen.. dus dat word wel weer eens tijd! Vooral omdat we alleen maar zon hebben gehad de afgelopen weken! Geen vuiltje aan de lucht! Maar het valt nog mee op de pistes.. Sommigen zijn wat bruin en gesloten, de stenen komen er alweer doorheen op t moment, maar de pistes die open zijn, vallen nog mee.. 's ochtends is de sneeuw wat harder en 's middags begint het pappiger te worden.. We beginnen allemaal al te denken dat het ongeveer april is.. OENK! :S
- Het dossier bij mijn Franse verzekering is ook eindelijk aangemaakt, dus dat koan ook geregeld worden.. Na een maand, werd dat ook wel weer eens tijd!
Daarnaast hebben we deze week ook met een bubs van 25 locals bij restaurant Slalom gegeten. Gezellige avond, met mega lekker eten! Mmm.. (KAAS)
- Daarnaast begin ik al woorden te wisselen (in het Frans)! Haha! Zo heb ik het de hele dag volgehouden dat als mensen vroegen welke sauzen we hadden ik zei Kayo en Metchup.. en ik snapte maar niet wat er niet aan klopte! Hahahahahaha!
- Ook zijn Ragna (controleur Yeti, waar ik in de zomer ook mee gewerkt heb) en Pascal (man van het food bij de yeti's) langs geweest. Samen met hen ben ik de piste op geweest, was leuk en gezellig! :)

WEEK 3
- Deze week ben ik weer een paar keer de piste op geweest. Vooral het skieeen gaat me tegenwoordig goed af en vind ik stiekem wel leuker om te doen op het moment..
-Daarnaast heeft de Yeti een akkord gekregen om elke avond tot 1h open te zijn ipv 12h. Even wennen, maar wel tof! :D
- Sara van Bizz Travel was jarig en dat hebben we even goed gevierd. Lotte, haar collega vanb Bizz Travel, had haar een mega kroon gemaakt die haar super stond! Haha! En we hebben haar even goed verwend met kadootjes en drankjes! Leuke, gekke avond, die eindigde in discotheek Mackenzie..
- Ook deze week ben ik weer uit eten geweest (wat een luxe). Met ongeveer 30 man van de ESF (= skischool) en allemaal vrienden (van Tatay ook vooral) zijn we bij een ander goed restaurant geweest >> La Perelle. Mmm..
- Aan het einde van de week begon het weer wat kouder te worden.. Heet deed me gewoon pijn aan mijn voorhoofd, omdat ik net een mini spleet had tussen mijn helm en goggle.. dju! Papa maar even gevraagd of hij me zo'stoffen haarband op kon sturen, om dat gat te vullen! ;) Haha!
- De kou heeft me waarschijnlijk ok geholpen verkouden te worden.. Ik kon niet stoppen met niezen.. hihi! Zelfs 's nachts moest ik om het kwartier weer niezen >> goed voor mn buikspieren! ;)

WEEK 4
- Deze week begon weer met een mooi feestje. Tommy, die hier een paar seizoenen gewerkt heeft, kwam langs en dus ontstond er een local feest in de Yeti. Toffe avond!
- Ik had mijn visite medicale weer.. Als je bij een Frans bedrijf werkt, moet je naar een dokter om een oren- en ogen test te doen. En dan controleren ze je bloeddruk en ademhaling en alles om te kijken of je bekwaam bent om te werken.. Gelukkig was ik dat! En Tatay ook! Haha! Met zijn gips om zijn pols en op ski's, kwam hij er gewoon doorheen. :)
- Omdat ik mijn giraffenhoes om mijn helm een beetje beu was en mijn helm zonder die hoes er niet uit ziet en eigenlijk toch ook al heel oud is, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe helm. En ja hoor.. gevonden! Joehoe! Eentje van Red, wit met paars en een parelmoer glansje.. :D Hihi! Daarnaast heb ik er oortjes bij gekocht, die je in je oordeel kan stoppen en goed werken. Nais, kan ik lekker muziekjes luisteren als ik alleen de piste op ga! :)
- Samen met Bizz travel, Travelhorizon en Yeti zijn we een dagje de piste op geweest en hebben we lekker op het zonneterras gezeten.. Heerlijk!
- Ook waren er deze week weer bekenden.. 4 mensen die ik van Breakloose kende, super tof! En mensen die elk jaar met hun groep komen, nais! Altijd leuk om bekende gezichten te zien.
- Daarnaast was Sylvie jarig deze week en heb ik haar een wijnpakket gekocht. Vond ze super leuk! Omdat ze jarig was, kwam Laurent, verantwoordelijke van Odalys met een fles champagne aan zetten. Wij waren gewoon aan het werk, maar dat maakt niet uit! We hebben ervan genoten.. haha! Erna was Sylvie een beetje aangeschoten en begon ze snorretjes op de pizzadozen te tekenen bij het mannetje wat erop staat! Goed gelachen! Hahahahahaa! NAIS!
- De laatste dag van de week ben ik nog de piste op geweest, maar het begon toch wel erg hard te worden.. FGijner om te skieeen dan te boarden..

WEEK 5
- Mega grote week met veel Nederlanders. Er was al 1 groep, snowmotion, waarvan ik ongeveer iedereen kende.. 200 studenten die we 2 jaar geleden bij Breakloose in de zomer in Mimizan hebben gehad. Super leuk, velen herkenden mij ook nog.. Wel tof! En tsja.. omdat we kroketten, frikandellen en bitterballen (en ander lekkers) verkopen, hadden we elka dag genoeg werk! Poeheej! Het hield niet op!
- Op mijn vrije dag ben ik met Tatay naar Albertville geweest.. Eigenlijk wilde ik nieuwe snowboardschoenen kopen.. Maar nee, dat zat er niet in! Je hebt daar namelijk 2 grote winkels met wintersportspullen en ook in de uitverkoop.. Maar helaas hebben Francaises niet zo'n grote voeten als Nederlanders en hadden ze maar tot maat 40 = te klein! :S Dju, had ik nu maar kleinere voeten..
- Dinsdag is nu onze meiden en reisleiding stap avond geworden! Haha! Dat heb ik geweten ook.. Na een potje darten moesten we ons even motiveren om op stap te gaan en dan vooral de mackenzie.. Maar goed.. 200 foto's verder in 4 uur tijd, lag ik weer in bed.. Aangeschoten en al! ;) Haha!
- Deze week ben ik ook begonnen met buikspieroefeningen doen.. Celine van de yeti is sportinstructrice en heeft ook een cursus gevold voor bbb-training.. Wij positief aan de slag en dagt hebben we geweten ook.. 1 ochtend een half uurtje work outen = 1 week fijn in je buik! Haha! Hebben we dus ook maar 1 dag gedaan.. Wie weet beginnen we deze week weer een keer!
- De wisseldag was trouwens mega druk.. 300 studenten die vertrokken en weer een nieuwe groep erbij, betekende vanaf 10h werken en pas om 19h voor het eerswt even stil zitten.. Pijn aan mn voeten dat ik had, WOW! Maar goed, na deze dag was het dan ook wel weer meteen heel rustig.. Als Fransen op vakantie komen, geven ze namelijk niks uit.. Na een mega drukke week hebben we dus weer even rust!
- Zondag heeft Cassandra, collega en pleegdochter van Sylvie, even tijd gevonden om mijn haar weer te verven! Joehoe! Mijn vage fuchsia is nu weer donker paars geworden! Joehoe! Blond = nog steeds blond hoor.. haha! No worries!

WEEK 6 = deze week
- Maandag was het zo rustig op het werk, dat ik het eerste andershalf uur op het terras heb gezweten in de zon.. Wel heel rustig na zo'n drukke week dus.. haha!
- Vanaf dinsdag ben ik nu weer elke dag de piste op geweest.. Zoals ik eerder al zei, valt het nog wel mee.. Maar 's middags begint het toch wel soep te worden.. We hopen allemaal heeeeeeeeeeeeeeel hard dat er nog sneeuw bij gaat vallen, want zo houd het gebied het niet lang meer vol.. Gelukkig is het overal een beetje zo en hebben niet alleen wij in SFL er last van! :S Maar goed, volgende week maandag word er weer voorspeld.. Nu maar hopen dat het geen commerciele sneeuw, maar ECHTE sneeuw is. Mijn bazin denkt namelijk dat ze het misschien gedaan hebben, omdat de Franse vakantie vanaf zaterdag begint en anders de mensen misschien niet gaan komen.. AFWACHTEN dus maar! Sjpannendj!
- Dinsdag was ik vrij en heb ik met Jordy, een vriend en collega van Tatay, de hele dag toerist gespeeld. Lekker geskied, op het terras gehangen en heerlijk gegeten bij het restaurantje hier in onse wijk, les longes.. In 5 uur tijd had ik 6x met 50+ creme voor kinderen gesmeeurd en nog was ik mega rood.. OENK! Mijn god, wat moet ik aan met die zon! Haha!
- De eerste BBQ van het seizoen heeft ook al plaatsgevonden.. WOW! Normaal beginnen we daar eidn maart mee.. haha! Zo'n lekker weer is het dus al! :)
- Gisteren is de nieuwe barmanager voor de Yeti aangekomen. Simeon, een Nerderlandse jongen. Ben benieuwd, want de oude barmanager word nu gewoon barman in de yeti hier. Zal wel even gek zijn, maar wel beter, want het liep er gewoon niet echt lekker! Hij vertelde me al dat hij van het managemant had gehoord dat als hij hulp nodig had in de bar, hij mij maar moest vragen! :D LEUK! Ik help GRAAG, met plezier.. Dus wie weet ga ik binnenkort wel weer een paar keer in de Yeti uithelpen!
- Daarnaast heb ik een tijd terug te horen gekregen dat Breakloose over is genomen door Flowtrack, een Belgisch bedrijf. Toen ik dit hoorde heb ik daar maar meteen gesolliciteerd en van de week een positief telefoontje gehad! :D Ze willen graag met mij in zee en hebben alleen maar positieve dingen over me gehoord! LEUK! JOEHOE!!! Binnenkort hoor ik meer over wat ik eventueel voor hun kan betekenen en wanneer ik kan beginnen.. Dit betekend dat ik misschien eerder ga stoppen hier en half april alweer ergens terug in NL ga zijn, maar niks is nog zeker, dus we zullen zien! Ik heb er iig wel weer zin in om richting de kust te gaan van de zomer! NAIS!
- Vandaag heb ik weer lekker gesnowboard en van de zon genoten. Alleen remt de sneeuw nu wel een beetje af 's middags, dus las ik wel eens rielekstmiddagjes in.. Lekker lezen, van de zon genieten en darten! Haha! Doen we nog steeds bijna elke dag! Hihi! Ik begin al bijna goed te worden (op gelukj ;))!

Alle, ik ga het verhaal weer eens afronden.. Ik ben vast nog veel dingen vergeten te vertellen.. zoals dat ik ook aan mensen vroeg of ze een cepite pafe wilden (petite cafe = kleine koffie).. haha! Mijn Frans gaat echt wel goed nu. Ik schakel mega makkelijk om en hoef niet meer veel na te denken.. Heel rielekst! Natuurlijk maar ik ook nog wel fouten, maar goed, daar leer je alleen maar van he! :) Ik ben blij, alles gaat goed hier en met mijn poppienou alias Tatay gaat ook nog steeds alles goed! Morgen mag hij naar het ziekenhuis om eindelijk zijn gips van zijn arm af te laten halen.. Zal er lekker uit zien (hij had er namelijk een breinaald tussen gestopt, die er weer helemaal wit uit kwam! GATVER!).
Ow en ander nieuwe.. Renaud, die jongen die begin januari mijn collega is geworden is eind januari alweer ontslagen.. Deed zijn werk half goed, maar maakte veel fouten voor iemadn die veel ervaring had met pizza's bakken en alles. Het werkte gewoon niet.. Maar gelukkig heb ik er weer een nieuwe, toffe collega bij. Florent (Flo), die eerst bij Residence Goelia hier gewerkt heeft. Nu is het team pas echt compleet en na een week als vorige week, hebben we het allemaal goed overleefd.. Komt helemaal goed hier dus!

Alaa, tot de volgende keer maar weer! Ik ga zo maar eens naar mn werk! :)

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, au revoir en a bientot!

Veel liefs en dikke kussen van San alias Poppienou

  • 10 Februari 2011 - 16:24

    Wieke:

    Oh San wat een heerlijke tijd heb je weer daar :) En de Yeti is toch wel lastig om los te laten he hihi...Zorg wel maar dat er vanaf 11 maart (surprise surprise) veeeeeeel goede sneeuw ligt! Want dan krijg je hoog bezoek!
    A bientot! xxx

  • 10 Februari 2011 - 18:09

    Sara:

    Leeeeeeuk San!
    Ik heb zin om ook naar SFL te gaan als ik alles zo lees ;-)
    Kus en tot vanavond!

  • 10 Februari 2011 - 19:16

    Janneman:

    Haaai Sanneman!!

    Wow jij zit wel goed daar met die zon en bbqen nu al!! Goed om weer te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet maar lekker van je leventje!
    As donderdag ga ik ook de zon in :-) !! Zin in!!!

    xx Janneman

  • 10 Februari 2011 - 19:25

    Rian:

    Bah wat heb jij een vies leven daar met alleen maar saaie mensen en stom werk.... JAKKES ik ben stiekem superjaloers, hahahaha! Zeker op de zon, maar mega niet op de soepsneeuw. Laat die commerciele sneeuw maar vallen, zodat we in maart een paar te gekke dagen kunnen boarden (in plaats van 'ontwijk de stenen' moeten doen) ;)
    Wel grappig dat je die Franse woorden omzet tot een Sannedialect, haha metchup en kayo > treeske detse bis!
    Tis in ieder geval goed om te horen dat je nog leeft (long time ago), je een ster wordt in Frans, je zo'n leuke mensen om je heen hebt, het werk lekker gaat en je gewoon megagewild bent :D WTF van de zomer weer in France klinkt heel nice!

    Tsjuuusss, bon soir et un grande kus de Rian et Kiwi

  • 11 Februari 2011 - 11:12

    Loes En Mark:

    Hai Lieve SanPanPoepchinees (zo bliefs se veur mich altied heite..auch al bis se noe unne halve Fransman! ;-) haha!)

    Wat un mega-verhoal weer! Mer ja, ut waas dan auch al efkes stil geweas rondom dich. Kei leuk om te heure det t dich nog altied zo good bevult en des se bie idderein zo gewild bis! SUPER! :-)

    En wat leas ich..van de zomer weer noa Frankriek? Ich haaij ut waal verwach..mer stiekem haaij ich auch un bietje gehoapt des se van de zomer (get langer) in NL bleefs zodet we allemoal leuke dinge mit de meadjes koste doon... Ach ja..det kump vas waal weer unne keer.

    In Postert City geit alles zien gangetje. Carnaval steit langzaamaan veur de deur..dus det wurd lekker feesten!

    Alaah den meadje, amuseer dich nog..kiek oet mit die heite oaves, de brenjende zon en de stinkerm :p van Tatay!

    Dieke koes
    Loes

    en natuurlijk auch unne kei dieke knuffel van Markoes!

  • 12 Februari 2011 - 08:41

    Chrissss:

    Sannnuhhhhh! Sneeuw of geen sneeuw.. genieten kun jij toch als de beste! Fijn dat je het zo goed hebt! Blijf lekker je ding doen! We mailen, X uit regenachtig Nijmegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 88084

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: