Vertrek en 1e week.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Vertrek en 1e week.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Vertrek en 1e week..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 December 2010 | Frankrijk, Parijs

Vertrek:
Zaterdagochtend waren mn tassen gepakt, maar moesten de laatste dingetjes nog gedaan worden.. Zoals mn haren opnieuwe verven, omdat de verf van Kinki kappers al niet meer te zien was (vond ik dan! ;)). Fuchia werd paars en de rest van het blonde bleef blond.. Jippos heeft het resultaat al gezien, want die kwam me nog even gezellig gedag zeggen. Daarna waren mn winpers aan de beurt, heb ik de laatste dingetjes nog in mn tassen gepropt en nog ben ik dingetjes vergeten! :S OENK! Kan dat nog als je 1 koffer vol hebt met 2 vacuumzakken vol met kleren, een boardbag volgepropt met skikleren en bescherming, een andere grote tas nog hebt gevuld met de rest van de kleren en handige dingen én dan nog een rugzak.. Poeheej! Werd me een gesleep dus! Haha! Om 12h waren fattie en ik zo ver.. Moetie dag gezegd en op naar Luik om aan mijn avontuurlijke reis te beginnen! :)

Avontuurlijke reis:
Goed op tijd kwamen fattie en ik in Luik aan. Stond daar al op het treinen-reis-schema dat mijn trein verwijderd was.. :S Op naar de loketten om verhaal te halen, kwam ik erachter dat ik een andere trein moest nemen niet alleen in Parijs, maar ook nog eens in Brussel Midi over te stappen! OEPS! Nee he, met al mn spullen! 1 keer vond ik al genoeg, maar goed.. Er zat niks anders op, of toch wel??
Met al mn spullen gingen we op naar het perron, om op tijd de trein in te kunnen gaan, stond daar alsnog een Thalys. Vroeg ik aan de conducteur of ik die ook kon nemen, ja hoor, was gewoon de Thalys. Hop instappen en wegwezen. Maar ik snapte er niks meer van en de man ook niet, omdat ik hem vertelde dat de trein verwijderd zou zijn..
Wat bleek, zat ik in een trein die al 2h vertraging had en boemvol zat! Wel gezellig, veel Engelsen, Belgen, Duitsers en Fransen. Mer good.. ik maar in zo'n instaphokje bij mn bagage blijven zitten, hoorde ik in het omroepbericht dat ik toch nog in Brussel over moest stappen. Gelukkig stond de andere Thalys op het perron aan de andere kant klaar, dus ik hoefde er alleen maar uit, 2 meer lopen en ik kon weer in de andere Thalys. Gelukkig is iedereen zo sociaal om elkaar te helpen, dus dat was geen probleem! :) Merci tous le monde! ;)
Zaten we in die trein en was ik een half uur van Parijs, de grote overstap, verwijderd.. Staat de trein opeens stil, DOUANE! Jeetje, mijn god.. Nog meer vertraging dus, waardoor mijn tijd in Parijs krapjes werd om over te stappen. Normaal gezien had ik daar namelijk 50 minuten ongeveer, nu nog maar een half uur - 40 minuten! Ajajajajaj.. Mer good.. op de grond zittend en al deze treinrit overleefd en opgeladen om aan het gesjouw te beginnen! Jeetje, was echt niet grappig! Haha!
10 minuten slepen naar de taxi plaats (wat eigenlijk 2 minuten lopen is), daar 5 minuten wachten en hoppa de taxi in in een mega druk Parijs, waar ik Sinterklaas nog heb gezien! Hahaha! Ik wist niet dat die hier ook bestond.. En toen kwam ik net 10 minuten te laat daar aan op station Paris gare de Lyon..
Dus moest ik 2 uur wachten op een volgende trein (kon ik gelukkig wel gratis omwisselen)! OEPSIE! Haha! Uiteindelijk was ik rond 22h in Chambery waar mijn cheri me op stond te wachten!

Wederzien met poppie
Was leuk Tatay weer te zien! Het duurde even voor hij me gevonden had.. Goh, ik had ook heel weinig bagage en mn Giraffen helm zelfs op mn hoofd! Hahahah! Viel niet op dus! ;) Maar oke.. Hij vond mn haar tof (en ik ook nog steeds en de kleur zit er ook nog in! :) Thanks moetie!) en mn nieuwe bril maakte ook de blits! Foto's volgen snel!
Daarna moesten we nog ongeveer 1,5h rijden in de magnifieke 'nieuwe' auto van Tatay, om in SFL te komen, waar we uiteindelijk rond 23h30 aankwamen. Poeheej, lange dag!

Appartement:
Prima appartement, waar Tatay de afgelopen 2 jaren ook heeft gewoond. 6-persoons, we kunnen ons dus lekker breed aanstellen met zn tweetjes! Ik dacht al om van de andere kamer, met stapelbed die vrij is, een 'kleedkamer' te maken, haha (hoezo vrouwen idee??), maar we krijgen af en toe bezoek van een vriend van Tatay die hier misschien in totaal 1 of 2 weken per maand slaapt. Gezellig en leuk voor Tatay dus. Verder staat die kamer leeg (buiten mijn kleren en tassen onder het bed), dus als iemand langs wil komen, pas de probleme! Iedereen is welkom, voor zover we diegenen kennen natuurlijk! ;) Haha! Laat dat even duidelijk zijn!
Deze week heb ik me dan ook al een beetje bezig gehouden met poetsen (als je niks te done hebt, zie je alles wat vies is en vooral details!) en inrichten van het appartement, hoewel het nog best kaal is.. Meer Sanne accesoires en aan-de-muur-ophang-dingen hadden nog wel mee gekunt! ;) Hahahaha!
Daarnaast krijgen we af en toe ook nog harig bezoek.. De hond, Smiley, van Lolo, die hier vorig jaar samen met Tatay woonde, is af en toe de weg kwijt en denkt dat hij nog hier woont.. hihi! Wel gezellig, hebben wij er ook een huisdier bij! Hoewel Tatay me voor kerst heel misschien een katje wil geven.. ben benieuwd!

Sneeuw:
Sneeuw is al minder geworden door regen vorige week, maar de kanonnen doen goed hun werk.. Verder verwachten ze nog sneeuw eind deze week (volgens Tatay is dat logisch, want de vakanties beginnen, dus dan geven ze op tv altijd aan dat er sneeuw gaat vallen! Haha!), hopenlijk, want zaterdag komen natuurlijk alweer de 1e gasten! Het heeft wel alweer iets meer gesneeuwd, maar meer is altijd welkom!

Vertier:
Deze week heb ik me vooral 'verveeld'. Of beter gezegd, gewoon niks slesj niet veel gedaan. Veel mensen / locals / vrienden van Tatay weer gezien. Het yeti personeel, wat een tof team gaat worden. De mensen van de Skiset, reisleiding van Sportura en Bizz Travel, de nieuwe mensen die de Alambix over hebben genomen >> gisteren al een openingsborrel gehad en was tof! Verder de mensen van de supermarkt, sport 2000 en vandaag ben ik naar de opening van het Forum des eaux geweest. Waar ik eerst ook gesolliciteerd had (Welness, fitness centrum met schaatsbaan, bowling en sauna's en een 'zwembad' waarin ze delen hebben met verschillende temperaturen. Je kunt er een parcours uitvoeren. De eerste begint met lopen in een badje van 17 graden, daarna word het 22 graden en daarna nog meer.. Je hebt er ook een bad waar allemaal fitness toestellen in staan en een groter deel, waar spinningfietsen in staan! Nais! Ben benieuwd, wil het wel eens proberen en gelukkig kunnen wij als saissoniers een speciaal abbonnement kopen! Ben benieuwd hoe duur die gaat zijn..
Na de rondleiding konden genieten van een fijn buffet en wat wijntjes en heb ik Elianne en Yohann wat verveeld in de Yeti. Nu zit ik weer lekker warm in t appartment, want dju wat is het koud zeg! Poeheej!

Werk:
Morgen begin ik rond 9h15 bij mijn nieuwe werk! :) Ben benieuwd en gaat vast heel leuk worden. Eerst gaan we wat schoonmaken, waarna we natuurlijk ook oefenen met het maken van alles, want zaterdag is de grote dag, dat iedereen weer alles in de praktijg brengen mag! Joehoe! Dan begint het weer, krijgen we weer drukte en gaat het weer meer leven hier! Ik ben benieuwd en heb er heel veel zin in!
Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden van al mijn nieuwe werk-, woon- en plezier taferelen!

Ow ja, mijn telefoonnummers zijn trouwens de volgende dit seizoen:
NL: 0031655867838
FR: 0033643349452

En daarnaast kunnen jullie straks weer al mijn foto's bekijken op de volgende site:
http://picasaweb.google.com/sanneslabbers

Nou, dat was het weer voor deze keer!

Tot snel en iedereen een fijn weekend alvast! Geniet van de rust (wanneer wij het het drukst hebben! ;)).

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai, veel liefs van San xx

  • 16 December 2010 - 17:17

    Rian:

    Hoe leuk als je een poes krijgt, maar inderdaad is het wel praktisch? Ach gezelsschap dat zeker ;) haha! Goed bezig Sanneman, reis weer overleefd, weer ingeburgerd en op naar de nieuwe job! Succes bij de opstart en veel plezier op het werk :D Groetjes aan Tatay! xx
    P.S. Boah wat snak ik naar sneeuw.. Hier valt nu weer van die regensneeuw, dus hopelijk wordt dat nog wat! Joewwwww

  • 16 December 2010 - 18:06

    Iris:

    Hoi Sanne,
    leuk om weer te kunnen lezen wat jij allemaal meemaakt. Wat een avontuurlijk leven zeg! ;-)

    Groetjes, Iris

  • 16 December 2010 - 21:01

    Marlou:

    Ha San,

    Moh du hubs mich un reis achter de ruk en gelukkig bisse goot aangekomme en hubse dien menke weer vast kinne haaje.

    Toch dien hoar geverfd, haaj ut waal gedacht toen ich dich dea vriedig zo heurde kalle. Zal noe waal veul feller zeen woh, bin benuujd.

    Zo te heure hubse diene dreij doa alweer aardig gevonje. Heel veul succes murge mit diene eerste wirkdaag!

    Nog 1 dink...zik teage Tatay det der mit det katje wacht toet noa aad op nuuj ;-) haha!

    Zoals beloafd mail ich dich nog euver os bezeuk/korte vakantie.

    Hoapelik vilt der veur dea tied un flink pak sjnee...ich zal un bietje van de sjnee dea hie vilt uche kantj op sture.

    Heel veul groetjes auch van Martin en toet gauw!

    x Marlou

  • 17 December 2010 - 11:59

    Jos:

    Hoi San, prachtig om dat allemaal te lezen maarfijn dat je goed bent aangekomen, ben benieuwd naar het. vervolg. Doe de groeten aan Tatay.
    Doei

  • 17 December 2010 - 17:04

    San:

    Toevoeging aan verhaal.. Het heeft vannacht en vandaag de HELE NACHT EN DAG GESNEEUWD!!! Joehoe! Er ligt nu dus weer ongeveer 50cm of zelfs meer sneeuw bij! NAIS! Goed begin van het seizoen dus! :)
    1e werkdag was ook leuk en gezellig, morgen begint het echte werk, maar goed! Ik ga zelfs 2 dagen vrij krijgen per week!! Ik zeg: rielekst!!! Tot snel mes amis, dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 88081

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: