A lot of work aan de winkel & still having fun! :) - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu A lot of work aan de winkel & still having fun! :) - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

A lot of work aan de winkel & still having fun! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Augustus 2010 | Frankrijk, Mimizan-Plage

Haaaaaaiii!

Wat vliegt de tijd toch weer snel zeg! Rian en Wieke zijn alweer weg en hebben het als het goed is super gehad! Van Parijs naar La Rochelle naar Mimizan, Moliets, Zarauts en weer terug via Hossegor, Moliets en Mimizan! NAIS!

Binnenkort ga ik ook net zo'n roadtrip maken als hun gedaan hebben. En misschien nog wel veel uitgebreider.. Ik ga namelijk een aantal slesj veel surfcamps af om te kijken hoe het er daar uitziet en om te achterhalen hoe het er daar allemaal aan toe gaat. Best leuk dus! Soort van stageopdracht zei ik al! Haha! Maar wel een leuke dan! :) Van Lacanau tot Zarautz, ik ga ze allemaal langs proberen te gaan! En wie weet kan ik er ook wel efkes gaan surfen.. Helemaal niet verkeerd dus! Ben benieuwd..

Ons camp in Moliets is namelijk afgelopen zaterdag dicht gegaan, wat erg jammer is.. Maar volgend jaar gaan we er gewoon weer proberen te zijn hoor, niet getreurd, no worries, alles komt goed! :)
Nu hoef ik me dan dus ook maar alleen nog te concentreren op Mimizan. Vandaar dat ik tijd heb om alle surfcamps af te gaan! :P
Minder werk zou je zeggen, maar de afgelopen weken juist heel veel werk! Poeheej! Wat heb ik uren achter de computer doorgebracht!

Rianne, die deze baan andere jaren altijd heeft gehad, kwam namelijk langs en daarvoor moest ik nog wat dingen voorbereiden. Daarnaast ben ik met haar naar Moliets geweest en ben ik ook weer wijzer geworden over het hoe en wat en wat wel en niet mag.. Ik weet dat namelijk ook niet altijd en allemaal! Was wel fijn dus.. Mimizan gaat nu ons visitekaartje worden, dus we gaan het camp helemaal super maken! Tafels en banken opnieuw verven, dingen verplaatsen, spullen uit Moliets erbij zetten en noem maar op!

Verder hebben we afgelopen woensdag in Mimizan een mega controle van de brandweer en wat anderen gehad (team van 11 man! OENK). De burgemeester was erbij, iemand van de hygiene voor de keuken, iemand van de gendarmerie, wat gemeentelui en de directeur van de camping. Erg officieel en veel werk aan de winkel..
Het hele camp moest perfect in orde zijn. En vanaf 10h konden ze langskomen.. Rond 11h zagen we ze al bij onze buren van UCPA lopen en meneer dictator hadden we er al uitgevist hoor.. Poeheej, wat een autoritair persoon! De hoofd commissaris van de brandweer.. Herkenbaar aan een mega grote en dikke snor..
Helaas was niet alles helemaal goed, maar na wat aanpassingen ziet het camp er weer tip top uit en hebben we zelfs een bewijs van de electricien (iig iemand die de electriciteit controleert) en de man van het gas gekregen dat het goed is! Super, alles was ongeveer helemaal in orde!
Afgelopen donderdag is het hele team dan ook flink in de weer geweest om alle aanpassingen zoveel mogelijk in orde te brengen.. Komende donderdag komen ze namelijk weer controleren, dus dan moet echt alles perfect zijn! En met zo'n super team als Mimizan heeft staan, komt dat vast helemaal goed.

Ook in Moliets hadden ze donderdag ook een drukke dag. Het hele camp is daar namelijk in 1 dag gedemonteerd ongeveer.. Ik zeg: WOW! Volgens mij heb ik nog nooit 2 teams op 1 dag zoveel zien doen! Petje af! Stiekem toch nog een geluksdagje na zo'n mega dag van de controle als woensdag..

Toen ik Roeland vrijdag in Moliets op ging halen, was het daar dan ook een erg raar gezicht.. De laatste keer dat ik het gezien had, was maandag en op vrijdag stond er niks meer.. Het super toffe en leuke camp was weg.. De chilltent, keuken, alle gastententen.. Allemaal weg.. Alleen de caravans van Roeland en Seryna waren er nog te vinden.. EN er stonden alweer wat gasten met eigen tentjes op het terrein! Heel bizar en vreemd, maar goed.. That's life! ;)

Naast al het gewerkt heb ik uiteraard ook wat tijd vrijgemaakt voor ontspanning! :)
Zo zijn Rianne en Wieke donderdag 23 juli in Mimizan aangekomen. Erg leuk om ze weer te zien!
Vrijdag zijn we met zn 4tjes dan ook naar de Tour de France gaan kijken in Sabres.. De laatste dag dat ze op de fiets zaten geloof ik, dus daar wilden we wel een glimp van meepikken. En een glimp, dat was het wel! >> In een flits waren ze voorbij! Poeheej, wat fietsen die mensen hard zeg! Maar gelukkig heb ik alles op film! ;) Hahahaha! Verder hebben we uiteraard veel dingen gevangen bij de caravaans die allemaal langskwamen! Was net de optocht met carnaval. En wij maar zoveel mogelijk proberen te vangen, tot alle ergernis van kleine kinderen met grote papa's.. haha! Die toch al genoeg in hun handen gedrukt kregen.. pfff..

Ook ben ik met Wieke, Rian en Tatay weer eens gaan stappen in Moliets om de band te zien. Dit keer Dr. Bruce, die ik nog niet gezien had dit seizoen. Erg leuke en geslaagde avond! :D
Ook zijn we met zn 4-en nog naar Hossegor geweest om te outlet shoppen, lekker te eten en 's avonds bij een of ander reaggea concert te belanden. Winston McAnuff was er met als voorprogramma Inna da yard. Niet dat we er iets van kenden, maar volgens Tatay was het helemaal geweldig! Daar weer bekenden uit de winter gespot.. Stef, die we in Biarritz ook al gezien hadden en Soso, die ook in de buurt van SFL heeft gewerkt..
Daarnaast raakten we aan de praat met 2 gasten van het voorprogramma. Donker, dreads / vlechtjes met kraaltjes en zoeloe lippen zag Rianne wel zitten.. Ze was ene beautifull girl en moest hem meteen zoenen.. 3 zoenen op de wang dan he! Haha! Daarna begon een andere kerel tegen Wieke over French kiss.. hahaha! Geweldig! Wij snel naar buiten geglipt om de laatste pizza bij de pizzakraam los te peuteren en juh! De voorzangers zaten alweer om andere meiden heen! Tsss.. ;)

De laatste avond van Rian en Wieke zijn we lekker uit gaan eten bij restaurant A Noste. Erg leuk en mooi restaurant met uitzicht op zee! Wow! Ondergaande zon gezien tijdens het eten en daarna lekker genoten van een potje midgetgolf in het dorp! Hahaha! Wat is dat tof om te doen zeg! Echt lang geleden en we hebben ons kosteloos vermaakt! :) Alleen was ik de verliezer.. haha! Ach ja, volgende keer beter!

Tatay heeft sinds een dikke week trouwens ook werk gevonden. Hij werkt nu bij de snackbar op de camping. Hij heeft het wel naar zn zin geloof ik, moet alleen erg lange dagen maken, maar verdiend daarentegen wel ontzettend veel geld! Sow! Efkes 3 weken knallen en hoppa.. Weer een maand vakantie vieren! ;)

Alaa denne, ik ga eens snel douchen en kijken hoe mijn oreo ijstaart is geworden! Ik vond dat iedereen dat wel weer eens verdiend had en stiekem had ik er zelf ook wel weer eens zin in! :) haha!

Okiedokie, ik hou jullie op de hoogte!


Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaiii en de groeten van San xx


PS Gisteren heb ik ook weer eens gesurft en het ging echt goed! Joehoe! Morgenvroeg schijnt het ook weer mooi te worden, dus vanavond ga ik het maar niet al te laat maken.. Sjpannendj!

PPS Al mijn fotookes zijn te vinden op deze site: http://picasaweb.google.nl/118183569833362200500/MimizanMoliets2010?authkey=Gv1sRgCMnkpYemhfWL7wE#

  • 07 Augustus 2010 - 21:04

    Rian:

    Yeah zeker was het een toffe roadtrip met veel supermomentjes bij jullie ook!
    Ik ben stiekem wel jaloers op je nieuwe opdracht, hoe vet is dat! Alle camps af en wie weet de surf ook nog meepikken: cool! Jammer van Moliets, maar hard gewerkt is er wel hoor ik al :D Goed bezig ook voor Mimizan.

    Veel plezier morgenvroeg (waaaahhhh...) en succes ermee allemaal!

    xx sissie

  • 10 Augustus 2010 - 11:21

    Loes En Mark:

    Hai friendinnetje San!

    Alweer n leuk verhoal om te leaze! Bedankt veur dien kaartje trouwens! D'r is auch al n tiedje post oet POSTERT CITY ongerweag noa dich. Neet zo'n exotisch keartje wie det en dich..mer auch waal leuk ;-)

    Zo te leaze amuseer se dich nog altied prima doa! Geniet d'rvan en groetjes aan Tatay!

    Dieke knoevel
    Loes en Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 88122

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: