Alweer dik 3 weken in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Alweer dik 3 weken in Mimizan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Alweer dik 3 weken in Mimizan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Bonjour!!! :)

Ja, ik leef nog hoor! Haha! Geen nieuws is goed nieuws blijven we er maar inhouden he! Hoewel ik het gewoon veel te druk heb gehad mn eerste weekjes hier! Poeheej!

Mer good.. Na de Luikse markt met de meadjes mee te hebben gemaakt begon mijn tocht dinsdagochtend om 6h naar Vlaardingen. Hier ging ik Rianne ophalen, waar ik nu de functie van over heb genomen. Van daaruit hebben we er 12 uur over gedaan om in Mimizan te komen, viel al met al dus nog wel mee.. In Mimizan heb ik meteen mn poppie gezien en experts in snow was al hard aan het werk om het camp klaar te krijgen voor de eerste gasten. De dagen erna zijn Rianne en ik overal naartoe gesjeesd om mij voor te stellen, dingen te regelen en de eerste aankomst van 27 man voor te bereiden. Stiekem was ik toch wel weer een beetje zenuwachtig, maar ik heb het overleefd en het stelde eigenlijk echt niks voor.. Alleen kreeg ik Riannes taakjes er dus ook allemaal bij en daarvan wist ik nog niet zo veel. Nu gaat alles rielekst. Sinds de afgelopen dagen heb ik weer wat meer tijd en weet ik ook wat ik moet gaan doen of hoe mijn week er ongeveer uit gaat zien! Wel rielekst als je dat zelf allemaal een beetje in kan delen.
Na de eerste week gasten, kregen we meteen de drukste week van het seizoen tot nu toe! Poeheej! 230 man liepen er hier ongeveer rond en dat met 10 man reisleiding!! Sow, en veel gedoe dat we met een grote groep (school) hebben gehad. Heel veel energie en tijd in geregel gestoken, wat uiteindelijk niks opleverde.. Heel jammer, maar al met al was het toch nog een leuke week!
Nu de afgelopen week hebben we geen gasten gehad en komende week gaat Moliets voor het eerst open. Daar komt een grote groep Engelsen aan. De week erop komen er 2 grote groepen Engelsen naar Mimizan. Altijd leuk!

Evy is inmiddels ook alweer een dikke week hier en dat heeft ook wel weer voor wat opluchting gezorgd. Ze weet gewoon veel en ik kon alles weer aan haar overdragen. Weer een last en ietsiepietsie minder druk voor mij dus. Roeland, de hoofdreisleider voor Moliets is ook heel rielekst en heeft me de eerste weken ook goed geholpen. Met zn drietjes zijn we wel een goed team geloof ik en allemaal Limburgs! :) Leuk dus! Haha! Niemand snapt er iets van! ;)

Mer good.. Verder is het weer hier al 3 weken erg wisselvallig.. Dan weer heel heet, dan weer zon en dan weer bewolkt. Als het goed is wordt het de komende week erg goed weer. Dat hoop ik dan maar, want heb nog niet eens echt op het strand gelegen! :S 3 keer gesurft in totaal (echt druk gehad dus) en alleen mn armen en hoofd hebben zon gezien geloof ik! Haha! Kumtj allemaol good!

Ik weet uiteindelijk nu ook waar ik ga wonen. De zoektocht naar een appartement was heel 'zwaar'. Ik heb heel veel nummers afegebeld, dingen geprobeerd en langsgegaan.. Maar overal kreeg ik een volmondig 'nee' te horen. Ik woon nu ook nog steeds op de camping, maar slaap ook wel eens bij Tatay, die hard aan het werk is voor de Pura Vida. Hier heeft hij in de bar de eerste weken veel gedaan. Vooral sanitair aangelegd, waar hij heel trots op is! Haha! En nu is hij ook in de lodge bezig. Hier ga ik straks ook wonen, hopenlijk volgende week al. Ik mocht van Sven zelf een kamer uitkiezen, uiteraard de grootste gekozen MET open haard, die het nog blijkt te doen ook. :D Tatay wil er al merguez worstjes op gaan roosteren. En Sven heeft ons een schapenvachtje beloofd waarop we kunnen liggen voor de open haard! Hahahahaha! Geweldig! Ben benieuwd. Hoop dat ik er snel naartoe kan verhuizen, heb ik mn eigen plekje en kan ik alles eens uitladen. Nu ligt alles nog in mn tassen en koffer en woon ik nog in de caravan waar Evy straks weer in kan.

Mijn adres voor nu is dan ook nog even op de camping:

Camping Municipal de la Plage
Attn. Breakloose / Sanne Slabbers
Boulevard D'Atlantique
40200 Mimizan Plage
France

Ik heb ook weer een nieuw telefoonnummer:
+33 6 76667834

Uiteraard werkt mn eigen Franse nummer ook nog steeds:
+33 6 43349452

En mn Nederlandse ook, maar die heb ik niet altijd bij me..
+31 6 55867838

Alaa denne, als ik een nieuw adres heb van de lodge, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten! Ik zal ook proberen de site beter bij te houden, want de dagen en tijd vliegen hier voorbij. Ik heb ook alweer veel te veel meegemaakt, bekenden gezien en voetbal 'gekeken', voor zover ik dat gekeken heb.. haha! Maar was wel lachen. Met de O'neill crew hebben Evy en ik het nu ook erg gezellig. We eten er bijna elke avond mee (Evy's vriend werkt ook voor O'neill) en ik heb alweer arretjescake gemaakt.
Kasper Boonstra is ook hier en vertegenwoordigt Bodyglove op onze camps. Hij geeft er clinics en doet gewoon gezellig met de crew zn gekke dingen mee! Gisteren hoorde ik dat ze in Moliets zijn gaan vissen bij het meer! Nais toch! Haha!

Het wordt weer een mooi seizoen en ik hou jullie op de hoogte! :)

Tot heel snel allemaal!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, gros bisous de Sanne

  • 19 Juni 2010 - 09:33

    Emmy:

    Ha Sanne,

    Leuk leuk allemaal, maar als jij nou ervoor zorgt dat het weer goed is bij jullie, dan kunnen we over een week of drie ook een lekker kleurtje creëren als we bij jou zijn.

    Groetjes Emmy

  • 19 Juni 2010 - 15:26

    Kitty:

    Haaai San!! AAah ik ben net een dagje thuis, erug! dik wennen en als ik jou verhaal hoor wil ik al helemaal daar heen. Volgens mij wordt het niets meer, super jammer!! maar geniet daar! hopen op meer surf voor jou! XX

  • 19 Juni 2010 - 15:45

    Marjo!!:

    Hey San!

    Leuk om te horen dat je het er weer naar je zin hebt.
    Gelukkig heb je alles een beetje onder de knie, dan heb je intussen ook nog wat tijd om te relaxen en te surfen :-D

    Geniet er maar weer goed van he!!!
    En tot mails :-)
    Groetjes uit Axel

  • 20 Juni 2010 - 08:41

    Eefjee:

    Hii poppie!! Wat klinkt het heerlijk allemaal, en fijn dat ik er ook een beeld bij heb, want ben er natuurlijk stiekem geweest!! hihi
    Heeeeeel veel plezier dit seizoen en een kus voor je mannetje!! x x x

  • 20 Juni 2010 - 10:03

    Cantie:

    Hee hee, leuk verslag! ookal ken ik je niet;)

    zou jij misschien even het adres van de surflodge kunnen noteren. Ben het aan het zoeken maar kan het niet vinden.

    Groetjes

  • 20 Juni 2010 - 19:54

    Rianne:

    Sannels!! Te gek dat je nu meer zekerheid hebt over je werk en woning. Jeetje een open haard, nice! Die zal deze zomer toch de BBQ functie krijgen of niet dan? haha hoop niet dat je echt de open haard nodig gaat hebben daar. Hopenlijk wordt het weer daar beter zodat je weer zo'n mega zongebruinde benen kan creeeren voordat wij er zijn (ahum.. komen mijn melkflesjes ook tot zijn recht.. whahha)

    Geniet ervan daar en surf up!

    xx Rian

    P.S. Morgen Jack Johnson :D yeah!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1068
Totaal aantal bezoekers 88114

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: