Winterseason starts tomorrow! :) - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Winterseason starts tomorrow! :) - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Winterseason starts tomorrow! :)

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 December 2014 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Haai leuten!

Na mn vorige bericht is er weer veel gebeurd en ben ik inmiddel alweer een tijd terug uit NLD om morgen mn winterseizoen alweer te laten beginnen! Poeh! Wat vliegt de tijd toch weer snel zeg! Ik heb in elk geval niet stil gezeten.. dus bij deze weer mn adventures!

Na een turbulente vlucht naar NLD - ja dat was net op die dag dat het zo ontzettend slecht weer was, veel waaide, regende en onweerde - waar ik bij landing echt misselijk van werd!, ben ik met 50 min vertraging toch goed aangekomen in NLD. Op het station in A'dam meteen van een lekker frikandelletje speciaal gesmikkeld om erna met koffer en al naar Ullie te gaan. Was ef vergeten dat ik dus echt weer ef naar links en rechts moest kijken voor eventuele fietsers en brommertjes.. dus dat was weer ef een avontuur! Hihi! Mer uiteindelijk bij Ullie aangekomen en lekker gekletst te hebben, stond er een heerlijk bedje voor me klaar om in weg te doezelen (samen met Anita en Corrie, haar te gekke poezen).
Op woensdag moest ik snel weer trug naar Schiphl om mn paspoort aan te vragen, waarna ik een speeddate heb gehad met Elianne en daarna Rian gewegwijzerd heb door Amsterdam naar de goede parkeerplaats om erna lekker te kletsen en te 'shoppen' in Adam.Van dat shoppen kwam weinig terecht door al dat geklets, mer good.. Was een super dagje!
Op donderdag heb ik me met Rian mega vroeg in het Den Bosche zwembadwater gewaagd (van 6 - 7h 's ochtends!) om ef lekker te trainen voordat de dag echt begon. Ik mocht weer trug naar Schiphol om te kijken of mn paspoort (die ik echt nodig had voor ons weekendje Istanbul, anders kwam ik er daar gewoon niet in! :S) klaar was en ja hoor! Pfieuw! Wat een opluchting, hij was er al! Met een gerust hart kon ik dus naar Limboland om thuis gekomen er weer als de wiedeweerga vandoor te gaan om LoesL en haar lieve kids te gaan bewonderen. Wat ee schatjes die Mexx en Vince en wat een gezelige middag hebben we gehad! Heerlijk om weer in NLD te zijn en lekker met vriendinnen bij te kletsen en te zien hoe goed t met iedereen gaat! (y) 's avonds had ik ook nog een date met Noortje, dus ze kwam gezellig frietjes eten in Linne, zodat ik Jeannie en Mat ook een beetje zou zien! ;) Hihi!
Op vrijdag was het zover! Na een snel bliksembezoek aan tante Els, kwamen Moos (poes van Emmy) en Mango (poes van Rian) samen in Linne. (Jeannie en Mat hebben hele avonturen gehad, want Moos was bang voor Mango! Haha!) Mer zo kon ik er met de baasjes vandoor naar SIstanbullie! :) Een te gek quality time sisterweekendje, waarin we veel gezien en gelopen hebben, lekker hebben bijgekletst en hebben gecultuurproefd en ik kan jullie vertellen.. De kebab is beter in NLD dan daar hoor! Haha! Mer good.. Dat was niet het belangrijkste, we hebben een heel fijn weekend gehad met lekker weer en we hebben zelfs aan de waterpijp gelurkt! Wat een lol zeg, geweldig! Kortom: super weekend! :D
Op maandag waren we dan weer terug in Eindhoven, waar Matje ons al op stond te wachten en terug thuis kon ik meteen door naar Kessel om een bezoekje te brengen aan Janneman en hun al flink verbouwde huis! Sjiek hoor, ben benieuwd hoe het is als t af is!
Op dinsdag ben ik met Rian in de Drunense duinen gaan mountainbiken (SUPER!) om erna gezellig met Alain en Tahnee te lunchen. Gedoucht en wel gingen Rian en ik erna door naar Limboland om ef lekker in Remunj te stadten en meteen door te gaan naar Wiekie om met een bubs gezellig te eten en erna door naar Maastricht te sjezen voor EOFT. Te gekke outdoor filmpjes. Leuke en gezellige avond! :)
Op woensdag had ik ef een 'rust'dag, waarin ik alweer flinke inkopen heb gedaan voor in France (in NLD zijn de kleren/spullen gewoon leuker en hipper én t is er fijner om te shoppen want je kent de weg!).
Daarna op donderdag een flink pakket opgestuurd naar France om erna door te gaan naar Marlou & Martin om te smikkelen van een heerlijke maaltijd en lekker bij te kletsen!
Op vrijdag heb ik lekker geluncht in Remunj met Els en Jos, heb ik met moeders een bezoek gebracht aan het te gekke huis van de ouders van Loesl (die in september opeens voor mn neus stonden op de camping!), een bliksembezoek aan tante Corrie (volgende keer gaan we echt gezellig eten, ik BELOOF het!) om erna met Rian, Loesl en Jolina lekker te gaan eten bij de Hoeskamer in Vlorp. Heerlijk en weer een drukke maar fijne dag!
Op zaterdag hadden we een papa dag en hebben de sissies en ik hem meegenomen naar Thialf in Heerenveen om de NK schaatsen te bekoekeloeren. En alle gespierde atleten die met een gemiddelde van 52km/h voorbij sjeesden! Was een super leuke dag en we hebben met zn allen genoten! Erna nog snel met Rian door naar Jippos in echt en ja hoor.. heb gesmikkeld van een overheerlijke Kapsalon (eten uit een shoarmatent!). Jippos, ik droom er af en toe nog steeds van! Hihi!
Op zondag was het dan mama dag en hebben we moeders meegenomen naar het zuiden voor een fijne wandeling om erna bij Kasteel Erenstein te high tea-en! Jammie! Was super lekker en hebben er een gezellige middag van gemaakt!
En tsja.. toen was het alweer tijd om mn spullen te pakken, want op maandag vloog ik alweer trug naar Geneve.. :( Nog een laatste bakkie gedaan met Ullie op Schiphol (Starbucks ofcourse) om erna toch stiekem wel met pijn in mn hart weer te vertrekken naar France! Ik had nog lang niet iedereen gezien die ik wilde zien of de mensen die ik gezien heb, niet lang genoeg gezien! Dus ik baalde wel.. Had de eerste tijd in France zelfs een soort van 'heimwee' geloof ik, maar dat kwam dan ook door de fijne weken met alle lieve mensen die ik gezien heb in NLD..
Mer hier heb ik het ook wel weer fijn hoor! Ik blijf bezig! (y) Heb een lamp gemoderniseerd, gefreubeld, in de tuin bezig geweest (want het was ontzettend lekker weer), flink met Igwis gewandeld (minstens 2h/dag, heerlijk), de vrienden hier weer bezocht, allemaal zaken geregeld én ik ben weer flink gaan sporten. Ik weet niet of sommigen van jullie het gezien / gelezen hebben op facebook, mer ik heb een mijlpaal bereikt gisteren! Poeheej, voel t wel nog in mn benen / billen / knietjes, mer dat heb ik er wel voor over! Kheb namelijk bijna 21km gerend! Check http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1445805 JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Ben happy! Bn weer flink gaan zwemmen (ofja zoals voorheen, 1x / week met mn zwemmatties Eddy en Herve), ben weer lid van de klimbond en ben al 2x geweest en heb zelfs aan yoga gedaan! Wat is dat rielekst zeg! Ga ik vanaf januari ook mee beginnen! (y) Heerlijk zo lekker bezig zijn. Daarnaast zijn we naar nog 2 actieve outdoorfilms geweest (Montagne en scene en Nuit de la glisse >> zeker de moeite waard!) en hebben we de kerstmarkt in Annecy bezocht..
Mer als ik dus aan het seizoen denk, kom ik volgens mij echt tijd tekort! Morgen begin ik weer met werken. Dan worden het weer lange dagen met elke dag vroeg opstaan en in het donker weer thuis komen, Igwis alleen achter laten (ben hard op zoek naar een vriendinnetje voor hem, bijna 1 gevonden maar die mensen reageren niet! Grrrr..) en proberen te genieten van de aankomende sneeuw! Hopelijk gaan we die morgen zien, want het is hier in het dal nog steeds warmer dan in NLD geloof ik.. Vandaag ongeveer 6 graden.. Mer het gaat kouder worden, ik heb berichten gezien dat het gesneeuwt heeft en door de wolken heen zag het er ook een beetje zo uit! Joehoe! Hebben we nodig, want 20 december gaat het gebied open! Daarnaast werken Alain en Tahnee de komende winter ook weer gezellig in SFL! Joehoe! Ben super blij!!!
Zin heb ik dus ook wel om weer lekker aan de slag te gaan. Kan niet wachten, dus op naar morgen.. Igwis uitlaten en op naar bedje toe!

Oh en om nog ef af te sluiten met gisteren.. Hebben jullie allemaal lekker genoten van Sinterklaas? Ik heb van mn eigen Sinterklaas een nieuwe accu gekregen voor mn auto, want die hield er opeens mee op.. :( Dus nu kunnen we er weer tegenaan! Daarnaast heb ik gisteravond meegedaan aan de Telethon (op 6 dec word er vanalles georganiseerd voor gehandicapten en dat heet telethon, als ik dat goed begrepen heb). Een wandeling van Montgellafrey (dorpje bij SFL in de buurt) naar St. Martin in het dal met echte fakkels. Was super sfeervol en een leuke belevenis!

En voor diegenen die willen: jullie mogen mn skidorp helpen door te stemmen! :) Klik op de volgende link http://www.europeanbestdestinations.com/ski en stem op St-François Longchamp! Merci beaucoup en tot snellie lieve mensen allemaal!

Veel liefs uit viva la France! xx San

PS Ik was nog vergeten te vertellen dat we inmiddels een kachel hebben! Dus we zitten er weer lekker warm (en goedkoper dan de elektrische verwarmingkjes) bij deze winter.. We hebben het zelfs al 'veardig' gekregen om het 27 graden te laten worden binnen! T-shirt time! Hihi!

  • 08 December 2014 - 08:16

    Emmy:

    haaai Sannie,

    Leuk verhaal weer van de afgelopen weken en grappig die foto's. Had ik er een heleboel nog niet van gezien.
    Werk ze vandaag weer! En duimen voor een flinke lading sneeuw!!

    Tjussss en tot januari

  • 08 December 2014 - 10:52

    Truus V.d.l:

    Nou nou wat heb je een drukke weken in limburg achter de rug.
    Om iedereen te zien en tevreden te stellen.
    De dagen waren nog te kort.
    pap en mam hebben er zeker van genoten, en met je zusjes op vakantie was ook zeker geweldig.
    Sanne veel plezier met je werk en alvast prettige Feestdagen

    Gr. Jack en Truus

  • 08 December 2014 - 15:00

    Marjolein:

    Wat een leuke verhalen weer! :)
    Je hebt een drukke tijd gehad in Nederland, en wat leuk om iedereen weer te zien he!
    Wat een leuke foto's ook!

    Groetjes, Marjolein

  • 08 December 2014 - 21:56

    Rian:

    Drukke tijd was het en wordt het binnenkort ook weer Sannemans! Zin in ons weekje wintersport! Ik zal mijn best doen de weergoden jullie kant op te blazen, schnee Schnee, SCHNEE svp :) Supertof dat Alain en Tahnee in SFL werken btw, gezellig!! Toet snel, groetjes aan Taty, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 11305
Totaal aantal bezoekers 88012

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: