Summer is hopefully not over yet.. - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Summer is hopefully not over yet.. - Reisverslag uit Annecy, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Summer is hopefully not over yet..

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Augustus 2014 | Frankrijk, Annecy

En inderdaad.. na mn vorige verslag heb ik weinig tijd gehad om jullie op de hoogte te brengen.. Oepsie! Sorry for that!

De vorige keer was summer coming, inmiddels is die alweer ongeveer 'voorbij' en hebben we die eigenlijk helemaal niet echt gehad.. Blegh, wat een 'vervelend' en vooral heel erg wisselvallig weer hier zeg! Had niemand verwacht! Getsie!
In juni hebben we weken van in de 30 graden met volle zon gehad. Lekker genieten en dat beloofde wat voor de rest van de zomer.. Niet dus! De hele maand juli en tot nu aan toe hebben we flink wat regen, af en toe some sunshine (en dan is t meteen ook heel warm) en wolken gehad. Mer good, helaas kunnen we dat niet zomaar veranderen, zoals we tegen onze gasten zeggen..

Op het werk wilden namelijk veel mensen doortrekken naar het zuiden waar het misschin wel mooi weer zou zijn, maar we kunnen niet zomaar mensen geld gaan terug geven omdat het weer slecht is en ze in plaats van 2 weken maar 3 nachten blijven.. Logisch, maar niet altijd zo fijn om aan mensen uit te leggen.. Dus we blijven positief en helpen ze met leuke activiteiten te vinden voor dagen met minder weer. En die zijn er hier ook wel hoor, dus dat scheelt.
Het werk bevalt in ieder geval nog steeds goed. De camping staat nog steeds vol tot ongeveer 20 augustus, daarna word het weer rustiger. Het team is nog steeds leuk en het is gezellig hier in huis met zn 7-enen. Helaas is dat feest ook alweer bijna over. Iedereen is eind augustus klaar met werken en dan blijf ik alleen over tot 20 september.. Zal wel weer efkes wennen worden!

Merrrrrr.... In september komen fattie, moetie, Els en Jos ook weer langs! Dus dat scheelt en kunnen we er een gezellige week van maken! :) Maandag komt sissie Emmy ook voor een weekje hier naartoe gevlogen en we hebben al vanalles leuks op de planning staan! Hopelijk bljven de voorspellingen zoals ze nu zijn, of worden ze nog beter, want als het goed is komt er volgende week zon! :)
Daarnaast is twinny Rian eind juli hier geweest met een bubs vrienden van haar zwemvereniging en Noortje! Was een super leuke en gezellige week van klettersteigen, de Mont Blanc zien (vooral de witte wolken ervoor elke dag), gezelligheid en lekker bijkletsen en eten.. Nais!
Helaas vertrokken ze op 2 augustus toen het geweldige 'Fête du Lac' hier was. Een mega grote (misschien wel de grootste van Europa) vuurwerkshow die zeker de moeite waard is om eens een keer te komen bekijken! We waren doorweekt, want het regende pijpenstelen! Poeheej! Mer wat een show! GE-WEL-DIG!!! Hij heeft 1h15 geduurd met vuurwerk, muziek en een lichtshow. De show van 14 juillet was al mooi en geweldig, maar dit sloeg echt alles! Ondanks de regen waren we dus flink onder de indruk.. Erna snel naar huis om in bed op te warmen.. Brrrr... Check: https://www.youtube.com/watch?v=pHLP5Pw1LBk

Over opwarmen gesproken.. Dat heb ik net ook ef gedaan. Het is vandaag namelijk niet zo'n super mooi weer. Regenachtig en rond de 20 graden, dus op zich prima, maar ik heb vanochtend meegedaan aan de Traversee du lac d'Annecy! Een zwemwedstrijd waarbij je je op kon geven voor de 5km (voor zwemclubleden), 2,4km en 1km. Ik ben voor de 2,4 km gegaan en het was koud! Brrr... Het water was 21 graden en met 772 mensen gingen we de 2,4km tegemoet! In 3 golven van 2 min na elkaar mocht ik in de 3e golf starten. Onderweg veel frisheid, golven een klein zonnestraaltje die niet hard genoeg scheen om ons op te warmen, maar een hele mooie wedstrijd, waarbij ik aan het einde mn handen niet meer voelde ongeveer.. Die sliepen inmiddels en zijn nog net genoeg wakker geweest om me in 50 min (46 min zie ik net opeens staan) naar de eindstreep te brengen! :) Blij met het resultaat en 55e onder de 242 deelnemers! Niet verkeerd! Volgend jaar opnieuw en nog sneller! ;) Check: http://www.bibchip-france.fr/epreuves/resultats/13
Daarnaast had ik stiekem in juli ook niet echt meer gezwommen, maar heb ik het dus echt te pakken met wielrennen.. Elke week probeer ik op zn mnst 1 tochtje te maken en inmiddels heb ik er ook alweer een paar colletjes op zitten. Samen met de concierge van onze camping, Michel, heb ik de Col du Tamié, de Col du Marais en in dezelfde tocht de Col des Aravis, de Col de la Forclaz en de Col de Leschaux erop zitten.. En vorige week had ik opeens een gek idee.. Toen de mannen zeiden dat ze bij de Col du Glandon wilden gaan eten 's middags, vond ik dat ik die dan misschien wel met de fiets kon trotseren ook! Poeheej! Als een echte toerist vertrok ik bij ons thuis pas om 11h30 in de volle zon. Eigenlijk gaat het bij ons meteen al omhoog, wat betekend dat ik een 20km lange tocht omhoog ben gefietst met een flink % aan steilheid! Na 2h10 kwam ik boven en toen kon ik niet meer! Trilde op mn beentjes en na een groot glas siroop kon ik er net een tiramisu'tje in krijgen.. Maar wat een lekker gevoel om die bergen omhoog te fietsen, een foto te maken bij het bordje Col de.. en te weten dat het je gelukt is helemaal alleen en op eigen kracht omhoog te komen! Heerlijk! Hihi!

Verder gaat het met de beestjes inmiddels ook goed. Igwis zn oog gaat steeds beter en we doen er zelfs geen zalfjes meer in. Chou heeft een mini operatie gehad toen ik ontdekte dat die opeens met een gat in haar buik/heup rondliep. Getsie, erm dink! Maar daar zien we niks meer van en ze is nog steeds flink in vorm, dus dat scheelt!
Met Tatay gaat ook alles prima. Die heeft de zomer van zn leven, want door de regenval kan hij overal in de berbossen flink veel champignons gaan zoeken. Het huis en de vriezer liggen er vol mee! Poeh! Berggeit op en top zullen we maar zeggen! ;) Haha! Hij houdt zich iig nog flink bezig met de tuin, waar we tot onze spijt al onze tomatenplanten uit hebben moeten halen vanwege een ziekte erin.. Dju! We hadden mega mooie planten met lekker veel tomaten eraan die geen kans hebben gekregen rood te mogen worden.. Maar blijkbaar heeft die ziekte hier alle tuinen aangetast, dus dat lag niet aan ons.. De rest groeit en bloeit iig als kool, dus we mogen niet klagen.
Hij is daarnaast nu echt serieus bezig zijn eigen micro onderneming op te zetten, dus dat is mooi! Kan hij straks onder eigen naam overal huisjes verbouwen in de zomer.
Verder ben ik in de zomer 3,5 dagen vrij per week (lekker he!), waarvan ik 2,5 dag thuis ben en we elke week (naar weersomstandgheden) een flinke vergwandeling proberen te maken. Erg leuk, mooi en goed voor lijf en leden! Hihi!

We vermaken ons hier dus nog wel en alles gaat nog steeds goed! Dus we kunnen nog steeds zeggen: geen nieuws, is goed nieuws! ;)

Nou, ik ga ef een siesta houden, want het zwemmen heeft er behoorlijk ingehakt!

Tot de volgende keer en laat gerust een berichtje achter! Altijd leuk om te lezen hoe het ook met jullie gaat! :)

Veel liefs en dikke kussen

  • 15 Augustus 2014 - 19:16

    Emmy:

    Jaaaaa nog drie nachtjes slapen hihi.
    Hopelijk blijven de voorspellingen zo goed en worden ze alleen nog maar beter.
    Tot volgende week

  • 15 Augustus 2014 - 20:52

    Rian:

    Het weer is bij jou net zo wisselvallig als hier momenteel, dus ik denk dat ik een vleugje Nederland daar heb gelaten ;) Het was een gezellige via ferrata week, hopelijk volgen er nog veel meer! Veel plezier met Emmy volgende week, niet te hoog vliegen he!! Au revoir :)

  • 16 Augustus 2014 - 18:21

    Janneman:

    Haaai Sanneman!!

    Leuk om te lezen weer! Jammer van het weer! Wielrennen lijkt me ook erg gaaf en zeker bij jou in Frankrijk dan.. Wat gaat Tatay met die champignons doen???
    Hier is alles ook goed, we hebben nu een verbouw-leven, dus dat betekent bijna elke dag klussen etc etc. Maar we hebben nogal geluk gehad met het weer, dus naar verwachting gaat in september het dak er al op. Als je weer in NL bent, moet je echt komen kijken!

    Liefs Janneman

  • 23 Augustus 2014 - 11:34

    Truus:

    Hallo
    IK had van je moeder gehoord dat je weer iets had geschreven.
    Jammer van het slechte weer, dat hebben wij nu hier maar 18 graden en heel heel veel regen.
    Leuk dat Emmy nu bij jullie is en mam-pap els-jos ook binnenkort komen.
    Hier is alles ok .Gaan vaker fietsen met mam en pap en wij zijn nog nooit zovaak nat geworden als dit jaar. Misschien krijgen wij een goede nazomer.
    Fijn dat het zo naar de zin hebt.
    Sanne geniet van de vakantie met je ouders en tot ziens in Linne.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 88067

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: