Lente of zomer? Hihi! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Lente of zomer? Hihi! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Lente of zomer? Hihi!

Door: Sanne Slabbers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 April 2014 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Eindelijk heb ik weer eens de tijd genomen om achter die computer te kruipen en jullie op de hoogte te brengen.. Is al zo lang geleden, dat het wel lijkt of we de winter hebben overgeslagen! OENK! Ik zit nu lekker binnen, waar het koel is, want buiten schijnt de zon, is het zo heet dat we vanavond onze 3e BBQ gaan vieren en van gaan genieten voordat de regen eraan komt.. Heel vervelend allemaal zeg!

Ik ben inmiddels ook alweer klaar met werken. Vorige week woensdag heb ik mn laatste dag gehad. Normaal gezien moest ik tot eind maart werken, maar omdat ik zoveel overuren heb gedraaid, mocht ik 8,5 dag inhalen! Lekker hoor, alleen jammer dat die niet aaneensluitend waren, want dan was ik zeker jullie kant op gekomen! Dat komt in het najaar dus wel weer! ;)
Mer good, het werk is me super goed bevallen. Ik heb echt een super seizoen gedraaid bij de skischool, de sfeer en mensen waren tof, de verdiensten goed en de uren prima! Hopelijk volgend jaar weer dus! :)
Nu kan ik nog efkes een paar daagjes genieten van mn vrije tijd, voordat mijn zomerseizoen weer gaat beginnen.. Volgende week maandag, 7 april, ga ik namelijk voor een camping bij Annecy in de buurt werken, waar het echt ontzettend mooi is, ik lekker actief kan zijn en waar WATER is! Heerlijk! :)
Kiek mer hoe en wat via deze link: http://www.camping-europa.com/nl
Ik kan er een lekker lang seizoen draaien (tot 20 september) en het is maar een uurtje bij ons vandaan.. Vandaar dat ik hiervoor heb gekozen. Doordeweeks blijf ik dan daar, en mijn 2 vrije dagen ga ik terug naar de beestjes en t menneke.. Lekker ef mn eigen ding doen en genieten! Ben benieuwd, in mn volgende bericht horen jullie wel hoe het er is! :D

Verder is er nog wel redelijk wat sneeuw gevallen, ben ik ook nog best wel een paar keren gaan skieën en snowboarden en heb ik kunnen genieten van de diepsneeuw! We zijn zelfs weer via een korte klim de 'Balcons' naar beneden gesjeesd! Super mooie off piste afdaling, heerlijk was dat! Tatay heeft t wel vaker gedaan en helaas heeft hij daarbij 1x 1 van zn nieuwe ski's gebroken.. dju! But that are the risks..
Zelf ben ik gisteren nog gaan snowboarden, samen met Lulu en Oreane. En omdat ik voor mn verjaardag van Lulu een ULM (deltavliegtuigje) tochtje kado had gekregen, hebben we dat gisteren ook gedaan! Zo gaaf!!! Ik gaf aan dat ik sensatie wilde en die hebben we gekregen hoor! Nais! Daarnaast heeft een collegaatje, die in de zomer instructrice is voor parapenten, me meegenomen voor een tochtje en ook dat was mega gaaf! Dus 2x vliegen in 1 klap! ;) Hihi! Geweldig om mee te maken en smaakt zeker naar meer.. Wordt vast van de zomer nog vervolgd, boven het mooie meer van Annecy!
Verder zijn we voor mijn verjaardag op de Col de Madeleine gaan eten in de Kota. Een klein houten huisje met een groot vuur in het midden waar we met zn 8-en gezelig omheen zaten, waar een mega pan met reblochonnade op kwam en waar we veel lekkers omheen kregen. Mega leuke en gezellige avond en dat ook dankzij Wimpel, die er samen met Karin, Laura en Roeland ook bij waren! Altijd leuk om oude saissonniers hier op vakantie mee te maken! :)
Daarnaast is Eef ook weer langsgeweest (heb er afgelopen zondag nog mee gezellig op een terras is de zon gezeten), had ze als verrassing geregeld dat Tahnee ook langskwam! SUUUUUUUUUPER LEUK! Hebben een mega leuke dag en avond gehad! Riannels alias gezusterte is me ook gezellig op komen zoeken met Ullie en Jasper. Kort maar krachtig, maar ook met hun heb ik 3 mega leuke en gezellige daagjes gehad! En super leuk dat Ullie erbij was en ik haar ook kon laten zien hoe leuk het hier is en uiteraard hoe leuk het snowboarden is! Gelukkig vond zij dat ook.
Noortje was in Valloire op vakantie en die ben ik ook een dagje op gaan zoeken. Met een lekker zunke erbij, hebben we daar ook nog de hele dag op de piste gestaan! Heerlijk, vooral die mooie sneeuwbal van Otto in mn toetert! Hihi! En afgelopen week ben ik 2 daagjes in Embrun geweest om Tahnee en Alain op te zoeken! :) Nie sjlecht he! Life is good!
Gezellig om zoveel mensen te zien en af en toe ook gewoon eens lekker Nederlands te 'lullen'! Hihi!

Verder ben ik ook weer aan de activiteit geslagen. Nog steeds zwem ik elke woensdag met Eddy, Hervé en Sandra en heb ik ook alweer 2x 11km gerend! Poeh, vanochtend nog en ben weer een flinke blaar rijker hoor.. Ik heb zelfs mn renfiets al uit de schuur gehaald en weer een ritje mee gemaakt.. Heerlijk! Waarschijnlijk morgen weer! :) Binnekort ga ik ook met mn nieuwe skeelers (van Tatay voor de verjaardag gekregen! :)) de fietspaden in Annecy onveilig maken om bijvoorbeeld een lekker broodje Subway te gaan eten! Jammie, die hebben ze daar ook! Hihi! En blablabla..
Zometeen mn Citroen ophalen, die bij de grote beurt en bandenwissel vandaan komt en dan is die ook weer zomerklaar, nu ik nog.. Maar dat gebeurt vrijdag! Dan ga ik lekker een schoonheidsbehandeling bij de spa tegemoet!

Alaa, ik ga er een eind aan breien om toch efkes lekker buiten te gaan zitten.. krijg t oud hier binnen! ;)

Adios amigos, à bientôt et gros bisoussssssssssssss

  • 04 April 2014 - 10:32

    Marjolein:

    Hey San!

    Drukke bedoeling daar, allemaal leuke dingen gedaan de afgelopen tijd!
    Geniet van je werk op de camping, lijkt me leuk om te doen (maar eerst nog een lekker vrij weekendje!).

    Groetjes uit Zeeland :)
    x Marjolein

  • 19 April 2014 - 23:39

    Sis:

    San! Wist ik dat al van die ULM en dat parapenten? Nice, heel vet, toffe foto's ook (ik ben eindelijk ff alles aan het bijwerken na CR haha)...! Keep up het sportieve gehalte, I like that! Igwis met goggle is helemaal geniaal, misschien eens proberen op skies?! Waren een paar toffe dagen bij jou, al moet ik zeggen dat de surf in Costa Rica bij sunset ook echt ENORM tof was. Hungry and lovesick naar the good life... I want more!!
    Buenos noches, xx

  • 06 Mei 2014 - 14:56

    Sis2:

    Ha Sissie,

    Ik ben ook pas nu aan het bijwerken op de computer, maar wat een tof verhaal weer zeg.
    En zelfs twee keer gevlogen, te gek!!!!!
    En het sporten gaat je zeker goed af, pfff 11 km, dat is een eind door de bergen, of ga je alleen maar berg af hihih? Hele gave foto's, en heb eigenlijk wel zin om van de zomer weer naar je toe te komen, eens koekeloeren of dat gepland kan worden.

    Toet schnel woh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 88071

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: