Winter is coming!!! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Winter is coming!!! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Winter is coming!!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2013 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

of zelfs al begonnen! Hihi! Vandaag heeft t namelijk voor t eerst weer gesneeuwd IN T DAL!!! :) Joehoeeee! De tuin is wit, de sneeuw blijft liggen en de auto's liggen vol.. En dus niet meer alleen de auto's die uit de bergen komen.. Nais! :)
Igwis vind t ook leuk.. Die rende vanavond als een gek door de tuin en toen ik m uitliet ging hij ook goed tekeer.. Wel fijn, want vanochtend toen Tatay ging werken en Chou (die er tegenwoordig een handje van heeft) de deur op de trap naar boven open kreeg en alleen naar boven kwam was toch wel een beetje verontrustend.. Normaal gezien rent Igwis als een gek mee, springt hij op bed en nestel zich lekker naast me.. Vanochtend was dat dus niet zo.. halverwege de trap hoorde ik geen geluid meer en toen ik hem riep kreeg ik geen reactie.. Hmm.. daar klopt iets niet! Dus toen ik ging kijken vond ik hem zittend op twee treden, onbeweegbaar.. Na wat moeite is hij de tra nar beneden gegaan en zich in zn mand gaan liggen. Een half uur later hoorde ik hem nog steeds niet en ben ik opgestaan om mn zorgen te bedwingen! ;) Hij lag lekker in zn mand, maar voelde erg kou aan en hij trilde een beetje.. De verwarming, een dekentje en Chou doen wonderen en na met moeite wat gegeten en nog meer geslapen te hebben, was hij rond de middag weer wat levendiger en is hij efkes naar buiten gegaan om zn behoeften te doen, te spelen en erna weer rustig te gaan slapen.. Geen idee wat t geweest is, maar toen ik vanavond terug kwam vant werk, was hij weer 'normaal', ben ik lekker met m gaan wandelen en heeft hij genoten van de sneeuw! :) Fijn!
Of het de medicijnen zijn geweest (maar na navraag bij de oogspecialist te hebben gedaan, kon t dat toch niet zijn), hij iets verkeerds gegeten heeft of een griepje opgelopen heeft?!? Wie zal t zeggen?? Vorige week zijn we namelijk naar de dierenarts geweest om Chou te laten steriliseren en Igwis zn droge oog te laten controleren en die heeft ons doorverwezen naar een oogspecialist..Maandag zijn we daar naartoe geweest en zn oog ging alweer beter, er kwam iig vocht uit bij de Schimmer test.. Hij heeft ons alleen prednisolon, oogdruppels en -gel meegegeven, waar we weer een dikke maand zoet mee gaan zijn! Hopelijk geeft t nog meer verbetering en kunnen we uiteindelijk eindigen zonder meermaals per dag zn oog schoon te hoeven maken en te behandelen.. We'll see! Binnenkort meer nieuws!
Met Chou gaat t verder ook goed. Die twee samen zijn echt geweldig! Nu liggen ze weer lekker bij elkaar, ze wassen elkaars oren, ze doen elkaar zelfs na! Hihi! Chou heeft namelijk hondentrekjes, volgt ons als we gaan wandelen, luistert naar sommige commando's en komt er meteen aan als we haar roepen! :) Igwis heeft zo ook zn kattentrekjes gekregen en komt ons 'kopjes' geven om geaaid te worden en wil zelfs lekker als een kat op je schoot komen zitten.. Haha! Is iig geweldig om die beesten om je heen te hebben.. Chou mocht alleen de afgelopen week na de sterilisatie niet naar buiten en dat was wel efkes lastig.. Nu haar wond geheeld is, kan dit gelukkig wel weer, alleen is t nu te koud met die sneeuw! Haha! Ach ja, alles went! ;) Beweging heeft ze iig wel nodig, want zelfs met mijn verminderde dosis voer, is ze toch echt een beetje dik! OENK! Ik schrok er wel van, want geef haar dus echt niet teveel brokjes, maar gaat ze ws de buurt af om eten binnen te krijgen.. Lekker goedkoop voor ons ;) haha! Maar niet goed voor haar.. Maja, wat doe je er tegen??
Dat deel van ons leven gat dus iig al goed! :) Verder heb ik sinds mn vorige verhaal bij de Intermarché supermarkt gewerkt. Ik heb mn cv op zondag afgegeven en op maandag werd ik al gebeld, de week erna kon ik al als kassamiep beginnen! Ideaal! Alleen hadden ze me een vast contract aangeboden voor 30h per week.. Aangezien dat voor mij iets te weinig is, vooral ook qua inkomsten, en ik in SFL interessanter werk kon krijgen, stop ik er komende zondag alweer.. Kassamiepen is best leuk en gezellig tijdverdrijf. Je bent iig bezig (beter dan thuis zitten), verdiend meer dan de uitkering, bent een ervaring rijker, leert mensen kennen en ook de mensen die je niet kent die jou wel al kennen en zelfs je leven aan jou gaan uitleggen.. OENK! Dat was af en toe wel slikken.. Ik word in de gaten gehouden hier! Haha! De 'oudjes' in de buurt hebben blijkbaar niet veel anders te doen.. Ach ja, het zal ze gaan missen volgende week! ;)
Maaaaarrrr.. ik stop dus zondag, omdat ik maandag als secretaresse / verkoopster bij de ESF (Franse skischool) ga beginnen! :) Joehoe! Dit probeer ik al 2 jaar, maar er was nooit een plekje vrij en nu is er eentje zwanger en was het de uitgelezen kans! Nais, ben blij! Moet me alleen nog efkes in gaan lezen.. Kumtj good!
Ik begin ook al volgende week, omdat ik in december al een klein weekje in NL gepland had! Dinsdag 10 december vertrek ik hier met citroen en kom ik 's avonds aan en op maandag 16 december vertrek ik 's ochtends weer! Wordt een korte, drukke week, maar wel een hele gezellige! Ik hoop zoveel mogelijk mensen te kunnen zien, maar weet nu al dat t lastig word iedereen te gaan zien.. Sorry alvast daarvoor, ik doe mn best! ;)
Met de tuin is het voorlopig waarschijnlijk een beetje afgelopen. Toen het de vorige week voor de eerste keer gevroren had, hing de paprikaplant meteen, maar de paprika's hebben we wel nog kunnen redden! Verder hebben we alleen nog kruidjes onder de sneeuw staan, dus dat valt mee.
Ik heb er ook weer een nieuwe hobby bij en als er wensen zijn, da hoor ik t graag! :) Ik ben weer bezig met vriendschapsbandjes te knopen en heb leuke patronen gevonden.. Mochten jullie er 1 willen, laat maar weten! Ik doe t graag! Hihi!

Alaa, ik ga er weer eens een eind aan breien, nog ef lekker tv koekeloeren en dan zeg ik bonne nuit en ot morn!

Veel liefs uit France! Bisoussssssss

• 23 November 2013 - 15:28

Janneman:

Haaaaaiii!!
    Wat leuk om te horen van de beestjes! Helaas heb ik geen diertjes meer, dat mis ik soms wel ja! Gezellig en schattig!
    Hopelijk valt er veel sneeuw en wat leuk dat je weer een nieuwe job hebt!
    Wij zijn druk met voorbereidigen van verbouwen etc etc. Als je toevallig in de buurt bent, kom maar langs!
    x Janneman

• 08 December 2013 - 13:30

Els Slabbers:

Hallo Sanne,

Hoe gaat het met de kleinveestapel, iedereen weer gezond en wel?
    Wat fijn dat je de baan waar je allang naar uitkeek gekregen hebt!
    Een beetje sneeuw zou hier ook welkom zijn, we hebben al enige tijd sombermans weer,niks aan,
    zon en sneeuw , welkom.
    Heeft papa inmiddels de foto's van het servies en zo doorgemaild?
    Ik heb alles al ingepakt en in de mand gedaan, is voor vervoer wel zo handig.
    Verheug me zeer op de lunch met de zusjes a.s. zaterdag, kunnen we lekker bijkletsen.
    Lieve groetjes ook voor Tatay,
    Els