Alweer thuis! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Alweer thuis! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Alweer thuis!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 April 2013 | Nederland, Roermond

Bonjour a tous!

Hopenlijk kan ik dat snel tegen jullie in het echt gaan zeggen, want ik ben weer voor efkes in NL! :)
Gisteren ben ik met de vliegert van Lyon naar Brussel gevlogen waar vaders en moeders me zijn op komen halen! Merci beaucoup daarvoor! Hopenlik is dat na deze 2 weekjes die ik hier in NL ga blijven ook niet meer nodig.. Ik ga namelijk op zoek naar een autootje! :) >> Als iemand toevallig weet waar ze een mooie en in goede staat zijnde Renault Kangoo, 5 persoons of iets vergelijkbaars (Peugeot Partner / Citroen Berlingo) verkopen voor een mooi prijsje, let me neuw! =)
Dan kan ik straks zelf weer terug naar France, met allemaal spulletjes voor in het huisje wat we gaan huren (2 slaapkamers, dus plek voor slapers! En anders hebben we een tuintje voor tenten! ;)) en zonder rekening te hoeven houden met gesleep in treinen en kilo's voor in de vliegers! Ideaal dus en kan ik ook meteen mn Fatboy meenemen! ;p

Maar nu eerst maar weer eens over de afgelopen tijd in France..
Die ben ik nog goed doorgekomen. Ik ben niet veel meer de piste op geweest, wel lekker genoten van verse sneeuw en het zonnetje wat uiteindelijk de laatste week wel weer goed present was (we hebben ECHT heel veel sneeuw / mist gehad, ik denk dat er nog zeker zo'n 50cm is bijgevallen de laatste tijd, afgezien van de kwaliteit, maar wel veel dus!).
Daarnaast zijn Marlou en Martin me op komen zoeken voor een weekendje, samen met Arjan en daarnaast kwamen er nog 2 Melickenaren naar SFL voor een kleine week, Lander en Roger. Gezellig dus en heb ik weer eens kunnen oefenen op mn Limburgs! ;) Haha!
Ook heb ik een gezellige personeelsavond gehad op het werk, omdat sommigen alweer klaar waren eind maart. Gelukkig hebben ze mn contract verlengd en mocht ik tot 20 april 20h15 werken! Joehoe!
De personeelsavond was leuk. We hebben gezellig met zn allen (behalve meneer ongezellig en irritant, die 'och wat vervelend toch' moest werken) gegeten, gedronken, gelachen, getoast en uiteindelijk afgesloten met een partijtje bowlen! Daarna ben ik rond 2h weggegaan, omdat ik de volgende ochtend een sollicitatiegesprek had om 9h, maar de rest is nog gezellig door gaan bubbebelen in de spa (letterlijk en figuurlijk bubbelen!). Foto's zeiden genoeg en zijn niet voor publicatie geschikt! ;) Hahaha!
Mer ik heb dus een sollicitatiegesprek gehad in een hotel / bar / restaurant. Beetje op een vreemde manier het gesprek gehad, maar de mensen lijken me aardig en het werk op zich prima. Alleen weet ik nog niet wat ik ermee ga doen.. Het word me door veel mensen afgeraden er te gaan werken en het is meteen een vast contract. Wil ik dat wel, want dan kan ik in de winter ook niet weer in de sjnee gaan werken, enz.. En waarom raden ze me het allemaal af?!? Lastig verhaal dus, maar voor 1 mei willen ze een reactie (zou 13 mei beginnen met werken).. Ef goed nadenken dus, want als ik terug ga, heb ik ook een gesprek om op een camping te gaan werken en dat is toch net iets meer mijn ding! :) Alleen weet ik niet voor hoe lang dat is en welke functie precies. Maar aangezien ik tegenwoordig erg multifunctioneel ben, maakt me dat ook allemaal niet zoveel meer uit! Als het maar leuk is! dus dat is nog efkes een onzeker puntje.. Werk!
Daarnaast heb ik Eef uitgezwaaid die weer naar NL ging begin april. Gelukkig heb ik een momentje gevonden om haar op te zoeken, net voor haar vertrek en hebben we er een gezellige avond met kaasfondue van gemaakt! :)
Daarna was er nog een groep die bij de yeti kwam voor een promo reisje en toen heb ik Tahnee en Alain nog efkes gezellig meegeholpen met werken. 2 leuke avonden beleefd achter de bar en flink gelachen! Naisnais!
Uiteraard zijn jullie ook benieuwd naar Igwis! :) Hij is zo ontzettend leuk en lief en ondeugend en eigenwijs! Een eigen willetje heeft hij wel. Het is een jachthond en als hij zijn neus achtervolgt, hoef je ook niks anders van hem te verwachten! Haha! Uiteraard heeft hij ook al wat gaten gemaakt in sokken (even een momentje van onoplettendheid) en mn pyjamabroek aan stukken gesleurd.. Hij moet gedacht hebben.. NEEEEEEEEEEe, laat mij niet alleen achter in de kamer! Jullie mogen nog niet gaan slapen, IK WIL SPELEN!!! Haha! Dus ja, vandaar.. Maar ik moet zeggen, hij luistert al aardig. Zitten hebben we hem al geleerd. Wel schrokt hij zn eten op als hij de brokjes krijgt en naar de bak mag gaan (eerst rustig zitten en blijven zitten) en eet hij alles wat los en vast ligt (en in SFl ligt nogal wat rotzooi! Ongelofelijk wat mensen allemaal op de grond gooien en wat rokers wel niet asociaal zijn door hun peuken op de grond te gooien! VRESELIJK en ontzettend VIES!). Maar verder valt het allemaal wel mee.. Hij is heel lief met zn lange flapoortjes en hij groeit snel! Hopenlijk herkent hij me over 2 weken nog, want nu heb ik hem natuurlijk alleen bij 'papa' achter gelaten.. Mijn 2 mannetjes ga ik wel missen dus! Maar genoeg te doen hier in NL! En ik wil bij zoveel mogelijk mensen langs ook om weer ef bij te kletsen, dus kom maar op met plannen! Welkom in Nederland! ;)

Tot snel en een heeeeeeeeeeele fijne dag in de zon!

Dikke kussen van San alias poppienette

  • 01 Mei 2013 - 09:13

    Marjolein:

    Hey San!

    Back in Holland! Dan ben je gisteren vast gaan feesten!! :)
    Je hebt wel geluk met het weer he, de winter is gelukkig eindelijk achter de rug!
    Waar hebben jullie een huisje gehuurd, aan de kust of in de sneeuw? :)
    En heb je al een keuze gemaakt voor je werk? Lijkt me moeilijk, ik zou ook eerder gaan voor het werk dat het leukst is, maar op een gegeven moment is een beetje vastigheid ook wel lekker natuurlijk.
    Leuk om te horen dat het goed gaat met jullie vrolijke vierpoter! Dat is echt een aanwinst he, hoeveel liefde je daarvan krijgt, en af en toe een kapotte sok/broek/enz. Dat neem je er dan wel bij...
    Als je veel met hem gaat wandelen en spelen, en hem zo lekker 'afmat', dan valt het sloopgedrag wel mee. Het is een hond die zijn energie echt kwijt moet (zo hebben wij er ook een!). Fietsen als hij wat ouder is, ideaal!!!

    Hele fijne dagen nog in NL, en tot de volgende keer. Dat zal in de sneeuw worden denk ik :)

    Liefs,
    Marjo en Kevin (en Nesta!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 88057

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: