Il pleut voler des tuyaux... - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Il pleut voler des tuyaux... - Reisverslag uit Mimizan-Plage, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Il pleut voler des tuyaux...

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Augustus 2012 | Frankrijk, Mimizan-Plage

hahaha! Klopt helemaal niks van deze vertaling die google me geeft, maar daarom is het juist zo grappig! Het regent namelijk PIJPEN STELEN (en geen stelen leidingen zoals google beweert! ;))! Ajajaj, wat een weer vandaag! Weer een fijne dag om mijn mails en vanalles bij te werken en om natuurlijk weer eens een verhaal te plaatsen! Dat was (zoals gewoonlijk) alweer eens veel te lang geleden en lag alweer een tijdje op mn planning!

Hier gaat verder alles goed, buiten het weer vandaag. Sinds het vorige verhaal hebben we niet veel regen meer gezien, dus voor de tomatenplantjes die in onze voortuin staan, is het misschien wel goed! ;) Haha! Mer good, we hebben lekker weer gehad, veel zon, ook wat wolken, die er helaas waren in de week dat de meiden me op zijn komen zoeken! Gelukkig hebben we (of ik iig) wel een super leuke week gehad! Hebben we weer eens flink bij kunnen kletsen, zijn we naar San Sebastiaan geweest, hebben we ondanks de wolken toch nog kunnen zonnen, efkes gesurft en hadden we meteen een fotoshoot aan de broek hangen! Ben nog niet terug geweest om te koekeloeen of Emmy er al / nog hangt! Emmy mocht namelijk showmodel zijn, met haar mooie foto! Hihi! Nais! Daarnaast hebben we lekker veel spelletjes gespeeld en toen was de week helaas alweer voorbij! Een week gaat toch ook veel en veeeeeeeeeeeeel te snel, maja, niks aan te doen! Duty called! ;)

Sinds mijn vorige verhaal zijn er uiteraard weer een aantal wist je datjes:
- op de dag dat ik mijn verhaal had geschreven, ontdekte ik 3 lieve, schattige, kleine poestjes in onze tent! Ze hielden zich schuil achter onze 'kookkast'en kropen onder onze vloer. Mama poes zat verschuilt onder de bosjes achter onze tent en hield niet op met blazen als je bij haar in de buurt kwam. Uiteindelijk heb ik haar wel een keer kunnen aaien en stiekem vond ze dat best fijn. En ik heb dan ook weer stiekem voor Tatay, voer gekocht en ze af en toe eens wat voer gegeven. Ook weer om ze terug naar hier te krijgen, want na een regenbui zijn ze zich gaan verschuilen onder een stacaravan en sinds een tijd heb ik ze al niet meer gezien! Jammer!
- misschien voor sommigen mensen schokkend nieuws, maar ik zal het jullie maar vertellen voor jullie me in oktober ergens eens een keer zien en flauwvallen! ;) Ik heb namelijk een neuspiercing laten zetten! Jaja, een ringetje door mijn neus. Veel mensen valt het niet eens op en ze denken dat ik hem eigenlijk altijd al had! :) Een geruststelling dus voor reacties van thuis, want het merendeel vind dat hij me goed staat! Gelukkig maar, want dat vind ik ook! ;) Hihi! Don't worry, hij kan er ook altijd weer eens een keer uit!
- Tatay en ik zijn een keertje gaan shoppen in de outlets in Hossegor! Super leuk en gelukkig is me niet veel aan de vroek blijven hangen! Alleen de nodige dingen.. eens een goede zonnebril en bescherming voor pols, knieen en elleboog om met longboard tochtjes om te doen! En gelukkig maar! Diezelfde dag meteen geteste en hoppa, gevallen! :) Was dat ook weer een keer gebeurd en wist ik meteend at het niet heel erg is om te vallen. Alleen heb ik er wel best een tijdje last van gehad, vooral in mn onderrug met in bed gaan liggen. Maar het gaat weer helemaal goed en van de week heb ik nogmaals een duik gemaakt! Hihi! Samen met Tatay gingen we het fietspad naar het meer doen. Super mooi en fijn pad, alleen vind ik het maar niks als ik niet zie waar dat pad naartoe gaat. Welke bochten erin zitten en of het echt erg afdaald, of dat het weer een keer omhoog gaat! Nou ja, toen kwamen we dus bij de 'descente dangereuse' aan! Gevaarlijke afdaling! Dus het eerste stukje heb ik efkes gelopen, omdat het best wel afdaalde en uiteindelijk hoorde ik Tatay zegge: Kom maar, is allemaal goed en rielekst, kun jij ook! En ja hoor, toen stapte ik op t bord, het ging meteen snel, TÉ snel voor mn bordje, want die kreeg trilneigingen en ik ben er uiteindelijk maar vanaf gesprongen, omdat ik niet meer verder durfde.. Dus ik sprong naar rechts in voole vaart, boardje schoot naar links, ik maakte 2 stappen en toen dook ik naar voren de bosjes in! Whahahahhahaahhaha! Zien jullie het al voor je? Mer good.. door de bescherming was er niks aan het handje, want ik heb alleen de grond op mijn beschermingplaatsen geraakt en mijn rugzak is een beetje geschaafd! Pfieuw! Hihi! En gelukkig heeft Tatay er helemaal niks van gezien! =) Joehoe!
- Eef is ook hier langsgeweest! Super leuk en gezellig! Word snel tijd dat ik weer eens een keertje haar kant op ga als ik tijd heb! :) Gezellig!
Daarnaast zijn er weer vele bekenden langsgeweest! Een aantal mensen uit Limburg, veel mensen waar ik mee gewerkt heb bij Breakloose, of mensen die hier in zomer of in de winter op vakantie zijn geweest! Altijd leuk en grappig!
- Ik ben samen met Patricia (collegaatje) en een vriendin van haar naar het circus geweest! Super leuk om nog eens mee te maken en was echt wel leuk te zien! Alleen stonk het in de tent die in de volle zon stond met tijgers, olifanten, paarden, kamelen, clowns en vliegende en niet vliegende acrobaten! Leuk!
- ook zijn we naar de course landaise geweest! Stierenshow in de arena. Ook altijd leuk weer eens gezien te hebben. En don't worry, de beesten word geen leed aangedaan en ze worden ook niet gedood aan het einde.. Dat hoef ik ook allemaal niet te zien!
- daarnaast hebben we ook weer gesurft en ben ik me er meer toe aan het zetten om ook alleen te gaan. Je ontmoet toch altijd wel mensen in het water, wat het weer gezellig maakt! Ik heb er dus weer een paar sessies opzitten en het gaat nog steeds goed. Binnenkor ga ik het eens een keertje proberen met Tatays plank! Hij heeft een 5'10 fish gevonden op de camping die van niemand was, dus nu van hem is! We hebben hem helemaal opgeschoond en voorzien van een fris waxlaagje en voila! Klaar om te testen! :)
- uiteraard ren ik ook zo af en toe nog wel eens en hebben we de nodige skatesessies erop zitten.. Rielekst dus!
- daarnaast gaat het goed op het werk. We hebben het druk nu, de camping staat vol (vandaag misschien nog niet met die regen, maar er zijn elke dag maar een paar plekjes (of niet) die voor 1 nacht vrijkomen, dus jah..). Vanmiddag hoef ik pas om 15h30 te beginnen, dus dat is wel efkes fijn. Hoewel ik de ochtendshift toch ook fijn vind. Morgen begin ik om 8h - 14h. Dan ben je klaar en kun je lekker doen wat je wil!
Met de collega's gaat het ook goed. Het is erg gezellig en we bbq-en, apero-en en lachen ons wat af! Nais en fijn dus! Over een paar weken houd de helft er alweer mee op, omdat het seizoen dan alweer over is. Nu dus nog maar efkes genieten!

Ik ben vast weer wat vergeten te vertellen, maar het belangrijkste is dat het hier goed gaat, het nog steeds gezellig en druk is en ik jullie stiekem af en toe toch ook wel mis!

Tot snel dus weer eens in Nederland!

Ow ja, dat wilde ik nog zeggen.. 16 september ben ik hier klaar met werken. Daarna gaan we Tatay's zus opzoeken in Ile de Ré, die daar samen met haar man en kindje op vakantie is. Daar blijven we dan een paar daagjes en dan gaan we door naar de alpen om de verjaardag van Tatay's vader en Tatay zelf te vieren. Hoe lang ik precies daar blijf weet ik nog niet, maar dat hangt er ook vanaf wat we erna gaan doen. We willen namelijk begin oktober naar Thailand af gaan reizen om daar wat rond te trekken en misschien ook Laos en Cambodja.. Maar dat moeten we allemaal nog uitzoeken en kijken vanaf waar we vertrekken! Er staat iig weer genoeg op de planning! En ik wil minstens een maand in NL zijn in het najaar om jullie allemaal weer te kunnen zien! Dus komt goed!

Veel plezier thuis, geniet van het zonnetje dat bij jullie wel schijnt! :) En tot snel weer eens!

Veel liefs San xx

  • 05 Augustus 2012 - 16:32

    Chrissss:

    Ha sanneman, mooi verhaaltje weer! Fijn dat alles nog steeds zo goed gaat :)
    Je Azie plannen klinken ook niet verkeerd.. ohja, Riva bestaat nog steeds dus mocht je
    nog een x in Nimma zijn dan verwelkom ik je graag :) Liefs!

  • 05 Augustus 2012 - 17:53

    Rian:

    Woow meteen is waarbenjij.nu ook duchtig gepimpt! Leuke samenvatting van 'the good life in France'! Ik heb vandaag een rondje Duinen geskeelerd en als je in oktober hier bent (met Tatay?) dan moeten we dat ook maar een keertje samen doen. Heel relaxed, ook mogelijk met skateboardje ;) haha! Toedeloeeee xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 88058

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: