Summer is coming!!! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Summer is coming!!! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Summer is coming!!!

Door: Sanne Slabbers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Na mn vorige verslag is er alweer genoeg tijd voorbij gestreken (volgens mij klopt dit niet helemaal wat ik zeg, maar goed.. haha) en zijn er weer genoeg dingen gebeurd om jullie van op de hoogte te houden.

Ten eerste: mn nieuwe WERK
Het bevalt super goed als receptioniste op Camping Europa in St. Jorioz (www.camping-europa.com). Inmiddels werk ik er alweer bijna 2 maanden en begint het al wat drukker te worden. De eerste 3 weken waren weken van uitleg, voorbereidingen, vertalingen, reserveringen en dat soort dingetjes. Sinds eind april is de camping open en stonden er opeens in het echt weer mensen voor onze neus. Dat is altijd weer even wennen bij seizoenswerk, maar een rustig weekend om erin te komen en aan hun werkmethodes te wennen. Uiteraard ben ik nu alweer goed gewend, het team is super (de camping word gerund door 2 zussen - Helene en Delphine - waarvan de ouders - Francois en Michele - de camping 30 jaar hebben gerund en die er ook nog steeds 'werken'), de mensen zijn mega aardig en de omgeving is geweldig!
Ik voel me er helemaal thuis. Aan de ene kant omdat mijn collega's zo leuk en gezellig zijn en dan zijn we op het moment nog maar met een klein team. Vanaf de komende week komen er steeds meer mensen bij aangezien het restaurant op de camping woensdag open gaat en alle accommodaties (59!) voor het komende weekend verhuurd zijn ivm Hemelvaart. Dus dat wordt nog wat, gezellige en drukke boel!
Zondag komt de laatste persoon voor de receptie erbij, Niels, die Frans-Duits is, het team van het restaurant komt eraan, en dan half juni zullen de badmeesters, schoonmakers en animatoren er allemaal zijn! Een groot team, met verschillende nationaliteiten wat het allemaal nog leuker maakt.
Aan de andere kant kan ik er ook echt mn ei kwijt. In het werk kan ik mn ideeën inbrengen voor de opzet van verschillende documenten en eventueel uit mn ervaring met de andere campings waar ik gewerkt heb ook andere verbeteringen doorvoeren en aan de andere kant vanwege de omgeving. Wat is het er toch ontzettend mooi zeg! Het meer met al zn mooie natuur er omheen, de bergen, en dan alle activiteiten en 'bruisigheid' die er te vinden zijn. Precies wat ik op het moment nodig had om mn creatieve en sportieve eitjes allemaal kwijt te kunnen!

Ten tweede: mn THUIS
Thuis gaat het ook goed. Tatay heeft zn winterseizoen goed afgemaakt met nog een beetje sneeuw (blijkbaar wordt er voor de komende week toch nog wel wat verwacht!) hebben ze het seizoen tot 20 april kunnen rekken. Hij heeft t lekker rustig nu, want ik kom alleen thuis als ik vrij ben. Mn werk ligt op 80km alias 1h15 van ons huisje af, dus toch echt te ver en te kostbaar om elke dag op en neer te rijden. Ik heb het daarachter ook rustig en kan er dus mn eitjes kwijt wat ook weer fijn is!
En als ik thuis ben kan ik lekker genieten van alles hier ook.. De beestjes, de tuin, het fietsen én mn bakmachine! Hihi! Bijna elke week als ik thuis ben, maak ik wel weer iets (buiten het gewone lekkere koken). Ik heb alweer een paar Citroen-meringue taarten gemaakt, arretjescake, oreo ijstaart, cheesecake met aardbeien, gisteren appelmoes en vandaag een appeltaart.. Aangezien Michele een appelgaardje heeft en haar appeltjes niet kwijt kon, kreeg ik een kistje.. Veel, poeheej, en een beetje verschrompeld, dus ideaal voor bakkerijen! Mocht iemand recepten willen, dan hoor ik het wel weer. :)

Ten derde: het SPORTEN
Daarnaast kan ik thuis lekker fietsen op mn wielrenfiets (mn snorrie beach cruiser heb ik mee naar Annecy genomen, ideaal om boodschapjes mee te doen!) en dat heb ik dus ook alweer gedaan.. Poeheej! Aan die bergen moet ik toch echt nog efkes wennen.. Voelde t de afgelopen keren goed in mn benen, maar t fietsen is echt heerlijk in de mooie omgeving hier! De afdalingen zijn af en toe een ebetje eng nog en dat terwijl ik nog niet eens 'echt' de bergen omhoog ben gegaan. Ik geloof dat we de laatste keer met Sandra een hoogteverschil van 500m hadden bereikt en dat was tot nu toe ook mn 'zwaarste' rit.. Niet niks al moet ik zeggen, aangezien het grootste hoogteverschil in NL waarschijnlijk op 300 ligt ofzo.. haha! ;)
B.t.w. over fietsen gesproken.. Als jullie mijn vriendin Elianne willen sponsoren voor haar tochten volgende week in Alpe D'Huez voor de Alpe D'Huzes dan kan dat nog!!! http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/eliannekok/elianne-kok/ Alle beetjes zijn welkom en helpen haar die berg omhoog!
Verder ben ik nog steeds aan het rennen, maar dat staat op het moment op een laag pitje.. Aangezien ik last van mn knieën krijg en nog steeds blaren op de binnen(zij)kant van mn voet creëer, ben ik naar de dokter geweest voor een verwijzing naar een podoloog.. Hopelijk helpt dat in combinatie met betere en meer schokdemping hebbende ren schoenen. We zullen zien, 13 juni heb ik een afspraak! :)
Zwemmen doe ik ook nog elke week. Het zwembad in Annecy heb ik al ontdekt, nu nog fatsoenlijk de weg er naartoe.. Is nog een beetje gecirkel door de kleine straatjes van het 'Venetie van Frankrijk' zoals Annecy ook wel genoemd wordt.. Maar binnenkort als het echt goed weer wordt ga ik lekker in het buitenzwembad zwemmen dat dichterbij ligt en uiteraard ga ik dan ook het meer in. Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een Stand Up Paddle board om mee te cruisen op het meer (surfboard waar je rechtop en met de voeten dezelfde kant op als de punt van het board staat en met een peddel vooruit komt). Lijkt me ook wel een geschikte activiteit, dus ik hou jullie op de hoogte! ;)
En ik heb de skeelers van Tatay getest! Ze gaan lekker snel en kmoet nog ef wennen aan al die andere mensen die als een gek op t fietspad aan je voorbij sjezen op skeelers en kontje-kontje aan elkaar geplakt zijn.. Waarschijnlijk echte sport skeeler mensen! Hihi! Zo hard ga ik helaas dus nog niet, moet ik nog efkes voor oefenen..
Voor iedereen die mn activiteiten wil volgen.. Ik probeer t zoveel mogelijk op runtastic bij te houden (gps van mn telefoon werkt niet altijd..). https://www.runtastic.com/ Voor iedereen die er een account op heeft, voeg me maar toe! Kunnen we elkaar stimuleren en in de gaten houden! ;)

Ten vierde: de TUIN
Daarnaast houdt Tatay zich goed bezig met de moestuin. We hebben alweer vanalles (tomaten, bonen, wortels, uien, bosuien, prei, sla, peper en paprika's, topinambour, radijsjes, aardbeien, verbena, avocado's, mango, munt, thijm, basilicum, peterselie, bieslook) in aanbloei en zelfs al radijsjes, aardbeien en kruidjes kunnen proeven. Heerlijk! Het gaat ons (of vooral Tatay) niet snel genoeg en kunnen niet wachten tot de tomatenplanten groter zijn en we die kleine rode bolletjes gaan zien.. Op het moment is het vooral overal nog groen, er komen al een paar kleine bloemetjes aan, maar de weersomstandigheden zijn niet top. Afgelopen week was er zoveel wind dat ons vanalles om de oren waaide en daarnaast heeft een een paar keren flink geregend. Komende week word er nog meer regen verwacht en zelfs weer sneeuw! AAAAAHHHHHHHHHHH!!!! Niet goed voor de plantjes, maar gelukkig is dat in de bergen.. dat scheelt!
Verder groeit t gras als niks.. Vandaag heeft hij weer lekker lopen maaien en toen hij de kantjes met zo'n hand ding (niet zo'n duw grasmaaier) aan het afwerken was (débroussailleuse heet dat hier) en ik lekker efkes buiten zat, kwam er opeens een steentje mijn kant op gevlogen! Pats! Net onder mn oog! Pfieuw! Meteen ijs erop en een homeopathisch middeltje (arnica) gehaald en nu valt het wel mee.. Mensen keken me wel raar aan, dachten misschien dat iemand me geslagen had met 1 wang dikker en iets blauwer dan de andere! Haha! >> Dus pas op mensen! Als iemand gras aan het maaien is, ga snel naar binnen en kom niet meer naar buiten tot diegene klaar is! :P Haha!

Ten vijfde: de BEESTJES
Met de beestjes gaat het ook goed. Igwis heeft wel nog steeds last van zn oog en dat zal waarschijnlijk ook wel een hele tijd zo blijven nog.. OF we gaan elke dag door met oogdruppels en zalfjes of we gaan hem laten opereren (bij de operatie trekken ze dan een slijmcel uit de mond door naar het oog, waardoor zn oog wel vocht produceert, maar dus ook elke keer als hij iets lekkers ziet).. Daar zijn we nog niet helemaal over uit en komt later wel weer..
Choucroute is ook alweer een jaar geworden en is een lekker knuffelbeest. Heerlijk vind ik dat! Komt ze weer lekker bij me spinnen en even later ligt ze tegen Igwis aan te snurken.. Hihi! Laatst hoorde we opeens iets piepen.. Zat ze bij de buurman met een vogeltje te spelen.. en dan ook alleen maar spelen he! Toen ze t beu was, liet ze m gewoon lekker liggen.. En dan zeggen ze dat de belletjes aan de bandjes ervoor zijn om vogeltjes weg te jagen.. bij haar dus lekker niet! Hihi!

Nou nu zijn jullie weer efkes op de hoogte. Voor het echte seizoen begint en ik straks helemaal geen 'tijd' meer heb om jullie op de hoogte te houden! ;)

Tot snel contactes allemaal!

Veel liefs vanuit France! Bisoussssssssssssss

  • 27 Mei 2014 - 10:20

    Chrissss:

    Wat een leventje, dat is nog eens iets anders dan voor ANWI werken ;)
    Lekker Sanne! Carpe diem, liefs uit Nijmegen

  • 27 Mei 2014 - 20:14

    Rian:

    Die goeie ouwe tijden van ANWI maken dit alleen maar beter ;) Klinkt goed! Maarrr San, een Frans-Duitse jongen? Woow, loopt die met nasynchronisatie rond? Ben heel benieuwd haha. Tof dat het team completer wordt en gezellig is! Eind juli nog meer gezelligheid, joehoe! Succes met de tuin, beestjes, werk en sporten. Ciao x

  • 29 Mei 2014 - 09:27

    Mariet Wolfhagen:

    Hallo Sanne

    Heb van je moeder je adres gekregen om je te volgen....en dat doe ik met veel plezier..... ben ik ook een beetje in Frankrijk...jaren in de Ardech op vacantie geweest.....
    Heel veel groeten uit Linne Mariet

  • 01 Juni 2014 - 11:42

    Els Slabbers:

    Hallo Sanne,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan.
    En wat een lokatie heb je weer uitgezocht , super !
    Lijkt me wat voor een vakantie in het najaar?
    Heb je mijn kaart uit Turkije ontvangen, heb daar een weekje met Mia en haar
    dochter heerlijk genoten .
    Dikke knuffel voor jou , Tatay en de beestjes.
    Liefs Els

  • 01 Juni 2014 - 11:42

    Els Slabbers:

    Hallo Sanne,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan.
    En wat een lokatie heb je weer uitgezocht , super !
    Lijkt me wat voor een vakantie in het najaar?
    Heb je mijn kaart uit Turkije ontvangen, heb daar een weekje met Mia en haar
    dochter heerlijk genoten .
    Dikke knuffel voor jou , Tatay en de beestjes.
    Liefs Els

  • 17 Juni 2014 - 07:49

    Elianne :

    Heerlijk om te lezen!! Kijk al uit naar de volgende. En nogmaals thanks da je er was!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 88009

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: