Winter of lente??? ;) - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Winter of lente??? ;) - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Winter of lente??? ;)

Door: Sanne Slabbers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Januari 2014 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Ja ja, daar ben ik weer en voor ik het vergeet doe ik t maar meteen.. Hier in Frankrijk mag t namelijk tot 31 januari, dus vandaar.. Voor iedereen die ik t nog niet gewenst heb, bij deze de

ALLERBESTE WENSEN

voor 2014!!! Dat het een super jaar mag worden met veel goed voor gezondheid, vrienden, familie, werk en alles wat we ons maar kunnen bedenken!

Hier willen we in ieder geval sneeuw! Hihi! Af en toe lijkt t wel lente.. Pfff.. Maar ik had al begrepen dat dat in NL ook t geval is.. De laatste week (of meer?) is t wel weer wat kouder geworden en hebben we zelfs weer verse sneeuwval gehad! Joehoe! Die is ook wel nodig, want ten opzichte van vorig jaar ligt er nu 'bijna niks'. Genoeg om op te skieen en boarden en om alle pistes open te houden, maar we willen altijd meer! Vooral met de drukke februari maand in opkomst! OEPS! Van 16 februari t/m 16 maart zijn de Franse schoolvakanties namelijk aan de gang met daarin ook die van NL en België, dus dan wordt t mega druk en als iedereen de pistes en ernaast op gaat en t zunke efkes een paar dagen schijnt, dan komen de steentjes en t gras er alweer doorheen.. Mer good, we laten t op ons af komen, hebben nog wel even en kunnen nu nog genieten van alle rust! :)

Mer om mer efkes bij t begin te beginnen..
Mn werk bij de ESF bevalt me erg goed. Eind november ben ik begonnen en de eerste 2 weken ben ik goed ingewerkt en heb ik de collega's al een beetje leren kennen. Erg gezellige vrouwluuj en t werk ging ook steeds meer vanzelf. Na deze 2 weken was t alweer tijd voor mn overbezette weekje in NL! Erg leuk en super gezellig om iedereen weer te zien en leuke dingen mee te doen. Uiteraard werd er ook Sinterklaas gevierd, weer genoeg geld uitgegeven (in NL hebben ze toch echt wel fijne en leuke dingen, vooral omdat je hier meteen 45 min / 1h moet reizen om een leuke winkel tegen te komen! ;)), gelachen en heel wat af gekletst! Hihi! Na de leuke familiedag was t dan toch echt weer tijd om terug naar France te rijden. Een erg vermoeiende reis, vooral omdat mn ruitenwisservloeistof niet meer wilde sproeien en ik dus elke 100km (of zelfs minder!) moest stoppen om de ruiten schoon te spoelen. Gewapend met grote flessen water heb ik dat gelukkig ook wel weer overleefd, maar door de vieze ruiten en de lekkere sunshine (is trouwens een Franse voornaam, Sunshine!) zag ik bar weinig en heb ik 2 keer een afslag gemist! OEPS en een erg hoog pffff gehalte.. Weer omrijden en dus nog langer onderweg zijn.. Uiteindelijk heb ik er 11,5h over gedaan t.o.v. 10h op de heenweg.. Mer good, dat hebben we dus ook weer overleefd! ;)

Daarna meteen weer aan het werk de volgende dag.. Er resten nog maar een paar daagjes voordat het skigebied open ging en de sneeuw was er nog niet al te veel.. We hadden teveel zon gehad en oeps, niet koud genoeg voor de sneeuwkanonnen! Maar gelukkig konden we wel gewoon open gaan en werden de skilessen gegeven op de pistes die open waren.. Misschien maar 20% van het hele skigebied, maar dat was iig dat! De eerste zaterdag (mijn eerste dag met gasten voor mn neus en dus directe verkoop!) werd ik er meteen goed ingeduwd.. We dachten dat we door de weinige sneeuw veel afmeldingen kregen, maar het tegendeel was waar! Aan 1 stuk door kwamen de mensen juist vóór skilessen! Wow, was dus mega goed voor mij om erin te komen en nu wist ik meteen waar het de komende tijd om ging!
Gelukkig heeft het in die week nog gesneeuwd, na kerst (toen was t in t dal 16 graden!!!) die we ook goed en voor t eerst weer eens met (Tatay's) familie door hebben gebracht. Was gezellig en ik had een mooie en lekkere 'buche' gemaakt.. Jammie! En kheb een mooie keukenmachine kado gekregen, dus nu kan ik nog meer lekkers maken! :)
Een paar daagjes na kerst zijn Martin en Marlou me gezellig op komen zoeken! :) Gelukkig hadden we goed weer en heb ik mn twee vrije daagjes met hun kunnen skieën.. Hoewel ik niet helemaal lekker was en waarschijnlijk een buikgriepje had opgelopen, heb ik toch zoveel mogelijk tijd met hun doorgebracht en geprofiteerd! We hebben zelfs de snakegliss gedaan. Erg leuk, spierpijn verwekkend en een mooie ervaring! Hihi! Uiteraard zaten we achteraan waar het er het ergste aan toe ging, Martin 3x uit de slee is gevlogen en Marlou en ik ook een keer! Bijna plassend in de broek vant lachen gingen we weer verder, hop door naar beneden!
Met nieuwjaar zijn we ook naar Saint François gegaan en hebben we van het vuurwerk en de DJ geluiden genoten. Toen het afgelopen was en het weer begon te sneeuwen, was het weer tijd om naar beneden te rijden, ik om de volgende ochtend weer vroeg op te staan om aan het werk te gaan en 'de sjeetjes' om weer terug naar NL te rijden..
Na deze twee daagjes heb ik helaas en sjandalig genoeg ook niet meer op de piste gestaan! Best wel erg en ik wil ook graag, maar elke keer als ik vrij ben is het slecht weer! Pffffff... Om gek van te worden! Haha! Dus gisteren was ik het beu en ben ik samen met Igwis van Les Longes (wijk waar Tatay werkt) naar de Col de Madeleine gelopen. Daar aangekomen heb ik mezelf getrakteerd op een over heerlijke warme chocomel mét slagroom om daarna mn tocht door de hevige mist (moest echt kijken waar de paaltjes stonden om t pad te kunnen volgen!) weer naar beneden voort te zetten. Uiteindelijk ben ik ook overal efkes langsgegaan om hoi te zeggen en toen was het alweer 13h! Dat ging snel en Igwis was nog steeds niet moe! Hihi! Gelukkig doet de reis ook wel wat en heeft hij erna heerlijk geslapen.. Dat doe ik trouwens ook! T elke dag op en neer reizen is best wel vermoeiend en 's avonds val ik daardoor ook al snel voor de tv in slaap.. Soms lig ik zefs al om 21h30 in bed en val ik meteen in een diepe slaap met Choucroute lekker naast me, want die heeft t ontdekt hoe ze de deur open kan krijgen.. Hihi!
Verder gaat dus alles goed hier, buiten dat ik echt toe ben om mn boardje weer eens onder de voeten te hebben! Maar gelukkig doe ik al iets aan sport. Elke woensdag ga ik samen met Eddy (neef van Tatay) zwemmen en laatst zijn Remco en Sabine zelfs ook gekomen! Erg leuk en tof ze weer te zien en samen met ze tussen de Franse masters te mogen zwemmen! Ofja.. we hebben ook een omgekeerde slag gezwommen.. Moesten borst- én rugcrawl zwemmen, maar dan met de armen in de tegenovergestelde richting draaien.. Erg lachwekkend! Hihi!
Oh en over de plantjes.. De avocado plant die Igwis van de zomer heeft omgegooid en die daardoor afgebroken was, is weer opnieuw gaan bloeien! :) Die denkt vast dat t al lente is.. Een andere is ook uitgekomen en de verbena plant hangt er maar slapjes bij.. We'll see!

Alaa, dat was t weer voor even! Ik zeg tsjuus en A+!

Liefs San xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 88021

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: