Holliedeejs zijn weer bijna achter de rug! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Holliedeejs zijn weer bijna achter de rug! - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Holliedeejs zijn weer bijna achter de rug!

Door: Sanne Slabbers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Oktober 2013 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Sinds mn vorige bericht zijn er weer genoeg mooie momenten voorbij gekomen waar ik jullie van op de hoogte wil houden, dus lees en huiver! ;)

Wisten jullie dat:
-Poppie (Tatay) en ik echte bakkers zijn geworden? We proberen steeds meer taarten uit, moeten ze 'helaas' vaak zelf opeten, maar het is ook leuk om ze af en toe uit te delen! Voor de verjaardag van een vriendin hebben we als verrassing een lekkere Citroen-meringue taart gemaakt, heerlijk en lekker fris! Jammie!
-Onze tuinteelt het nog goed gedaan heeft! We met krulsla alias andijvie een lekkere stamppot hebben gemaakt; de rest van de salades nog in de tuin staat om (door slakken) gegeten te worden; de tomatenteelt nu echt bijna afgelopen is; de augurken- en bonenplanten inmiddels uitgetrokken en op de composthoop gegooid zijn; we wel nog steeds peterselie, bieslook, tijm en rozemarijn hebben en er laatst een verbena plant bij is gekomen die we al kaalgeplukt hebben om er lekker thee van te drinken; we binnenkort de tuin gaan opvullen met winterplantjes (aardbeien staan ook al voor volgend jaar!) en er anders mosterdzaad gestrooid gaat worden en juh! Zo komen we de winter wel weer door!
-Ik sinds 7 september klaar ben met werken op de camping, waar ik een super fijn seizoen heb gedraaid en wat volgend jaar waarschijnlijk ook wel weer gaat gebeuren! :) Uiteindelijk hoop ik deze camping ooit samen met Jippos over te kunnen nemen, maar dat gaat waarschijnlijk nog minstens 3 jaar duren.. We'll see!
-We 12 september lekker op vakantie zijn vertrokken naar Biscarosse en Mimizan en daar hebben genoten van.. de regen! Blegh! Haha! Maar het was tof om iedereen weer te zien, herinneringen op te halen en lekker in een tentje te slapen. Hoewel dat met regen toch echt minder leuk is, omdat je gewoon zo weinig kunt doen samen met een hond! Hihi! Maar ik heb er 1 keer in zee gezwommen (heerlijk!), we hebben niet gesurft en ook niet geskateboard, wel genoeg apero's beleefd en lekker hebben gegeten met vrienden, we op bramenzoektocht zijn geweest om jam van te maken (Emmy heeft hem in huis, dus als jullie willen proeven! ;) Anders hebben Fatie, Moetie, Els, Jos en Ria ook nog onze zelfgemaakte bosbessenjam in de aanbieding! ;) :P) en we zelfs in de rivier zijn gaan vissen! Toch nog een leuke week dus!
-Toen we terugkwamen van onze vakantie we net genoeg tijd hadden om de stacaravan van de Slabbertjes klaar te maken, want die kwamen alweer gezellig op vakantie! Het was een super fijne week, met heerlijk weer (rond de 26 graden én zon! Wat een GELUK!), gezellige bijklets-momenten, mooie uitjes en lekker eten. Ik heb ze meegenomen naar SFL om Les Longes (de wijk waarin ik altijd gewoond en gewerkt heb) te laten zien, le Lac Blue te bewonderen en lekker int zonnetje te eten op de col de la Madeleine. De dag erna zijn we naar een kapelletje geweest met mooi uitzicht over de Maurienne valei, naar een scheef huis waar je als je naast staat al bijna misselijk van wordt, zijn we naar (de Col du) Mont Cenig geweest met het mooie meer, hebben we lekker in Suze (Italie) gegeten, zijn we terug gegaan via Mont Cenis (ene meneer moest er nodig toiletteren :P) naar het Fort Marie Therese en hebben we de dag afgesloten met een BBQ mét kennismaking met de ouders van Tatay die erg leuk, soepeltjes en gezellig is verlopen, ondanks de taalbarriere. Maar dankzij ome Jos is dat allemaal erg goed gegaan ook! Merci beaucoup tonton! :) Daarna zijn we naar de Aiguilles d'Arves geweest en zijn we via de Col de Croix de Fer naar de Col du Glandon gegaan om daar ook weer lekker te genieten van een welverdiende lunch. We zijn naar Montaimont gegaan om tussen de werklui een typisch Franse maaltijd te nuttigen met een wonderbaarlijk mooi uitzicht! Daarna zijn we via de Col du Chaussy terug gegaan via de lacets de Montvernier (18 scherpe bochten in afdaling!!!) om een rustige middag te beleven en lekker apero te gaan dirnken bij mn schoonouders met een echt 'repas Savoyarde' gemaakt door de poppies als afsluiting van de dag! We zijn ook nog naar de markt in St Jean de Maurienne geweest en hebben de stad een beetje bezichtigd en als kers op de taart heeft moetie haar slag kunnen slaan op een mini brocante alias vide grenier (rommelmarkt!). Een fijn gevulde week met hele mooie momenten, koekeloer mer op de foto's!
-Na deze fijne weken van vakantie en op en neer gereis, word het nu weer bijna tijd om te gaan werken! Afgelopen week heb ik gesprek gehad bij de Intermarché en ik ben aangenomen! Joehoe! Maandag mag ik beginnen in mn mooie pekske als kassamiep en als het goed is ga ik ook vakkenvullen! :) Ik ben er blij mee, want dan heb ik naast de beestjes, man en sporten weer een hoofdbezigheid die me een ervaring rijker maakt, mn dagen opvult, ik weer meer mensen leer kennen en uiteraard ook wat centjes oplevert! Joehoe! Hopenlijk bevalt het en kan ik er tot begin december blijven werken. Dan kan ik daarna naar NL komen voor een weekje en erna weer terug om met goede moed het winterseizoen in te gaan! :) Ik weet nog niet precies waar ik weer ga werken, maar er is een grote kans dat dat bij het welnesscentrum gaat gebeuren waar ik vorig jaar ook gewerkt heb! Die willen me graag terug hebben en ik kan er ook fijne uren bij de receptie krijgen, zodat ik samen met Tatay kan carpoolen en we niet met 2 auto's naar boven hoeven rijden. Maar toch wacht ik nog even mn hopenlijke gesprekken bij de residenties en skipasloketten af wat daar de mogelijkheden zijn.. Die hebben me verteld dat ik in oktober meer zou horen, ben benieuwd of dat de komende week gaat gebeuren! Het werk als hoofd receptie voor een residentie in St Colomban des Villards heb ik fijn afgewezen na een 'sollicitatiegesprek' wat 6h duurde, waarin ik zelfs ben gaan lunchen en ongeveer gedwongen werd alcohol te drinken, ik vieze gedachten bij de vieze vent kreeg omdat hij zo zn vieze trekjes had, waarin ik me gevangen voelde in zn netje en waar ik toch maar fijn ben uitgekomen door hem ef lekker af te wijzen! Wat een vreselijk gevoel was dat zeg, hoewel t werk zeker interessant was, maar als je je niet goed voelt moet je het dus ok echt niet doen! Blijkbaar heeft hij al een ander meisje die al de tranen in haar ogen had, omdat het zo niet ging met die kerel.. Pfieuw! Fijn dat ik dat dus niet was! :)
-Zoals jullie zien staan mn sportieve activiteiten (buiten de korte en lange wandelingen met Igwis) efkes op een laag pitje! Oepsie! Maar vandaag ben ik alweer lekker gaan zwemmen, zijn we afgelopen week gaan rotsklimmen en heb ik me alle benodigde fietsspullen aangeschaft om veilig de weg op te kunnen en uiteraard heb ik die ook al getest. Na een pittig tochtje van 35km op en neer om eens goed kennis te maken met mn fiets en attributen, had ik toch wel last van mn rug.. Maar wel fijn om te weten dat het me redelijk af ging en ik 42km/h als snelste snelheid had! Berg af natuurlijk (best eng, dus heb zelfs 'een beetje' geremd!), maar toch! Heerlijk dat fietsen, jammer dat de herfst nu echt aangebroken is!
-Maar de herfst is wel weer goed voor eten.. Hihi! Vandaag zijn we weer het bos in gegaan (nadat Tatay vanochtend is gaan jagen, helaas hebben we nog geen vlees in de kuip gehad dit seizoen! ;)) om op champignonnentocht te gaan. We zoeken op t moment vooral naar 'trompettes de la mort' en cantharellen en vandaag vond ik bij toeval ook nog lekkere walnoten! Jammie! Kunnen we weer efkes vooruit woh!

Alaa, dat waren voor zover mn belevenissen weer.. Ik heb vast nog veel meer te vertellen, maja, dan hou ik nooit meer op! Hihi!
>> Dus tot de volgende keer maar weer en geniet van de herfst, voordat de winter alweer aanbreekt! ;)

Joejoew, veel liefs en kussen uit St. Etienne de Cuines! xx

PS Met de beestjes gaat het trouwens ook goed! Ze groeien hard, we hadden zelfs t idee dat Chou een beetje te groot werd (zwanger?), maar een ontwormingskuurtje doet gelukkig wonderen en vermagert de beestjes wel een beetje.. hihi! Igwis is al 8 maanden oud en is al 1 keer meegeweest jagen. Hij heeft het goede spoor geroken en flink geblaft, maar helaas waren de mannen niet snel genoeg om het beest te kunnen spotten en hebben ze alleen de pootafdrukken in de grond gezien.. Van de week hebben we ook de huid met kop, van een vorig weekend afgeschoten wild zwijn, door een veld naast het bos gesleept en Igwis een dikke 10 minuten later het spoor laten volgen en dat was geweldig om te zien! Hij volgde zijn goed werkende neus en vond het beest! Joehoe! Tatay helemaal blij, want dat word waarschijnlijk een goede jagert! :)
PPS Sorry als mn Nederlands af en toe niet meer klopt.. Blijkbaar doe ik het niet altijd meer goed! OEPSIE! Hihi!

  • 06 Oktober 2013 - 09:37

    Emmy:

    Wat leuk om de avonturen weer te lezen van jullie! Dus jullie blijven de winter lekker in dit huisje wonen? Hopelijk hoor je snel wat van de skipassen, zodat je een goeie beslissing kunt nemen.
    Heel veel succes morgen met je eerste werkdag en hopelijk staat het pekske je formidabel ;).

  • 06 Oktober 2013 - 09:40

    Emmy:

    Oh en wat een mooie, sprankelende foto samen met mama!

  • 06 Oktober 2013 - 11:51

    Rianne:

    Haai San!
    Leuk hoor, jullie vakantiebezigheden.. Jammer dat je niet gesurft en gelongboard hebt, moeten we dan maar weer een keertje samen gaan doen ;)
    De foto's met de Slabbertjes zien er heel gezellig uit. Whaha Jos in het scheve huis en die van jou en mama is echt leuk. Waar is papa? Die stond zeker achter de camera mooie plaatjes te schieten. En het meer bij Mont Cenis, is dat het meer wat je vanuit de "top" bij Val Cenis kunt zien?
    Alaa werk ze morgen! Ga je trouwens nog bij de zwemclub?
    Joew liefs Rian

  • 07 Oktober 2013 - 08:27

    Marjolein:

    Hey San!!
    Wat heb je veel meegemaakt, leuk weer om te lezen!

  • 13 Oktober 2013 - 15:05

    Margriet.beek:

    Ha Sanne,
    Jij schrijft wel heel gemakkelijk. Leuk om je verhalen over al je belevenissen te lezen.
    Fijn dat je weer werk hebt. Wat een leuke foto's van de vakantiegangers.
    Groetjes vanuit Heel.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 88023

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: