Update juli - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Update juli - Reisverslag uit Saint-Etienne-de-Cuines, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Update juli

Door: Sanne Slabbers

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Juli 2013 | Frankrijk, Saint-Etienne-de-Cuines

Het is alweer een maand geleden, dus tijd voor een update! :)

Het Franse leventje bevalt me nog steeds goed. Op het werk hebben we het sinds afgelopen weekend erg druk. De reserveringen stromen binnen, de mensen komen ook nog eens aan voor of meerdere nachtjes en vandaag stond de camping toen opeens vol! Joehoe! Leuk en een druk boeltje, maar beter dan wanneer er niks te doen is uiteraard.. Vergeleken met Mimizan is het toch heel anders. Als we bij de receptie werken, werken we tegenlijk ook achter de bar en moeten we ook de loungezaal (tv en leeszaaltje) en toiletten schoonmaken. Genoeg om ons bezig te houden, want ik werk alleen op dinsdag en vrijdag samen met Annemarie, mijn collega met Belgische roots die al sinds 30 jaar in Frankrijk woont.. Op dinsdag hebben we namelijk een pasta party 's avonds en op vrijdag de soirée Savoyarde.. Dan spelen we ook nog voor kok en serveerster, naast receptionniste, barvrouw en schoonmaakster! Erg leuk en afwisselend en al helemaal als het ons gelukt is om veel maaltijden te verkopen alias reserveringen binnen te slepen! (we proberen ook nog voor verkoopster te spelen dus! hihi!) Afgelopen vrijdag hadden we 18 man om voor te kokkerellen die van 19h - 20h geserveerd moesten worden en gisteren waren het er zelfs 24! Joehoe! En het is ons goed gelukt, dus helemaal prima! :)
Verder is het uiteraard ook druk vanwege de Tour de France.. Morgen gaat die richting Alpe D'huez en vrijdag komt hij zelfs bijna langs mijn huis! Ik probeer kaartjes te downloaden en die tussen mijn foto's te zetten, maar het downloaden lukt nog niet echt.. haha! >> http://www.velowire.com/article/746/nl/de-officiele-etappeprofielen-en-kaarten-van-de-21-etappes-van-de-tour-de-france-2013.html
Ze gaan iig vanuit Bourg D'Oisans naar de Col du Glandon, die ze via Saint Colomban des Villards (skidorpje wat in het skigebied Les Sybelles ligt en waar ik als het goed is komende winter >> vanaf september / oktober ga werken voor een appartementencomplex > la Perriere) naar beneden gaan en dan in Saint Étienne de Cuines uitkomen! Het dorp waar ik woon, JOEHOE! Als ze bij de rotonde komen, daar wonen wij links in de wijk, hier sjezen ze langs en dan gaan ze via Saint Remy de Maurienne naar La Chambre en daar de berg op richting Saint François Longchamps (waar ik in de winter altijd gewerkt heb) naar de Col de Madeleine.. Verder heb ik me eigenlijk nog niet in geinteresseerd, omdat ik het daar nog niet ken.. OEps! Hihi! Maar allemaal kijken dus! Normaal gezien is de voorspelling dat ze rond 12h30 / 13h hier in Saint Etienne de Cuines komen.. Sjpannendj! Ik zal t net als jullie op TV gaan meemaken! Haha! Ik heb nl pauze van 12h45 - 15h, dus onmogelijk m thuis te komen waarschijnlijk! Dan maar lekker zwemmen in de buitenlucht en op t werk tv kijkend de tour aanschouwen! ;)

De moestuin gaat ook erg goed.. Er is nog maar 1 salade over.. Radijsjes zijn lekker pittig en moeten zelfs gegeten worden, de tomatenplanten en bonen zijn al dik 2m hoog, de kruidentuin groeit goed, augurkjes hebben we er al een paar van in de azijn gezet en de paprika's zijn ook al flink aan het worden! :) Allemaal leuk dus en Tatay is nu chef tuin, sinds hij klaar is met metselen bij zn broer en ik aant werk ben.. Zelfs voor het onkruid uittrekken heb ik bijna geen tijd meer! Haha! Maaaaaarrrrrr... dat komt natuurlijk ook door de beestjes.. Die moeten ook bezig gehouden worden en Igwis heeft er sinds 22 juni een vriendinnetje bij.. De eerste nachten hebben we ze maar niet samen laten slapen.. Igwis zag Chou toch net iets teveel als speeltje.. Nog steeds hoor, maar ze is al wat groter en sterker met wat langere nageltjes! Hihi! Ze laat nu ook wel van zich horen en nu is het zelfs zij die Igwis af en toe lastig gaat vallen.. Hoewel Igwis haar nog steeds af en toe bij haar nekvel grijpt en dan er als een gek mee in de tuin rent.. haha! Chou komt ook al lekker buiten.. op een gegeven moment werden we gek van het gemauw en we moesten er ook steeds op letten dat we de deur goed dichtdeden als Igwis weer naar buiten of binnen wilde.. Na een probeerkwartiertje waarin ze in de tuin bleef, een paar keer toegepast te hebben, loopt ze nu lekker rond te fladderen en verstoppertje te spelen met Igwis.. Bevalt goed en het zijn echt 2 schatjes! :)

Bezoek hebben we ook genoeg! Nog steeds komen er vaak vrienden over de vloer. Franse en Nederlandse / Belgische! :) Afgelopen week is Elianne 4 daagjes langsgewees, super leuk en gezellig! Komende maandag komt Wart langs met een vriend, dan komt Rianne met Jippos, Joep en Hermie op vrijdag aan en eind augustus Nik.. Drukke en gezellige planning! :)
Ook hebben we zelf nog tijd genoeg voor leuke dingen.. Ik ben namelijk 1 op 2 weekenden vrij, gevolgd door een vrije maandag en op dinsdag hoef ik dan pas om 16h te beginnen! Ideaal! Zo zijn we al een weekendje richting Gap geweest, waar een vriend van Tatay in een huis afgelegen in de bergen woont.. En een vriendin met een chaletje in Montpascal (nog nooit van gehoord, maar niet ver hier vandaan).. Heerlijk was dat! En afgelopen weekend zijn we naar Musilac geweest. Een festival in Aix Les Bains! We hebben er super optredens van Ben Howard, Asaf Avidan, Phoenix, The Hives, Paul Kalkbrenner en Jamiroquai gezien! (en nog veel meer!) Naisnais!

Alaa, het is alweer laat en tijd om naar bedje te gaan..

Binnenkort meer nieuws en verhalen! :)

Bonne nuit en à bientôt!

Gros bisoussssssssss

• 18 Juli 2013 - 08:02

Eef:

Ik wil ook zo graag langskomen!!! Hoop na de zomer een tripje te kunnen plannen x

• 19 Juli 2013 - 21:57

Kristel:

Ha Sanne! Leuk om je verhalen te lezen. Igwis en Chou lijken ook schatjes
    Heel veel groetjes van ons allemaal. Ook voor Tatay. X

• 20 Juli 2013 - 12:36

Rianne:

Haai Sis! Bijna, nog maar 5 nachten slapen... woehoe! Dan komt de Holland-invasie jouw kant op :) Old school genieten en actief zijn. De korte coupe staat Tatay goed btw, nice! En leuke pica's. Ben jij ook weer naar de knippert geweest?
    Onze tantes (Els, Corrie en Rini) zijn trots op jouw/jullie groentetuin talenten. haha ze vinden je een echte Stakenborgse!
    Alaa we kletsen volgende week wel bij, houdoeeee xx

• 21 Juli 2013 - 12:07

Els Slabbers:

Hallo Sanne en Tatay, tju wat wonen jullie in een prachtige omgeving! heb vrijdag de tour gevolgd maar heb
    de rotonde gemist, verheug me op ons bezoek aan jullie en om dit alles met eigen ogen te aanschouwen.
    Op de foto's is goed zichtbaar dat Igwis en Chou het goed doen, is Chou nog altijd een vlooientheater rijk
    of is dit probleemje inmiddels vertrokken, hope so .
    Lieve groetjes je petemoei Els