Terug van nooit weggeweest! :) - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Terug van nooit weggeweest! :) - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Terug van nooit weggeweest! :)

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Januari 2013 | Nederland, Roermond

Daar ben ik dan eindelijk weer eens..
Sorry voor mn lange periode van afwezigheid, maar echt (ja ECHT!) zelfs in deze tijd heb ik vanaf t begin ongeveer zonder internet gezeten (buiten op mn telefoon dan, maar dat schiet niet op). Nu ben ik eindelijk eens een keer vroeg opgestaan om een code te gaan kopen bij de receptie om jullie weer eens op de hoogte te houden van mn belevenissen..

Na een lange, maar goed verlopen reis met Madame Air France (de naam van Eefs auto!) zijn we op maandag 10 december goed in Valloire aangekomen. Eef heeft er een leuk appartementje, wat natuurlijk meteen ingericht werd met allemaal tierelantijntjes.. Vrouw zijn is toch best wel leuk he! ;) Hihi!
Dinsdag begon mijn zoektocht ter plaatse naar hopenlijk een leuke baan.. Helaas verging mijn hoop al snel, doordat het al 11 december was en veel teams al compleet waren, kreeg ik negatieve reacties.. Dju, niet nais!
Na 2 dagen zijn we een bezoekje gaan brengen aan SFL, waar ik Tatay eindelijk weer ging zien en waar ik toen ook gebleven ben om werk te zoeken. Hier kennen veel mensen me, waardoor ik meteen geholpen werd met zoeken en ik uiteindelijk ook iets gevonden heb! JOEHOE! Mijn stress om werk was in een klap verdwenen! :) Een heel vreemd, maar bevrijdend gevoel!
Ik werk in het Centre de BalnéÔthérapie aan de receptie en in de bar. Dit is een spa / welness centrum met een bar / bowling erbij en een fitneszaaltje. Leek me erg leuk en 20 december mocht ik beginnen.
Met een leuk, jong team gingen we aan de slag om het centrum klaar te krijgen voor de (her)opening op 22 december, de dag dat het hele skigebied open ging. Het centrum was namelijk, na 2 jaar, de afgelopen zomer failliet gegaan en het was nog maar de vraag of we opnieuw open konden gaan. Gelukkig wisten wij dit niet, maar op 20 december hebben ze 's avonds pas te horen gekregen dat de opening door mocht gaan, pfieuw! Meevaller en werk voor ons allemaal.
De eerste week mocht ik als barvrouw aan het werk, wat wel goed beviel. Het was een goede week om erin te komen, met genoeg gasten, en te leren lopen met een dienblad, want dat heb ik dus nog nooit gedaan.. OEps! Hihi! 1 van de eerste avonden, viel er dus ook al een biertje over me heen, maar ach ja.. zo leer je alleen maar! Hihi!
De kneepjes van het barwerk had ik na 1 week al goed onder de knie en de tweede week mocht ik ook receptiewerk gaan doen. Leuk en lekker afwisselend én wat vroeger klaar.. De bar / bowling sluit namelijk om 1h, dus het was wel efkes fijn om nog maar 2 avonden in de bar te sluiten en de rest receptiewerk te doen. Sinds die week is mn planning ook niet veranderd en werk ik dus 2 avonden tot 1h (wat wel prima is, omdat het echt heel rustig is nu en ik de smaak van mn snotjes nu onderhand wel ken! ;) Ik bedoel dus dat we af en toe echt wat uit de neus staan te (vr)eten en daar kan ik niet zo goed tegen.. Ik moet wat te doen hebben, dus mensen kom maar allemaal op bezoek! ;p) en de rest werk ik de namiddagen in de receptie en ben ik om 19h30 max klaar! Ideaal en fijn dat ik werk én de afwisseling van bar/bowling en receptie heb!

Uiteraard ben ik ook alweer een aantal keren de piste op geweest en hebben we genoeg sneeuw! Vannacht heeft het weer gesneeuwd en nu schijnt de zon, ideaal dus!
Ik ben ook een dagje in Valloire gaan skieen en morgen gaat dat als het goed is weer gebeuren! :) Ik ga gezellig bij Eef langs, als de auto van Tatay dat toelaat.. Die heeft nl wat probleempjes die eerst opgelost moeten worden, maar dat komt helemaal goed!
Daarnaast is Wart (heeft hier ook mn eerste seizoen gewerkt) ook alweer 2 keer langs geweest! :) 1 keer met Leen met nieuwjaar, wat topdaagjes waren en afgelopen week met Wimpel (heeft hier mn 2e seizoen gewerkt), wat uiteraard ook erg gezellig was! Mini reunietjes zijn altijd fijn! Hihi!
Verder gaat alles goed (na een weekje ziekjes te zijn geweest) en heb ik ook al een paar keer bij de Croc Tout uitgeholpen en afgelopen weekend nog eens in de Yeti gewerkt! Wat echt top was! :) Eindelijk écht iets te doen en een bar die volstaat.. Thanks Tahnee en Alain, jullie zijn top!
Zij zijn de nieuwe eigenaren van de Yeti en 'toevallig' ken ik hun ook van mn eerste seizoen. Erg leuk en gezellig, eindelijk weer duchtige feestjes in de Yeti en veel locals die het ook helemaal top vinden! Nais!

Het seizoen is dus goed begonnen, helaas niet bij Eef in Valloire, maar wel bij Tatay in SFL, wat toch ook wel fijn is..
We hebben trouwens een 4 persoons appartementje (met slaapbank in de woonkamer! ;)) met zn tweetjes, dus dat is ideaal en we hebben dus ook plek voor slapers >> laat maar weten wanneer jullie willen komen! ;)

Mijn adres is trouwens weer hetzelfde als vorig jaar:
Skishop Le Hameau (Les Longes)
Sanne Slabbers
73130 Saint François Longchamp
France

Nou, ik ga er weer eens een eind aan breien. Begin zometeen om 14h30 met werken in de receptie en moet nog vanalles doen!

Tot snel weer eens en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs uit SFL!

Bisousssssssssssssssssssssssss

  • 22 Januari 2013 - 12:54

    Eef:

    Tot morgen pop!!!! x

  • 23 Januari 2013 - 19:50

    Janneman:

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaii!! Ik wist wel dat het je zou lukken!!! Ik hoop dat je al wat meer te doen hebt, want ja.. smakelijk eten hahaha!! Succes en veel plezier op de pistes!!! De IKEA aankopen zijn top!! Dat gaan we weer es overdoen, gezellig!! 'Helaas' hebben Sjoerd en ik er net 2 weken Cuba opzitten, dus ik zal je niet kunnen komen bezoeken.. Geniet van de ruimte! :-) xx Janneman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 841
Totaal aantal bezoekers 88026

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: