Nieuws uit SFL en SFL in het nieuws vandaag.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Nieuws uit SFL en SFL in het nieuws vandaag.. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Nieuws uit SFL en SFL in het nieuws vandaag..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Na een sneeuwstorm in de bergen, komt natuurlijk zon, heel veel zon en daardoor sneeuw die smelt, waardoor iedereen veel te rode / bruine (panda)hoofden heeft en er gisteren een LAWINE is ontstaan! WOW! Ik was aan het werk en opeens hoorden we verhalen van gasten en andere medewerkers in Les Longes (onze wijk). Of we niet meer nieuws hadden en blablabla.. Nee, we hoorden het net! Lawine! Gelukkig geen Friso taferelen (aj, wat erg voor de prins en family zeg! Lees het allemaal in de krant, want tegenwoordig koop ik elke zondag de weekend telegraaf :)), maar wel ernstig genoeg om 2 liftpalen onderuit te halen. Blijkbaar kwam de sneeuw rustig als lava uit een vulkaan aangestroomd. Zoveel kracht had het dat het die palen, die stevig in de grond zitten, toch om heeft kunnen duwen.. Zie beelden uit het Franse nieuws van vandaag >> http://videos.tf1.fr/jt-we/un-telesiege-detruit-par-une-avalanche-7035278.html of http://www.m6replay.fr/#/info/le-1945/43226 (bij 3 min 30 sec). << links even helemaal selecteren en in een nieuwe internetpagina kopieren).
Verder gelukkig geen gewonden, maar er zaten wel ongeveer 40 mensen in de lift toen het gebeurde. Met helikopters zijn ze eruit gehaald en de lift gaat het hele seizoen niet meer open. Jammer, want nu is het hoogste punt van SFL dus niet meer bereikbaar..

Mer good, verder met mij dus alles goed. De afgelopen maand heb ik absurd veel gewerkt, wat dan wel weer mega goed is voor de centen, maar goed.. daar is het natuurlijk februari voor.. En dan is het nog niet eens afgelopen, want deze week is de laatste week van de Franse vakanties en de week van 10 maart word het ook nog ontzettend druk! Spannendj!

Even wat wist je datjes op een rij om het wat korter en overzichtelijker te houden, anders 'zeiver' ik weer veel te veel! ;) Haha!

Wisten jullie dat:
- we na de vorige sneeuwstorm in januari ook weer eens een stroomuitval hebben gehad. Er lag weer veel te veel sneeuw, dus heel SFL zag zwart..
- ik tussen de drukte door, natuurlijk ook weer een aantal keren de piste op ben geweest
- het skieen me weer heel goed bevalt en ik zelfs harder durf te gaan op ski's dan op het snowboard
- het net als in NL, hier ook mega koud is geweest >> -27 graden! OENK! Af en toe gingen we maar heel even de piste op omdat het gewoon veeeeeeeeel te koud was! (vooral stilzittend in een lift met een beetje wind om ons heen..) En ik met mijn gat tussen helm en goggle dit niet rielekst vond.. Dus heb ik een mooie, goede en goed aansluitende goggle gevonden die perfect past bij mn helm! :)
- ik bij deze google ook een slecht zicht scherm heb gekregen en dit een week eerder ideaal was geweest, want toen was het zo mistig dat je letterlijk geen hand voor ogen zag! Misschien maar 1 meter voor je! OENK! Zelfs ik die hier al 4 winters zit en de pistes toch redelijk goed kent, niet wist waar ik was en me echt moest concentreren om pistepaaltjes te vinden om te kunnen bepalen waar ik naartoe moest! Wow! 2 adfdalingen gedaan in 45 minuten tijd, record zullen we maar zeggen! ;) NOT!
- ik ook weer genoeg off piste momentjes mee heb gemaakt.. Hmm.. HEEERLIJK! Alleen minder ideaal met mijn skipak (broek en jas aan elkaar) dat als je dan eens een keer lekker zacht valt en de sneeuw dan in je nek in je 'jas' komt, dat er bij mij onder aan die jas, dan niet uit kan vallen! Brrr.. Lekker koud en goed voor de huid zullen we dan maar zeggen! Hihi!
- 2 februari een vriend van Tatay, Dudu (Wieke en Rian, jullie weten wel wie denk ik..) een kleine heeft gekregen. Manon!
- 3 februari de broer van Tatay ook een tweede kleine heeft gekregen!
- ik dus 'weer' tante ben geworden! Hihi! Het is een jongetje, Timéo, 49cm groot en 3,45kg. Een schatje, maar toen we hem gingen bezichtigen wilde hij zijn oogjes niet open doen. Jammer, binnenkort mer geluk! :)
- Louka, het broertje van Timéo al een beetje kan lezen (bijna 3). Ik had mijn naam op een schrijfbord geschreven en hij vond dat daar kro-ko-dil stond! Hihihih! Niet helemaal dus! ;)
- mijn oude snowboardschoenen verkocht zijn! Joehoe!
- we weer naar de bingo avond zijn geweest en ik helaas niks heb gewonnen, maar Tatay dit keer wel!
- de skischoenentas van Lange flink gevuld was met o.a. een massagebon, handschoenen met een hard deel erin, een bon om met 2 personen met de huskihonden in een slee mee te gaan, skihuur voor een week, een stripboek, een waterkoker en een muts.
- Amandine, samen met Jerome (haar vriend), een weekje hier zijn geweest als reisleiding! Super leuk, want met haar heb ik 2 jaar geleden het hele seizoen als reisleiding gewerkt! Heel tof om haar weer eens te zien!
- we hier op het werk ook carnaval hebben gevierd en als smurf verkleed en geschminkt waren! :) Hihihihihihi! GEWELDIG! Zelfs Ad had een blauw gezicht >> foto's volgen, want die heeft Sylvie nog op haar camera staan!
- La Gapette weer een concert heeft gegeven. Een groep die hier 3 jaar geleden is geweest en we weer vreselijk van hebben genoten!
- Kevin van de Yeti helaas te ziek was om hier te blijven werken en naar huis in Belgie is gegaan.. :(
- Annelie van Sportura helaas ook naar huis is gegaan! :( Super toffe meid, die ik echt ga missen!
- Tatay aan het speedriden is geslagen.. Een soort van sneeuwkiten >> met een 'parachute' en op ski's de piste af glijden en af en toe zweven zeg maar.. Zie foto's!
- het hier deze week echt te warm was en er zelfs mensen in korte broek en teenslippers gesignaleerd zijn!
- de gevoelstemperatuur in zon en buiten wind wel eens rond de 25 graden kon liggen..
- ze morgen weer sneeuw verwachten! Hopenlijk, want in 3 dagen tijd is onze sneeuwhoop voor het appartement misschien wel met 30 cm gedaald! Oeps! Sneeuw is welkom!
- Yohan, die vorig jaar hier in de Yeti werkte langs is geweest en van de zomer ook in Mimizan gaat werken! Joehoe!
- ik ook weer in Mimizan ga werken en wel 1 mei alweer begin! SNEL al, nog minder dan 2 maanden en ik zit alweer daar! :)
- ik 19 april weer met de trein naar huis kom en de 27/28/29e weer vertrek!

- mijn verhaal weer lang genoeg is voor deze keer, ik zo wat foto's ga uploaden, nog steeds geniet hier, maar wel toe ben aan verandering en morgen lekker ga genieten van hopenlijk verse sneeuw! :)

Fijn weekend nog en tot snel in NL, of waar dan ook!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii, veel liefs San xx

  • 03 Maart 2012 - 23:49

    Jolijn:

    Haa San! Wat een leuke verhalen weer!! Geniet er nog maar eventjes van!! Emmy, Rian en ik hebben vandaag de zomervakantie geboekt dus we komen je snel opzoeken in France!! Hebben er zin in!! Tot snel! XX

  • 04 Maart 2012 - 06:35

    Rubke:

    Fuck,.. heftige beelden van die lawine.
    Wat heb ik heimwee naar SFL en de sneeuw.
    Moet me hier behelpen met een sufboard maar in Juli begint het hiero ook weer.

    Greetzzz from Down under New Zealand

  • 04 Maart 2012 - 13:01

    Evy:

    Jeeaaayy, gezellig nog een zomertje in Mimizan.. Tot snel, xx

  • 04 Maart 2012 - 20:57

    Rian:

    Tsss... whaha San, jullie balkon is met 30cm gekrompen en er ligt nog steeds MEGA, verwennerietes zullen we het maar noemen ;) Vorig jaar was wat dat betreft een domper! Wat tof dat speedriden van Tatay, heel gaaf. En gaan jullie die huskitocht samen doen? (ook nog parachutespringen van vorig jaar?) haha, toffe momentjes in het verschiet. Keep up the good work, niet te hard he! Indeed is de vakantie al geboekt, Mimizan here we come again :d Aufwiederschnitzel Xx

  • 06 Maart 2012 - 13:02

    Els En Clara:

    Hallo lieve Sanne , wat jij al niet meemaakt ,sneeuw, storm en lawines, dan hier, regen weinig zon[ we snakken ernaar], wij zitten een een verlate herfstdepressie niks aan!
    Fijn dat je al weet waar je kunt werken van de zomer en dat we je binnenkort weer zien, inmiddels hebben we ons rood autootje ingeruild
    en rijden nu in een lichtgrijze Suzuki-Splash met allerlei handige snufjes,bij
    deze nodigen we je alvast uit voor een proefritje .
    The End, lieve groetjes ook voor Tatay,
    Els en Clara

  • 12 Maart 2012 - 20:34

    Kristel :

    Haaaa die Sanne,
    Sapperdekrieken wat een toestanden toch allemaal sur de piste. Gelukkig stonden jullie lekker warm, veilig en droog. Via deze weg willen wij je VAN HARTE FELICITEREN MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wij wensen je een fijne dag en we kussen je als het goed is ergens in april als we je live zien. De groetjes aan Tatay en nog van proficiat met de jullie kleine neefje. Dikke knuffel van ons allemaal en een lebbertje van Juul.
    DOEOEI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 88053

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: