Almost back home.. Na een te gekke tijd in SFL! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Almost back home.. Na een te gekke tijd in SFL! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Almost back home.. Na een te gekke tijd in SFL! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 April 2011 | Frankrijk, Parijs

Nog maar 6 nachten slapen en ik ben weer in NL! Joehoe!
Stiekem heb ik er wel weer efkes zin in.. Even weer Nederlands praten (ben benieuwd of me dat lukt! ;) haha! Fatsoenlijk eten en even geen kaas meer! ;) Hoewel ik er niet goed vanaf kan blijven.. En lekker sporten, daar heb ik zin in!

Mer good, mijn terugreis is geboekt! Zondagavond vertrek ik, samen met Celine, met een Eurolines bus vanuit Lyon. Maandagochtend kom ik dan in Luik aan.. Heel vroeg, waardoor Mattepetat weer oude tijden gaat beleven en nog eens een keertje heeeeeel vroeg op gaat staan om zijn dochter weder te gaan zien! ;) Haha! Thanks fatie! Lief dat je me komt halen!
Zo kan ik toch nog even een beetje pasen vieren in NL!

Hier is het leeg nu, hoewel er toch nog gasten zijn. ongeveer 100 in het hele gebied denk ik, of nog niet eens..
Het skigebied is vorige week woensdag officieel dicht gegaan.. HELEMAAL geen sneeuw meer! Het minigolf terrein was open om te doen, het tennisveld was in gebruik, er kon gevoetbald worden en bovenal PETANQUE! Haha! Wat een geweldig spel! Ik dacht altijd dat het voor oude mensen was, maar jeu de boules is eigenlijk echt leuk om te doen! :) Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan een toernooitje. Ik had het nog 'nooit' gedaan, kende de regels niet en toch zei ik tegen onze Franse tegenstanders dat ik kampioen in NL was.. Beginnersgeluk denk ik.. haha! 2 potjes verloren en 1 gewonnen! Joehoe! Hoeveelste we uiteindelijk waren weet ik niet, wel dat het heel gezellig was! Daarnaast was er eten en een feestje omheen georganiseerd door de association Glob'Marion. Super dag gehad, lekkere stier gegeten (teaureau / toro >> denk maar aan die shows in arena's in de zomer, die beesten dus!) en het zonnetje erbij maakte het helemaal goed.
De zaterdag ervoor zijn we officieel dicht gegaan bij Croc Tout. Eigenlijk waren we dat vrijdag al van plan, maar omdat L'Alambix ook al dicht was en er verder niet echt een eetgelegenheid in Les Longes (onze wijk) is, zijn we open gebleven. Tussendoor al veel schoongemaakt en juh! 's avonds toen de laatste Belgen van die groep van 800 weg zijn gegaan, sloten onze deuren ook! Joehoe! Gisteren heb ik nog even geholpen met de laatste schoonmaak en nu heb ik VAKANTIE! :) Joehoe!
Vorige week was het na een uber rustige week, dus toch opeens weer druk! Iig weer leven inde brouwerij. De week ervoor was het namelijk al helemaal dood hier, bijna niemand te bekennen en toch waren we open. Goed genoten van de zon en hitte op het terras en een kleurtje bijgekweekt! Daarnaast hebben we lekker ge-BBQ-t met een hele bubs locals en hebben we SFL eens op een andere manier verkend.. Tatay, Lolo, Djedje en ik zijn gaan wandelen en het was de eerste keer dat ik het adventure park eindelijk eens een keer gezien heb! Haha! Daarnaast ben ik ook bij het Lac du loup in Montaimont geweest. Super mooi uitzicht na een klim op teenslippers de berg op! Hahaha! Gelukkig had ik een compagnon, Robby, de hond van een local met mega grote oren. Geweldig beest! Foto's volgen op mijn picasa.
Al met al daarna ook nog even de laatste dag de piste op geweest in SFL (8 april voor mij), maar het was niet echt meer te doen. De 800 Belgen die erna kwamen, moeten blij geweest zijn met de 4 pistes en na elke dag 1 minder, die er open waren.. Gelukkig hebben we Valthorens nog in de buurt liggen! ;)
Daarnaa ben ik nog met Lolo, Bernie, Lulu en Tatay gaan picknicken bij de Col de la Madeleine. We konden helemaal met de auto tot aan de restaurants rijden, TE bizar!

Alaa, ik ga genieten van mijn vakantie! Als ik terug ben kunnen jullie allemaal mijn verhalen aan horen! Voor zover ik tijd heb om iedereen op te zoeken! Begin juni ben ik nml van plan weer richting de kust te vertrekken. Eind juni begin ik met werken bij de receptie van Camping Municipal de La Plage in Mimizan! Jaja, de camping waar we met Breakloose altijd stonden en waar ze nog steeds staan. Misschien dat ik Flowtrack ook nog even ga helpen begin juni en juh! :) Ik heb er iig weer zin in!

Joejoew, tot snel allemaal! Liefs San xx

  • 19 April 2011 - 13:25

    Chrissss:

    Jahoor, ze is bijna thuis maar gaat ook alweer bijna... we gaan zeker terrassen, als je dat maar weet ;) Geniet van je laatste dagen! Tot snellos, X uit Nijmegen

  • 19 April 2011 - 18:39

    Rian:

    Jawel hoor, ze joehoet gewoon weer terug richting Nederland.. Whaha petanque kampioen, geloofden ze je ook met je gespierde jeu-de-boule-gooi-armen? Geweldig! Groetjes aan Tatay en de men daar. See you soon! xx

  • 20 April 2011 - 06:39

    Els En Clara:

    Lieve Sanne, wij wensen je een goede
    thuisreis en tot spoedig.
    Bedankt voor je kaart en de lieve woorden.
    groetjes ook aan Tatay.
    xxx de tantetjes

  • 20 April 2011 - 07:58

    Eva:

    Welkom terug en ik zie je vast deze zomer nog wel:) x

  • 20 April 2011 - 07:59

    Marlouke:

    Ha San!

    Zo te leaze hubse ut good noa diene zin gehad en hubse veul leuke dinge gedoan!
    Geneet nog van de letste dage in SFL en alvast un heel gooie truk reis toegewinst, kom good toes!
    Ich bel dich binnekort om te kieke ofse tied hubs om aaf te spreake...!
    Leuk trouwens desse in juni alweer noa de franse kust geis...weam wit kriege Smeets en ich weer zon spontane actie in de kop en komme ver dich opzeuke ;-) haha...zou leuk zeen! Doot Tatay de groetjes van os!

    Ut beste en hoapelijk toet gauw!

    X


  • 27 April 2011 - 00:01

    Janneman:

    Haaaaaii! Volgens mij ben je al in het warme kikkerlandje of niet?? Het werd zo te lezen wel tijd om te vertrekken, het ski-seizoen is weer voorbij! Wel balen voor die laatste 800!! belgen zeg! Maja, moeten ze maar eerder komen.
    Mohh en je gaat weer weg in juni! Gezellig werken op de receptie, je hebt wel gevarieerde baantjes zeg! Dan moeten we die afgesproken week wel zeker even meeten!
    See you! Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 88020

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: