Jaja, ik leef nog! :) Joehoe! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Jaja, ik leef nog! :) Joehoe! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Jaja, ik leef nog! :) Joehoe!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Desole zeggen ze hier dan.. Dat ik zo lang niks heb laten horen! Oehoehh.. ik weet het.. het is slecht, maar ik leef nog! :D Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze ook weleens he! ;) :P Hihi!

Nou goed, ik zal jullie eens op de hoogte houden van mijn avonturen van de afgelopen anderhalve maand! Jezus, wat vliegt de tijd snel voorbij zeg! Voor jullie het weten ben ik alweer thuis.. Moet er zelf nog even niet aan denken om eerlijk te zijn! Ik vermaak me hier prima! :D Nog steeds!

Ik ga er geen verhaal van maken, want dat duurt me te lang en jullie vast ook, dus er komen weer wist je datjes aan!

Wisten jullie dat:
- het goed met me gaat, ik ben nog steeds gezond en mn buikje misschien weer wat meer rond, maar de broeken zakken van mn kont af.. rare verhouding dus! ;) Whahaha! Ik heb er waarshcijnlijk wel een verklaring voor.. buik = kaas en bier, kont = de vele activiteiten hier! Boarden, straks misschien weer eens skieen, feesten, springen, dansen en zingen en uiteraard het op en neer gehuppel tijdens het werk!
- we hier samenwerken met de bar 'La Grotte du Yeti' en we zelf ook wel eens yeti's in de grot hebben zitten! Hahaha! En als het heel koud is, veranderd de grot in een iglo! Pfff.. 's ochtends als je wakker wordt moet je dan ook eerst ef yeti's uit de grot gaan halen (wolfjes vangen) voor je de rest van de dag kan beginnen, anders kijkt iedereen tegen van die groene dingen aan! :P Snappen jullie hem ook? Hahaha!
- het met mn Franse menneke > Tatay nog steeds goed gaat! :) Mijn Frans verbeterd ook alleen maar, dus dat is wel rielekst en hij praat al een heel klein beetje Nederlands! Haha! Laat hem eerst maar eens fatsoenlijk Engels leren he! ;)
- ik ook al allemaal telefoongesprekken in het Frans kan voeren. Soms snappen ze me niet of ik hun niet, maar meestal kom ik er wel uit! Leuk!
- ik naar de kaasfabriek ben geweest.. Uitje in St François! Joehoe! Was wel grappig hoor.. Gingen we met zn vieren (Carola = collegaatje en Kevin & Lonneke van Bizz Travel) in een bus naar een Franse fabriek. Niemand daar sprak Engels, dus ik moest nog gaan vertalen ook! Hahaha! Die amn hele verhalen vertellen, ik het in 1 zin vertalen. Ik snapte het wel hoor, maar is gewoon moeilijk! Maar was wel tof daar.. en uiteindelijk nog lekkere geitenkaas en beaufort gekocht! Mmm.. Als ik straks thuiskom, wordt dat echt weer afkicken.. Maar kaas van hier gaat er ZEKER mee naar NL! Jammie!
- ik het kaasfondueen een beetje beu ben geworden (vorig jaar teveel gedaan waarschijnlijk), maar het racletten heb ontdekt. Heerlijk! Ook weer kaas uiteraard, maar dan anders! En je krijgt er tenminste aardappelen bij! Haha!
- ik echt heel veel werk.. Om het maar even over werken te hebben. Ik heb ontdekt dat ik echt te precies ben en tsja.. als ik niet werk en niet de piste op kan (ivm slecht weer ofzo), ga ik me toch alleen maar vervelen.. dus maakt niet uit.
- ze hier in het team en vanuit kantoor heel tevreden over me zijn! Altijd leuk om te horen! Mijn areamanager zei al: waren ze maar allemaal zoals jou Sanne, dat zou geweldig zijn! :)
- het team ook nog steeds leuk is, buiten de Franse jongen dan.. Hij is wel aardig, maar doet zijn werk niet goed.. Dus waarschijnlijk gaat hij ons aan het einde van de maand ook verlaten. Van de ene kant wel jammer,hij verbeterd zich namelijk wel al, maar we hebben er gewoon heel weinig aan.. En van een jongen van 29 verwacht je dat als hij een rooster krijgt waarop staat wat hij moet doen, dat hij dat dan ook doet.. Maar helaas.. We moeten hem na 2 maanden nog teveel controleren. En tsja.. als hij in dronken toestand voor de gasten staat, dan is het voor ons wel over. Helaas!
- met de rest van het team gaat het overigens wel super goed hoor! Met Carola kan ik mega goed opschieten. Amandine is een aardige meid, heel rustig en soms flinke uitspattingen. Haha! En ze praat nu sinds februari 'alleen' nog maar Nederlands met ons! Echt grappig is dat! Laatst had ik iets gedaan wat niet normaal was.. Zegt ze 'domme meisje'! Hihi! Zo schattig!
- We hebben er een vrouwelijk barmeisje bij (Laura) en dat was ook wel nodig.. Alleen maar vrouwen zoals vorig jaar is niet leuk, alleen maar mannen is al beter, maar gemixt is toch het best! :)
- Het boarden gaat steeds beter! Mijn boardje is echt super en het is heerlijk om off-piste te gaan.. Laurant van de Croc Tout hier (snackbar) had al gezegd dat je tot maart zeker alleen maar off piste moet gaan, want de pistes zijn voor maart en april als er minder sneeuw ligt! Daar zit wel wat in dacht ik.. dus ik probeer het ozveel mogelijk! En al helemaal als er verse sneeuw ligt! Wow! Dan kunnen we niet wachten om allemaal strepen te trekken, heerlijk! Vorige week een paar dagen gedaan.. Daarna was ik een dag te misselijk en niet in staat om uit bed te komen van de avond ervoor en daarna was het 2 dagen mega mistig.. haha! Dus nu vanmiddag ga ik weer eens proberen! :) De zon schijnt lekker, alleen is het wel mega koud! Brrr.. Zo koud wist ik niet dat het hier ook zou worden.. -18, -25, -12.. Brrr... Flink inpakken dus!
- ik met mezelf heb afgesproken om elke week te doen alsof ik maar een weekje op vakantie ben.. Hihi! Dan ga ik tenminste ook voor een paar uurtjes of bij slechter weer de piste op! Stiekem wordt je hier namelijk wel een mooi weer boarder!
- we een vreselijk grote week hebben gehad eind januari. 270 frans sprekende, heel irritante Belgen (HEC Liege)! Die alles gesloopt hebben wat maar kon ongeveer en nu een factuur tussen de €10.000 en €15.000 aan borg moeten betalen! Daarnaast hadden we toen ook nog 212 Fransen, die boos waren omdat ze in een andere residentie zaten dan eigenlijk de bedoeling was. Logisch, want die residentie lag 30 minuten wandelen van de Yeti en alle activiteiten af! :S OENK! en daarnaast ook nog eens Nederlandse groepen die zich een beetje tenietgedaan voelden, omdat er veel te veel Franse muziek in de yeti werd gedraaid en die HEC'ers (Belgische universiteit) zoveel lawaai maakten in het appartementencomplex, dat je gewoon niet kon slapen. Ze hadden ook nog eens 13 verantwoordelijken, die niet echt verantwoordelijk waren.. Politie is er vaak aan te pas gekomen en nog hiep het niet! 1 jongen van een Nl'se groep kreeg zelfs een fles naar zn kop gegooid, waardoor hij een flinke snee boven zijn oog had en ook nog eens een oog zo dik als de rug van quazimodo! Jezus! Dat zag er echt eng uit.. Mer good.. toen hun weg waren, hebben we met zn allen champagne gedronken en een feestje gevierd en toen was het weer goed! :)
- het hier verplicht is als je voor een franse organisatie werkt, je dan een doktersbezoek moet doen. Een hele controle en bij mij was gelukkig alles goed! Alleen 2 dagen later had ik weer eens blaasontsteking! :S Dokter zei al dat ik meer moest drinken om het te voorkomen en ja hoor.. 2 dagen later had ik het! Veeeeeeeeeeeeel te weinig gedronken en dat was echt de oorzaak.. niks anders! ;)
- ik dinsdag voor een nachtje naar Vizille ga.. Daar zit een chateau van sportura, waar we een bijeenkomst hebben met alle hoofdreisleiders en een aantal assistenten. Wel leuk iedereen weer te zien, ben benieuwd! Nu maar hopen dat er dan woensdag geen verse sneeuw hier ligt! ;)
- we vrijdag met onze lieve areamanager, Ellen, uit eten zijn geweest, omdat we zo'n goed werk verrichten! Was echt super leuk, gezellig en lekker! Uiteraard geraclette, pierrade gehad (steengrillen) en erna nog als toetje een chocoladefondue.. Mmm.. HEERLIJK!
- we hier mega veel geld verdienen aan de verkoop van activiteiten en onze beroemde VIP kaart! Die kost €5,- en je krijgt er gratis entree mee bij de discotheek hier en ook nog eens korting op drank. Voor de studenten wel een trekker dus! (er zijn nog emer kortingen hoor, maar deze is t belangrijks ;)). We krijgen door de verkoop hiervan bijna elke week wel weer €100,- p.p. hierdoor en we zijn met zn 4-en he! Ik zeg: RIELEKST! Hoef niet eens meer te pinnen hier, dus verdien mega veel! :) Haha!
- ik een heel lekker voedselpakketje van mijn lieve tantes heb gehad en ze daar even heeeeeeel erg voor wil bedanken! Zuurkool en rookworst, vershcillende dropjes, hagelslag, kip madras, een chocoladeletter én carnavalsslingers en ballonnen! Ik zeg: WOW! En heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt! Super lief!
- ik er nu weer eens een eind aan ga breiden, want het bericht wordt toch wel weer lang geloof ik en ik wiul de piste op! ;) Straks om 17h heb ik weer info uurtje namelijk! Ef nog 2 uurtjes genieten dus! :D

Nou, tot snel hopenlijk weer!

Heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en een dikke knuffel en kus van mij!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, xx San

  • 14 Februari 2010 - 13:34

    Kungfu Rian:

    In 1 woord: NICE!!

    You go girl, keep up the good work!

  • 14 Februari 2010 - 13:44

    Aimée:

    sjiek sjiek! Heel veel plezier met alles!!!

  • 16 Februari 2010 - 19:15

    Janneman:

    Haaai!!

    Goot om weer es get van dig te huere! En det alles dus goot is natuurlijk! Ig bin net klaor met carnavalle en det waas aug geslaagd! Fijn 4 daag gecarnavald! Noe nog een waek vakantie en den weer beginne..

    Nou we spraeke os waal weer!
    Succes nog en goot bezig!!

    xx

  • 17 Februari 2010 - 11:04

    Tey:

    hee sanne

    Goed om te horen dat het goed gaat.
    kheb 3 dagen gewerkt op het vijthof in maastricht met de carnaval, heb bijna 45 uur gewerkt in 3 dagen dus ben nu helemaal op, maar was wel echt super.
    Ik kom tijdens de promo van 10 april naar Risoul, toch nog ff een wintersport meepikken en in de zomer kom ik een week of 5 werken in Mimizan, dus dan zien we elkaar weer, doe iedereen de groeten daar die ik ken en geniet ervan he

    xx tey

  • 24 Februari 2010 - 19:49

    LoesL En Mark:

    Lieve San,

    Bedankt veur dien leuke keartje! Ich bin blie om auch hie te leaze det nog altied alles good geit mit dich.

    Merre..eigelijk wil ich auch waal weer weite wanneer se truuk kums. Gmos letst spontaan dinke aan osse lunch bie Goede Tijde (weats se nog?) det wil ich eigelijk KEI snel weer unne keer euverdoon!

    Alaah den meadje. Geniet van diene tied doa en hoapelijk toet snel.

    Dieke kus LoesL
    en unne dieke knuffel van Mark natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 88029

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: