Verse sneeuw, duchtige feestjes en bijna naar huus - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Verse sneeuw, duchtige feestjes en bijna naar huus - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Verse sneeuw, duchtige feestjes en bijna naar huus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Januari 2009 | Frankrijk, Parijs

Jaja, het is alweer bijna mn laatste dagje hier! :S Voorlopig dan, want over 5 weken ga ik gewoon weer lekker terug naar mn stekkie en leuke (local) vriendjes in SFL! :D Joehoe!

Maar eerst even nog een verhaaltje slesj mijn avonturen van de afgelopen week!

Ik was gebleven bij het boodschappen doen met Klaas en Rob (van Bizz Travel). En ja hoor, we hebben het overleefd! Joehoe! Geen problemen met remmen of iets anders aan de auto. Dus no worries! Hihi!
De rest van de dag heb ik lekker rustig aangedaan en 's avonds werd er zelfs voor ons gekookt door een gast die chef kok ergens was! Erg lekker en gezellig!

Donderdag ben ik nog hard aan het werk geweest. Om het voor mezelf gemakkelijker te maken als ik bij het bagagedepot sta, heb ik lijsten gemaakt om alles goed te kunnen controleren en goed te weten hoe en wat allemaal. Verder ben ik naar een restaurantje (L'Alpage) op de piste geweest om een fakkeltocht te regelen. En ja hoor! GELUKT! :D Ik had er al helemaal zin in, maar helaas hadden zich maar 4 personen ingeschreven afgelopen week en wilden ze een minimum aantal van 15 personen! :S DJU! Mer good.. volgende keer beter woh!
Ook vrijdag was ik weer drukjes. Welkomsteneveloppen maken voor heel veel mensen en weer wat lijsten gemaakt. 's avonds ben ik met Elianne (barmanager, huisgenootje & tof wijf! :)), Ward, Regies & vriendin (locals), Klaas & Steven (barmedewerkers) en Kisrten gaan uiteten bij L'Alambix. We hebben lekker gekaasfonduet! Mmm.. Das echt een uitvinding die heel lekker is en om vol van te raken! Jammie zeg! Erna zijn we naar de yeti gegaan en ben ik nog bij wat gasten gaan kaarten! Haha! Grappig.

Zaterdag was weer een heavy dagje met de aankomst. Het verliep allemaal wel soepeltjes en alles ging primadebima! Niks op aan te merken! :D De welkomstborrel was ook erg leuk, hoewel ik een heel dienblad shotjes over me heen kreeg, mer good.. Altijd blijven lachen! :D Het was iig een geslaagd dagje en uiteraard werd die afgesloten met een afterparty met de locals! Echt te gek!
Zondag was daardoor ook een brak dagje. Ik moest er vroeg uit om iemand naar de snowboardles te brengen en erna nog ef wat te internetten.. Maar toen was ik zo moe, dat ik 's middags een paar uurtjes ben gaan liggen.. Whahaha!
Ach ja, moet kunnen!

Maandag hadden we natuurlijk weer een aankomst- en vertrekdag.. Ook deze verliep goed, buiten het feit dat Kirs en ik 16 appartementjes schoon zouden moeten maken en er een aantal overgeboekte mensen uit St. Sorlin hier naartoe moesten.. Die dus andere dingen geboekt hadden (zwembad) wat wij hun na veel moeite doen ook nog konden bieden ook! Pfieuw! Meevallertje! Al met al een druk dagje dat afgesloten werd met een dikke laag VERSE SNEEUW! JOEHOE! Eindelijk weer eens echte verse sneeuw en niet uit zo'n apparaat! C'est tres bien!

Dinsdag was ook weer een beetje een luierdagje.. Eerst lekker uitgeslapen en erna nog druk bezsig geweest met vanalles. Regelen, keuken herorganiseren, schoonmaken en opruimen en blablabla.. Dit moest gebeuren, omdat er in Tignes met de keuken iets niet in orde was, waardoor die Yeti voor nu voor een aantal weken gesloten is! :S Echt super vervelend (:S), maar gelukkig mochten wij Tialda, barmanager van daar, opvangen en t is echt een super meid! Ze werd ook mn kamergenootje voor deze week, dus gezellig! :D
Mer good.. dinsdag was verder een rustig dagje, tot 's avonds.. Eigenlijk was ik van plan t niet te laat te maken.. Maar jullie raden t nooit.. Dat werd t dus wel!
Ik had vorige week namelijk afgesproken om met Damien (veel wodka/whisky/rum drinkende local, maar echt een super kerel) naar de mackanzie te gaan. Dat is een discotheek hier, die wel na 12h open mag zijn. En ik had gehoord dat die deze dinsdag misschien dicht zou zijn en me er al een beetje op ingesteld dat t niet meer door zou gaan.. Maar toch! :) Om 12h stond hij samen met Clement in de Yeti om me mee naar boven te nemen! Hihi!
Nou, eerst met hun naar een localbarretje, le bouqtuin (ofzoiets) geweest. Daar wat gedronken en gekletst om erna naar een deur ernaast te verhuizen. En t was echt super! Bijna alleen maar locals, maar echt leuk! Iedereen ging flink los, iedereen stond te dansen en te swingen! Zelfs van diegene waar je dat dus echt niet van verwachte! Hahaha! Geweldig dus en ik deed vrolijk mee!
Na een aantal uurtjes hadden we het wel gezien en ja hoor! Net op dat moment belde Elianne of we naar de Yeti wilden komen! :D Ne pas de problem! :) Wij, hoppa, daar naartoe en nog meer feest! Samen met een bubs locals lekker geafterpartied met dj materiaal-, geluiden en kwaliteiten van Tommy & Mattheu erbij! Echt super! Iedereen ging flink lam en 's ochtends om 7h besloten we naar de bakker te gaan om daar te ontbijten! Whahaha! Stonden we daar met witte wijn, dronken koppen en blabla te doen of we zo nuchter waren als ik weet niet wat! Geweldig! Na een croque monsieur toch maar gewoon naar bed gegaan en om 8h lag ik erin.. Poeheej! Haha!

Om 12h liep mn wekker alweer af, want ik ging de piste op. Lekker door de verse sneeuw off piste gegaan. Was echt te gek en Damien wist alle fijne off piste plekjes wel te vinden! Ideaal dus! Maar na 2 uurtjes waren we toch een beetje fatigue (moe). Dus gingen we lekker een pizza'tje eten bij de croc tout. Mmmm..
's avonds nog even in de yeti geweest, maar er was niet veel te beleven. Samen met wat Belgen biertjes gedaan en voor mijn doen, vroeg naar bed!

Gisteren ben ik toen ook met een van die Belgen (Vincent) de piste op geweest. Was wel rielekst, want er lag weer verse sneeuw! Poeheej! Het houdt maar niet op! :) Maar was wel gezellig, alleen bleek t voor hem iets gezelliger te zijn.. Want in de lift kreeg ik nog een liefdesverklaring ook.. OEPSIE! Hahaha!
Mer good.. om 13h moest ik weer bij de yeti zijn, had ik met mezelf afgesproken. Kon ik weer aant werk! Dus ik heb wat lijsten rondgebracht en juh. 's avonds weer met de BBQ geholpen en erna met Anne (receptioniste van een appartementencomplex en heeft van de zomer ook voor Breaklose gewerkt) & Tommy, familie van Anne én een paar locals gaan uiteten bij de Slalom. Wederom kaasfondue! Mmm.. Was erg egzellig en lekker en tsja.. weer blijven hangen! Haha! Daar zijn we deze week wel erg goed in geloof ik.. ;)

Vandaag nog even wat dingetjes regelen en voorbereiden voor de aankomst en het vertrek van morgen, m'n spullen inpakken en blablabla.. Komt goed allemaal!
Heel misschien vertrek ik morgen al naar Risoul (als de treinsite het eens gaat doen), waar Tey zit, want met hem rij ik mee. Gezellig! We vertrekken zondag ergens, dus maandag ben ik weer a la maison du familie Slabbers te vinden! Joehoe! Ook leuk en gezellig en dan heb ik 5 weekjes om met iedereen bij te kletsen en te doen! Leuk!

Nou, heel erg bedankt weer voor jullie leuke reacties. De foto's komen eraan als ik thuis ben! Dan heb ik weer een kabeltje om ze mee op de computer te zetten, dus komt goei!

Heel fijn weekend alvast en tot snel! :D

Joew baaaaaaaaaaaaaaaiii / au revoir!

Liefs San

PS Mn Frans begint er trouwens ook al aardig op te lijken! Yeah baby yeah!

  • 23 Januari 2009 - 10:20

    Rian:

    Whahahaha geweldig! Stiekem zou ik zooooo met je willen ruilen, maja niet als je weer terugkomt.. haha dan ben ik ook weer zo terug ;) Vet zeg, met die locals party hardy (Y) heel nice! EN een liefdesverklaring, San toemaar, haha.. :D

    Amuseer dig! Hasta la vista Sannos

    xx Rian

  • 23 Januari 2009 - 12:41

    Anouk:

    hey sannepan,

    geweldig daar, geniet ervan.... Spreek je snel weer!!!
    Liefs xxx

  • 23 Januari 2009 - 14:53

    David:

    Hee San,Heb even een aantal verhalen (bijna een boek) gelezen lekker om je berichten zo te lezen, moet toch nog maar eens in de planning kijken of ik ook nog eens een lang weekend kan komen, als je weer gaat. Krijg er de kriebels van hahahah MOET MEER BOARDEN :) nou tot snel en we bellen als je terug bent groetjes David

  • 23 Januari 2009 - 14:59

    Janneman:

    Haaaaai!!

    ik ben jaloers op je één-grote-vakantie-leven en je gaat ook weer zeker terug!!
    laat me weten wanneer je tijd hebt om te meeten!!!!!
    xx

  • 23 Januari 2009 - 15:01

    Els En Clara:


    Dag lieve Sanneman,
    het lijkt me erg gezellig daar, en ook nog een romantische liefdesverklaring in een skilift wie doet je wat!
    We zullen zeggen tot a.s. maandag goede reis en een fijn verblijf in het Limburgse met carnaval voor de boeg.
    en dan weer voor een tijdje naar Le Douce France, geweldig Sanne zo haal je het frans wel goed op :-)ha ha ha vooral als je zo lekker uit gaat en met een beetje op lukt alles beter!
    Your aunties.

  • 24 Januari 2009 - 04:59

    Nelleke:

    Ha San!Klinkt erg goed allemaal daar. Kijk maar uit in die lifts ;-) Geniet van de laatste dagen en natuurlijk weer over 5 weken als je terug gaat. Te gek zeg. x Nelleke

  • 24 Januari 2009 - 18:28

    Angelique:

    Heej Sanne,

    Je hebt het goed naar je zin gehad zo te lezen :) en ook weer naar huis, net als ik. Voor jou zal het in tegenstelling tot voor mij, minder koud zijn vergeleken met daar haha. Cool dat je over 5 weken weer teruggaat :)
    Alvast veel plezier!

    Groetjes Angelique

  • 25 Januari 2009 - 18:46

    Jolina:

    Haaa die San,

    Inmiddels zit je al met 1 bats in de auto dus nog even snel een berichtje van mij!

    ...die verhalen van jou zijn gewoon helemaal SUPER!! Bijna om jaloers op te worden gewoon.
    Er nice dat je het zo naar je zin hebt daar, al vind ik het natuurlijk ook erg gezellig als je weer lekker hier bent! Zeen ver mit de maedjes wer compleet!!(p)

    Maedje, ik kom snel eens bijkletsen en we gaan 5 weekjes lekker genieten voordat je me weer naar de sneeuw vertrekt!

    Goede reis!!

    Kus

  • 31 Januari 2009 - 06:50

    Pien Van Maldegem:

    Sannnn!!!! :D

    Allereerst Merci beaucoup voor je berichtje ;) Echt superleuk! Ik lees ook trouw jouw verhalen !! Jij maakt ook echt zoveel leuke dingen mee! Compleet anders dan die van mij, (waar ik soms wel naar verlang) maar ik mag niet klagen :)
    Wat HEERLIJK om weer even in NL te zijn!! Ik verlang er af en toe wel naar ! Straks in maart gaat m'n vriendinnetje hier weg :( dus dan wordt het af en toe even rot.. maar ach :D Komen we wel weer overheen!
    Jij ONWIJS veel plezier in NL, geniet ervan! En we spreken elkaar weer zo over wbj! :)

    Besito! Ciaoooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 88061

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: