En alweer in SFL! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu En alweer in SFL! :) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

En alweer in SFL! :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 December 2008 | Frankrijk, Parijs

Volgens mij heeft nog nooit iemand zo snel berichten achter elkaar gestuurd.. Maar dan ben ik daar maar eens een uitzondering op! ;)

Nu heb ik de tijd en drie laptops tot mn beschikking :) Dus komt helemaal goei! Haha!

Ik zit nu nl alleen in t appartementje in SFL.. De meiden zijn allemaal op stap in St. Sorlin D'arves en omdat ik me nog steeds niet helemaal lekker voel.. Ben ik toch maar lekker thuis gebleven om een beetje rustig aan te doen en uit te zieken enzo.. Hopende dat ik morgen van mn rokershoestje af ben en mn hoofdpijn weg is, zodat ik eens geen pilletje meer hoef te nemen enzo! Haha! En zometeen ook even lekker in bad.. Mmmm.. Heerlijk! Haha!

Maandag ben ik hier namelijk aangekomen en hebben we onze luxe appartementjes in Les Arcs achter moeten laten.. :( De appartementjes waar we naar verhuisd waren, waren namelijk ook erg ideaal! Iedereen had een eigen kamertje met bed, bureau en een flinke kast en das wel fijn als je 5 maanden ergens zit! En ik had er een erg vrolijk kamertje van gemaakt mt mn lampjes en clowntje >> foto's volgen later, want ik heb t verkeerde kabeltje van camera naar laptop bij! SANNE ACTIE!!! Whahaha! En een beetje lomp dus! >> lompe / lumpie actions (zoals ik ze int Engels noemde, waar dus geen reet van klopt, maar wat Anthony wel in zn woordenboek opgenomen had! :)) heb ik hier al meer gehad en ik kan ze niet eens meer allemaal herinneren! Hahaha! Maja, zit dus wel een beetje in de aard van t beestje zullen we maar zeggen he! Hehe! Mer good.. Rian neemt volgende week als t goed is en ze t kan vinden mn kabeltje mee! JOEHOE!!!

Mer good.. ik dwaal weer eens af en wil weer veel te veel tegelijk vertellen!
Helaas heb ik het tegelen niet meer tot het einde mee mogen maken, maja, je moet op je hoogtepunt stoppen zeggen ze he! ;) :P En Ik had al een tiling degree van Anthony gehad, dus dat zit wel goed! :D
Maandag zouden we iig om 11h00 opgehaald worden, maar we waren er zelf al vanuit gegaan dat dat later werd.. En ja hoor, sportura style (is stiekem al een beetje een begrip geworden geloof ik, en das niet verkeerd bedoeld hoor!), dus hadden we meer tijd voor het pakken van onze tassen en uiteraard theeleuten en het nodige geklets!
Om ongeveer 14h werden we uiteindelijk opgehaald, werd ons werk nog even bewonderd, moesten we afscheid nemen van onze uber rielekste huggybear / Pierrot en uiteraard Pieter en Anthony! Hasses! Maar aan alles komt een einde, dus aan ons Les Arcs avontuur ook weer.. Dju!
Nou, daar stond dan meteen onze nieuw barmanagester voor ons. Elianne, rielekste meid en ook blond haar, dus we werden al meteen omgedoopt tot het golden girls team! Wow! Hopen dat dat mannen trekt zeg! Whahaha! Zo zullen ze wel gedacht hebben, want we zijn een echt meidenteam! Morgen komt er nog een reisleidster bij, Thamar en een barjongen Klaas. Zaterdag komen dan nog 2 jongens aan, Bastiaan en Samuel en yessss! Toch nog een Belg in ons team! :D Want Belgen zijn cool en kunnen we ons woordenboek iig voortzetten! JOEHOE!

Mer good.. weer afgedwaald! Poeh, wordt je toch moe van of niet? Hehe! Ik wil gewoon te veel vertellen geloof ik! Haha!
Nou maandag hop met alle bagage weer in de autocar en juh! Op naar onze eindbestemming: Saint Francois Longchamps! :D
Uiteraard onderweg nog even naar een supermarkt gegaan en grote inkopen gedaan! Voor ongeveer 170 eu aan eten gekocht en achteraf maar goed ook! Want hier bleek nog geen supermarkt of winkel of wat dan ook open te zijn.. Alleen jammer dat we maar voor 1 avond vlees hadden gekocht en toch een beetje moesten improviseren! Gisteren zijn de rookworsten van mn lieve tantes al op gegaan en hebben we die samen met spaghettie, tomaten en uien opgepeuzeld! Wat een combinatie, maar t smaakte best! Hahaha! Je moet toch wat he! ;)

Maandag iig nog met onze area manager de bar verkent en bekeken wat er allemaal gedaan moest worden. Toen naar bed gegaan en dinsdag fris en fruitig opgestaan. Wel knus hoor! Appartementje hier! We hebben 1 kamer met tweepersoonsbed, waar ik met Elianne in lig, een klein woonkamertje met keuken en een kamertje met een stapelbed erin.. Eigenlijk veel te klein voor 4 meiden en een heel seizoen, maar er ging aan gewerkt worden, zodat we edurende het seizoen ook van wat privacy kunnen genieten en iedereen iig al zn spullen kwijt kan! Poeheej! En uiteraard komen er nog appartementjes bij, want er komen nog eens 4 personen bij! Poeh! Dit jaar seizoen draaien met 8 man en vorig jaar maar met de helft! Scheelt toch wel, maar is welsuper gezellig natuurlijk!

Naja, maandag iig nog kennis gemaakt met de reisleiders van Bizz Travel, die ook van ons kantoortje gebruik maken en waar we ook wel veel mee samen zullen werken! Het zijn leuke mensen. Evelien en Robbie. Dinsdag hebben we met hun meteen al een avontuur beleefd! We zaten met zn allen even in de yeti te kletsen en toen bedachten we dat het wel leuk zou zijn samen ergens wat te gaan eten en meteen al goed kennis te maken. Maja, toen kwamen we erachter dat de restaurants ook al allemaal dichtwaren en wij hadden niet echt meer een combinatie voor t avondeten wat ons goed klonk.. Dus toen zagen we mensen in de snackbar en besloten we daar eens te gaan vragen of ze misschien toch iets voorons wilden maken al.. Gaan morgen (vrijdag) pas open, maar oke, ja hadden we, nee konden we krijgen! Het waren erg leuke, grappige en lolloge mensen! En omdat ze nog niks voor ons konden maken, gingen hun wel ef wat regelen.. Na wat gebel naar restaurantjes hadden ze r een gevonden.. Maja.. we hadden allemaal geen auto tot onze beschikking! :S En dan! Tsja.. dan brengen wij jullie toch wel even! Hoppa, via een glibberig, uitglij paadje, waardoor mijn kont zeiknat was, achterin een busje gestapd met zn allen en net alsbij een dropping ergens beneden bij een restaurantjeafgezet! Met de mannen er nog eentje gedronken en na hun vertrek aan de kaasfondue gegaan.. Ons een klein beetje zorgen makende over de terugweg, mer good.. Niet druk maken en genieten! En t was erg lekker! Jam! Hierna helaas niet weer zo'n spannend avontuurtje, maar gewoon te voet naar boven lopen en al met al viel dat nog reuze mee! Het was in ieder geval een gezellige avond!

Na deze dag was het terras in ieder geval sneeuwvrij gemaakt.. Want sneeuw is hier wel genoeg gevallen zeg! Poeheej! In L2A en Les arcs ook al! En zo vroeg in t seizoen! Joepie!!! Ik denk dat we wel zeker 50 cm sneeuw hebben kunnen scheppen.. Dus spierballen zijn weer gekweekt! Haha! Alleen jammer dat toen we gisteren wakker werden, het weer aan het sneeuwen was en zich er alweer en nieuw laagje gevormd had.. Hehe! Zal vast nog wel vaker voorkomen!

Gisteren hebben we ons nog bezig gehouden met de rest van de Yeti schoonmaken, keuken poetsn en een beetje inrichten en eindelijk eens wasjes gedaan.. Konden onze open haard- en kluskleren wel gebruiken!
's avonds een rielekst avondje met uitzending gemist gehad en ik weer ef vroeg mn bed in gedoken, want dat kon ik wel gebruiken..

En tsja.. dan beland ik eindelijk weer bij de laatste dag van het verhaal: vandaag! Samen met Kirsten (hoofdreisleidster) heb ik al wat echte reisleiders dingetjes gedaan! :D Ze had al lijsten doorgekregen van mensen die zaterdag gaan komen en daar hebben we vanallerlei gegevens van in bestanden gezet. We zijn langs verschillende instanties langsgegaan om lijsten af te geven >> skilessen, skischool, ski rental, appartementencomplexen, restaurant, office du tourisme en blablabla.. Erg leuk en ik moet zeggen: de mensen zijn hier echt SUPER vriendelijk! En er zitten ook veel Nederlands-/ Engels sprekende mensen hier! Wat ook wel erg ideaal is!
Er werkt een jongen in de sport 2000, die vorig jaar in de yeti heeft gewerkt; een Belgisch meisje (Mira) bij het ene appartementencomplex, waarmee we vandaag alle appartementen hebben gecheckt op goedheid; en een Nederlands meisje, Anne, bij het andere appartementencomplex. Haar ken ik van afgelopen zomer bij Breakloose. Erg leuk en ze heeft hier de laatste 2 jaren als reisleidster gewerkt, dus ze kon ons erg veel tips geven! Handig! :D

En dat was het alweer! Zometeen ga ik maar eens lekkr badderen, want ik ben het niet meer gewend zolang naar een beeldscherm te kijken! ;) Hehe!
Dus lekker rieleksen en hop naar bedje toe!

Alaa denne, tot snel weer eens!

Joew baaaaaaaaaaaaaaiii, xx San

PS Mijn adres hier is:
La Grotte Du Yeti Saint Francois Longchamps
t.a.v. Sanne Slabbers
Résidence Les Arcosses
73130 Saint Francois Longchamps
France

PPS Volgens mij kennen ze op de France radio, ENERGY, alleen maar t nieuwe nummer van Beyonce, Jason Mraz en meer van dat.. Heb vorige week de hele week hetzelfde gehoord! Whahaha! Dus we zijn al bijna pro zingers! ;)

  • 18 December 2008 - 21:15

    Nelly:

    Haaaai buurmeadje...ik wist helemaal niet dat je dit avontuur aan zou gaan! Wat goed..en tjsa inderdaad wat verschil in temperatuur bij jou en mij, maar dat mag de pret niet drukken :-) Niek komt zo, dus zal hem zeker de groetjes doen. Heel veel succes met al je diverse werkzaamheden daar. Byeee xxx

  • 18 December 2008 - 21:21

    Rian:

    Haha muziektips zijn ook te vinden op www.nederland.fm, mochten jullie wel internet ontvangst hebben ;)!

    Leuk zeg, lekker de bezige bij uitgehangen dus.. Als het niet met iets doen voor Sportura was, dan was het wel met snotteren. Heb er ook last van, dus het ligt niet aan daar (of zijn we toch een telepatische tweeling.. whahha)

    Wel leuk dat er zoveel gezellige mensen zijn! Ben best wel een beetje jaloers als ik dat zo hoor, klinkt heel nice in ieder geval!

    Nou beterschap en geweldig, gezellige feestdagen alvast!

    Tot volgende week, liefs kus Rian

  • 18 December 2008 - 21:25

    Wieke:

    Sanne!!!

    Klinkt allemaal errug gezellig daaro..maarruh,wanneer heb je eens tijd om de sneeuw te proeven???Ben benieuwd naar je verdere verhalen!!Have fun girl!!

    Groetjes Wieke

  • 19 December 2008 - 13:09

    Niek:

    Whoeaaa wat een verhaal :O

  • 19 December 2008 - 13:09

    Niek:

    Niek uit Baarn btw...

  • 21 December 2008 - 19:29

    LoesL En Mark:

    Friendinnetje San..MOELEPATER!!!

    Goeie dag dan..ich weit des se superveul en superlang kins kletse..merre..die verhoale van dich..ich zeen t geweun veur mich des se hie oppe bank zits en ellein mer kals kals en kals..SUPER gezellie! ghehehe! :)

    Geniet d'r lekker van!
    Enne..neet ech krank weure he..det zou zunj zeen van diene sjoone tied doa!

    Alvas hele fijne Feestdagen! En tot contactos mer weer!

    Dieke kus
    LoesL en Mark

  • 22 December 2008 - 14:35

    Lavin:

    Hey sanne,
    zo te lezen heb je je al gesettled, wel leuk geschreven ben benieuwd naar het volgende verhaal haha veel plezier nog en fijne feestdagen!!

    kus kus

  • 23 December 2008 - 16:53

    Els En Clara:

    Lieve Sanneman, niet ziek worden, geniet maar van de gasten te amuseren en geniet zelf ook van de sneeuw. Rianne neemt je een overlevings-pakketje mee. Geniet van de komende vakantie en we wensen je een gezellige Kerst toe. Lieve groetjes en een dikke knuffel van de Tantes ha ha ha:-D

  • 26 December 2008 - 15:32

    Chrisssssss:

    Sanneeeee!

    Mijn excuses voor mijn schandaliglate reactie, sorry, ik zat weer eens in de zon haha ;)

    Ik heb net heerlijk je verhalen teruggelezen, om van te genieten!

    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en leuke dingen meemaakt, hou dat vol :D

    Lekker blijven genieten jij!

    Voor nu; heeeeeel erg veel plezier, op naar een mooi, bijzonder & gezond 2009!

    Tot snel in Nimwegennnn, XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 88037

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: