Klussen in Les Arcs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu Klussen in Les Arcs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sanne Slabbers - WaarBenJij.nu

Klussen in Les Arcs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 December 2008 | Frankrijk, Parijs

Jaja, bericht nombre deux komt eraan! Hoewel mn Engels deze week beter is geworden dan mn Frans maar alle.. Ow ja en weer veel nieuwe Belgische woorden bijgeleerd! We hebben zelfs alweer een woordenboek bij proberen te houden! >> Muizenstrontjes = hagelslag! Whahaha! Geweldig he!

Mer good.. ik zal eens bij het begin beginnen..

Vrijdag 5 december heeft mijn lieve pappie me naar Jette, een plaatsje ergens bij Brussel, gebracht, waar de bus me mee zou nemen. Het was nog een heel gedoe vooraf met de bus, maar alles komt goed, dus dit ook!
Eindelijk opgestapt met al mn bagage en juh! San ging op naar France met 8 anderen die ik al kende van de trainingsweek en nog wat andere gasten! Poeheej! Zaten een stelletje Belgen bij die in de bus al een kantus gingen doen! :S Das 't een of ander bierzingspel met liedjes uit een boek en dan moeten ze allemaal gaan zingen.. En dat in een bus tot best wel laat! Nou, ik zeg t je.. PRACHTIG! Whahaha! Mer good.. uiteindelijk na een goede reis hebben we 's ochtends de eerst mensen bij Alpe D'huez ergens afgezet en gingen we door naar Les Deux Alpes (L2A). Hier aangekomen kregen we een lekker ontbijtje en as het wachten tot Rianne van Sportura ons op kwam halen om naar Vizille te gaan. Daar heeft Sportura een hotel staan en zouden we een nachtje blijven slapen. In de tussentijd daar in de Yeti (bar van Sportura) wat gekletst met iedereen, filmpjes gekeken en het dorpje verkend.. Om 16h kwam Rianne ongeveer ergens en rond 18h waren we in Vizille. Daar lekker gegeten en toen hoorden we dat de plannen gewijzigd waren en we naar Les Arcs 2000 werden gebracht. Daar mochten de 3 vrouwen (Sara, Kirsten en ik) gaan helpen klussen! Vrouwen en klussen.. We zagen het al helemaal voor ons! Haha! Mer good.. ik had er wel zin in! Eindelijk weer ef iets doen!
Na een omrit van 1,5h en daar nog eens 2,5h bij in de auto gezeten te hebben, kwamen we om 12h00 's avonds aan in Les Arcs waar we door Pierrot en Anthony verwelkomd werden in een mega groot huis! SUPER DE LUXE!!! Poeheej! Iedereen had een eigen slaapkamer met tweepersoonsbed en eigen badkamertje enzo.. Was dan ook een 18 persoonshuis waar we met zn 5-en in zaten, maar oke! Haha! Rielekst dus! :D Alleen 1 nadeel.. Er was geen verwarming.. Bijkomstig voordeel: open haard waar we iedere avond lekker omheen zaten en bierspelletjes of gewone spelletjes aan het doen waren of lekker filmpjes aant kijken.. Want veel was er daar ook nog niet te doen helaas.
Nou zondag meteen een eerste vrije dagje ingelast, dus iedereen kon lekker uitslapen en bijkomen van de wacht- en reisdag! ;)
Maandag begon het klussen dan echt in de nieuwe Yeti (zonder verwarming op een berg 2000m hoog, waar het -10 graden is ofzo..) daar en er moest veel gebeuren! Mijn eerste taakje was het zagen van latjes tot passende 'plintjes' voor om de ramen zeg maar.. Erg leuk en het lukte en paste ook nog allemaal! :D JOEHOE!!!
Daarna mocht ik muren gaan voegen in de keuken en werd ik lekker smerig! Mmm.. Heb ik altijd al leuk gevonden, dus kom maar op! :) En ja hoor! Ik was bijna meteen al helemaal wit! Hihi!
Dinsdag konden we nog niet heel veel, want de tegels werden 's middags pas geleverd, dus jah.. De bar maar wat opgeruimd en schoongemaakt enzo.. Van stof e.d. Een lekker lange lunch daar in en tentje kon er dus wel in en hebben we ook uitgebreid van genoten!
Woensdag kon er wel getegeld worden en JOEPIE!!! Ik vond het echt super leuk om te doen!!! Lekker met glue de muren volsmeren en do some tiling! :) (Jaja, Engels voor tegelen.. hehe)
Het paste en meette allemaal en na heel wat gepuzzel is het Anthony en mij gelukt de onderste rij bruine tegels op de muur te krijgen in 1 wc hok.. De rest moest dus nog! Genoeg te doen! De andere meiden hebben zich in ieder geval goed bezig gehouden met het plafond witten..
Woensdag ging het weer verder, alleen werden we belemmerd door een stroomuitval.. Pfff.. Alweer wachten en alweer niks kunnen doen! Schiet niet op dus! Want om 17h was t ook al donker en konden we al helemaal niks meer zien, zonder licht en stroom en alles in de rest van de bar..
Helaas kregen we ook minder goed nieuws te horen en had Sportura doorgegeven dat onze barmanager in Saint Francois Longchamps (SFL), Pierrot, waar we het allemaal heel goed mee konden vinden.. Voor het hele seizoen in Les Arcs moest blijven om daar barmanager te blijven.. Jammer, maar helaas.. Niks aan te doen en we moesten ermee leren leven! :( 's avonds dus maar even naar een barretje gegaan, Whistlers Dream, met een eigenaar (Vincent, rijke kerel naar horen zeggen) die mij blijkbaar wel leuk vond en het jammer vond dat ik daar niet als barmanager kwam werken! Whahaha! Geweldig dus! Mer good.. in het barretje was ook internet, dus de meiden en Pierrot metee de laptop gehaald en iedereen druk mailen en blablabla.. Met een paar gratis desperadosjes erbij ging dat al helemaal goed en hadden we de grootste lol! En, en, en.. Ik had bijna gewonnen van Anthony (Engelse) met poolen! Yesss!!! Ik kon er toch nog best wat van hoor! Dus vrijdagavond poolen bij Jan na het zwemmen, moeten we maar weer in gaan voeren als ik terug ben! :P Hehe!
Nou, om 11h allemaal lam thuis en nog lekker kebab gegeten.. Het avondeten voor die dag, geen wonder dat iedereen lam was! Alleen weer 1 minpuntje.. toen we thuis kwamen, lag er een briefje in ons mega rielekste his dat we de volgende ochtend eruit moesten zijn en alles schoon achter moesten laten uiteraard! Daar hebben we ons de hele dag toen mee bezig gehouden en met gesjouw van beneden aan de berg, naar flink wat meters hoger! En vrouwen die allemaal 4 zware tassen hebben! Poeheej! Heavy dus!
Er was weer geen stroom in de Yeti konden we weer niet veel doen.. Hè toch! De 20e moet t af zijn, dus als t zo doorgaat.. Er kwam in ieder geval nog een leuek Belgische collega, Pieter genaamd, ons vergezellen! Dus weer een mankracht erbij! Aangezien iedereen alweer een beetje aant snotteren was van verkoudheid/ziekheid en de hele week werken in de kou en stoffige omstandigheden! Bahbah! Maja, alles kumtj good woh! :D
Zaterdag weer getegeld en af en toe weer geen stroom.. Mer alaa.. Kon ermee door! Schoot alleen weer niet op! 's avonds weer naar de Whistlers geweest, maar nu zonder desperados, want dat was te duur voor onze Vincent om gratis weg te blijven geven! Naja.. mn poolkunsten gingen er meteen op achteruit! Maar na een beetje valsspelen (ben ik ook goed in! :)) samen met Pieter, tegen Anthony, toch nog bijna gewonnen! Hehe!
Zondag werd ook ik serieus wat zieker.. Ofja.. ik kreeg verschijnselen! :S Ik ging hoesten alsof ik al jaren rookte en voelde me niet helemaal honderd! Poeheej! Toch maar eens een paracetamolletje genomen en dat doe ik bijna nooit.. Bahbah! Maja, van tegelen en een hele ochtend tegels snijden, krijg je dus ook echt wel stoflongen! Bahbah! En ik had ook nog een mondkapje gevonden! Leek net Hannibal wel (ofja die vent van die film dan..)..

Alaa denne, de week zit er alweer op en het verhaal wordt volgens mij, net als bijna iedereen met zo'n site, veeeeeeeeeeeeeel te lang! Dus ik ga er eens een eind aan breien!

Aju met de vrolijke kikker paraplu en tot snel weer eens!!!

Joew baaaaaaaaaaaaaaaaaaaiii, xx San

PS Na 1 avond had bijna iedereen al een bijnaam trouwens.. Die van mij werd.. sweaty sauna (Anthony kon Sanne niet uitspreken en sauna wel en omdat ik t snel warm heb en met sporten wil zweten anders heb ik niet gesport.. jaja logisch, maar ze zijn erop gekomen!). Verder hadden we nog een blowjob, die het vuur goed aan kon blazen (whahaha), miss vaseline en huggybear! Wie zuus woh!

  • 18 December 2008 - 19:30

    Janneke:

    Haaaaaaaaaaaii Sanneman!!

    Leuk desse aug un site bis begonne! Kin ig dig nog een bietje volge!
    Waal sjiek van 't klusse, zooj neet weite of mig det zooj lukke!! Applaus veur dig! haha!
    Veul plezeer nog dao! Zao te laeze is 't allemaol nog spannend waose haen geis en mit waem enz!

    Ig wins dig alvast fijne fiestdage en maak der nog unne sjieke tied van! Mer det kumt vast waal goot!
    Aug alvast unne fijne skivakantie!!!

    xx Janneman

  • 18 December 2008 - 21:06

    Rian:

    NICE :D :D :D haha..

    Klusmiep Sweaty Sauna, geweldig waat unne 'vieze' bienaam.. haha!

    Bin benuujd wie se der den oetzuus volgende weak, mesjien verangerse waal in unne lucifer ;) whahhahaa!

    Leuk bezig geweast dus, klinkt nice!

    Joew kus Rian

  • 19 December 2008 - 09:05

    Rian:

    P.S. Oeoeooehhh nieuwe foto's en een HEERLIJK uitzicht :D Dat we er volgende week ook zo fijn van mogen genieten, kijk wat een onaanraakte verse dikke sneeuw!! Dat vraagt om sprongetjes.. haha!

  • 18 April 2009 - 11:49

    Catherine:

    Helllo thereeee!!

    Hoe gaat ie? Misschien weet je niet meer wie ik ben, maar vraag maar s aan je zusje rianne :)
    Heb haar terug gezien in st francois longchamps (ik was deze zomer ook in frankrijk met anne-marie..).

    Nou heb ik mijn rugzak daar vergeten (=slim) met mijn fotoapparaat erin (=nog slimmer). Ik heb mijn gsm-nummer aan je zusje gegeven maar nog niets van gehoord..

    Zou uiteraard graag mijn gerief terug hebben :-)

    Laat je mij x weten of zeg je het ff tegen je zus??

    Btw: hoe gaat het verder met je?

    Thanks!!
    Mijn email:cpype@hotmail.com

    leuke site trouwens!!
    dikke zoen,
    Catherine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op deze site staan al mijn reisverhalen over het wonen en werken in viva la France.. :)

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 88025

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 01 Mei 2016

and the adventure goes on!

29 April 2012 - 30 September 2012

MimiSan =)

10 December 2012 - 21 April 2012

De winter van de verrassingen!

13 December 2011 - 16 April 2012

Winter 2011 / 2012 SFL

03 Juni 2011 - 03 Oktober 2011

L'été 2011: Mimizan

11 December 2010 - 25 April 2011

Once again a winter at Saint François Longchamp

25 Mei 2010 - 19 September 2010

Mimizan & Moliets summer 2010

11 December 2009 - 25 April 2010

Saint Francois Longchamp encore! :)

05 Juni 2009 - 03 Oktober 2009

San in Mimizan!

05 December 2008 - 26 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: